MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

7,5

50tracks schreef:
In 2023 coverde de Amerikaanse singer-songwriter Tori Amos Not Gonna Get Us tijdens een concert in Moskou. De uitvoering werd gezien als een reactie op de strenge anti-LHBTQ-wetgeving in Rusland, waarbij Amos een steunbetuiging gaf aan de LHBTQ-gemeenschap. Not Gonna Get Us
Leuk weetje! Jaartal lijkt me wel straf, ik neem aan dat dat een vergissing is.

Not Gonna Get Us: 7

Not gonna get us

8,2

JoaMuse schreef:
7,5

(quote)
Leuk weetje! Jaartal lijkt me wel straf, ik neem aan dat dat een vergissing is.

Even Googlen en je komt bij 15-6-2014:

Je hebt uiteraard gelijk JoaMuse was al in 2014 (15.06.2014)

Not Gonna Get Us: 8,6. Enorm zwak voor t.A.T.u.

GrafGantz schreef:

Even Googlen en je komt bij 15-6-2024
15-6-2014 is het dus. Dat scheelt toch 10 jaar botox aan Tori en een hoop gefronste wenkbrauwen.

Het vol overgave gezongen refrein is een oorwurm van hier tot Moskou, dat compenseert afdoende mijn desinteresse in de rest van het nummer voor een voldoende.
6

t.A.T.u. - Not Gonna Get Us : 4

t.A.T.u. - Not Gonna Get Us: 5,0

We starten het Trevor Horn Thema met een bescheiden 6,75 voor t.A.T.u.'s Not Gonna Get Us. Onder het gemiddelde van een 7,11 van zijn andere Top 40 singles.

Voor deel 2 van het Trevor Horn Thema gaan we terug naar zijn prille begin. In 1978 richtten Trevor Horn en Geoff Downes de new wave-band The Buggles op, in de beginfase was ook Bruce Woolley betrokken. Met The Buggles zou Horn voor het eerst de Top 40 halen. In een perfecte wereld zou dat al eerder zijn gebeurd met een powerpop favoriet van mij: Back Of My Hands van The Jags.

De hitsingleversie van Back Of My Hand werd opnieuw gemixt door Trevor Horn en Geoff Downes. Deze versie bevat extra synthesizer- en keyboardpartijen en werd de versie die in zowel in het VK als de USA de hitlijsten haalden. Bij ons kwam het niet verder dan de 7e plaats in de Tipparade. Het nummer, gezongen in een stijl die doet denken aan Elvis Costello, is omschreven als "simply one of the best records Elvis Costello didn't write."

Video Killed The Radio Star werd al in 1977 geschreven door Horn, Downes en Woolley. Horn schreef de tekst, terwijl Woolley verantwoordelijk was voor de muziek. Een vroege versie van Video Killed The Radio Star werd in 1978 opgenomen door Bruce Woolley en The Camera Club met Thomas Dolby op keyboards.

Video Killed The Radio Star werd in september 1979 uitgebracht. De single bereikte de eerste plaats in de UK Singles Chart en werd een hit op veel plekken in Europa en Oceanië. In Nederland werd het op 18 oktober 1979 TROS Paradeplaat op Hilversum 3 en bereikte het eind 1979 de 17e plaats in de Nederlandse Top 40.

De videoclip van Video Killed The Radio Star schreef geschiedenis door op 1 augustus 1981 om 0.01 uur als eerste muziekvideo op MTV te worden uitgezonden. In de video is ook filmcomponist Hans Zimmer te zien bij een modulaire synthesizer. Hij had eerder met de Buggles-muzikanten gewerkt als onderdeel van de Camera Club-band. De clip werd later opnieuw bijzonder toen het op 27 februari 2000 als miljoenste video op MTV werd afgespeeld. In 2009 verwees Robbie Williams naar het nummer met het door Horn geproduceerde album Reality Killed the Video Star.

# 2021 Buggles - Video Killed The Radio Star

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.