Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
2
geplaatst: 17 januari 2025, 14:30 uur
1
geplaatst: 17 januari 2025, 15:00 uur
Fok it, ik doe het toch gewoon?
Black Box - 9
Technotronic - 8
Hier alvast de eerste twee.
Black Box - 9
Technotronic - 8
1
geplaatst: 17 januari 2025, 19:50 uur
Johnny Marr schreef:
Black Box - 9
Technotronic - 8
Black Box - 9
Technotronic - 8
Uiteraard mag je nog op alle nummers stemmen Jeffrey. Welkom vleermuis ''Late to the party''!
Morgen weer een nieuwe tussenstand, dus laat maar komen die stemmen.

0
geplaatst: 17 januari 2025, 20:18 uur
Leila K. scoort lekker met een 7,79 onder 17 Stemmers.
Tijd om jullie heupen eens flink los te schudden met wat tropische house uit Nederland. Nadat o.a. Paul Simon eind jaren`80 de Westerse wereld warm wist te krijgen voor muziekinvloeden vanuit andere continenten, nam dat in de jaren `90 alleen nog maar meer toe.
The Good Men, later doorgegaan als ''Chocolate Puma'' scoorden een grote hit in 1993 met dit nummer en haalde zelfs de #01 in Canada. Finland #02, Ierland #03, Verenigd Koninkrijk #05 en Nederland/Portugal #06.
Nog voordat (samplekoning) DJ Shadow ter plekke was, hadden zij een van de lekkerste deuntjes bij elkaar gesampled van helden uit het verleden. Simply Red zou hen op hun beurt 2 jaar later samplen voor ''Fairground''.
Tijd om jullie heupen eens flink los te schudden met wat tropische house uit Nederland. Nadat o.a. Paul Simon eind jaren`80 de Westerse wereld warm wist te krijgen voor muziekinvloeden vanuit andere continenten, nam dat in de jaren `90 alleen nog maar meer toe.
The Good Men, later doorgegaan als ''Chocolate Puma'' scoorden een grote hit in 1993 met dit nummer en haalde zelfs de #01 in Canada. Finland #02, Ierland #03, Verenigd Koninkrijk #05 en Nederland/Portugal #06.
Nog voordat (samplekoning) DJ Shadow ter plekke was, hadden zij een van de lekkerste deuntjes bij elkaar gesampled van helden uit het verleden. Simply Red zou hen op hun beurt 2 jaar later samplen voor ''Fairground''.
2
geplaatst: 18 januari 2025, 00:22 uur
voskat schreef:
Om de vijf jaar check ik via google altijd even hoe het met Leila K gaat. Hopelijk nog steeds meer schip dan wal!
Om de vijf jaar check ik via google altijd even hoe het met Leila K gaat. Hopelijk nog steeds meer schip dan wal!
Haha, dat heb ik ook. In 2023 heeft ze weer eens opgetreden (1 nummer), daarna is het weer stil geworden.
Even inhalen:
9,25 - Open Sesame
8,50 - Give It Up
Give It Up samplet een oude held, maar toen wel vrij recente nummers van dit album:
Sergio Mendes - Brasileiro (1992) - MusicMeter.nl
o.a. deze https://www.youtube.com/watch?v=HlV59UbrY-E&ab_channel=SergioMendes
1
geplaatst: 19 januari 2025, 14:20 uur
8 (Stand volgt snel, vanavond of morgen).
Nieuwe:
Grote hit van Duits collectief Dance II Trance in 1993.
In Nederland schopten ze het tot de tweede plek in de Top 40.
Nieuwe:
Grote hit van Duits collectief Dance II Trance in 1993.
In Nederland schopten ze het tot de tweede plek in de Top 40.
* denotes required fields.