MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:
orbit schreef:
Ah! Hij heeft er nog echt onderzoek naar gedaan ook..
Ja wat denk jij, heb Sinterklaas gestudeerd, universitaire studie, ben nu dan ook hulpsint.

2-2 lekker nummer.

edit: geweldig nummer zelfs!

reptile71 schreef:
Ja wat denk jij, heb Sinterklaas gestudeerd, universitaire studie, ben nu dan ook hulpsint.

perfume
Mag er misschien wat meer Goth/Wave bij?
Een Sint helemaal in het zwart bijvoorbeeld

perfume schreef:
Mag er misschien wat meer Goth/Wave bij?

Is een New Wave KO, niet een Gothic KO.

perfume
Gothic is een subgenre van New Wave

Niet helemaal mee eens.

perfume
Toch is het volgens mij wel zo. In de jaren tachtig is new wave ontstaan uit postpunk. En de wat donkere kant van new wave werd aanvankelijk coldwave genoemd later darkwave. Vanaf de vroege jaren negentig is de term gothic gangbaar voor darkwave. Het grappige is dat we het anno 2007 weer gewoon darkwave of soms gewoon weer new wave noemen! Ach What's in the name!

Black Sabbath was al Gothic voordat het begrip bestond.

perfume
Volgens mij verstaan wij beiden wat anders onder Gothic/Darkwave?

Black Sabbath is volgens mij gewoon Hardrock. Misschien ook een voorloper van Metal! Heeft naar mijn smaak niets van doen met Gothic! Maar goed! Ik hoef geen gelijk te hebben hoor

Maar ter aanvulling : Lees Oor erop na! Gothic/Darkwave is een subgenre van New Wave ontstaan eind jaren zeventig begin jaren tachtig voortgekomen uit Postpunk.

perfume
Jammer dat de alternatieven in deze KO telkens weer het onderspit moeten delven! Kom op! weg met die hitjes!?

Helemaal mee eens Waarom wordt Silke's Calling van Silke Bischoff met notabene 5-0 uitgeschakeld door een (Hunter And The Hunted) van the Simple Minds? Onbegrijpelijk!!

perfume
the viking schreef:
Helemaal mee eens Waarom wordt Silke's Calling van Silke Bischoff met notabene 5-0 uitgeschakeld door een instrumentaaltje (Hunter And The Hunted) van the Simple Minds? Onbegrijpelijk!!

Je zegt of beter schrijft wat ik denk Silke Bischof is het waard om door te gaan! Maar ik vrees dat de meeste users dit niet eens kennen!

Ruby1966
4-3

Ruby1966
the viking schreef:
instrumentaaltje (Hunter And The Hunted) van the Simple Minds?

instrumentaaltje??

Ruby1966 schreef:
instrumentaaltje??

Nou ja ben denk ik nodig aan slaap toe na een zware werknacht en heb het nummer per ongeluk verwisseld met Somebody Up There Likes You Mijn excuses!

Marcel²
3-0

djeffibrelich schreef:
@ reptile
de baslijn is bijna hetzelfde, maar er bestaat ook een kans dat ze hem uit killing joke's ''eighties'' gehaald hebben.
ook dezelfde baslijn.
killing joke hebben het dan van the damned gekopieerd.
verder lijkt het nummer er niet op.

Een kans???? Het is bewezen en toegegeven door Nirvana dat ze leentjebuur bij Killing Joke hebben gespeeld!! Waarom denk je dat Dave Grohl de drums bediende op het album van KJ uit 2003???

Monkeyland van The Chameleons er uit??
Adorations van Killing Joke er uit.....
Wat ben ik toch teleurgesteld in de Wavers hier......

Feeder
4-3

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.