Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2025, 21:25 uur
De Spaanse DJ Sammy scoorde in 2002 een wereldwijde hit met een cover van Bryan Adams ''Heaven''. Onze Nederlandse Do mocht ook op komen draven. Later zou er nog een succesvolle softere versie op de markt komen. Echter deze energieke banger stond maar liefst 16 weken in de Top 40...reikte nooit hoger dan #16.
2
geplaatst: 16 april 2025, 01:24 uur
Toen Sylver en bovenal Milk Inc -beide uit de koker van Regi- de commerciële dance-plak zwaaiden in België, kwam Lasgo -van Peter Luts- in hun vaarwater. Een welkome toevoeging wat mij betreft, 'k vond hun sound iets fris hebben, dat tikkeltje extra. Enkele jaren later zou het nummer Something een belangrijke rol spelen in Dagen Zonder Lief (Felix Van Groeningen), één van mijn favoriete films uit eigen land. Dat verhaal leek voor mijn generatie geschreven. Jef Neve maakte er ook een ingetogen instrumentale versie van. Die werd gebruikt voor het rake eindshot en liep over in de aftiteling. 't Deed me wel iets.
9
Wel even getwijfeld over die negen, opvolger Alone heb ik namelijk nog hoger zitten. Aan beide nummers hangt een aaneenschakeling van herinneringen vast, waaronder mijn eerste echte date, een niet beantwoorde liefde, een break-up en heel wat grote stappen op tal van vlakken. Beide singletjes hadden wel een min of meer passende tekst en hebben meermaals hard geknald in de wagen. Blijft goed.
EDIT:
Oja, de Heaven-cover ... Voordeel van de twijfel omwille van de lekkere beat.
7
9
Wel even getwijfeld over die negen, opvolger Alone heb ik namelijk nog hoger zitten. Aan beide nummers hangt een aaneenschakeling van herinneringen vast, waaronder mijn eerste echte date, een niet beantwoorde liefde, een break-up en heel wat grote stappen op tal van vlakken. Beide singletjes hadden wel een min of meer passende tekst en hebben meermaals hard geknald in de wagen. Blijft goed.
EDIT:
Oja, de Heaven-cover ... Voordeel van de twijfel omwille van de lekkere beat.
7
1
geplaatst: 16 april 2025, 07:16 uur
Heaven vond ik altijd een beetje te Disney.
Op één of andere manier heb ik daar minder last van bij de versie van Hannah Diamond. Iets in haar stem maakt dat zij er wel mee wegkomt..
Op één of andere manier heb ik daar minder last van bij de versie van Hannah Diamond. Iets in haar stem maakt dat zij er wel mee wegkomt..
0
geplaatst: 16 april 2025, 08:15 uur
Zowel het origineel als deze remix doen me weinig. De candlelight-versie van Do is helemaal verschrikkelijk.
5
5
0
geplaatst: 16 april 2025, 20:06 uur
De Britse band Steps lijkt nu haast vergeten te zijn. Destijds waren ze behoorlijk populair. Onder meer dankzij deze hit (#22) in 1998. Cotton Eye Joe 2.0 voor de liefhebbers.
* denotes required fields.