MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Game: welk album wordt hier besproken?

zoeken in:
Haha, en het was nog wel een vrij wilde gok dacht ik. Ik zal eens een nieuwe gaan zoeken.

Maar als iemand anders er een wil plaatsen mag dat ook.

OPGAVE 9

*** is een album met een duidelijk thema. Producer *** flirt als nooit tevoren met house-muziek en probeert met de uptempoproducties zijn weg naar de clubs te banen. Elk nummer heeft een electrobeat en als de muziek versneld zou worden, zou het house zijn geweest. Tracktitels als ***, ***, ***, *** en *** proberen dit gegeven dan ook niet te verhullen. Alle tracks klinken door de commercialiteit als potentiële singles. Zo bestaan alle producties uit tamelijk simpele deuntjes die in het hoofd van de luisteraar blijven spoken en elke keer als de mond van een *** lid opengaat, vliegt er een clichézin uit. Slechts een select aantal liedjes heeft het in zich om hoog te klimmen in de charts. Deze zijn ook commercieel, maar hebben dan toch net een lekkerdere beat en pakkende teksten die niet zo stom klinken dat niemand zal willen meezingen.

Depeche Mode - Violator

Nee joh! Je bent niet eens warm.

The Naked and Famous - Passive Me, Aggressive You

2MY
volgens mij dat come-back album van Cher met "Believe" van indertijd...

in elk geval iets commercieel lijkt me

Ook fout. Het is inderdaad erg commercieel, maar ook een stuk nieuwer.

2MY
Black Eyed Peas!

effe albums checken...

The xx is het ook niet. Niet erg commercieel als je het mij vraagt.

2MY
gevonden: Black Eyed Peas - The E.N.D !

Bingo! De volgende keer zal ik maar eens een moeilijkere proberen te zoeken.

2MY
"commercieel" en recent waren simpelweg goeie tips om naar Black Eyed Peas te gaan kijken...

kGa er eentje zoeken!

stoepkrijt schreef:
De volgende keer zal ik maar eens een moeilijkere proberen te zoeken.

Nee die was al moeilijk genoeg voor me.
Het kan ook moeilijk voor mij geweest zijn omdat ik nog nooit die pagina heb bezocht.

Ik ben vandaag ook voor het eerst op die pagina geweest

En ik maar zoeken tussen je stemmen naar een Elecronic plaat.

2MY
't is een klassiekertje!

OPGAVE 10

Woorden kunnen niet eens beschrijven hoe goed deze plaat is. Alles zit erin: Scheurende gitaren, rustige melodieën, avant garde sound effecten, prachtige zangpartijen én een mooi concept. Het album is namelijk een oneindige cyclus. <knip> Mooiste nummer blijft voor mij ***. Een nummer dat doet denken aan Bohamian Rhapsody, buiten het feit dat het 10x beter is. Als ik 6 sterren mocht geven dan had ik het gedaan, maar het blijft dus helaas maar bij 5.

Radiohead - OK Computer

2MY
kobe bryant fan schreef:
Radiohead - OK Computer

juist!

Die had denk ik iedereen kunnen raden al die verwijzingen: een klassieker, een 6 minuten durende song die lijkt op Bohamian Rhapsody, ...

Ik zal nu zoeken voor een nieuwe.

2MY
tmoet niet altijd een of anders obscure plaat zijn die niemand kent he

OPGAVE 11

Zoals herinneringen het leven zin geven en de nacht de herinneringen geeft, zo geeft *** ons een nacht vol herinneringen en stukjes uit het leven. Van de vroege verrukking van het genieten van de zonsopkomst samen met een tijdelijke geliefde tot het instrumentale titelnummer dat ons de ruimte laat voor eigen overpeinzingen.

2MY
instrumentale titelnummer lijkt me de meest-bruikbare tip hierin...

kGa eens flink nadenken...

Het is inderdaad niet zo'n makkelijke.

Het lijkt me dat je moet gokken om het juiste antwoord te vinden. Er zijn zoveel instrumentale nummers gemaakt die ook de naam van het album dragen. Komt ook nog eens bij dat je beschrijving een persoonlijk gevoel is. Lijkt me lastig.

Iets van Mike Oldfield? Hergest Ridge?

*Shells misschien?

Tom Waits - Closing Time?

Ja het is Closing Time.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.