MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

# 2075 Harry Styles - As It Was
Ik heb er geen verstand van hoor, maar klinkt dat riedeltje niet als een variant op The Weeknds 'Blinding Lights' dat op zijn beurt weer een A-ha-revival was?
Ik heb helemaal niks met Harry, behalve 'Kiwi', dat nogal verrassend stevige rock is en eerder aan de vroege Arctic Monkeys doet denken.
Echt slecht vind ik het ook weer niet, maar ik krijg, vooral vanwege zijn zang, er een Coldplay-associatie mee en dat schaadt de persoonlijke gezondheid.
5

Van alles wat:

Isley etc. 5,5
Housemartins. 7
Boys town gang. 4
Blue etc. 2
NBT 9,5
Styles. 6

Nbt 5
Styles 6

Al vaak gehoord maar leuk en vlot deuntje.

8

Kerstklokken? Serieus? 4,8

As It Was: 7,1

Harry Styles - As It Was : 5,5

Harry Styles - As It Was: 6,5

Weinig extreme uitschieters bij de cijfers en dus een vlakke 6,73 voor As It Was van Harry Styles.

Bruno Mars staat al sinds 21 september op de eerste plaats in onze Top 40. Eerst 17 weken met Lady Gaga en inmiddels ook alweer 8 weken met Rosé. Als hij vrijdag nog steeds op 1 staat, maakt hij het half jaar vol.
In die NPO3 Top 1003 van deze Eeuw van twee jaar geleden stond hij vijf keer genoteerd. De hoogste notering was voor zijn samenwerking met Mark Ronson in Uptown Funk! uit 2014, die op plek 158 stond.

Mark Ronson is een Britse producer, songwriter en DJ die in de jaren 2000 doorbrak met producties voor onder andere Amy Winehouse, Christina Aguilera en Lily Allen. Zijn werk aan het album Back to Black van Winehouse leverde hem meerdere Grammy Awards op, waaronder die voor Producer of the Year. Later werkte hij samen met onder anderen Lady Gaga, Miley Cyrus en Dua Lipa. Zijn kenmerkende stijl combineert invloeden uit funk, soul en popmuziek, wat duidelijk te horen is in zijn grootste hit Uptown Funk met Bruno Mars.