MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
MDV
Ik denk dat ik weinig zinnigs over de albums van deze week kan zeggen, dus ik pas dit keer.

haveman
Krijg sowieso een beetje het idee dat het enthousiasme er bij velen een beetje af is.

Hoe het komt weet ik niet, maar wel jammer.

Enthousiasme is er bij mij niet vanaf in ieder geval.
Maar we moeten ook niet teveel verwachten. Vind het nu al erg mooi dat er plotseling een stuk of 6 recensies staan bij zo'n obscure plaat als Yhä Häämära.

Marc and the Mambas wordt nu afgespeeld. Recensie binnen een week.

Waar blijft de rest?

Nog lang niet, ik kan niks zinnigs zeggen over deze albums.

tangmaster
niels94 schreef:
Ik ga voor Ages

Gelijk heb je ik ook.

haveman
Voor degenen die het topic nog volgen, hier komen mijn albums;

Rational Youth - Cold War Night Life (New Wave/Pop, 9 stemmen)

Salad - Drink Me (Indie/Pop/Rock, 16 stemmen)

The Black Heart Procession - 2 (Rock, 71 stemmen)

En omdat ik een groot liefhebber ben van Nederlandstalig een extraatje;

Henny Vrienten - Mijn Hart Slaapt Nooit (18 stemmen)

Link voor Rational Youth?

Hier kan iedereen die geweest is zijn albums aan toevoegen zodat mensen later nog kunnen kijken welke ze nog willen reviewen/beluisteren.

-Dazzler
-Lukk0
-Don Cappuccino
-Ataloona: Marc & the Mambas - Torment & Toreros, Edgar Froese - Ages, The Walkabouts - Devil's Road
-Haveman
-Sandokan-veld
-Snoeperd
-Gajarigon
-Hoi123
-Niels94
-ArthurDZ
-AOVV
-MDV
-BeatHoven

haveman
Hier kan iedereen die geweest is zijn albums aan toevoegen zodat mensen later nog kunnen kijken welke ze nog willen reviewen/beluisteren.

-Dazzler
-Lukk0
-Don Cappuccino
-Ataloona: Marc & the Mambas - Torment & Toreros, Edgar Froese - Ages, The Walkabouts - Devil's Road
-Haveman; Rational Youth - Cold War Night Life, Salad - Drink Me, The Black Heart Procession - 2, Henny Vrienten - Mijn Hart Slaapt Nooit
-Sandokan-veld
-Snoeperd
-Gajarigon
-Hoi123
-Niels94
-ArthurDZ
-AOVV
-MDV
-BeatHoven

Ik ga voor Rational Youth, ik houd wel van New Wave.

haveman
BeatHoven schreef:
Link voor Rational Youth?

Ik ben volledig digibeet, dus geen plaatjes en/of linkjes. Alle nummers van Rational Youth zijn wel te vinden op youtube. De 3 andere albums zijn o.a. te vinden op www.grooveshark.com

Hier kan iedereen die geweest is zijn albums aan toevoegen
zodat mensen later nog kunnen kijken welke ze nog willen reviewen/beluisteren.

-dazzler: The J. Geils Band - Bloodshot / Split Enz - Time & Tide / The Stranglers - The Raven
-Lukk0
-Don Cappuccino
-Haveman; Rational Youth - Cold War Night Life, Salad - Drink Me, The Black Heart Procession - 2, Henny Vrienten - Mijn Hart Slaapt Nooit
-Sandokan-veld
-Snoeperd
-Gajarigon
-Hoi123
-Niels94
-ArthurDZ
-AOVV
-MDV
-BeatHoven

Door ziekte achter geraakt op het luisterschema.
Marc & The Mambas wacht nog op een volledige draaibeurt en een recensie.
Ik zie in het aanbod van haveman helaas geen spek voor mijn bek.

Eerst Marc deze week en dan zie ik wel verder.

Vanavond komt mijn recensie van The Walkabouts.

En sorry, Don Cappuccino, maar ik geraak er echt niet aan uit om een recensie te schrijven bij één van je drie albums. Ze zijn allemaal zo totaal mijn ding niet, ik kan er echt niks zindelijks over schrijven, omdat ik de muziek niet echt 'snap'.

Ik hoop dat je dit niet erg vind.

haveman
dazzler schreef:

Ik zie in het aanbod van haveman helaas geen spek voor mijn bek.

Wat knap dat je dat kunt ZIEN Dazzler.

Toch logisch dat ik me voorlopig enkel kan baseren op het eerste gezicht.
Als ik niets zou horen in jouw aanbod, zou dat betekenen dat ik al geluisterd had.

Bandnaam, genre, aantal stemmen, reacties op deze site brengen mij tot een eerste inzicht.
En dat is niet meteen aan mijn interesse te linken. Could be wrong natuurlijk, dat is wat anders.

haveman
Geen probleem Dazzler.

Maar bandnaam, genre en aantal stemmen

Volgens mij staat vrijwel alle muziek bij jouw stemmen genoteerd als pop en/of rock.

En berichten bij de albums zegt hij hé..

haveman
Daar kan ik me nog een beetje in vinden dus die heb ik weggelaten.

Maar volgens mij heb ik Dazzler hier een aantal keren zien verkondigen dat hij veel muziek te ver van mainstream af vond liggen. Nu plaatst iemand behoorlijke mainstream muziek en wijst hij het bij voorbaat af. Met alle respect, maar dan vraag ik me wel af wat je hier denkt te vinden.

Ik heb tot nu toe ook maar één ècht goed album ontdekt hier(The Stranglers), maar ik heb alle albums één (maar vaak) meer luisterbeurten gegeven.

The Walkabouts al eens beluisterd, misschien meer in jouw smaak.(?)

Ikzelf wou wat meer mainstream albums plaatsen maar dat is er niet helemaal van gekomen en eigenlijk had ik beter een 'poppy' album van Almond hier kunnen plaatsen dan het lastige en extravagante Torment & Toreros.

haveman
Heb ik allebei één keer geluisterd, maar dat ga ik zeker nog een keer doen. Meestal beoordeel ik een album pas na een luisterbeurt of vijf.

Rational Youth - Cold War Night Life kan ik zeker wat mee.
Is ook wel geschikt voor dazzler.
Moet bij de keyboardpartijen gelijk al aan Anne Clark denken.

Waarom hij dat dan niet gewoon gelijk zegt

Prima vermaakt met Youth - Cold War Night Life.
Misschien me ook wagen aan de rest.

1-0-0-0

Fijne weerspiegeling Leon!

Maakt me nieuwschierig en dat ben ik ook wel naar Henny Vrienten.

Volgens mij zijn het allemaal prima keuzes.
Als ik de tijd heb, volgen zeker meer recensies.

Damned, ik ben een grotere kenner dan ik dacht.

Dus het volstaat om te copy pasten en mijn recensie van deze week is al klaar, niet?
Rational Youth - Cold War Night Life (1982)

Natuurlijk volstaat dat niet.
Ik beloof dus om ook de andere nummers te beluisteren en daarna een cijfer te geven.

2-0-0-0

Eigenlijk om het schaamrood van op de wangen te krijgen dat iemand anders
zich nog wel herinnert wat ik ooit bij een band schreef waar ik om Mjuman te plezieren
eens even ben voor gaan zitten en die inderdaad helemaal niet tegenviel.

Ik ben te nostalgisch eigenlijk ... grijp altijd en te vaak terug naar "mijn" muziek.
Soms ga ik wel eens zitten voor nieuwe dingen, maar vaak beklijven ze onvoldoende.
Ik kan er dan wel objectief wat zinnigs over kwijt. Genant dat ik dat dan nadien vergeet.

Vandaag met freddze op de platenbeurs in Kortrijk
en hij betrapte mij twee keer op dezelfde reflex. Dingen die hij me heeft leren kennen
en waar ik behoorlijk positief over schreef op de site, maar zelf dus niet meer wist.

Foei foei foei.

haveman schreef:
Geen probleem Dazzler.

Maar bandnaam, genre en aantal stemmen

Albums van bands waar ik nog nooit van gehoord heb (dacht ik)
en met erg weinig stemmen doen me altijd twijfelen ... want geef toe,
zo zijn er wel honderdduizende die nog op een luisterbeurt zitten te wachten.

Stiekem hoop ik op een plaat of band die ik altijd al had willen leren kennen,
maar die ik om één of andere reden links liet liggen. Dat is voor mij de belangrijkste reden
om mee te spelen met dit spel. Tot nu toe ben ik nog maar één zo'n album tegengekomen.
Dat van Marc & The Mambas ... en daar ben ik voorlopig dus nog niet mee klaar.

haveman
We worden ouder dazzler. Ik heb nu een aantal albums dubbel in mijn kast staan, en niet de minste. Gewoon niet aan gedacht.

Ik denk mezelf stiekem ook wel een beetje te herkennen in je commentaren. Ik hou zoals eerder gezegd ook wel van een beetje Middle Of The Road, uitzonderingen daargelaten. Maar ik geef nog steeds veel dingen een kans.

Ik sluit niet uit dat jij The Black Heart Procession ook wel aardig vind. Denk wel dat je er een paar luisterbeurten voor nodig hebt. Dit zijn toch gewoon pareltjes;

YouTube - black heart procession - it's a crime i never told you about the diamonds in your eyes

YouTube - The Black Heart Procession - Blue Tears

En als klap op de vuurpijl;

YouTube - A Light So Dim_The Black Heart Procession!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.