Muziek / Muziekgames / Game: welk album wordt hier besproken?
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2011, 17:52 uur
Eens zien of jullie deze kunnen raden.
Opgave 12
Opgave 12
Voor mij het eerste <knip>-album waar ik mee in aanraking kwam, maar is in de loop der tijd altijd gebleven. Is momenteel ook het <knip>-album dat ik het vaakst gewoon even opzet.
<knip> rockt hier en daar lekker weg, zoals in <knip> maar neemt ook de tijd voor wat rustigere songs zoals <knip>. Zonder dat het ooit verveelt.
Vind vrijwel alle nummers van het album goed, maar <knip> is voor mij wel het hoogtepunt. Ik ken de kritiek dat het lijkt op Paranoid Android van Radiohead, maar ik vind <knip> nog net iets krachtiger in de gitaarstukken en net iets melodieuzer en emotioneler in de rustige stukken. Dan heb ik het met name over het met piano ondersteunde einde.
De vergelijking met Paranoid Android heb ik nog nooit gehoord bij dit nummer, vandaar.<knip> rockt hier en daar lekker weg, zoals in <knip> maar neemt ook de tijd voor wat rustigere songs zoals <knip>. Zonder dat het ooit verveelt.
Vind vrijwel alle nummers van het album goed, maar <knip> is voor mij wel het hoogtepunt. Ik ken de kritiek dat het lijkt op Paranoid Android van Radiohead, maar ik vind <knip> nog net iets krachtiger in de gitaarstukken en net iets melodieuzer en emotioneler in de rustige stukken. Dan heb ik het met name over het met piano ondersteunde einde.
0
geplaatst: 5 november 2011, 22:24 uur
ja! tzou over Knights of Cydonia kunnen gaan!
Enfin, kzou daar die opmerking van Paranoid Android wel in kunnen vinden...
Enfin, kzou daar die opmerking van Paranoid Android wel in kunnen vinden...
0
geplaatst: 5 november 2011, 22:32 uur
De combi van krachtige gitaarstukken, melodieus en emotioneel plus een piano geeft de doorslag.
0
geplaatst: 5 november 2011, 22:33 uur
Het gaat niet over Knights of Cydonia en het is niet Absolution. Overigens weet ik niet of 2MY het zo bedoeld heeft, maar KoC staat niet op Absolution.
0
geplaatst: 5 november 2011, 22:35 uur
Nee, denk ik niet. Ik begon over Absolution omdat die in jouw top 10 staat 

0
geplaatst: 5 november 2011, 22:40 uur
chevy93 schreef:
Het gaat niet over Knights of Cydonia en het is niet Absolution. Overigens weet ik niet of 2MY het zo bedoeld heeft, maar KoC staat niet op Absolution.
Neeh, kzocht gewoon naar nummers waar ik die paranoid android aan zou kunnen linken...
Maar zoals ge al zelf aangaf, stuurt die 'hint' ons mss wel naar een compleet verkeerde richting...
0
geplaatst: 6 november 2011, 11:46 uur
Dan zal het Citizen Erased wel zijn (van Origin of Symmetry dus). Toch?
Edit:
Bingo. De vergelijking tussen deze twee nummers heb ik nooit zo ervaren, hooguit tussen de bands.
Edit:
Bingo. De vergelijking tussen deze twee nummers heb ik nooit zo ervaren, hooguit tussen de bands.
0
geplaatst: 6 november 2011, 11:56 uur
OPGAVE 13
Muziek hoeft niet altijd ingewikkeld, vol emotie, of hoogstaand te zijn. Soms heb je gewoon zin in wat relaxte muziek, om eventjes niks aan je hoofd te hebben, en gewoon een beetje weg te dromen, met wat mooie tonen op de achtergrond. Hier is dit album perfect voor. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen dit muzak vinden. Het zit soms ook op het randje van saai. Het heeft echter net genoeg sfeer en melodie om daar bovenuit te stijgen.
Neem nou de opener, ***. Het heeft een sound waarbij je het gevoel krijgt dat je opstijgt en door de ruimte gaat zeven. De basis wordt gelegd door fijne percussie en uitgesponnen synths, en daaroverheen zitten de heren van *** lekker met wat synths heen te spelen en improviseren, om het nog boeiend te houden. Klinkt niet echt als iets wat ruim zeven minuten boeiend blijft, maar raar genoeg blijft dat het wel. Vooral gezien er op de helft een fijne wending komt. Zit allemaal leuk in elkaar, en al is het aan de zweverige kant, het klinkt allemaal gewoon ontzettend fijn.
Muziek hoeft niet altijd ingewikkeld, vol emotie, of hoogstaand te zijn. Soms heb je gewoon zin in wat relaxte muziek, om eventjes niks aan je hoofd te hebben, en gewoon een beetje weg te dromen, met wat mooie tonen op de achtergrond. Hier is dit album perfect voor. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen dit muzak vinden. Het zit soms ook op het randje van saai. Het heeft echter net genoeg sfeer en melodie om daar bovenuit te stijgen.
Neem nou de opener, ***. Het heeft een sound waarbij je het gevoel krijgt dat je opstijgt en door de ruimte gaat zeven. De basis wordt gelegd door fijne percussie en uitgesponnen synths, en daaroverheen zitten de heren van *** lekker met wat synths heen te spelen en improviseren, om het nog boeiend te houden. Klinkt niet echt als iets wat ruim zeven minuten boeiend blijft, maar raar genoeg blijft dat het wel. Vooral gezien er op de helft een fijne wending komt. Zit allemaal leuk in elkaar, en al is het aan de zweverige kant, het klinkt allemaal gewoon ontzettend fijn.
0
geplaatst: 6 november 2011, 13:13 uur
Ik weet even niet met welke smiley ik hierop moet reageren, dus ik doe het maar zonder:
Het antwoord is goed.
Het antwoord is goed.
0
Zephyr
geplaatst: 6 november 2011, 13:18 uur
stoepkrijt schreef:
OPGAVE 13
Neem nou de opener, ***. Het heeft een sound waarbij je het gevoel krijgt dat je opstijgt en door de ruimte gaat zeven. De basis wordt gelegd door fijne percussie en uitgesponnen synths, en daaroverheen zitten de heren van *** lekker met wat synths heen te spelen en improviseren, om het nog boeiend te houden. Klinkt niet echt als iets wat ruim zeven minuten boeiend blijft....
OPGAVE 13
Neem nou de opener, ***. Het heeft een sound waarbij je het gevoel krijgt dat je opstijgt en door de ruimte gaat zeven. De basis wordt gelegd door fijne percussie en uitgesponnen synths, en daaroverheen zitten de heren van *** lekker met wat synths heen te spelen en improviseren, om het nog boeiend te houden. Klinkt niet echt als iets wat ruim zeven minuten boeiend blijft....
De synths én de 7 minuten zetten me op het spoor ....
Smileys zijn trouwens niet verplicht.
0
geplaatst: 6 november 2011, 13:19 uur
Ik zat nog te twijfelen of ik die tweede alinea erbij zou plakken, want die eerste alinea leek me wat te vaag.
0
Zephyr
geplaatst: 6 november 2011, 13:23 uur
Van mij mag je er nog wel eentje plaatsen, Stoepkrijt. Ik heb even geen inspiratie nu.
0
geplaatst: 6 november 2011, 13:44 uur
Als deze ook binnen een paar uur geraden wordt ga ik het écht moeilijk maken! 
OPGAVE 14
Waar het eerste album van *** nog een harde, rauwe sound had is deze al een stuk minder hard.
Het is wat gladder geproduced, maar dat komt de band alleen ten goede vind ik.
Zit hier ook wat meer variatie in de songs, en het is een mooi opzetje naar het volgend album.
*** zingt, fluistert, screamt, squealt en rapt. En hij doet het allemaal geweldig, zeer sterke stem, die nog beter uit de verf komt dan op het vorige album.
Ik had wel graag wat meer grunts van bassist *** gehoord, volgens mij zou dat net wat meer toevoegen aan de wat hardere songs.
Edit: bij nader inzien is deze nou ook weer niet heel erg lastig...

OPGAVE 14
Waar het eerste album van *** nog een harde, rauwe sound had is deze al een stuk minder hard.
Het is wat gladder geproduced, maar dat komt de band alleen ten goede vind ik.
Zit hier ook wat meer variatie in de songs, en het is een mooi opzetje naar het volgend album.
*** zingt, fluistert, screamt, squealt en rapt. En hij doet het allemaal geweldig, zeer sterke stem, die nog beter uit de verf komt dan op het vorige album.
Ik had wel graag wat meer grunts van bassist *** gehoord, volgens mij zou dat net wat meer toevoegen aan de wat hardere songs.
Edit: bij nader inzien is deze nou ook weer niet heel erg lastig...
0
Zephyr
geplaatst: 6 november 2011, 17:48 uur
Grunts bij Nirvana ?
ik ga voor : Opeth - 2e album (titel zoek ik ff op)
ik ga voor : Opeth - 2e album (titel zoek ik ff op)
0
geplaatst: 6 november 2011, 18:12 uur
Nee, ook niet. Dat het om een metal-album gaat is het enige wat jullie vooralsnog door hebben 

0
geplaatst: 6 november 2011, 19:23 uur
In dat geval haak ik af. 
Wellicht Queensryche?
Edit: Google is your friend. Dit had ik nooit geraden.

Wellicht Queensryche?
Edit: Google is your friend. Dit had ik nooit geraden.
0
geplaatst: 6 november 2011, 19:32 uur
0
geplaatst: 6 november 2011, 19:39 uur
OPGAVE 15
Tegenwoordig zijn het al die kleine dingen die het voor mij samen een luisterfeest maken.. Die gitaar in het begin van *** is misschien wel het mooiste voorbeeld... die gitaar is een tijd lang te volgen... en het hele nummer geeft die gitaar de sfeer aan (geweldig moment bij 6.47)... Ook al weet ik precies wat die gitaar gaat doen, toch pakt hij me elke keer weer beet.
Dit soort details bepalen voor mij al meer de inhoud van dit album dan de geluidsmuren waar *** het vaak van moet hebben.
Tegenwoordig zijn het al die kleine dingen die het voor mij samen een luisterfeest maken.. Die gitaar in het begin van *** is misschien wel het mooiste voorbeeld... die gitaar is een tijd lang te volgen... en het hele nummer geeft die gitaar de sfeer aan (geweldig moment bij 6.47)... Ook al weet ik precies wat die gitaar gaat doen, toch pakt hij me elke keer weer beet.
Dit soort details bepalen voor mij al meer de inhoud van dit album dan de geluidsmuren waar *** het vaak van moet hebben.
0
geplaatst: 6 november 2011, 19:43 uur
Ik denk iets van post-rock, Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ misschien?
0
geplaatst: 6 november 2011, 19:45 uur
Ja, ik zal de volgende keer een moeilijkere moeten vinden.
Zal ik de volgende doen of heb je al een idee?
Zal ik de volgende doen of heb je al een idee?
* denotes required fields.