Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 april 2011, 16:58 uur
Ik las dat je niet meer negatief over hiphop denkt... tijd voor Dälek - Absence zou ik zeggen.
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:05 uur
Hip Hop/Avant-Garde, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb hem al gevonden op Spotify. Die van Pendragon doe ik misschien ook wel maar die van Dälek lijkt me wel interessant.
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:07 uur
0
Lukk0
geplaatst: 26 april 2011, 17:26 uur
Dat lijkt niet echt op Dälek chevy
Maar het zijn allebei wel mooie albums.
Maar het zijn allebei wel mooie albums.
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:50 uur
Ik las eerst dat hij benieuwd was naar hip-hop en avant-garde, ik wist niet dat Dälek hip-hop/avant-garde was, vond het maar een rare combinatie.
0
Lukk0
geplaatst: 26 april 2011, 18:15 uur
Avant-garde is een beetje een vreemde benaming voor een genre, heel veel dingen zijn als avant-garde te typeren, als ze maar in zekere zin 'vooruitstrevend' zijn. Als iets dus anders is dan andere dingen die in het betreffende genre gemaakt zijn, is avant-garde een goede manier om dat aan te geven. Experimenteel drukt een beetje hetzelfde uit. Dälek is dus experimentele hip-hop.
Met artiesten als Nils Frahm en Arnulds ligt het weer anders, die maken geen pop of rock of iets dergelijks en zouden eigenlijk onder (neo-)klassiek moeten staan. Dat kan hier niet, dus wordt dat avant-garde. Avant-garde is hier dus een beetje een allegaartje.
Met artiesten als Nils Frahm en Arnulds ligt het weer anders, die maken geen pop of rock of iets dergelijks en zouden eigenlijk onder (neo-)klassiek moeten staan. Dat kan hier niet, dus wordt dat avant-garde. Avant-garde is hier dus een beetje een allegaartje.
0
geplaatst: 26 april 2011, 20:24 uur
Absence klinkt erg goed, ik houd wel van dat donkere sfeertje. 

0
geplaatst: 30 april 2011, 18:51 uur
Iemand iets voor mij het liefst hiphop maar rock of eletronic kan ik ook waarderen.
0
Yann Samsa
geplaatst: 30 april 2011, 18:55 uur
Earthling - Radar
Enjoy!
Waarom deze Trip-Hop band zo onbekend is, weet ik niet. Sterke en eigenzinnige nummers. Eigen sound die zwerft tussen 'chill' en 'dreigend'. Enorm sterke instrumentatie ook.
Enjoy!
Waarom deze Trip-Hop band zo onbekend is, weet ik niet. Sterke en eigenzinnige nummers. Eigen sound die zwerft tussen 'chill' en 'dreigend'. Enorm sterke instrumentatie ook.
0
geplaatst: 30 april 2011, 18:59 uur
Ok ga ik checken, en een review deze week eens plaatsen, proberen toch want ik ga niet echt gaan zeggen dat ik veel talent heb daarvoor.
Bedankt!
Edit: Soup Or No Soup staat nu op en het is een geweldig nummer maar heeft iemand informatie over de groep wie er de rapper is en wie voor de producties zorgt.
Bedankt!
Edit: Soup Or No Soup staat nu op en het is een geweldig nummer maar heeft iemand informatie over de groep wie er de rapper is en wie voor de producties zorgt.
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:00 uur
Ah, dit topic is weer tot leven gekomen, leuk 
Ik heb weer meivakantie dus ik heb eindelijk in 2 maanden weer eens tijd om weer eens actief te doen op musicmeter

Ik heb weer meivakantie dus ik heb eindelijk in 2 maanden weer eens tijd om weer eens actief te doen op musicmeter

0
Yann Samsa
geplaatst: 30 april 2011, 19:01 uur
kobe bryant fan schreef:
Ok ga ik checken, en een review deze week eens plaatsen, proberen toch want ik ga niet echt gaan zeggen dat ik veel talent heb daarvoor.
Bedankt!
Bedankt!
Graag gedaan
Ze hebben ook een opvolger, als het je zou bevallen (wat ik niet betwijfel)...
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:02 uur
Ik ga die tip van Misterfool ook nog wel even onderhanden nemen, daar had ik overheen gekeken 

0
geplaatst: 30 april 2011, 19:06 uur
0
Yann Samsa
geplaatst: 30 april 2011, 19:07 uur
Dat is een zalige tip, jassn. Jammer dat die niet meer te kopen is, maar goed nieuws; toen ik met de gasten aan het praten was na hun liveshow @ het Post-Rock festival Dunk!Festival werd me verteld dat ze hem opnieuw zullen opnemen en drukken... 

0
geplaatst: 30 april 2011, 19:08 uur
Maakt me een beetje bang als er het label prog rock opgeplakt word, en helemaal door Herman, wiens smaak ik hoog heb zitten..
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:09 uur
allé ik was daar ook, heb ze daar leren kennen
ik ben helemaal weg van dat album, opvolgers moet ik nog beluisteren.
ik ben helemaal weg van dat album, opvolgers moet ik nog beluisteren.
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:14 uur
Ataloona schreef:
Maakt me een beetje bang als er het label prog rock opgeplakt word, en helemaal door Herman, wiens smaak ik hoog heb zitten..
ik zag sigur ros in uw top 10 en daar doet deze plaat mij toch ook soms aan denken. (ja ik ken sigur ros maar nog nooit een hele plaat van hem beluisterd, schande eh)Maakt me een beetje bang als er het label prog rock opgeplakt word, en helemaal door Herman, wiens smaak ik hoog heb zitten..
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:16 uur
Nooit naar beluisterd
, maar snel doen dan 
Maar ik zal eens kijken, of ik er wat van vind.
, maar snel doen dan 
Maar ik zal eens kijken, of ik er wat van vind.
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:19 uur
Als het niet te veel moeite is, graag hoor 
Die van Songs: Ohia bevat nog geen meningen dus ik verwacht iets schitterends

Die van Songs: Ohia bevat nog geen meningen dus ik verwacht iets schitterends

0
geplaatst: 30 april 2011, 19:37 uur
ah het gaat er wel eens van komen kben nu bezig met andere groepen, die ik wil afwerken en terwijl wil ik ook wat essentiele klassiekers eens beluisteren, maar misschien pak ik er wel eens een album tussen van hen.
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:41 uur
Wat, van Songs: Ohia? Want dat is een eenmansband met wat afwisselende sessie muzikanten, fantastische lo-fi country/rock met roots invloeden. Echt ieder album van hem is weer anders, andere sfeer ed. maar toch zijn de meeste albums van hem boven de 4*. Ook met zijn band, The Magnolia Electric Co. maakt hij sublieme muziek, maar solo vind ik hem het best.
0
geplaatst: 30 april 2011, 19:45 uur
O, beiden maar eens proberen 
Liggen wel in jouw straatje vermoed ik

Liggen wel in jouw straatje vermoed ik

* denotes required fields.