MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Briljante single met een Britse bite. Geweldig nummer.

9,2

7

7.5

Bruno Mars: 6,5
Deze prettige funk hebben we uiteraard al veel vaker en zeker ook beter gehoord. En om een keer een ander inkoppertje te gebruiken: ik had gehoopt dat ie wat meer in zijn mars had.

Golden Earrings: 7
Ook dit klinkt wel aangenaam zo in de ochtend. Beetje lief en op zich niet heel bijzonder. Gelukkig hadden zij hierna uiteraard nog .. (je weet wel)

6.75

6,9

7.8

6,5

7 5

6,5

7

Golden Earring - That Day - 8
Veel beter dan hun eerste hit, please go. Lekkere sixties sound.

Het is nog net niet echt rock, het neigt nog naar een beetje de Tee-Set sound. Maar wel wat meer wringend/tegendraads. Er komt later nog veel beters, maar van hun vroege periode is dit wel één van de betere nummers: 7,7

6,5

Heel even veerde ik op toen ik vorig jaar hoorde van Earrings afscheidsoptreden. Dus toch?
Om onmiddellijk hoofdschuddend en vol onbegrip terug te ploffen in mijn stoel toen met vertelde wat voor blik treurige truttenbandjes naast Neerlands beste ROCKband aller tijden de boel komt versjteren.
Echt, what de fok? Is het inmiddels zo godsgruwelijk kut gesteld met het Nederlands muziekklimaar? Om poppedopjes als Guus Meeuwis, Davina Michelle, Son Mieux en bloddyfokking Flemming naast de Earring te zetten bij hun afscheid? No fkcing way dat ik de band voor het laatst wil zien en dat ze samen met Acda & De Munnik 'Twilight Zone' gaan zingen ofzo. Of samen met Maan 'Clear Night Moonlight', of iets van het album 'Moontan'. De horror... Het zal mijn beeld van de band voor eeuwig veranderen.

Wat een armetierige bedoening en een artistieke trap na in de kloten van de band.
Ik snap werkelijk niet dat Barry, Rinus en Cesar akkoord zijn gegaan met deze wanvertoning.
Alhoewel, als Cesar al in die bullshitquizjes van SBS6 zijn snoet laat zien, lijkt het alsof ze het toch geen ene flikker meer uitmaken. Nou, leuk gebaar naar George zeg...
Alleen DeWolff is (natuurlijk) een prima keuze, de rest komt op mij over als een dikke middelvinger naar de betekenis van de Earring in het ROCKklimaat van Nederland van de afgelopen zestig jaar (en daarvan vooral de eerste dertig jaar).
Godverdomme, wat heeft 't Nederlandse klootjesvolk toch een ranzige kutsmaak.

'That Day' was al een enorme verbetering ten opzichte van hun eerste (mis)stap 'Please Go', maar het zou snel alleen maar nog veel fantastischer worden.
Ik deel Wendy's cijfer. 7,7

Gast
geplaatst: vandaag om 02:09 uur

geplaatst: vandaag om 02:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.