MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Super Tip-Topper

zoeken in:
Of er moeten gewoon meer mensen zoals ik meedoen

Toch heb ik er nog wel vertrouwen in: Manfield hoeft nog maar één recensie te schrijven, Teunnis is een betrouwbare knaap en 123Niek tikt sneller dan zijn schaduw. Zou leuk zijn als het een keertje wél lukt (zij het met wat dagen extra).

Ik ga weer verder. Als ik echt snel stukjes moet typen dan huur ik Johnny Marr wel in. Dan mag hij van mij ook gelijk mijn recensie voor Amenra schrijven. Wat vraag je ervoor?

https://i.imgur.com/hBVb3Sf.png

Voor wie het nog niet wist: jordidj1 is mijn homie en bitch in één dus ja, een tip van zijn persoon moet wel slagen. En jep.

Zoals jullie lezen in onze bromantische apppraktijken is Booka Shade dus geen nieuwkomer voor mij. Mijn Last.fm-stats van vóór 22 januari noteren 39 scrobbles voor deze twee jolige Duitsers. Maar goed, slechts zes hiervan bleken Movements te bedragen en dat ging dan ook zesmaal om In White Rooms. Charlotte, niet op dit album, stond in mijn schrikbarend weinig toegepaste hardlooplijst en haalde zelfs nog mijn afgelopen V500. Een goede record om dus een keer een volledig album uit te pluizen.

Net als die van Angel Olsen ging de eerste luisterbeurt wat geruisloos langs me heen. Het verschil met Angel is dan wel dat ik het plaatje over de gehele lijn al wel lekker vond from the bat. En al direct een nostalgische waarde ook. Als jochie van 8 of 9 ofzo mocht ik om de zoveel dagen een keertje op de computer, zo’n groot ding met Windows 98 erop. Hij stond in de woonkamer en was van het hele huis. Dus af en toe moest ik krijsend naar mama rennen al "mamaaaaaaaa Luuk is nou nog steeds bezeuhg naar nu wil ikkeuh een keer speleuh na!” blèrend. Ja, ik was dus net zo’n vervelend kind als dat ze er tegenwoordig gemiddeld rondlopen. Goed, wat ik wilde zeggen is dat ik al bij al toch wel wat uurtjes uit mijn jonge leven heb gespendeerd aan good old Davilexspelletjes, in het bijzonder A2 Racer 3. Lekker met je witte Snart door de plassen van Buckingham Palace scheuren met de rozzers achter je aan enzo. Ja, mooie tijd.

Nu wacht je vast op de crux van dit verhaal. Het zou nu wel lachen zijn als ik nu zou zeggen: Dit heeft er dus geen reet mee te maken maar ik wil het toch even gezegd hebben hihi haha. Maar nee, zo’n bitch ben ik nou ook weer niet dus ik wil gewoon even over de soundtrack gaan praten. Die was namelijk rechtstreeks uit de nineties en keilekker. Gewoon voor 80 procent echte oldskool technobliepjes met pakkende hooks die zich dan door een hele race loopte. Dát gevoel krijg ik telkens terug als ik Movements opzet. Zouden Merziger en Kammermeier soms ook zo'n McLoren hebben bestuurd? Wie weet, er zit een hele tour door Duitsland in A2 Racer 3. Mij stemt het in elk geval instant vrolijk en voor mijn part stoppen ze Paper Moon er in een volgende versie volledig in. Die versie gaat toch nooit meer komen want Davilex is dood. Flames to dust.

Wat heeft de plaat verder nog te bieden? Simpel: één van de beste electronicnummers ooit. Ja, ze hebben me aardig weten te paaien met nostalgie en nu ga ik dus ook all the way terugslijmen. Darko, daar gaat het om lieve schatten. Hoe ie vanaf het begin al vies hard uitgesmeerd wordt nog voordat de drumbeats erin komen. En dan een twee minuten durende opbouw naar nog een opbouw en dan een hemels euforische climax. Zou je denken maar juist die climax blijft eigenlijk uit: je krijgt gewoon simpelweg de ene gouden melodie na de andere. Alsof ze bij Café Ons Huis een cocktailproeverij hebben met frambulous en dingen. Qua voortstuwingsgraad misschien wel op gelijke hoogte met In Yer Face en M25. M25, ook weer zo’n weg die in A2 Racer zit. Halen ze daar allemaal hun inspiratie vandaan ofzo?

Als Pong Pang, met wat jungleïnvloeden en tussendoor bliepjes nog sneller dan je op een tafeltennistafel tafeltennist, meteen daarna volgt dan zit ik toch echt even na te denken hoe veel danceplaatjes ik eigenlijk ken die een soortgelijk niveau halen. En of er ergens een drietal in de buurt komt van Darko/Pong Pang/Mandarine Girl. De speelsheid, het gemak waarin lijntjes heel stiekem om de hoek kijken en een halve minuut later op de voorgrond treden alsof ze er altijd al waren. Afgewisseld met pruttelende belletjes. Een niet te versmaden album. In het begin leek alles een beetje op elkaar maar eenmaal onder de oppervlakte ontdek je een enorme diversiteit. Het lieve lichte gitaartje in Body Language bijvoorbeeld. Of de Daft Punk-like vocoder in Take A Ride. Het gekwaak in The Birds And The Beats (mooie titel ook). Die mystieke Air-air in Lost High. In Hallelujah USA wordt er zowaar een shoutout gedaan naar een album van Kanye West, zeven jaar voor dato. Ik snap nu helemaal waarom Jordi me dit heeft getipt.

Ik moet nog flink wat recenseren (SNORRIE) maar kan al wel verklappen dat dit van alle tips degene is met het hoogste cijfer. Nostalgische waarde is één, als je die waarde op kwaliteit ook nog weet te overtreffen dan verdien je wat mij betreft een dikke eindnotering. En een dikke pakkerd x.

4,4*

Shit, ik wist dat je snel kon tikken, maar zó snel?

Sta ik echt zo in je contacten?

jordidj1 schreef:
Sta ik echt zo in je contacten?
Ja shit sorry, inderdaad vergeten er een hartje achter te zetten

Ff bijwerke

Beoordelingsschema:

De tipperbeoordeling:

4,04* - 20,2 / 05 / 02 - Teunnis
3,98* - 23,9 / 06 / 01 - hoi123
3,66* - 18,3 / 05 / 02 - Masimo
3,48* - 17,4 / 05 / 02 - ArthurDZ
3,45* - 20,7 / 06 / 01 - jordidj1
3,24* - 16,2 / 05 / 02 - niels94
3,24* - 16,2 / 05 / 02 - Manfield
3,07* - 18,4 / 06 / 01 - 123poetertjes

De gebruikerbeoordeling:

4,10* - 08,2 / 02 / 05 - 123poetertjes
3,66* - 25,6 / 07 / 00 - jordidj1
3,57* - 25,0 / 07 / 00 - ArthurDZ
3,53* - 21,2 / 06 / 01 - Manfield
3,50* - 24,5 / 07 / 00 - Masimo
3,46* - 24,2 / 07 / 00 - niels94
3,23* - 22,6 / 07 / 00 - hoi123
0,00* - 00,0 / 00 / 07 - Teunnis

Deadline 28/4 (neem dit mee in post)

Darko is knijterlekker inderdaad trouwens!

Davilex Deze recensie Dit album Darko

Jullie tempo ??????

jordidj1 schreef:
Jullie tempo ??????
Onze good cop/bad cop-tactiek heeft vooralsnog weinig uitwerking
Laten we nu de 'ik ben niet boos, wel teleurgesteld'-methode proberen.

Ga ik hier dan toch nog met de banhamer moeten dreigen?

ArthurDZ schreef:
Ga ik hier dan toch nog met de banhamer moeten dreigen?

Ja, voor zolang je dat nog kunt.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ja, voor zolang je dat nog kunt.

Neem jij de hamer over? ?

jordidj1 schreef:
(quote)

Neem jij de hamer over? ?

Tijd voor een nieuwe ronde?

Barney Rubble schreef:
Tijd voor een nieuwe ronde?

ok ok, nieuw voorstel: ik stel voor mezelf een deadline op 30 juni voor die Steven Wilson-strafrecensie. Zou leuk zijn als Teunnis, 123poetertjes en Manfield in die periode ook nog wat recensies zouden kunnen plaatsen. Komt schrijven gewoon echt niet goed uit, dan is dat niet erg, maar zou het wel tof zijn als jullie op zijn minst nog de rapportcijfers in dit topic kunnen plaatsen. We kunnen dan deze tipronde in ieder geval cijfermatig afsluiten. Misschien kunnen we dan begin juli, mits er genoeg gegadigden zijn, langzaam een nieuwe editie opstarten.

Lijkt me ook een topidee! Wat vinden Teunnis, 123poetertjes en Manfield?

hoi123 schreef:
Lijkt me ook een topidee! Wat vinden Teunnis, 123poetertjes en Manfield?
Ik vind het inmiddels een vrij waardeloos idee, maar ik zal mijn best doen

Beter starten we nieuwe editie, maar dan alleen met de eckte bois

Riep je me?

Dan tip ik jou wel iets heftigs

Ik doe mee met een nieuwe ronde. Al heb ik geen idee hoe het spel precies loopt.

Dan doe ik ook weer mee.

niels94 schreef:
Dan doe ik ook weer mee.

Dan krijg ik nóg een tip van jou. Wat een bofferd ben ik toch ?

Ik pas een keertje, maar Barney Rubble kan volgens mij ook op de deelnemerslijst.

Masimo schreef:
Ik pas een keertje

Twijfel ik net om mee te doen...

Ik doe wel weer mee, als dat helpt! ?

Arrie schreef:
(quote)

Twijfel ik net om mee te doen...

Ja, verdorie.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:47 uur

geplaatst: vandaag om 03:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.