MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Simply Red - Sunrise: 5,2
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 7,4

Simply Red - Sunrise: 6
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 8.5

Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do) 8,8

Simply Red - Sunrise 4

Simply Red zit diep in mijn irritatiezone, maar deze is iets minder vervelend.

Simply Red: 4,5
Hall & Oates: 6

# 1992 Simply Red - Sunrise: 7
# 1991 Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 6

Simply Red - Sunrise een 6.5
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do) een 8

Simply Red: 3
Hall & Oates: 5

Simply Red: 7
Hall & Oates: 7,9

Simply Red: 7.75
Hall & Oates: 8

Bob Sinclair: In een goede bui laat ik me inpakken door dit. In een minder goede bui hoor ik een nogal cynische poging om een zomerhit te scoren met een hippietekst waar niks van gemeend wordt. De clip is heel tof en daar geloof ik op de een of andere manier meer van. 6.0

Myles Smith: Nou nee. 3.5
Alex Warren: Net als de vorige radiovulling. Geselecteerd op het niet irriteren van de meeste luisteraars, maar ik ben blijkbaar een oude lul. Ik hoor in geen van beide veel. 3,6

FGTH: Jeugdsentiment . Prachtig liedje. Hoor dit veel liever dan minstens 92% van de kerstnummers op Sky Radio 7,9

Mud: Nee, nooit door Elvis gezongen maar precies door Chinn & Chapman geschreven als iets wat de Las Vegas-Elvis zou hebben opgenomen en door Les Gray ook zo gezongen. Ach ja, mag een enkele keer in december, maar Mud heeft veel leukere hits. 5,6

Chic: speelden in de disco Champions League. Good Times is nog fijner, maar deze kan ook niet stuk.; Anekdote: De originele tekst was niet freak out maar fuck off. Het nummer was door Edwards en Rogers geschreven toen het ze op een avond weer niet lukte het legendarische Studio 54 binnen te komen. Ze waren nog onbekend toen en werden door het deurbeleid afgewezen. Een dag later bleek het toch wel erg lekker te klinken en veranderden ze de tekst. 7,5

Hall & Oates: Ik heb ondanks mijn liefde voor de 80's niet heel veel met Hall & Oates. Ook niet per se echt heel veel op tegen. 6,4

Simply Red: Simply Red begon als band maar werd later steeds meer synoniem met Mick Hucknal en ze hadden in het begin echt wel een paar fijne singles, maar ook dat duurde niet zo lang. Aan dit misbaksel heb ik altijd een hekel gehad. Dan nog liever een van hun gare covers. 3,7

Simply Red - Sunrise: 7
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 8

# 1990 Chic - Le Freak
Jeetje, allebei de zangeressen binnen een maand na elkaar overleden. En alsof dat nog niet erg genoeg is, is het nummer ook nog uit de Top 2000. Al ben ik geen idolate fan van de band of het nummer, dit is driedubbel spijtig nieuws.
7,8

# 1992 Simply Red - Sunrise
Jeetje, wat heeft die Hucknall een dikke snoet gekregen. Die meid op 0'45" is weer het andere uiterste. Best een sensuele clip, maar die meid zag er echt angstwekkend en onwerkelijk hypermager uit. Oja, de muziek.
Mwoah... ik heb Simply Red nog wel eens slechter gehoord.
5
# 1991 Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do)
Dit spelletje begint soms meer op een in memoriam te lijken. Iedere keer is er bij de plaatsing van een nummer even de vrees: wie is er nu weer overleden? Die vrees had ik ook even toen hier Hall & Oates werd geplaatst. Nee toch, een van hen ook al? Maar niet dus.
7,3

Simply Red: 7,8
Hall & Oates: 9

Ik doe een Martijn Jonkersje

Hall & Oates: 9,0
Simply Red: 7,8

Simply Red - Sunrise: 7,5
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 8,0

Het originele I Can’t Go For That (No Can Do) van Daryl Hall & John Oates scoort met een 7,42 aanzienlijk beter dan de sample die Simply Red gebruikt in Sunrise: 6,23

In december 1973 bracht Slade Merry Xmas Everybody uit. Het werd geschreven door zanger Noddy Holder en gitarist Jim Lea, waarbij de melodie deels gebaseerd was op een oudere compositie van Holder uit 1967. De tekst werd in slechts drie dagen geschreven, met als kernboodschap: “Look to the future now, it’s only just begun.” Het nummer werd opgenomen in de zomer van 1973 in een studio in New York, waarbij het refrein in een kantoorhal werd ingezongen om een galmend effect te krijgen.

De timing van de release bleek perfect. Slade was op het hoogtepunt van hun populariteit en Merry Xmas Everybody werd een enorme hit. In Nederland stond het nummer in 1973 en 1991 in totaal tien weken in de Top 40, met als hoogste positie nummer 3. In het Verenigd Koninkrijk bereikte het de eerste plaats, waar het negen weken bleef staan en meer dan een miljoen exemplaren verkocht.

Het succes van de single overtrof alle verwachtingen. Platenperserijen in Duitsland en Los Angeles moesten extra exemplaren leveren om aan de vraag te voldoen. Het nummer kreeg in Nederland extra bekendheid doordat Frits Spits het draaide tijdens zijn radiodebuut op Hilversum 3. Er zijn talrijke covers o.a. van Oasis en Suzanne Vega. Wij beoordelen het origineel met de toepasselijke titel Merry Xmas Everybody. Of in goed Nederlands vrolijke feestdagen allemaal.

# 1993 Slade - Merry Xmas Everybody

Simply Red - Sunrise: 7
Daryl Hall & John Oates - I Can’t Go For That (No Can Do): 7,5

Slade: 7,5

Mijn allereerste album was het fenomenale Slade Alive!
Dat klonk een heel stuk beter als deze latere kerstsingle.

6,1

Ja, jullie gaan het meemaken. Een voldoende voor een kersthit van mijn kant

7,3

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.