MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Fijn nummer, PPP nog wel wat beter

7,5

EvilDrSmith schreef:

Maar heeft ze nou wijn gemorst op haar jurk? Of is dat iets (van iemand) anders?

Dat lijkt mij gewoon de schaduw van de microfoon.

Verder mag ik graag naar haar dvd's kijken met het geluid uit maar op de foto lijkt ze vooral weggelopen uit de hamsterreclame van AH...

Sabrina C: 6,3

EvilDrSmith schreef:

Maar heeft ze nou wijn gemorst op haar jurk? Of is dat iets (van iemand) anders?
vigil schreef:

Dat lijkt mij gewoon de schaduw van de microfoon.

Verder mag ik graag naar haar dvd's kijken met het geluid uit maar op de foto lijkt ze vooral weggelopen uit de hamsterreclame van AH...
Oh, ik had die microfoon serieus niet gezien. 'n Verontrustend selectieve, té mannelijke observatie. (maar als die mic van de foto was weggesneden, dan had het er toch echt raar uitgezien)

Jouw waarneming is wel weer pijnlijk treffend/vermakelijk.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
(quote)
Oh, ik had die microfoon serieus niet gezien. 'n Verontrustend selectieve, té mannelijke observatie. (maar als die mic van de foto was weggesneden, dan had het er toch echt raar uitgezien)

Jouw waarneming is wel weer pijnlijk treffend/vermakelijk.

Samen komen we er wel

"Vandaag mag Sabrina Carpenter met Espresso een poging doen de Top 3 te halen."
Als het aan mij ligt gaat haar dat niet lukken. Net als Mariah strictly eyecandy, maar met veel minder weelderige, voluptueuze lijnen.
Over die lijnen gesproken: het deuntje is een slap aftreksel van Kylie. Het overdreven pseudo-geilig zingen wekt eerder irritatie dan opwinding.
4

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You 7
Sabrina Carpenter - Espresso 7.5

Toch nog één aardig popliedje dit jaar: 7,2

Slade: Net als Mud kan ik het een paar keer rond de kerst goed hebben, maar dan mag hij weer weg. 6,0
Mariah Carey: Soort neo-motown. Ik hoor liever een oudje van Motown,. 5,5
Sabrina Carpenter: Dit is voor mij dè top 40 hit van dit jaar. Zo'n nummer dat je over 20 jaar in een keer terugbrengt naar 2024 met de nostalgie die daar tegen die tijd bij gaat horen. 7,3

Sabrina leuk! Het liedje ook:

7.5

Slade - Merry Xmas Everybody : 8

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You : 7

Sabrina Carpenter - Espresso : 5

7,8
Stiekem best wel een lekker nummertje, fijne productie vooral.

Sabrina Carpenter - Espresso 6,5

We vinden Espresso stiekem inderdaad een beetje leuker dan de meeste hits uit 2024. Een 6,43 voor Sabrina Carpenter en een tweede plek in de virtuele lijst voor 2024.

Gisteren begon ik aan het antwoord op de vraag welk decennium wij het hoogst waarderen via de jaren 1974-1984-1994-2004-2014-2024. Duidelijk op de laatste plaats staat de Top 10 over 2024 met een gemiddelde dat dankzij Sabrina is uitgekomen op een 4,89.

Een na laatste is 2004, ten minste als we ons beperken tot onze scores voor de Top 10 van een jaar. De Top 10 van 2004 krijgt van ons ook een onvoldoende met een 5,40. Als we alle beoordelingen uit 2004 metellen stijgt het gemiddelde naar 5,84 en dat zou hoger zijn dan de algemene gemiddeldes van nog twee andere jaren.

De top 10 over 2004 ziet er volgens de Top 40 als volgt uit met achter de titel onze score:

01 - O-Zone - Dragostea Din Teï 6,55
02 - Counting Crows & Bløf - Holidays In Spain 5,40
03 - Freestylers - Push Up 6,49
04 - Ali B Feat. Brace - Ik Ben Je Zat 3,54
05 - Jamelia - Superstar 6,49
06 - Anastacia - Sick And Tired 5,65
07 - Tiësto Feat. BT - Love Comes Again 4,88
08 - Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen (Live In De Kuip) 3,05
09 - Anastacia - Left Outside Alone 5,98
10 - Usher Feat. Lil' Jon & Ludacris - Yeah! 5,95
Het nummer Wat Zou Je Doen van Marco Borsato & Ali B krijgt van ons de laagste waardering van alle beoordeelde nummers uit: 3,05.

Onze Top 10 met hoogste beoordelingen van Top 40 hits uit 2004 ziet er heel anders uit:

7,62 - Keane - Somewhere Only We Know
7,21 - Evanescence - My Immortal
7,00 - The Streets - Dry Your Eyes
6,99 - Kelis - Trick Me
6,84 - Britney Spears - Toxic
6,82 - Nelly Furtado - Powerless (Say What You Want)
6,74 - Outkast - Hey Ya!
6,68 - Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
6,61 - Michael Gray - The Weekend
6,55 - O-Zone - Dragostea Din Teï

In 2004 was Maroon 5 een van de succesvolste bands in de Nederlandse Top 40 en die hebben we nog nooit beoordeeld. This Love was de tweede single van Maroon 5's debuutalbum Songs About Jane uit 2002 en betekende hun grote doorbraak. De eerste single van dat album, Harder To Breathe, bleef nog steken in de tipparade. This Love werd dus hun eerste hit in Nederland en bleef 16 weken in de Top 40 staan, waarvan drie weken op plek 3. This Love staat op plek 11 van de jaarlijst over 2004. Maroon 5 haalde in 2004 met nog twee nummers (She Will Be Loved en Sunday Morning) de Top 40.

Wereldwijd was het nummer ook een groot succes: het bereikte de top 10 in twaalf landen, waaronder een nummer 3-notering in het Verenigd Koninkrijk, en piekte op nummer 5 in de Billboard Hot 100 in de Verenigde Staten. Het nummer stond tien weken bovenaan de Billboard Hot Adult Top 40. This Love kreeg later nog remixes door Kanye West en een akoestische versie op hun EP 1.22.03.Acoustic.

# 1996 Maroon 5 - This Love

7,5

Ook wel meteen hun beste.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.