MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
8,6

6.3

8,5

9,3

8,75

7,9

8.25

Prima blokje - ome Lou kan nu niet ver weg zijn…

Iggy 9,5
David. 9,2

Iggy Pop 7,8

David Bowie 6,4

Dat zal je teleurstellen Ries_72. Lou Reed heeft slechts 1 keer de Top 40 gehaald met uiteraard Walk On The Wild Side en die hebben we al beoordeeld. Zou inderdaad in een prima blokje passen: een 8,06.

50tracks schreef:
Dat zal je teleurstellen Ries_72. Lou Reed heeft slechts 1 keer de Top 40 gehaald met uiteraard Walk On The Wild Side en die hebben we al beoordeeld.

Hoho, uiteraard ook nog als featuring bij de hit This Is Your Land van Simple Minds

Daarnaast was in 1997 de "BBC versie" van Perfect Day ook een dikke hit, hierop zingt Lou zelf ook nog één zinnetje mee naast vele andere (grote) artiesten als Bowie, Bono, Elton John, Brett Anderson en Tom Jones.

Suzan & freek 6,5
Iggy pop 7,5
David bowie 7

Barry & Eileen - 3,1
Freddie Aguilar - 7,5
Suzan & Freek - 7,2
Iggy Pop - 8,6
David Bowie - 8,4

50tracks

50tracks schreef:
Lust For life was de 2162ste track die we beoordeelden en de 99ste die een 8 Plus score heeft behaald. Met een 8,26 staat Iggy Pop voorlopig op een verrassend hoge 34ste plaats.
Als de ceremoniemeester zelf niet zo'n opmerkelijk zuinig cijfer gaf, het laagste zelfs, maar was gegaan voor de mediaan, dan was zijn verrassing misschien niet zo groot én had Iggy wellicht de Top 30 zelfs gehaald.

Ik verwacht dat deze Bowie de 100ste zal zijn met een 8-plus score.

8,6

7,5

Eigenlijk is mijn cijfer niet zuinig maar ruim EvilDrSmith. Een punk nummer van meer dan 5 minuten? Ergens is iets mis gegaan onderweg. Nee alle gekheid op een stokje ik vind het niet zo geweldig, ik vind The Passenger bijvoorbeeld wel een mooi nummer. Mijn verbazing zat er meer in dat ik wel verwacht had dat Lust For Life hoog zou scoren maar vanwege de toch wat zuinige positie (tussen 200 en 300) in de MuMe Top 2000 had ik niet direct een 34e plaats verwacht. En of deze Bowie de 100ste wordt weet ik niet, voorlopig zit de score er nog onder. Dit keer zal het overigens niet aan mij liggen.

De Hoho is wat voorbarig vigil. Die featuring bij de hit This Is Your Land van Simple Minds wordt nergens vermeld: niet op de top40.nl en niet op de hoes van de single. Dus in termen van de Top 40 bestaat het dan niet, of in ieder geval komt die dan bij geen enkele zoekopdracht naar boven. Dat van Perfect Day 1997 in de "BBC versie" van Perfect Day klopt uiteraard helemaal, Maar bevestigt wat mij betreft ook dat het raar is dat deze fenomenale Lou Reed song (een 10 van mij) de lijst nooit heeft gehaald en daar waar hij 1 (één) zinnetje mag zingen wel. Maar ik ga je tips uiteraard wel meenemen!

50tracks schreef:

De Hoho is wat voorbarig vigil. Die featuring bij de hit This Is Your Land van Simple Minds wordt nergens vermeld: niet op de top40.nl en niet op de hoes van de single. Dus in termen van de Top 40 bestaat het dan niet, of in ieder geval komt die dan bij geen enkele zoekopdracht naar boven.

Ruud je weet het, ik strooi zo makkelijk met hoho's

Ik heb nog even de single er bij gepakt en inderdaad op de hoes wordt er niet over gerept. De versie die er op staat is de zogenaamde "full length version" wat dus de album versie is en op de album versie doet ons aller Lou mee maar in de aanzet, bij de titel of hoes kom je zijn naam niet tegen. Wel ergens op de achterkant in een (verdom)hoekje de vermelding dat Lou Reed 'appears courtesy of Sire Records' is.

50tracks schreef:
Eigenlijk is mijn cijfer niet zuinig maar ruim EvilDrSmith. Een punk nummer van meer dan 5 minuten? Ergens is iets mis gegaan onderweg.
Dan gaat er onderweg wel wat meer mis, want dit anarchopunkerig mopje neemt wel vier zo lang de tijd ervoor als Iggy. Yes sir, it will. Het is wat kras geformuleerd, maar ook bij punk geldt soms 'size matters'. Uitslovers. Gek genoeg nooit een Top 40-hit geworden.
The passenger is zeker mooi, maar net zo punk als Koning Wimpie in een bermuda.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.