Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 25 februari 2025, 08:18 uur
Er is al (te?) veel gezegd en geschreven over The black album en haar nummers. Voor mij persoonlijk was het destijds een fantastische plaat. Dr Feelgood van Mötley Crüe was tot dan toe de vetst klinkende plaat volgens onze vrienden groep, maar dat kon met dit Metallica album weleens veranderen. Later bleek dat de mannen speciaal Bob Rock wilden hebben omdat ze de sound van Dr Feelgood zo geweldig vonden. Hoe ironisch! Enter sandman was destijds veelvuldig op de radio te horen en dat vonden we maar wat prachtig. Nog steeds mag ik het nummer graag horen, ondanks dat het qua compositie geen hoogvlieger is wellicht. Maar ja, muziek = emotie hè. Cijfer; 9
1
geplaatst: 25 februari 2025, 09:27 uur
1991 was het jaar waarin ik 14 werd en wat een topjaar voor de muziek was dat. Veel albums en muziek uit dat jaar behoren nog steeds tot mijn favorieten. Dat kan ook bijna niet anders met Ten, Nevermind, Use Your Illusion 1&2, The Black Album en nog vele andere toppers.
The Black Album was dan ook het eerste Metallica album waarvan ik de release en singles bewust als fan meemaakte. Ik kan dan ook niet anders dan Enter Sandman een 10 geven.
The Black Album was dan ook het eerste Metallica album waarvan ik de release en singles bewust als fan meemaakte. Ik kan dan ook niet anders dan Enter Sandman een 10 geven.
3
geplaatst: 25 februari 2025, 10:33 uur
Simon77 schreef:
1991 was het jaar waarin ik 14 werd en wat een topjaar voor de muziek was dat. Veel albums en muziek uit dat jaar behoren nog steeds tot mijn favorieten. Dat kan ook bijna niet anders met Ten, Nevermind, Use Your Illusion 1&2, The Black Album en nog vele andere toppers.
En dan heb je drie van de beste albums, deze, deze en deze, van dat inderdaad uiterst vruchtbare metaljaar nog niet eens genoemd. : )1991 was het jaar waarin ik 14 werd en wat een topjaar voor de muziek was dat. Veel albums en muziek uit dat jaar behoren nog steeds tot mijn favorieten. Dat kan ook bijna niet anders met Ten, Nevermind, Use Your Illusion 1&2, The Black Album en nog vele andere toppers.
1
geplaatst: 25 februari 2025, 11:24 uur
EvilDrSmith schreef:
En dan heb je drie van de beste albums, deze, deze en deze, van dat inderdaad uiterst vruchtbare metaljaar nog niet eens genoemd. : )
Hier zal ik eens even tijd voor vrij moeten maken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze albums niet ken En dan heb je drie van de beste albums, deze, deze en deze, van dat inderdaad uiterst vruchtbare metaljaar nog niet eens genoemd. : )

1
geplaatst: 25 februari 2025, 12:17 uur
Simon77 schreef:
Bereid je dan maar voor:(quote)
Hier zal ik eens even tijd voor vrij moeten maken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze albums niet ken
You're in for surprise,
You're in for a shock

Niet makkelijk verteerbaar en ook zeker niet ieders kopje thee, of koffie, of warme chocomel, maar deze drie zijn samen met dit album mijn Top 4 albums van 1991. Dark Angel zou trouwens zeker behoren tot de Underground Big 4 of thrashmetal.
0
geplaatst: 25 februari 2025, 14:35 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
En dan heb je drie van de beste albums, deze, deze en deze, van dat inderdaad uiterst vruchtbare metaljaar nog niet eens genoemd. : ) Ha,ha, die MR Bungle is leuk en in 1991 mijn album van het jaar.
0
geplaatst: 25 februari 2025, 16:03 uur
Megadeth - Countdown to Extinction 7,6
Anthrax - Belly of the Beast 7,8
Slayer - South of Heaven 8,3
Anthrax - Belly of the Beast 7,8
Slayer - South of Heaven 8,3
0
geplaatst: 25 februari 2025, 16:13 uur
81. Anthrax - Belly of the Beast - 8
Kijk, deze Anthrax ligt me wel weer goed. Lekker nummer, stevig, sneller, wat serieuzer en wat vuriger. Zo hoor ik ze wel graag. Album bevalt me na de eerste paar luistersessies ook wel goed dus dit kan nog wel eens leuk worden.
82. Megadeth - Countdown to Exctinction - 6.3
Nou Dave, heb je zo'n enorm sterk album afgeleverd vol met krachtpatserij. Lever je hier een zeikerig traag nummer van jewelste af. Wat de hell is er gebeurd? Ok het is niet helemaal verschrikkelijk, maar dit is wel een flinke stap terug zeg.
83. Metallica - Enter Sandman - 7
De Metallica waar ik ze mee heb leren kennen. In die zin klinkt dit altijd weer heerlijk, stukje nostalgie. Maar ook bij mij was dit in herinnering sneller en agressiever dan wat het is. Doch nog steeds een lekker nummer wat mij betreft. De productie is hier ook weer gewoon normaal op orde en het is gelukkig weer van normale lengte. De poppy Metal die ze hier ten gehore brengen is prima te beluisteren.
Kijk, deze Anthrax ligt me wel weer goed. Lekker nummer, stevig, sneller, wat serieuzer en wat vuriger. Zo hoor ik ze wel graag. Album bevalt me na de eerste paar luistersessies ook wel goed dus dit kan nog wel eens leuk worden.
82. Megadeth - Countdown to Exctinction - 6.3
Nou Dave, heb je zo'n enorm sterk album afgeleverd vol met krachtpatserij. Lever je hier een zeikerig traag nummer van jewelste af. Wat de hell is er gebeurd? Ok het is niet helemaal verschrikkelijk, maar dit is wel een flinke stap terug zeg.
83. Metallica - Enter Sandman - 7
De Metallica waar ik ze mee heb leren kennen. In die zin klinkt dit altijd weer heerlijk, stukje nostalgie. Maar ook bij mij was dit in herinnering sneller en agressiever dan wat het is. Doch nog steeds een lekker nummer wat mij betreft. De productie is hier ook weer gewoon normaal op orde en het is gelukkig weer van normale lengte. De poppy Metal die ze hier ten gehore brengen is prima te beluisteren.
0
geplaatst: 25 februari 2025, 20:25 uur
De cijfers lopen uiteen van een 5,5 tot een 10, maar gemiddeld scoort Enter Sandman een prima 8,3. Goed voor plek 35.
33 | Slayer - Ghosts of War | 8,3289 | 19 stemmers
34 | Slayer - Jesus Saves | 8,3238 | 21 stemmers
35 | Metallica - Enter Sandman | 8,3125 | 20 stemmers
36 | Anthrax - Be All, End All | 8,3079 | 19 stemmers
37 | Slayer - Silent Scream | 8,2700 | 20 stemmers
Het eerste nummer dat we van Seasons in the Abyss gaan beoordelen is Dead Skin Mask. Het nummer gaat over seriemoordenaar Ed Gein die nogal wat 'vleselijke' trofeeën bewaarde van zijn slachtoffers,
84. Slayer - Dead Skin Mask
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
33 | Slayer - Ghosts of War | 8,3289 | 19 stemmers
34 | Slayer - Jesus Saves | 8,3238 | 21 stemmers
35 | Metallica - Enter Sandman | 8,3125 | 20 stemmers
36 | Anthrax - Be All, End All | 8,3079 | 19 stemmers
37 | Slayer - Silent Scream | 8,2700 | 20 stemmers
Het eerste nummer dat we van Seasons in the Abyss gaan beoordelen is Dead Skin Mask. Het nummer gaat over seriemoordenaar Ed Gein die nogal wat 'vleselijke' trofeeën bewaarde van zijn slachtoffers,
84. Slayer - Dead Skin Mask
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1
geplaatst: 25 februari 2025, 21:53 uur
Megadeth - Countdown to Extinction 8,8
Wederom een zeer goed nummer van Megadeth. Een stuk toegankelijker, maar met zulke goede melodielijnen hoor je mij niet klagen. Hoewel de stem van Mustaine wat meer aanwezig is dan op de vorige plaat kan ik me er niet echt aan storen.
Metallica - Enter Sandman 9,4
Ik verbaas mij er in tegenstelling tot Apollo juist elke keer weer over hoe heavy dit nummer is.
Dikke kans trouwens dat dit het eerste Metallica nummer was dat ik ooit hoorde. Dat moet in de kantine van mijn middelbare school zijn geweest. Daar stond een TV waar vaak MTV aan stond (jawel kinders, vroeger werden er op MTV daadwerkelijk videoclips uitgezonden). En de videoclip van dit nummer kwam met enige regelmaat voorbij. Ik kan dit nummer blijven luisteren. Klassieker dus.
Slayer - Dead Skin Mask 8
Prima nummer, maar wat mij betreft niet de klassieker die anderen er wel in horen. Dat kinderstemmetje op zo’n 4,5 minuut joeg me trouwens wel even de stuipen op het lijf zeg… ik had dat nog nooit bewust gehoord in dit nummer en heel even dacht ik dat dat kind in m’n woonkamer stond….
Wederom een zeer goed nummer van Megadeth. Een stuk toegankelijker, maar met zulke goede melodielijnen hoor je mij niet klagen. Hoewel de stem van Mustaine wat meer aanwezig is dan op de vorige plaat kan ik me er niet echt aan storen.
Metallica - Enter Sandman 9,4
Ik verbaas mij er in tegenstelling tot Apollo juist elke keer weer over hoe heavy dit nummer is.
Dikke kans trouwens dat dit het eerste Metallica nummer was dat ik ooit hoorde. Dat moet in de kantine van mijn middelbare school zijn geweest. Daar stond een TV waar vaak MTV aan stond (jawel kinders, vroeger werden er op MTV daadwerkelijk videoclips uitgezonden). En de videoclip van dit nummer kwam met enige regelmaat voorbij. Ik kan dit nummer blijven luisteren. Klassieker dus.
Slayer - Dead Skin Mask 8
Prima nummer, maar wat mij betreft niet de klassieker die anderen er wel in horen. Dat kinderstemmetje op zo’n 4,5 minuut joeg me trouwens wel even de stuipen op het lijf zeg… ik had dat nog nooit bewust gehoord in dit nummer en heel even dacht ik dat dat kind in m’n woonkamer stond….
* denotes required fields.