MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Mijn recensie van Studio-Yearbook 1 is af

Wie heeft de correcte stand van deze ronde eigenlijk bijgehouden?

MDV
Niemand. Volgens mij is de stand nu 0-1-3.

Dat moeten we eigenlijk gewoon doen, als je review klaar is jezelf bij de stand optellen.

En ik sta deze maand ook op 9 reviews, het had veel meer moeten zijn maar op de 1 of andere manier heb ik er steeds geen tijd voor.

Edit: 10

Don Cappuccino schreef:
Tot nu toe zijn de reviews allemaal erg goed, goede of slechte beoordeling. En AOVV, Om is een album wat je na meerdere luisterbeurten nog meer in je greep houdt, je ziet het wel aan mijn top 10.

Het lijkt erop dat je gelijk gaat krijgen met die stelling Don Cappuccino, het wordt steeds beter en beter.. Ik ben trouwens zo vrij geweest om enkele vroegere platen van Negura Bunget toe te voegen hier op MusicMeter

Zou deze band bevriend zijn met de heren van Agalloch? De muziek heeft toch zeker raakpunten, vind ik.

haveman
MDV schreef:
Niemand. Volgens mij is de stand nu 0-1-3.

Als dat klopt is het nu 1-1-3.

Recensie Zeit is af:

1-1-4.

Ataloona is morgen aan de beurt
Frank Zappa?

MDV
Ah, de albums waar dit topic voor gemaakt is komen eraan.

Ik heb er zin in.

ik kan wel 1 ding verklappen. Frank Zappa wordt het niet.
Hij krijgt vrij veel aandacht op Mu.Me en zijn beste albums komen ruim boven de 75 en zijn allerbeste albums steken daar heel net onder. Ik doe liever albums met minder dan 20 stemmen

En ze liggen wat makkelijker in het gehoor dan de voorgaande 2 gevers en weer net iets moeilijker dan Dazzler's albums.

Dus mijn albums waren gemakkelijk.

In het gehoorliggend ja

En je kunt blij wezen want Split Enz en the Stranglers heb ik beiden hoger dan 4 sterren gegeven.

Toch blijf ik dit een raar spel vinden.

Hoe kun je nu na een paar beluisteringen binnen één week
een valabel oordeel vellen over moeilijk in het gehoor liggende muziek?

Daarom dat ik voor gemakkelijk in het gehoor liggende platen koos.

Nou ja, ik vind het zowiezo voor elke plaat moeilijk om binnen één week een goed oordeel te kunnen vellen

Daarom dat mijn stukjes waarschijnlijk wat later zullen komen.. ik pik er af en toe een plaatje uit, en beluister dat op m'n dooie gemak, en schrijf er een stukje over als ik me er klaar voor acht.

Het zou wel leuk zijn om elke week een lijstje te posten met de albums die al geweest zijn zodat je die nog altijd op het gemak kan terugluisteren.

Dazzler
Lukk0
Don Cappuccino
Ataloona
Haveman
Sandokan-veld
Snoeperd
Gajarigon
Hoi123
Niels94
ArthurDZ
AOVV
MDV
BeatHoven

Elke week post degene die geweest is dit lijstje weer en voegt zijn 3 albums toe.
Als dazzler, Lukk0 en Don Cappuccino zo vrij zijn om even hun 3 albums achter hun naam te zetten, excuus ik weet ze allemaal niet meer

Geweldig idee, Ataloona!

Een half uurtje te vroeg maar dit komt me beter uit.
Hier zijn mijn albums van de week:

Marc and the Mambas – Torment and Toreros

(afbeelding)

Torment and Toreros

Mijn ontdekking van het jaar.
Marc Almond, bekend van Soft Cell ging solo.
Hij vormde Marc and the Mambas en bracht daarmee Untitled en deze plaat uit.
Marc Almond is van alle makten thuis. Sterke pop tot Electronics to Vaudeville en cabaret.
Dit is een Multi-cultureel album kun je wel zeggen. Een Frans chanson liedje wordt prachtig uitgevoerd door Almond en hij flirt ook nog eens met Spaanse invloeden.
Alles zit op dit album; van traditionele Spaanse muziek tot sterke pop, van experimentele wave naar jaren 30 vaudeville cabaret.
Zeer toegankelijk maar vrij experimenteel bij vlagen.
De beste track is Mamba en dat is een bonustrack.
Als je een link wilt naar het album met de onmisbare bonustrack pm me dan maar.

Edgar Froese – Ages (2005)

(afbeelding)

Ages (2005)

Het beste Electronics album wat er is. De frontman van Tangerine Dream.
Dit is het sterkste wat de man ooit heeft gemaakt.
Dit is de vernieuwde versie van Ages uit 1978.
De 2005 versie klinkt volledig anders en is ook veel beter.
Er zijn 3 stemmers en die geven 5 sterren en hij staat ook 3 keer die 3 top 10’s.
Toegankelijker dan Zeit van TD. Sterke synthezisers met sterke gitaarsolo’s en lekkere drums.
Fantastisch om over de koptelefoon te beluisteren.
Voor de Tangerine Dream fans maar ook voor de mensen die nog een instapper voor TD nodig hebben.

The Walkabouts – Devil’s Road

(afbeelding)

Devil's Road

Dit album staat ook in mijn top 10 en het bevat het mooiste nummer ooit.
The Light Will Stay On. Een prachtig en ontroerend nummer.
Alternatieve rock vermengd met americana, folk en country.
De stem van Chris Eckman heeft veel overeenkomsten met Nick Cave en de stem van Carla Torgerson is 1 van de mooiste stemmen die ik ooit gehoord heb.
De muziek doet denken aan Nick Cave en de Tindersticks.
Het is duidelijk te horen waar The Veils hun inspiratie vandaan haalden.

Als jullie iets niet kunnen vinden PM je me maar.
Veel plezier met deze albums!

Walkabouts vallen voor mij af, daar heb ik me al op uitgeleefd.
Ga maar eens deze week op zoek naar Marc Almond.

Ik heb alleen een stukje bij Devil's Road geschreven dus die andere 2 ga ik ook maar eens doen deze week.

Misterfool
3 intressante albums. Ik zal me zeker aan eentje wagen.

Ik weet compleet niet met welke ik ga beginnen. Welke zou mij het meest kunnen bevallen?

Dat wordt Marc & Mambas ... zeker weten.

The Walkabouts interesseren me ook wel,
maar twee albums gaat te veel zijn in deze drukke week.

MDV
Mijn eerste luisterbeurt van The Devil's road viel tegen. Ik ga 'm wel vaker beluisteren, als ik de commentaren mag geloven moet dat album meer te bieden hebben dan ik er in hoor.

Don Cappuccino schreef:
Ik weet compleet niet met welke ik ga beginnen. Welke zou mij het meest kunnen bevallen?

Ages past denk ik het best bij jouw. Van de man achter Tangerine Dream dus... maar ik denk dat de andere 2 je ook wel kunnen bevallen.

Ik denk dat ik Ages eerst ga luisteren en Marc & The Mambas staat al op mijn computer.

Hier ook gekozen voor Marc & the Mambas.
The Walkabouts is natuurlijk eerste keuze, maar ik kan me nog steeds prima vinden in de in het verleden geschreven recensie.

Dus eigenlijk is het dan al
1-0-1

Een week geleden Devil's Road gedaan dus het is al
1-0-2

Ik ga voor Ages

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.