Muziek / Muziekgames / Game: welk album wordt hier besproken?
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2011, 14:32 uur
Haha, en het was nog wel een vrij wilde gok dacht ik. Ik zal eens een nieuwe gaan zoeken.Maar als iemand anders er een wil plaatsen mag dat ook.
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:27 uur
OPGAVE 9
*** is een album met een duidelijk thema. Producer *** flirt als nooit tevoren met house-muziek en probeert met de uptempoproducties zijn weg naar de clubs te banen. Elk nummer heeft een electrobeat en als de muziek versneld zou worden, zou het house zijn geweest. Tracktitels als ***, ***, ***, *** en *** proberen dit gegeven dan ook niet te verhullen. Alle tracks klinken door de commercialiteit als potentiële singles. Zo bestaan alle producties uit tamelijk simpele deuntjes die in het hoofd van de luisteraar blijven spoken en elke keer als de mond van een *** lid opengaat, vliegt er een clichézin uit. Slechts een select aantal liedjes heeft het in zich om hoog te klimmen in de charts. Deze zijn ook commercieel, maar hebben dan toch net een lekkerdere beat en pakkende teksten die niet zo stom klinken dat niemand zal willen meezingen.
*** is een album met een duidelijk thema. Producer *** flirt als nooit tevoren met house-muziek en probeert met de uptempoproducties zijn weg naar de clubs te banen. Elk nummer heeft een electrobeat en als de muziek versneld zou worden, zou het house zijn geweest. Tracktitels als ***, ***, ***, *** en *** proberen dit gegeven dan ook niet te verhullen. Alle tracks klinken door de commercialiteit als potentiële singles. Zo bestaan alle producties uit tamelijk simpele deuntjes die in het hoofd van de luisteraar blijven spoken en elke keer als de mond van een *** lid opengaat, vliegt er een clichézin uit. Slechts een select aantal liedjes heeft het in zich om hoog te klimmen in de charts. Deze zijn ook commercieel, maar hebben dan toch net een lekkerdere beat en pakkende teksten die niet zo stom klinken dat niemand zal willen meezingen.
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:47 uur
volgens mij dat come-back album van Cher met "Believe" van indertijd...
in elk geval iets commercieel lijkt me
in elk geval iets commercieel lijkt me
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:48 uur
Ook fout. Het is inderdaad erg commercieel, maar ook een stuk nieuwer.
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:52 uur
The xx is het ook niet. Niet erg commercieel als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:55 uur
Bingo! De volgende keer zal ik maar eens een moeilijkere proberen te zoeken.
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:57 uur
"commercieel" en recent waren simpelweg goeie tips om naar Black Eyed Peas te gaan kijken...
kGa er eentje zoeken!
kGa er eentje zoeken!
0
geplaatst: 5 november 2011, 15:59 uur
stoepkrijt schreef:
De volgende keer zal ik maar eens een moeilijkere proberen te zoeken.
De volgende keer zal ik maar eens een moeilijkere proberen te zoeken.
Nee die was al moeilijk genoeg voor me.

Het kan ook moeilijk voor mij geweest zijn omdat ik nog nooit die pagina heb bezocht.
0
geplaatst: 5 november 2011, 16:02 uur
En ik maar zoeken tussen je stemmen naar een Elecronic plaat. 

0
geplaatst: 5 november 2011, 16:02 uur
't is een klassiekertje!
OPGAVE 10
Woorden kunnen niet eens beschrijven hoe goed deze plaat is. Alles zit erin: Scheurende gitaren, rustige melodieën, avant garde sound effecten, prachtige zangpartijen én een mooi concept. Het album is namelijk een oneindige cyclus. <knip> Mooiste nummer blijft voor mij ***. Een nummer dat doet denken aan Bohamian Rhapsody, buiten het feit dat het 10x beter is. Als ik 6 sterren mocht geven dan had ik het gedaan, maar het blijft dus helaas maar bij 5.
OPGAVE 10
Woorden kunnen niet eens beschrijven hoe goed deze plaat is. Alles zit erin: Scheurende gitaren, rustige melodieën, avant garde sound effecten, prachtige zangpartijen én een mooi concept. Het album is namelijk een oneindige cyclus. <knip> Mooiste nummer blijft voor mij ***. Een nummer dat doet denken aan Bohamian Rhapsody, buiten het feit dat het 10x beter is. Als ik 6 sterren mocht geven dan had ik het gedaan, maar het blijft dus helaas maar bij 5.
0
geplaatst: 5 november 2011, 16:09 uur
Die had denk ik iedereen kunnen raden al die verwijzingen: een klassieker, een 6 minuten durende song die lijkt op Bohamian Rhapsody, ...
Ik zal nu zoeken voor een nieuwe.
Ik zal nu zoeken voor een nieuwe.
0
geplaatst: 5 november 2011, 16:11 uur
tmoet niet altijd een of anders obscure plaat zijn die niemand kent he 

0
geplaatst: 5 november 2011, 16:13 uur
OPGAVE 11
Zoals herinneringen het leven zin geven en de nacht de herinneringen geeft, zo geeft *** ons een nacht vol herinneringen en stukjes uit het leven. Van de vroege verrukking van het genieten van de zonsopkomst samen met een tijdelijke geliefde tot het instrumentale titelnummer dat ons de ruimte laat voor eigen overpeinzingen.
Zoals herinneringen het leven zin geven en de nacht de herinneringen geeft, zo geeft *** ons een nacht vol herinneringen en stukjes uit het leven. Van de vroege verrukking van het genieten van de zonsopkomst samen met een tijdelijke geliefde tot het instrumentale titelnummer dat ons de ruimte laat voor eigen overpeinzingen.
0
geplaatst: 5 november 2011, 16:29 uur
instrumentale titelnummer lijkt me de meest-bruikbare tip hierin...
kGa eens flink nadenken...
kGa eens flink nadenken...

0
geplaatst: 5 november 2011, 16:41 uur
Het lijkt me dat je moet gokken om het juiste antwoord te vinden. Er zijn zoveel instrumentale nummers gemaakt die ook de naam van het album dragen. Komt ook nog eens bij dat je beschrijving een persoonlijk gevoel is. Lijkt me lastig.
* denotes required fields.