Muziek / Muziekgames / De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter (1990-1999)
zoeken in:
1
geplaatst: 19 augustus 2024, 16:57 uur
2
geplaatst: 19 augustus 2024, 17:00 uur
Tegen jou? Kan de beste overkomen, vriend, niet mee inzitten.
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 17:11 uur
Nee het ging ook over Bang, we hebben gisterenavond gezellig samen Leisure gedraaid!
2
geplaatst: 19 augustus 2024, 17:11 uur
Heb jij iets met de moeder van JM? 
Ben je ook z'n vader toevallig

Ben je ook z'n vader toevallig

2
geplaatst: 19 augustus 2024, 17:15 uur
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 23:14 uur
Blur - Bang 6,5
Minste Leisure single zeker. Waarom was Sing van die plaat geen single??
Overigens was She's So High een dubbele A-kant met I Know, wat ook een geweldig lekker nummer is.
Minste Leisure single zeker. Waarom was Sing van die plaat geen single??
Overigens was She's So High een dubbele A-kant met I Know, wat ook een geweldig lekker nummer is.
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 23:33 uur
Leuk nummer, maar bij deze vraag ik me altijd af hoe het liedje ook alweer ging. Wel de enige 90's Blur-single waar ik dat bij heb.
6,75
6,75
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 23:55 uur
#3: Blur – There’s No Other Way (1991)
Kurt Cobains smaak is ook niet zaligmakend. In het kader: aardig, maar allesbehalve bijzonder. De instrumentale passages zijn nog het fijnst.
6,7
#4: Blur – Bang (1991)
Ik ben niet zo gek op de zangstijl. Waar single #3 nog wat pakkende melodieën heeft, daar meandert dit nummer doelloos voort zonder ook maar een bepaalde indruk achter te laten. Op die zeurende zangstijl na en dat is geen beste indruk.
5,5
Kurt Cobains smaak is ook niet zaligmakend. In het kader: aardig, maar allesbehalve bijzonder. De instrumentale passages zijn nog het fijnst.
6,7
#4: Blur – Bang (1991)
Ik ben niet zo gek op de zangstijl. Waar single #3 nog wat pakkende melodieën heeft, daar meandert dit nummer doelloos voort zonder ook maar een bepaalde indruk achter te laten. Op die zeurende zangstijl na en dat is geen beste indruk.
5,5
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 09:39 uur
Voor het eerst minder dan 7 gemiddeld voor een nummer hier, benieuwd of er nog veel zullen volgen!
1. Blur - There's No Other Way (7,754545455, 22 stemmen)
2. Blur - She's So High (7,44, 24 stemmen)
3. Pulp - My Legendary Girlfriend (7,052272727, 22 stemmen)
4. Blur - Bang (6,520588235, 17 stemmen)
#5: Pulp – Countdown (1991)
Ondertussen was het augustus 1991, bijna een half jaar nadat My Legendary Girlfriend juichend onthaald werd in de pers, en het in 1989 ingeblikte Pulpalbum Seperations was nog altijd niet uit. Platenmaatschappijen met chashflowproblemen zijn des duivels. Zonder meestal ook, trouwens. Maar dan ziet je plaatje tenminste nog tijdig het levenslicht.
Wel kon er een tweede single uitgebracht worden, en dat werd Countdown. Opnieuw zonder hitnotering, maar opnieuw met de nodige positieve buzz in de pers. Toch al iets, moeten we maar denken!
Seperations zou uiteindelijk eind 1991 uitkomen, maar alleen in Frankrijk (huh?). Eigen land zou pas in juni 1992 volgen. Gelukkig was de band toen al naar een ander label verkast. Daarover later meer!
1. Blur - There's No Other Way (7,754545455, 22 stemmen)
2. Blur - She's So High (7,44, 24 stemmen)
3. Pulp - My Legendary Girlfriend (7,052272727, 22 stemmen)
4. Blur - Bang (6,520588235, 17 stemmen)
#5: Pulp – Countdown (1991)
Ondertussen was het augustus 1991, bijna een half jaar nadat My Legendary Girlfriend juichend onthaald werd in de pers, en het in 1989 ingeblikte Pulpalbum Seperations was nog altijd niet uit. Platenmaatschappijen met chashflowproblemen zijn des duivels. Zonder meestal ook, trouwens. Maar dan ziet je plaatje tenminste nog tijdig het levenslicht.
Wel kon er een tweede single uitgebracht worden, en dat werd Countdown. Opnieuw zonder hitnotering, maar opnieuw met de nodige positieve buzz in de pers. Toch al iets, moeten we maar denken!
Seperations zou uiteindelijk eind 1991 uitkomen, maar alleen in Frankrijk (huh?). Eigen land zou pas in juni 1992 volgen. Gelukkig was de band toen al naar een ander label verkast. Daarover later meer!
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 09:42 uur
7,5
Jarvis, wat een held. Zie hem dit nummer eens volledig dragen met zijn stem en energieke presence, de Jacques Brel van de britpop, zelfs toen britpop nog niet vast gedefinieerd was
Jarvis, wat een held. Zie hem dit nummer eens volledig dragen met zijn stem en energieke presence, de Jacques Brel van de britpop, zelfs toen britpop nog niet vast gedefinieerd was

1
geplaatst: 20 augustus 2024, 09:50 uur
9,25
Een van de eerste pre-Different Class nummers waar ik voor viel via de gelijknamige verzamelaar.
Een van de eerste pre-Different Class nummers waar ik voor viel via de gelijknamige verzamelaar.
1
geplaatst: 20 augustus 2024, 10:36 uur
Ja, hun eerste song die een mooie toekomst voorspelde.
Jarvis is heerlijk op dreef hier.
8,8
Jarvis is heerlijk op dreef hier.
8,8
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 11:20 uur
8.5
Mooie energieke track in een lekker soepje van stijlen.
Mooie energieke track in een lekker soepje van stijlen.
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 11:43 uur
Destijds nauwelijks bekend met het werk van Pulp. Ik meen dat ze een hitsingle hadden in de Top 40 en die vond ik stom, dus de band verder links laten liggen. Maar ook deze tweede single vind ik erg, érrûg lekker. Heerlijk urgente drive en gepassioneerde zang.
Als dat zo doorgaat dan had ik destijds niet Oasis als enige van deze vier bands moeten volgen, maar deze band. Waar Blur en Oasis zeuren, daar zingt Pulp.
Wederom een 8.
[EDIT: na drie keer luisteren wordt het een 8,3]
Als dat zo doorgaat dan had ik destijds niet Oasis als enige van deze vier bands moeten volgen, maar deze band. Waar Blur en Oasis zeuren, daar zingt Pulp.
Wederom een 8.
[EDIT: na drie keer luisteren wordt het een 8,3]
* denotes required fields.