MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

7,75

The Neverending Story was mijn favoriete film als kind, samen met The Dark Crystal. Ik laat de nostalgie spreken...

9

The Neverending Story is een prachtige fantasyfilm met een ijzersterke verhaallijn. Deze track is onlosmakelijk verbonden aan de film. Film een 8,5, de track

7,2

8.5

Zowel film als titelnummer optimaal jeugdsentiment.

Fijne productie van Moroder. Die was zijn tijd sowieso ver vooruit, dat ie in de jaren '80 al samenwerkte met The Weeknd

8,2

6
zonder enig sentiment.

10

Jeugdsentiment in optima forma

Wat een klein hitje in NL zeg, zeker als je dat afzet tegen de rest van de wereld:

It was a success in many countries, reaching No. 1 in Norway, Spain and Sweden, No. 2 in Austria, West Germany, South Africa and Italy, No. 3 in Denmark, Portugal, Switserland and Canada, No. 4 in the UK and Ireland, No. 6 in Australia and No. 6 on the US Billboard.

De 80s hebben beter (duh) en Moroder sowieso maar het is wel een sympathiek liedje.

7,5

Leuk nummer maar opzienbarend? Dat ook weer niet.

7

9,5

Verrukkelijk nummer

# 2106 Di-rect - Soldier On
Dank voor de context en duiding van het voor mij frappant eclatante succes van dit deuntje. Ik snapte er destijds niks waarom dit nummer ineens zo achterlijk hoog in de Top 2000 stond. Ik had wel iets meegekregen over "lockdownsoundtrack" enzo, maar nu begrijp ik het beter. Het blijft evenwel een weeïg zeiknummer.
4,5

# 2107 Limahl - The NeverEnding Story
Huh? Dat meen je niet? Was het maar een ieniemieniehitje van drie keer niks? Bizar. Ik zou er een krat bier om hebben gewed dat dit een dikke Top 10 was geweest. Nouja, ik drink toch geen bier.
Ik wist ook niet dat ook hier Giorgio Moroder achter zat. Tweede verrassing.
Ook een enorm weeïg zeiknummer, maar ja: dit deuntje zit diep ingekapseld in mijn nostalgisch pubergeheugen. Komen Limahl en Giorgio goed mee weg.
7,2

# 2107 Limahl - The NeverEnding Story: 7
# 2106 Di-rect - Soldier On: 7

Jeugdsentiment inderdaad:

9

Wat een ellende: 3

Limahl - The NeverEnding Story : 8

Zeker geen ellende, maar wel lastig in te schatten hoeveel punten bonus het jeugdsentiment oplevert.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.