Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2025, 19:10 uur
Ik heb een paar keer extra geluisterd door de hoge cijfers hier. Ik heb dit nummer altijd verschrikkelijk gevonden, een 'skip-nummer' op de cd. Mijn mening is enigszins bijgesteld, maar hoger dan een 7,5 krijg ik hem niet.
0
geplaatst: 11 maart 2025, 19:43 uur
Het was onder anderen dit nummer waardoor ik een aversie tegen de stem van Mustaine heb. Of misschien moet ik inmiddels zeggen, had. Want door dit topic ben ik in elk geval een stuk meer gewend aan zijn stemgeluid. En ben ik erachter gekomen dat ik de Megadeth albums t/m So Far So Good So What grotendeels niet veel aan vind omdat ik de nummers grotendeels simpelweg niet goed vind.
Dat is hier niet aan de hand, want Sweating Bullets vind ik een erg goed nummer. En Dave zijn nasale verwrongen stemgeluid past inderdaad erg goed bij het thema van het nummer. Dus ja, ik kan hier inmiddels wel van genieten.
8,5
Dat is hier niet aan de hand, want Sweating Bullets vind ik een erg goed nummer. En Dave zijn nasale verwrongen stemgeluid past inderdaad erg goed bij het thema van het nummer. Dus ja, ik kan hier inmiddels wel van genieten.
8,5
0
geplaatst: 11 maart 2025, 20:12 uur
Schizzo-Dave valt in de smaak en scoort na 14 stemmen bijna een 8,5 gemiddeld.
31 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
32 | Metallica - To Live Is to Die | 8,4881 | 21 stemmers
33 | Megadeth - Sweating Bullets | 8,4857 | 14 stemmers
34 | Anthrax - Got the Time | 8,4194 | 18 stemmers
35 | Slayer - Altar of Sacrifice | 8,4119 | 21 stemmers
The Unforgiven is een bijzonder nummer door de stevige coupletten en het rustige refrein, een combinatie die je niet vaak tegenkomt in de rock/metal wereld. Het intro van het nummer komt uit een Western film, maar werd achterstevoren gespeeld om het onherkenbaar te maken. Het zou gaan om de Clint Eastwood klassieker For a Few Dollars More.
95. Metallica - The Unforgiven
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
31 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
32 | Metallica - To Live Is to Die | 8,4881 | 21 stemmers
33 | Megadeth - Sweating Bullets | 8,4857 | 14 stemmers
34 | Anthrax - Got the Time | 8,4194 | 18 stemmers
35 | Slayer - Altar of Sacrifice | 8,4119 | 21 stemmers
The Unforgiven is een bijzonder nummer door de stevige coupletten en het rustige refrein, een combinatie die je niet vaak tegenkomt in de rock/metal wereld. Het intro van het nummer komt uit een Western film, maar werd achterstevoren gespeeld om het onherkenbaar te maken. Het zou gaan om de Clint Eastwood klassieker For a Few Dollars More.
95. Metallica - The Unforgiven
0
geplaatst: 11 maart 2025, 20:30 uur
93. Anthrax - Keep It in the Family - Ik moet de hele plaat nog luisteren, maar het bevalt tot nu toe allemaal prima. Instrumentaal klinkt het allemaal lekker in de oren, maar ik trek Belladonna niet zo goed merk ik. 7,3
95. Metallica - The Unforgiven - Beste nummer van het album. Part 2 en 3 hadden ze nooit hoeven maken wat mij betreft. 9,5
95. Metallica - The Unforgiven - Beste nummer van het album. Part 2 en 3 hadden ze nooit hoeven maken wat mij betreft. 9,5
2
geplaatst: 12 maart 2025, 00:13 uur
Simon77 schreef:
Het intro van het nummer komt uit een Western film, maar werd achterstevoren gespeeld om het onherkenbaar te maken. Het zou gaan om de Clint Eastwood klassieker For a Few Dollars More.
Djiezus!?! Wist ik dit, wist ik dit niet? Maar waarom zit dit triviantje dan niet standaard in mijn prefrontale cortex? Het klinkt zo verdomde logisch. Het intro heeft inderdaad een enorme Morricone spaghettiwesternvibe. Het intro van het nummer komt uit een Western film, maar werd achterstevoren gespeeld om het onherkenbaar te maken. Het zou gaan om de Clint Eastwood klassieker For a Few Dollars More.
Een van de betere nummers van de plaat, al kan het natuurlijk niet wedijveren met een 'Fade To Black', 'Welcome Home' of 'One'.
8,5
Dank voor de info, Simon.
Dat stuk van Ennio Morricone blijkt 'Il colpo' te heten en is later nog een keer hergebruikt in de serie The Man From UNCLE'. Het gaat trouwens alleen maar om de eerste tien seconden van het intro.
Scroll bij UNCLE even door naar 0'50" (mocht dat niet automatisch gebeuren).
1
geplaatst: 12 maart 2025, 10:00 uur
Sweating Bullets - 8,1 (Guitar Hero classic, stond op Guitar Hero 5, daar leren kennen)
The Unforgiven - 9,2 (Guitar Hero: Metallica classic)
The Unforgiven - 9,2 (Guitar Hero: Metallica classic)
0
geplaatst: 12 maart 2025, 20:23 uur
Na 13 stemmen zit The Unforgiven dicht tegen een 9 aan en daarmee lonkt een plekje bij de bovenste 20.
15 | Slayer - Postmortem | 9,0361 | 18 stemmers
16 | Slayer - South of Heaven | 9,0310 | 21 stemmers
17 | Metallica - The Unforgiven | 8,9731 | 13 stemmers
18 | Slayer - Dead Skin Mask | 8,8528 | 18 stemmers
19 | Metallica - Dyers Eve | 8,7857 | 21 stemmers
Spirit in Black gaat over de duivel en andere duistere machten die iemands geest kunnen overnemen om ze om te vormen tot bijvoorbeeld een seriemoordenaar. Als de geest eenmaal duister is, is er geen weg meer terug.
96. Slayer - Spirit in Black
15 | Slayer - Postmortem | 9,0361 | 18 stemmers
16 | Slayer - South of Heaven | 9,0310 | 21 stemmers
17 | Metallica - The Unforgiven | 8,9731 | 13 stemmers
18 | Slayer - Dead Skin Mask | 8,8528 | 18 stemmers
19 | Metallica - Dyers Eve | 8,7857 | 21 stemmers
Spirit in Black gaat over de duivel en andere duistere machten die iemands geest kunnen overnemen om ze om te vormen tot bijvoorbeeld een seriemoordenaar. Als de geest eenmaal duister is, is er geen weg meer terug.
0
geplaatst: 13 maart 2025, 01:26 uur
Zo hé, wat heb ik deze lang niet gehoord. Klinkt 35 jaar na dato nog heerlijk fris, scherp en verduiveld sterk.
Die break/versnelling halverwege is ook behoorlijk gave shit.
Goddomme, wat een gaaf nummer!
9,2
Zo hé, wat heb ik deze lang niet gehoord. Klinkt 35 jaar na dato nog heerlijk fris, scherp en verduiveld sterk.
Die break/versnelling halverwege is ook behoorlijk gave shit.
Goddomme, wat een gaaf nummer!
9,2
0
geplaatst: 13 maart 2025, 08:06 uur
Dit is een verborgen Slayer pareltje. Altijd al één van de hoogtepunten op dit toch al geweldige album gevonden. Met inderdaad die heerlijke versnelling ergens halverwege. Cijfer; 9
* denotes required fields.