Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 2 november 2025, 12:09 uur
Three Degrees - Take good care of yourself 6,3
Pointer Sisters - Neutron dance 6,9
Soft Cell - Torch 9
Pointer Sisters - Neutron dance 6,9
Soft Cell - Torch 9
1
geplaatst: 2 november 2025, 12:26 uur
# 2342 Soft Cell - Torch: 9
# 2341 The Pointer Sisters – Neutron Dance: 5
# 2339 The Three Degrees – Take Good Care Of Yourself: 8
# 2338 Billy Paul – Me And Mrs. Jones: 7,5
# 2337 The O’Jays – For The Love Of Money: 5,5
# 2336 U96 - Das Boot: 6,5
# 2341 The Pointer Sisters – Neutron Dance: 5
# 2339 The Three Degrees – Take Good Care Of Yourself: 8
# 2338 Billy Paul – Me And Mrs. Jones: 7,5
# 2337 The O’Jays – For The Love Of Money: 5,5
# 2336 U96 - Das Boot: 6,5
1
geplaatst: 2 november 2025, 13:02 uur
Wat herman zegt. Een 9,5 voor Soft Cell.
En nog wat achterstallig onderhoud:
Hear ’N Aid: 3
U96: 7,2
The O’Jays: 7,5
Billy Paul: 6,2
The Three Degrees: 6,5
The Pointer Sisters: 8
En nog wat achterstallig onderhoud:
Hear ’N Aid: 3
U96: 7,2
The O’Jays: 7,5
Billy Paul: 6,2
The Three Degrees: 6,5
The Pointer Sisters: 8
1
geplaatst: 2 november 2025, 16:12 uur
Not my cups of tea:
O’Jays: 4,5
Billy Paul: 3
3 Degrees: 4
Pointer Sisters: 5
Deze helemaal wel:
Soft Cell: 10 (vooral de lange versie)
O’Jays: 4,5
Billy Paul: 3
3 Degrees: 4
Pointer Sisters: 5
Deze helemaal wel:
Soft Cell: 10 (vooral de lange versie)
0
geplaatst: 2 november 2025, 19:38 uur
De creepy synths tijdens het aanhouden van de noten van Marc zijn het hoogtepunt.
7,7
7,7
2
geplaatst: 2 november 2025, 20:31 uur
Cindy Ecstasy deed vast de female vocals bij Soft Cell. Ze was overigens geen zangeres. Ze was de dealer van Soft Cell (XTC inderdaad). Sinds 1984 is ze spoorloos verdwenen.
Soft Cell was ik helemaal idolaat van. Ik had ook Soft Cell poster aan mijn bed einde begin jaren 80. Marc & Dave waren een paar jaar het laatste dat ik zag voordat ik in slaap viel.
Torch is in de loop der jaren een heel klein beetje gezakt in de lijst met Soft Cell faves. Het is toch net iets minder dan het vergelijkbare Say Hello Wave Goodbye (dat in Nederland in de Tipparade bleef steken!). En B- Kant Insecure Me is inmiddels een veel grotere favoriet. Uiteraard A en B kant op 12" maxi single. De Top 40 was altijd gegarandeerd als je de Alarmschijf was. Maar destijds vond ik het geweldig dat Soft Cell weer de Top 10 haalde. Voor Torch anno 2025: 8,1
Soft Cell was ik helemaal idolaat van. Ik had ook Soft Cell poster aan mijn bed einde begin jaren 80. Marc & Dave waren een paar jaar het laatste dat ik zag voordat ik in slaap viel.
Torch is in de loop der jaren een heel klein beetje gezakt in de lijst met Soft Cell faves. Het is toch net iets minder dan het vergelijkbare Say Hello Wave Goodbye (dat in Nederland in de Tipparade bleef steken!). En B- Kant Insecure Me is inmiddels een veel grotere favoriet. Uiteraard A en B kant op 12" maxi single. De Top 40 was altijd gegarandeerd als je de Alarmschijf was. Maar destijds vond ik het geweldig dat Soft Cell weer de Top 10 haalde. Voor Torch anno 2025: 8,1
2
geplaatst: 2 november 2025, 20:41 uur
wendyvortex
En B- Kant Insecure Me is inmiddels een veel grotere favoriet.
In eerste instantie zou het ook een dubbele A-kant worden. Hebben ze toch niet gedurfd. De platenmaatschappij vond het te weinig poppy, Almond zei later dat het de duistere spiegel van Torch was en het jammer vond dat het geen dubbele A-kant was.
0
geplaatst: 3 november 2025, 05:59 uur
Creepy synths in een heel mooi nummer dat niet lang genoeg kan duren op die 12" maxi single versie. Een sterke score voor Soft Cell's Torch. Voorlopig een 8,16 en een glorieuze positie in onze Top 100 rond plaats 60.
Ondertussen is links en rechts achterstallig onderhoud gepleegd en zijn dit de aangepaste scores voor de beoordelingen van afgelopen week (van hoog naar laag).
7,50 Billy Paul - Me And Mrs. Jones
7,11 The O’Jays - For The Love Of Money
6,90 U96 - Das Boot
6,81 Pointer Sisters - Neutron Dance
6,53 The Three Degrees - Take Good Care Of Yourself
6,25 Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
6,23 Hear ’N Aid - Stars
6,22 Limp Bizkit - Take A Look Around (Theme From MI:2)
Deze band wordt "very, very big" zei Freddie Mercury in april 1985 toen hij met Molly Meldrum de single We Close Our Eyes van Go West besprak in de Australische muziekshow Countdown.
Peter Cox en Richard Drummie vormden samen Go West. Beiden hadden al wat muzikale ervaring. Ze schreven We Close Our Eyes in 1984 en namen het nummer op als demo. Die opname leidde tot een platencontract bij Chrysalis Records, waarna het nummer begin 1985 officieel werd uitgebracht als debuutsingle van hun eerste album Go West. De productie was in handen van Gary Stevenson. Ze gebruikten een LinnDrum-machine voor de ritmesectie, wat het nummer zijn kenmerkende loop gaf.
De tekst van het nummer gaat over ontsnapping aan de werkelijkheid door je ogen te sluiten en je voor te stellen dat alles mogelijk is. Zinnen als “We walk on water” en “We never lose a game” maken die gedachte tastbaar.
De videoclip werd geregisseerd door het voormalige 10CC duo Godley & Creme, die eerder werkten met onder anderen Duran Duran en The Police. De clip toont Cox en Drummie in een felblauwe studio-omgeving. Op de achtergrond bewegen houten mannequins op de maat van de muziek. In sommige scènes lijken ze het duo op te jagen, wat zorgt voor een licht absurdistische toon. Cox draagt een hemd en zwaait met een zware metalen sleutel, Drummie kijkt vaker om zich heen dan dat hij zijn gitaar bespeelt. De videoclip kreeg veel airplay op MTV.
In de UK Singles Chart werd We Close Our Eyes een Top 5 hit. In de Verenigde Staten haalde het nummer de 41e plek in de Billboard Hot 100 en stond het in de top vijf van de Hot Dance Music/Club Play chart. In Nederland werd het nummer op 29 maart 1985 Alarmschijf op Hilversum 3. Het bereikte de 11e plaats in de Verrukkelijke 15. We Close Our Eyes stond vervolgens zes weken in de Top 40 en bereikte de 22e positie.
Na het succes van We Close Our Eyes volgden nog singles als Call Me en Goodbye Girl, maar die haalden bij ons niet eens de Tipparade. Het duo bleef echter actief en bouwde een trouwe fanbase op, vooral in het Verenigd Koninkrijk en Australië. In thuisland Engeland zouden ze bijvoorbeeld nog 12 Top 50 hits scoren. In America zijn ze in 1992 succesvol met King Of Wishful Thinking afkomstig van de soundtrack van Pretty Woman. King Of Wishful Thinking wordt daar een dikke Top 10 hit, maar zo "very, very big" als Mercury voorspelden zouden ze toch niet worden.
# 2343 Go West – We Close Our Eyes
Ondertussen is links en rechts achterstallig onderhoud gepleegd en zijn dit de aangepaste scores voor de beoordelingen van afgelopen week (van hoog naar laag).
7,50 Billy Paul - Me And Mrs. Jones
7,11 The O’Jays - For The Love Of Money
6,90 U96 - Das Boot
6,81 Pointer Sisters - Neutron Dance
6,53 The Three Degrees - Take Good Care Of Yourself
6,25 Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
6,23 Hear ’N Aid - Stars
6,22 Limp Bizkit - Take A Look Around (Theme From MI:2)
Deze band wordt "very, very big" zei Freddie Mercury in april 1985 toen hij met Molly Meldrum de single We Close Our Eyes van Go West besprak in de Australische muziekshow Countdown.
Peter Cox en Richard Drummie vormden samen Go West. Beiden hadden al wat muzikale ervaring. Ze schreven We Close Our Eyes in 1984 en namen het nummer op als demo. Die opname leidde tot een platencontract bij Chrysalis Records, waarna het nummer begin 1985 officieel werd uitgebracht als debuutsingle van hun eerste album Go West. De productie was in handen van Gary Stevenson. Ze gebruikten een LinnDrum-machine voor de ritmesectie, wat het nummer zijn kenmerkende loop gaf.
De tekst van het nummer gaat over ontsnapping aan de werkelijkheid door je ogen te sluiten en je voor te stellen dat alles mogelijk is. Zinnen als “We walk on water” en “We never lose a game” maken die gedachte tastbaar.
De videoclip werd geregisseerd door het voormalige 10CC duo Godley & Creme, die eerder werkten met onder anderen Duran Duran en The Police. De clip toont Cox en Drummie in een felblauwe studio-omgeving. Op de achtergrond bewegen houten mannequins op de maat van de muziek. In sommige scènes lijken ze het duo op te jagen, wat zorgt voor een licht absurdistische toon. Cox draagt een hemd en zwaait met een zware metalen sleutel, Drummie kijkt vaker om zich heen dan dat hij zijn gitaar bespeelt. De videoclip kreeg veel airplay op MTV.
In de UK Singles Chart werd We Close Our Eyes een Top 5 hit. In de Verenigde Staten haalde het nummer de 41e plek in de Billboard Hot 100 en stond het in de top vijf van de Hot Dance Music/Club Play chart. In Nederland werd het nummer op 29 maart 1985 Alarmschijf op Hilversum 3. Het bereikte de 11e plaats in de Verrukkelijke 15. We Close Our Eyes stond vervolgens zes weken in de Top 40 en bereikte de 22e positie.
Na het succes van We Close Our Eyes volgden nog singles als Call Me en Goodbye Girl, maar die haalden bij ons niet eens de Tipparade. Het duo bleef echter actief en bouwde een trouwe fanbase op, vooral in het Verenigd Koninkrijk en Australië. In thuisland Engeland zouden ze bijvoorbeeld nog 12 Top 50 hits scoren. In America zijn ze in 1992 succesvol met King Of Wishful Thinking afkomstig van de soundtrack van Pretty Woman. King Of Wishful Thinking wordt daar een dikke Top 10 hit, maar zo "very, very big" als Mercury voorspelden zouden ze toch niet worden.
# 2343 Go West – We Close Our Eyes
2
geplaatst: 3 november 2025, 08:24 uur
Ik snap wel dat ze niet heel groot zijn geworden, vrij generieke 80's-sound.
5,5
5,5
* denotes required fields.