MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
3.5

Ik ben tegenwoordig een stuk milder dan vroeger

10

Lekker pakje ook nog steeds

Ik heb als principe dat ik alle nummers herhuisvesting. Ik wijk 1 keer van mijn principe af.

3

Ik ben tegenwoordig ook een heel stuk milder. Helaas.
3

Maar als we het over guilty pleasures hebben: Mariah zélf geef ik een 10. All I want for Christmas is her. Zelfs nu nog, met al die botox, fillers, plastische chirurgie, weet ik veel hoe die verbouwingen allemaal heten: ken me niks schele...

"Herhuisvesting"? Prachtige autocorrectie

7,5

Zou kans maken voor het podium in mijn spotify wrapped als december mee zou doen

GrafGantz schreef:
Ik ben tegenwoordig een stuk milder dan vroeger

Same here.

4

10!

Beetje compenseren voor al die zuursnuiten.

En vanavond is de Mariah kerstspecial ( live in Madison Square Garden) op TV

6

Beetje compenseren voor zowel de zuursnuiten als de Carey-cavalerie

Mijn vrouw zong t heel vaak toen ze in verwachting wilde raken: “All I want for Christmas is you baby.”

Ik moet er niet aan denken om nog luiers te moeten verschonen. Sorry Mariah .. : 3

Mariah Carey:: 7,0

EvilDrSmith schreef:

Maar als we het over guilty pleasures hebben: Mariah zélf geef ik een 10. All I want for Christmas is her. Zelfs nu nog, met al die botox, fillers, plastische chirurgie, weet ik veel hoe die verbouwingen allemaal heten: ken me niks schele...

Zoals ze toen was: driewerf ja. Maar nu vind ik haar vooral eng.

Het nummer zelf is onmogelijk om nog onbevangen te horen. Ik doe een poging tot een cijfer: 4

EvilDrSmith schreef:
FrodoK schreef:
Zoals ze toen was: driewerf ja. Maar nu vind ik haar vooral eng.
Nog steeds eyecandy, hoor. Zoals hier bij de laatste Grammy Awards. 'n Vollere snoet, maar dat is geen probleem, want het voordeel is dat de rest van haar lichaam zich daarop lijkt aan te passen.
Maar heeft ze nou wijn gemorst op haar jurk? Of is dat iets (van iemand) anders?
https://cdn01.justjared.com/wp-content/uploads/2024/02/mariah-grammys/mariah-carey-presents-first-award-at-grammys-02.jpg

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You 5,5

50tracks schreef:
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You 5,5
Mariah trekt al haar albums terug van Musicmeter gaat het gerucht.

Mariah maakt de tongen los. De een wil het niet eens herbeluisteren, een ander alleen maar plaatjes kijken en bij weer een ander staat het op het podium van zijn spotify wrapped in december. Dan ligt de waarheid weer eens in het midden en haalt All I Want For Christmas Is You een kleine voldoende 5,63. Net genoeg om nog even op MuMe te blijven? Snel tijd om naar zonnigere oorden te gaan.

Aan het einde van het jaar tijd om voor wat overzichten. De komende dagen antwoord op de vraag welk decennium wij het hoogst waarderen. We gaan 0-10-20-30-40-50 jaar terug in volgorde van de hoogst gemiddelde score voor de Top 10 van dat jaar. Het zal jullie niet verbazen dat 2024 de laagste gemiddelde score haalt. De top 10 over 2024 ziet er waarschijnlijk als volgt uit (is nog niet gepubliceerd en morgen is er nog een verse Top 40) met achter de titel onze score:

01 - Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) 5,54
02 - Yves Berendse - Terug In De Tijd 4,66
03 - Cyril - Stumblin' In 4,87
04 - Dasha - Austin 5,94
05 - Alex Warren Carry You Home 4,50
06 - Myles Smith - Stargazing 4,28
07 - Disturbed - The Sound Of Silence - Cyril Remix 1,81
08 - Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile 5,56
09 - Sabrina Carpenter - Espresso
10 - Noah Kahan - Stick Season 5,36

We hebben nog een zestal andere nummers uit 2024 beoordeeld. Gemiddelde score voor de Top 10: 4,72. Als we die andere zes mee tellen stijgt de score naar een 4,74.

De drie door ons best beoordeelde singles uit 2024:
6,53 Beyoncé - Texas Hold 'Em
6,19 Joost - Europapa
5,94 Dasha - Austin

Zoals jullie kunnen zien staat bij één nummer nog geen score. Vandaag mag Sabrina Carpenter met Espresso een poging doen de Top 3 te halen. Het nummer is, als ik het goed zie als enige uit bovenstaand rijtje, genomineerd voor onze MuMe Top 2000 (door mauricedegier), dus wie weet.

Sabrina Carpenter begon haar carrière als actrice bijvoorbeeld als Maya Hart in de Disney Channel-serie Girl Meets World. In 2015 bracht Sabrina haar debuutalbum Eyes Wide Open uit. Daarna kwamen albums zoals Evolution (2016), Singular: Act I & II (2018-2019) en Emails I Can’t Send (2022). Carpenter stapte in 2021 over naar Island Records en bracht de single Skin uit, die haar eerste notering in de Billboard Hot 100 werd. In 2023 was ze het voorprogramma van Taylor Swift tijdens de Eras Tour.

Op 16 januari 2024 werd aangekondigd dat Sabrina Carpenter zou optreden op het Amerikaanse Coachella festival. Voorafgaand aan haar optreden hintte ze naar een nieuw nummer via opvallende billboards met de tekst: "She's gonna make you come... to her Coachella set!". Op 8 april 2024 kondigde Carpenter vervolgens de release van Espresso aan op haar socialmediakanalen, met de woorden: "Just wanted to put out a little song before Coachella". Het werd een enorme hit. Het werd de nummer één-hit op de Billboard Global 200. Het was bovendien genoeg om 26 weken in onze Top 40 te staan waarvan zes weken op de derde plaats deze zomer. Door het succes van Espresso kwam haar zesde album uit 2024, Short n' Sweet, op de eerste plaats van de Billboard 200 binnen.

#1995 Sabrina Carpenter - Espresso

8

M'n favoriete oorworm van 2024.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:14 uur

geplaatst: vandaag om 04:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.