MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
BEP een 5.4

Vind hem zo slecht niet, al hadden ze beteren in deze periode.

6

BEP: 6,0

Destijds had ik 'm waarschijnlijk anderhalf punt meer gegeven. Hun act op RW 2011, wat het niveau van de lokale jeugdbeweging-fuif niet wist te overstijgen, was een afsluiter in mineur. Dat is blijven hangen.

6.5

3

En dat is voor het refrein, de rest stelt behoorlijk teleur.

Alsnog:
Harry Chapin: 7,5
Ugly Kid Joe: 8,0

BEP: 7

Edwyn Collins: 6,8
Len Berry: 6,9
Shampoo: 7,5
Deep Purple: x
Harry Chapin: 7,3
Ugly Kid Joe: 6,4
Black Eyed Paes: 5,5

4,5 ze hebben duidelijk betere

Hun muziek blijkt niet lang duurzaam te zijn.

4

Super!.....3

# 1940 Harry Chapin - (I'm The Morning DJ) W.O.L.D.
# 1941 Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle
Twee blinde vlekken in mijn muziekluistercarrière.
Harry ken ik natuurlijk wel van naam, maar me nooit verdiept in zijn muziek. Ik heb ooit eens twee lp's van hem meegenomen vanuit de kringloop, maar nooit gedraaid. 50Tracks mini-bio en dit nummer bezorgen hem wel een sympathie-injectie van heb ik jou daar. Volgens mij heb ik dit nummer wel eens vaker gehoord.
UKJ was een van die hardrockbands die mainstreamsucces had in de 90s en die me geen ene flikker interesseerde. Kommersjiële meuk was het. Ik herinner me dit nummer nog wel. Ik vind 'em nu beter dan destijds. Ja, best okay. Chapins origineel ook nog even geluisterd: die geniet mijn voorkeur. Ja, ik mag Chapins verhalende liedjesproza wel. Fijne kennismaking én herwaardering van 90s hardrockbandje.
Harry: 7,8
UKJ: 7

# 1942 The Black Eyed Paes - Let's Get It Started
Jammer van het kutrefrein, want verder vind ik 'em nog wel okay-ish.
5

The Black Eyed Paes - Let's Get It Started : 4,5

Let's Get It Started van The Black Eyed Peas ontstijgt de lokale jeugdbeweging-fuif niet en vinden we niet heel erg okay-ish, maar gelukig hebben ze betere. Alhoewel, I Gotta Feeling kwam eerder niet verder dan een 5,49 en de samenwerking met Sérgio Mendes op Mas Que Nada tot een 5,87. Dat waren inderdaad iets betere scores dan de dikke onvoldoende die Let's Get It Started 4,65 nu haalt. Dan sta je ergens rond plaats 1740.

We blijven nog even in 2004. Alicia Keys schrijft If I Ain't Got You naar aanleiding van de plotselinge dood van zangeres Aaliyah. Eind augustus 2001 overlijdt Aaliyah in een vliegtuigcrash en een paar weken later vinden de aanslagen in New York plaats. Hoewel Alicia Aaliyah niet persoonlijk kende, voelt ze een sterke connectie. Als ze uiteindelijk zelf weer in een vliegtuig onderweg naar Los Angeles zit, beginnen haar handen te jeuken. Met Aaliyah en de aanslagen in haar achterhoofd, schrijft Alicia If I Ain't Got You.

Het nummer werd uitgebracht in 2004 als de tweede single van haar tweede album, The Diary of Alicia Keys. Het nummer heeft een klassieke soulstijl. Het nummer is heel traditioneel met een pianomelodie die zowel eenvoudig als krachtig is. Daarmee contrasteerde If I Ain't Got You met veel andere R&B-hits in die tijd die meer experimenteerden met beats en productie.

If I Ain't Got You werd een grote internationale hit en bereikte nummer 4 in de Billboard Hot 100 en plaats 18 in de UK. In onze Top 40 is het een van de 19 hits van Alicia Keys en stond If I Ain't Got You 18 weken genoteerd en piekte op nummer 12.

# 1943 Alicia Keys - If I Ain't Got You

Alicia Keys zit heel erg in mijn allergiezone. Liftmuzak met adlibs, hoe k*t wil je het hebben. Dit is nog niet haar ergste.

3

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.