Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2011, 19:44 uur
Lukk0 schreef:
Zo komt dat hier niet op mij over, maar ik kan het me wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Dan zou het inderdaad zo zijn alsof ze zich achter de vele lagen proberen te verschuilen. Alsof ze proberen te verbloemen dat de songs op zich eigenlijk niet zo goed zijn.
Zo komt dat hier niet op mij over, maar ik kan het me wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Dan zou het inderdaad zo zijn alsof ze zich achter de vele lagen proberen te verschuilen. Alsof ze proberen te verbloemen dat de songs op zich eigenlijk niet zo goed zijn.
Dat bedoelde ik niet op die manier.
Ik bedoel ... ze proberen het interessanter, alternatiever te maken door die camouflage.
Terwijl ik me afvraag of de song op zich dat nu echt nodig heeft?
Doen ze het in functie van de song of doen ze het bij wijze van arty statement.
Wij zijn geen gemakkelijke, voor de hand liggende artiesten, weet je.
Complexiteit als pose (al klinkt dat nu weer negatiever dan bedoeld).
0
geplaatst: 19 januari 2011, 20:13 uur
0
geplaatst: 20 januari 2011, 17:29 uur
1-4-0.
Ben maar even origineel geweest en heb ook Paavoharju gereviewd. Misschien ga ik de laatste nog reviewen, maar eerlijk gezegd lijkt het niet echt iets voor mij.
Ik heb van de vorige week The Raven gedownload, maar vooralsnog kan ik er geen enkel interessant punt in vinden. Dan is het ook erg moeilijk om er een acceptabele review over te schrijven. Excuses, Dazzler.
Ben maar even origineel geweest en heb ook Paavoharju gereviewd. Misschien ga ik de laatste nog reviewen, maar eerlijk gezegd lijkt het niet echt iets voor mij.
Ik heb van de vorige week The Raven gedownload, maar vooralsnog kan ik er geen enkel interessant punt in vinden. Dan is het ook erg moeilijk om er een acceptabele review over te schrijven. Excuses, Dazzler.

0
geplaatst: 20 januari 2011, 17:44 uur
Mmm, wilde eigenlijk Atomic gaan doen omdat die het beste in mijn straatje past, maar puur voor de balans en het avontuur ga ik dan toch maar voor Studio. Weet niet of het deze week nog lukt om een bespreking te schrijven...
Overigens vind ik wel degelijk dat Lukk0 interessante keuzes heeft gemaakt voor deze week (hoe mijn eindoordeel dan ook moge uitvallen).
Overigens vind ik wel degelijk dat Lukk0 interessante keuzes heeft gemaakt voor deze week (hoe mijn eindoordeel dan ook moge uitvallen).
0
geplaatst: 20 januari 2011, 20:00 uur
Ik aanvaard je excuzes pas als je ook de twee andere albums even probeert.

Excuzes hoeven niet (ieder zijn ding), al vind ik het wel jammer natuurlijk
dat je er zelfs "geen enkel" interessant punt kan in vinden ... nou nou nou ...
0
geplaatst: 20 januari 2011, 21:30 uur
Dat bluesrockalbum zal me ongetwijfeld beter bevallen, maar lijkt me erg moeilijk om een recensie bij te schrijven. Split Enz lijkt me bij voorbaat al niks.
En geen enkel interessant punt, wij verschillen qua smaak nogal op één punt; Ik vind de jaren '80 echt geen goed decennium, voor zover ik er van gehoord heb. En the Raven(ook al komt het niet uit de jaren '80) heeft gewoon dat typische jaren '80 sausje, ik kan het niet zo goed beschrijven. In ieder geval kan het me simpelweg niet goed boeien. Vandaar de excuses.
En geen enkel interessant punt, wij verschillen qua smaak nogal op één punt; Ik vind de jaren '80 echt geen goed decennium, voor zover ik er van gehoord heb. En the Raven(ook al komt het niet uit de jaren '80) heeft gewoon dat typische jaren '80 sausje, ik kan het niet zo goed beschrijven. In ieder geval kan het me simpelweg niet goed boeien. Vandaar de excuses.

0
haveman
geplaatst: 20 januari 2011, 23:08 uur
Sandokan-veld schreef:
Mee eens, het is alleen mijn smaak niet.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 23:20 uur
hoi123 schreef:
Split Enz lijkt me bij voorbaat al niks.
Split Enz lijkt me bij voorbaat al niks.
Maar zo wordt dit spel niet gespeeld vind ik.
Goed dus, ieder zijn ding.
0
geplaatst: 21 januari 2011, 12:58 uur
0
geplaatst: 21 januari 2011, 13:49 uur
The Raven is totaal niet gedipt in een jaren 80 sausje hoor, La Foie wel.
The Raven heeft nog wat punkgeluid en de keyboards klinken totaal niet naar 80's keyboards. Ik vind het totaal niet jaren 80 klinken. Besides, wat is er mis met een jaren 80 sausje?
The Raven heeft nog wat punkgeluid en de keyboards klinken totaal niet naar 80's keyboards. Ik vind het totaal niet jaren 80 klinken. Besides, wat is er mis met een jaren 80 sausje?
0
geplaatst: 21 januari 2011, 14:10 uur
dazzler schreef:
Pas maar op dan, dat je je oren niet verbrandt.
(quote)
Pas maar op dan, dat je je oren niet verbrandt.

Nogal domme fout, excuses.
Ataloona schreef:
Tja, ik vind het toch echt een '80 sausje. Niks mis mee.
Al kan ik het gewoon niet zo goed waarderen.

0
geplaatst: 21 januari 2011, 19:12 uur
Ehm ik geloof dat lukk0 ze op een vrijdag presenteerde dus wat mij betreft... nu? 

0
geplaatst: 21 januari 2011, 19:20 uur
Bij deze dan... hier zijn mijn drie albums:
Negura Bunget - Om:

Je kan dit Black Metal noemen, maar dan ga je wel heel kort uit de bocht. Een heel apart album, de band komt uit Roemenie en zingen ook in hun moedertaal. Echt een authentiek geluid. Spannend en mysterieus.
Yakuza - Transmutations:

Je hoort af en toe van die bands van: Ja, we spelen een combinatie van Jazz en Metal en dan is dat helemaal niet zo. Dat is bij Yakuza niet het geval. Hun hebben echt een mengeling van Jazz en Metal en er hangt een tribal sfeer omheen, dit komt af en toe door de aparte zang die echt net op het randje is en af en toe kan de band genadeloos hard uit de hoek komen.
En last, but not least:
Tangerine Dream - Zeit:

Dit album moet je echt op de koptelefoon luisteren, via de stereo vind ik het niet werken. Een erg donker en mysterieus album. Niet om zomaar even tussendoor te luisteren.
Dat zijn mijn drie albums. Veel succes, want dat hebben jullie volgens mij wel nodig.
Negura Bunget - Om:

Je kan dit Black Metal noemen, maar dan ga je wel heel kort uit de bocht. Een heel apart album, de band komt uit Roemenie en zingen ook in hun moedertaal. Echt een authentiek geluid. Spannend en mysterieus.
Yakuza - Transmutations:

Je hoort af en toe van die bands van: Ja, we spelen een combinatie van Jazz en Metal en dan is dat helemaal niet zo. Dat is bij Yakuza niet het geval. Hun hebben echt een mengeling van Jazz en Metal en er hangt een tribal sfeer omheen, dit komt af en toe door de aparte zang die echt net op het randje is en af en toe kan de band genadeloos hard uit de hoek komen.
En last, but not least:
Tangerine Dream - Zeit:

Dit album moet je echt op de koptelefoon luisteren, via de stereo vind ik het niet werken. Een erg donker en mysterieus album. Niet om zomaar even tussendoor te luisteren.
Dat zijn mijn drie albums. Veel succes, want dat hebben jullie volgens mij wel nodig.

0
geplaatst: 21 januari 2011, 19:22 uur
Hm... Ben al langer benieuwd naar Tangerine Dream, maar ik was ook van plan me eens wat meer in de metal te gaan verdiepen... Zeker met jazz een interessante combinatie. Je maakt het me weer moeilijk Don 

0
Misterfool
geplaatst: 21 januari 2011, 19:26 uur
geen punt 
Als ik er de zeit voor vind zal ik zelf het album van tangerine dream ook wel reviewen.

Als ik er de zeit voor vind zal ik zelf het album van tangerine dream ook wel reviewen.
0
geplaatst: 21 januari 2011, 20:15 uur
Zeit 
Dankje Don, nu hoef ik niet een keuze voor Tangerine Dream te maken voor mijn opties

Dankje Don, nu hoef ik niet een keuze voor Tangerine Dream te maken voor mijn opties

0
geplaatst: 21 januari 2011, 20:17 uur
Maar vanaf nu echt pas zaterdag de albums presenteren zoals ik vorige week al zij.
Gelukkig ben ik volgende week dus dat kan niet fout gaan
Gelukkig ben ik volgende week dus dat kan niet fout gaan

0
geplaatst: 22 januari 2011, 10:43 uur
Metal in combinatie met jazz? Klinkt heel apart, wil ik wel eens proberen. Ik denk dat ik Om ook wel zal kunnen waarderen. Artiesten die in hun moedertaal zingen krijgen van mij altijd pluspunten.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 10:55 uur
Ik begin alweer dat beklemmende gevoel te krijgen
dat ik had in het mixtapes topic. Ik bevind mij in een fijn deelnemersveld
dat mij vooral wil tracteren op muziek die verder van het mainstream pad ligt
dan dat ik in mijn eigen voorkeur wenselijk acht. Jammer, maar ook deze week
kan ik niet echt kiezen. Enkel Tangerine Dream wekt mijn interesse.
Metal is niet aan mij besteed. Ik zou er kunnen naar luisteren
en wel omschrijven wat ik er van vind, maar niet van harte.
Even op de tanden bijten en op zoek gaan naar Zeit.
dat ik had in het mixtapes topic. Ik bevind mij in een fijn deelnemersveld
dat mij vooral wil tracteren op muziek die verder van het mainstream pad ligt
dan dat ik in mijn eigen voorkeur wenselijk acht. Jammer, maar ook deze week
kan ik niet echt kiezen. Enkel Tangerine Dream wekt mijn interesse.
Metal is niet aan mij besteed. Ik zou er kunnen naar luisteren
en wel omschrijven wat ik er van vind, maar niet van harte.
Even op de tanden bijten en op zoek gaan naar Zeit.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 12:16 uur
Sorry dazzler maar ik ben bang dat Zeit niks voor jou is, dat is vooral de vroege Tangerine Dream waar zij vooral bezigwaren met soundescapades inplaats van echt een gestructureerde compositie, ik denk dat Tangerine Dream vanaf Phaedra of misschien zelfs vanaf hun fantastiche live plaat (waar geen album werk op gespeeld wordt) Encore uit '77.
Ikzelf vind het ook nogal jammer dat vooral ''moeilijke'' muziek wordt uitgekozen inplaats van wat pop of wave. Dat kan ook leuke verassingen opleveren hoor.
Volgende week kom ik dus met geen moeilijke albums.
Ik verklap wel dit:
-Beste electronische album ooit, daarzit voor ieder wat wils in.
-Sterke en verassende pop met verschillende lagen, en niet op een Paavojarvu manier
-Roots, americana, alternatieve rock en oa. een soortgelijke stem van als Nick Cave.
Ikzelf vind het ook nogal jammer dat vooral ''moeilijke'' muziek wordt uitgekozen inplaats van wat pop of wave. Dat kan ook leuke verassingen opleveren hoor.
Ik verklap wel dit:
-Beste electronische album ooit, daarzit voor ieder wat wils in.
-Sterke en verassende pop met verschillende lagen, en niet op een Paavojarvu manier

-Roots, americana, alternatieve rock en oa. een soortgelijke stem van als Nick Cave.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 14:06 uur
Ataloona schreef:
Dat ligt toch echt aan de luisteraar of je het moeilijk vind. En ik heb niet voor standaard metalbands uitgekozen, maar meer bands die wat verder kijken.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 14:56 uur
Vind je Zeit makkelijke muziek dan? Lijkt me niet. Het is moeilijke en lastig te doordringen muziek. Wel prachtig als je het eenmaal kan waarderen.
En qua metalbands zeg je het zelf. Je kiest niet voor standaard metal bands maar band die verder zijn, dus indirect wat moeilijk/lastiger zijn. Mij maakt het niet veel uit omdat er elke keer wel een album tussenzit wat mij aanspreekt en ik ben groot Tangerine Dream fan dus voor mij is de keuze makkelijk gemaakt maar je kiest hier toch niet makkelijke muziek uit hoor.
Maar dat maakt niet uit voor mij.
En qua metalbands zeg je het zelf. Je kiest niet voor standaard metal bands maar band die verder zijn, dus indirect wat moeilijk/lastiger zijn. Mij maakt het niet veel uit omdat er elke keer wel een album tussenzit wat mij aanspreekt en ik ben groot Tangerine Dream fan dus voor mij is de keuze makkelijk gemaakt maar je kiest hier toch niet makkelijke muziek uit hoor.
Maar dat maakt niet uit voor mij.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 15:49 uur
Niets mis met moeilijke muziek, jij geeft al aan voor wat luchtigere muziek te gaan en ik ben dit zelf ook van plan. Zo krijg je afwisseling, mijn inziens prima.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 18:11 uur
Precies, het is allemaal niet zo'n probleem. Ik denk dat iedereen in dit topic wel een week of twee zou hebben dat geen enkel album in de smaak valt. Hoeft ook niet. Zolang het niet uitmondt in scheldrecensies valt het allemaal wel mee.
Één van de drie albums die ik ga opgeven is zeer luchtig, eentje is minder luisteraarvriendelijk en de derde is op zich best luchtig, maar het moet wel je ding zijn. Dat lijkt me een gezonde balans.
Één van de drie albums die ik ga opgeven is zeer luchtig, eentje is minder luisteraarvriendelijk en de derde is op zich best luchtig, maar het moet wel je ding zijn. Dat lijkt me een gezonde balans.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 18:27 uur
Ataloona schreef:
En qua metalbands zeg je het zelf. Je kiest niet voor standaard metal bands maar band die verder zijn, dus indirect wat moeilijk/lastiger zijn.
En qua metalbands zeg je het zelf. Je kiest niet voor standaard metal bands maar band die verder zijn, dus indirect wat moeilijk/lastiger zijn.
Daar ben ik het compleet niet mee eens. Misschien zijn deze bands wel makkelijk te beluisteren voor sommigen omdat het niet heel de tijd gehak is op het hoogste tempo. Er zitten invloeden van Jazz en Folk in. Er zijn toch genoeg mensen die geen metalliefhebber zijn en die Opeth geweldig vinden vanwege hun andere invloeden.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 18:39 uur
Dat lage tempo van Yakuza is juist wat het voor mij als metalliefhebber een beetje een lastige plaat maakt. Smaken, smaken.
* denotes required fields.