Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2024, 11:37 uur
Dotan: 7,0 een oorwurm, die je nooit meer hoort en daarom best wel mee viel.
2
geplaatst: 1 december 2024, 12:18 uur
Als Dotan hier niet meer aan de bak komt, waarom verkast hij dan niet naar Rusland? Daar zal hij en zijn werkmethode op handen worden gedragen. Dotan als de Rasputin van Putin.
Misschien omdat het (dus) een afwijkend nummer is, maar ik weet nog dat ik met mijn oren stond te klapperen toen dit nummer zoveel werd gedraaid. "Waarom wordt dit nummer in hemelsnaam een hit?"
Let wel: het klapperen van mijn oren is positief bedoeld. Het nummer zit goed en catchy in elkaar, de muzikale zweem van gospel is niet stichtelijk, wel aanstekelijk.
Quote: "Het nummer werd aanvankelijk als te lang en te afwijkend beschouwd voor de radio."
Te lang. Het nummer duurt 4'19". Fokking hell...
8
Misschien omdat het (dus) een afwijkend nummer is, maar ik weet nog dat ik met mijn oren stond te klapperen toen dit nummer zoveel werd gedraaid. "Waarom wordt dit nummer in hemelsnaam een hit?"
Let wel: het klapperen van mijn oren is positief bedoeld. Het nummer zit goed en catchy in elkaar, de muzikale zweem van gospel is niet stichtelijk, wel aanstekelijk.
Quote: "Het nummer werd aanvankelijk als te lang en te afwijkend beschouwd voor de radio."
Te lang. Het nummer duurt 4'19". Fokking hell...
8
1
geplaatst: 1 december 2024, 12:29 uur
Ongemerkt gaan de stemmen omlaag door het achterbakse gedrag van Dotan. Begrijpelijk is het wel maar er zijn meer artiesten die zwaar over de schreef gaan, of erger.
Tja, het nummer is best OK maar geen klassieker
6,1
Tja, het nummer is best OK maar geen klassieker
6,1
0
geplaatst: 1 december 2024, 13:12 uur
Jongens, jongens wat is dit oud nieuws.
We schrijven 2018. Ik denk dat Dotan hier zelf ook wel iets van heeft geleerd. Zo niet, wat dan nog!
Niet een heel erg vergrijp wat me lang bij blijft.
7.7
We schrijven 2018. Ik denk dat Dotan hier zelf ook wel iets van heeft geleerd. Zo niet, wat dan nog!
Niet een heel erg vergrijp wat me lang bij blijft.
7.7
0
geplaatst: 1 december 2024, 13:59 uur
Ook zonder die scam vind ik het een erg vervelend nummer, raar dat One Republic dan onderuit gaat terwijl dit Home nog veel gladder en generieker klinkt
0
geplaatst: 1 december 2024, 17:31 uur
OneRepublic - Counting Stars: 6
Eric B. & Rakim - Paid In Full: 6
Caron Wheeler - Livin' In The Light: 4
Dotan - Home: 8
Eric B. & Rakim - Paid In Full: 6
Dotan - Home: 8
0
geplaatst: 1 december 2024, 19:14 uur
# 1964 Dotan - Home: 4,5
Eric B. & Rakim - Paid In Full (Mini Madness - The Cold Cut Remix): 4
Eric B. & Rakim - Paid In Full (Mini Madness - The Cold Cut Remix): 4
1
geplaatst: 2 december 2024, 07:21 uur
Dotan was dus z'n tijd vooruit, maar hij neemt niet meer dan een 5,89 mee naar Home.
Het is weer de tijd van het jaar van de lijstjes en de afronding van allerlei items hier op MuMe. Zo mogen we van spelleider El Ninjo nog tot zaterdag stemmen voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.
Tussen de 32 finalisten van dit jaar staan 11 nummers die ook onze Top 40 hebben gehaald. Tien daarvan hebben wij al beoordeeld met een gemiddelde van 8,11 scoren deze nummers ook bij ons hoog. En op twee nummers na altijd een score van boven de 8.
8,50 New Order - Blue Monday
8,43 The Cure - A Forest
8,25 Donna Summer - I Feel Love
8,17 Talk Talk - Living In Another World
8,12 Depeche Mode - Enjoy The Silence
8,12 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
8,08 U2 - The Unforgettable Fire
8,01 Sinéad O'Connor - Troy
7,98 Kate Bush - Wuthering Heights
7,41 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Betekent dat we een nummer uit de Top 32 die ook de Top 40 heeft gehaald nog niet hebben beoordeeld, dat is Prince met Sign O' The Times.
Sign O' The Times is de titeltrack van zijn album uit 1987. Het is een scherp en introspectief nummer dat in februari 1987 werd uitgebracht als single. Met een minimalistische elektronische productie, opgebouwd rond de Fairlight CMI-synthesizer, verkent Prince sociale en politieke problemen zoals HIV/AIDS, armoede, en nucleaire dreiging. Het nummer markeerde een duidelijke verschuiving in zijn stijl en toonde zijn meest contemplatieve kant.
De single was een groot succes: het bereikte nummer drie in de Billboard Hot 100 en nummer één op de R&B-hitlijst. Sign O' The Times is opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame’s 500 Songs That Shaped Rock and Roll en werd in 2017 toegevoegd aan de Grammy Hall of Fame. In onze Top 40 heeft Prince precies 40 hits gehad. Sign O Times staat in 1987 10 weken in de lijst en piekt op nummer 6. In die andere lijst waar we deze week op mogen stemmen, de Radio 2 Top 2000, staat Sign O Times sinds 2000 jaarlijks genoteerd zo tussen de 500ste en 900ste plaats.
# 1965 Prince - Sign O' The Times
Het is weer de tijd van het jaar van de lijstjes en de afronding van allerlei items hier op MuMe. Zo mogen we van spelleider El Ninjo nog tot zaterdag stemmen voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.
Tussen de 32 finalisten van dit jaar staan 11 nummers die ook onze Top 40 hebben gehaald. Tien daarvan hebben wij al beoordeeld met een gemiddelde van 8,11 scoren deze nummers ook bij ons hoog. En op twee nummers na altijd een score van boven de 8.
8,50 New Order - Blue Monday
8,43 The Cure - A Forest
8,25 Donna Summer - I Feel Love
8,17 Talk Talk - Living In Another World
8,12 Depeche Mode - Enjoy The Silence
8,12 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
8,08 U2 - The Unforgettable Fire
8,01 Sinéad O'Connor - Troy
7,98 Kate Bush - Wuthering Heights
7,41 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Betekent dat we een nummer uit de Top 32 die ook de Top 40 heeft gehaald nog niet hebben beoordeeld, dat is Prince met Sign O' The Times.
Sign O' The Times is de titeltrack van zijn album uit 1987. Het is een scherp en introspectief nummer dat in februari 1987 werd uitgebracht als single. Met een minimalistische elektronische productie, opgebouwd rond de Fairlight CMI-synthesizer, verkent Prince sociale en politieke problemen zoals HIV/AIDS, armoede, en nucleaire dreiging. Het nummer markeerde een duidelijke verschuiving in zijn stijl en toonde zijn meest contemplatieve kant.
De single was een groot succes: het bereikte nummer drie in de Billboard Hot 100 en nummer één op de R&B-hitlijst. Sign O' The Times is opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame’s 500 Songs That Shaped Rock and Roll en werd in 2017 toegevoegd aan de Grammy Hall of Fame. In onze Top 40 heeft Prince precies 40 hits gehad. Sign O Times staat in 1987 10 weken in de lijst en piekt op nummer 6. In die andere lijst waar we deze week op mogen stemmen, de Radio 2 Top 2000, staat Sign O Times sinds 2000 jaarlijks genoteerd zo tussen de 500ste en 900ste plaats.
# 1965 Prince - Sign O' The Times
0
geplaatst: 2 december 2024, 08:19 uur
Iedereen heeft wel zo'n alom geprezen en bejubelde legendarische artiest waar ie helemaal niets mee heeft, toch? Bij mij is dat Prince. Op handen gedragen, één van de allergrootsten, ... het zal allemaal wel. Nooit begrepen. Op slechts een paar goede nummers na, is het vaak een vaste skip aan deze kant van het scherm. Dit is er zo ééntje.
3
3
* denotes required fields.