Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2011, 16:02 uur
Don, jij zou The Dream Syndicate wel kunnen proberen, ik weet niet of je de ruige periode van Nick Cave kan waarderen?
0
geplaatst: 19 maart 2011, 16:12 uur
Ik vind Nick Cave eerlijk gezegd niet zo geweldig. Dus ik denk dat ik deze week maar ga overslaan.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 17:13 uur
'Scarecrow' van John Mellencamp al eens een keertje beluisterd. Beviel me wel, maar niet erg bijzonder, gewoon mooie liedjes. Van Tim Hardin' heb ik al wel eens gehoord, van The Dream Syndicate niet. Die ga ik misschien wel eens proberen. 

0
geplaatst: 23 maart 2011, 18:57 uur
Nou, hoe staat het met de eerste reviews? Of vinden jullie ze *slik* niet goed genoeg voor een mening?
0
geplaatst: 23 maart 2011, 19:14 uur
Ik was het topic de laatste dagen een beetje uit het oog verloren.. Te wijten aan enkele presentaties die ik voor school moest voorbereiden. 'Scarecrow' ga ik misschien nog wel doen. 

0
geplaatst: 24 maart 2011, 21:36 uur
Ik doe niet echt mee met dit spel, maar ik zal The Dream Syndicate eens proberen. 

0
geplaatst: 24 maart 2011, 21:40 uur
Fijn
The Jesus & Mary Chain in een fijn westcoast folkrockjasje
0
geplaatst: 24 maart 2011, 21:57 uur
ArthurDZ schreef:
Nou, hoe staat het met de eerste reviews? Of vinden jullie ze *slik* niet goed genoeg voor een mening?
Hier is het vooral tijdsgebrek.
0
geplaatst: 25 maart 2011, 21:27 uur
Bij mij netzo, ik zit nu in de toetsweek en vorige week moest ik 10 hd´s en po´s inleveren.
Vanaf volgend weekend heb ik weer een paar weken tijd.
Vanaf volgend weekend heb ik weer een paar weken tijd.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:25 uur
Zo, ik denk dat het mijn beurt is dit weekend om drie nieuwe albums te plaatsen. Daar gaan we dan!
1. Olivia Pedroli - The Den (2010)

Olivia Pedroli is een Zwitserse zangeres, en haar debuut heb ik vorig jaar jammer genoeg een beetje gemist, anders had deze plaat wel op een hoge notering in mijn eindejaarslijstje mogen rekenen. Betoverende folkmuziek, met een schimmig randje.
2. Breakestra - Hit the Floor (2005)

Over het algemeen instrumentaal, maar dit swingt werkelijk geweldig! Ik heb deze plaat gekozen omdat er in dit genre nog niets is voorgekomen, dacht ik. Misschien Bop Alloy, maar dat is toch nog wat anders.
3. Bobby Bland - Two Steps from the Blues (1961)

Vijftig jaar geleden stopte Bobby Bland blues en soul in een grote blender, en maakte er een gesmaakte mix van. Voeg er nog wat gospel aan toe, en je krijgt dit als resultaat. Plaatje van een halfuur, ideaal dus eigenlijk.
1. Olivia Pedroli - The Den (2010)

Olivia Pedroli is een Zwitserse zangeres, en haar debuut heb ik vorig jaar jammer genoeg een beetje gemist, anders had deze plaat wel op een hoge notering in mijn eindejaarslijstje mogen rekenen. Betoverende folkmuziek, met een schimmig randje.
2. Breakestra - Hit the Floor (2005)

Over het algemeen instrumentaal, maar dit swingt werkelijk geweldig! Ik heb deze plaat gekozen omdat er in dit genre nog niets is voorgekomen, dacht ik. Misschien Bop Alloy, maar dat is toch nog wat anders.
3. Bobby Bland - Two Steps from the Blues (1961)

Vijftig jaar geleden stopte Bobby Bland blues en soul in een grote blender, en maakte er een gesmaakte mix van. Voeg er nog wat gospel aan toe, en je krijgt dit als resultaat. Plaatje van een halfuur, ideaal dus eigenlijk.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:48 uur
Ik ga voor de laatste 2 aangezien ik morgen eindelijk weer eens tijd heb na 6 enorm drukke weken terwijl het nu toetsweek is 

0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:58 uur
Ik ga voor die eerste, al zal het waarschijnlijk nog een paar weken duren vooraleer ik ertoe kom om de review te schrijven 

0
geplaatst: 27 maart 2011, 15:06 uur
Ik ga denk ik voor de tweede, daar ben ik wel enorm benieuwd naar.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 23:14 uur
Die is lekker zomers, past goed bij het weer 
Ikzelf ga voor de derde.

Ikzelf ga voor de derde.
0
geplaatst: 2 april 2011, 17:26 uur
Zo te merken loopt dit topic op zijn laatste benen.
Ik ben morgen aan de beurt eh? Of is het goed als ik mijn albums vanavond al plaats?
Ik ben morgen aan de beurt eh? Of is het goed als ik mijn albums vanavond al plaats?
0
geplaatst: 2 april 2011, 17:28 uur
Het liefst na 0:00 om wel op de exacte dag te posten.
Ik heb momenteel gewoon erg weinig tijd, maar de komende weken zou het weer goed moeten komen dus dan ga ik aan mijn inhaalslag beginnen
Ik heb momenteel gewoon erg weinig tijd, maar de komende weken zou het weer goed moeten komen dus dan ga ik aan mijn inhaalslag beginnen

0
geplaatst: 2 april 2011, 17:31 uur
Om die tijd ben ik zeker niet meer wakker, dus ik doe 't morgen
.
.
0
geplaatst: 3 april 2011, 00:00 uur
Erg lage tussenstand, maar toch even besproken: Breakestra - Hit the Floor.
0-1-0
0-1-0
0
geplaatst: 3 april 2011, 09:44 uur
Het is mijn beurt, eindelijk! Ik heb hier drie behoorlijk verschillende albums voor jullie, dus ik hoop dat iedereen wel iets vind dat hij op z’n minst het proberen waard acht. Het zijn stuk voor stuk albums van artiesten die in hun moedertaal zingen:
1. Heidevolk - Uit Oude Grond

De herinnering aan onze Germaanse oorsprong is in Nederland uit aan het sterven. Wie weet er nog dat de namen van vier van de zeven dagen van de week afgeleid zijn van heidense Goden? Wie weet er nog wat de oorsprong van onze omkeringsfeesten is? Wie heeft er hier überhaupt nog enige interesse in wie onze voorvaders waren. Wie eert hen nog?
Heidevolk in ieder geval wel. Op dit album vertellen zij over het leven van de Germanen voor de kerstening, en ze leggen daarbij vooral de nadruk op de Saksische stammen. Er is een uitzondering: Karel van Egmond, hertog van Gelre. In dat nummer wordt juist een Christelijk edelman bezongen, maar dat maakt het nummer zeker niet slechter. Uit Oude Grond is een metalplaat, maar wel een vrij melodische, ik denk dat hij niet zo moeilijk te beluisteren is.
Nummerte proberen?
2. Scandal - Best Scandal

MDV zou MDV niet zijn als hij in een topic als dit niet met Japanse muziek aan zou komen zetten, gelukkig ben ik mezelf wel, en is hier dus een lading J-pop om dit topic een beetje op te leuken
. Scandal is een poprockband met drie zangeressen die ook allemaal een instrument bespelen. Hun muziek is niet diepzinnig of ingewikkeld, maar wel hartstikke leuk, het is in ieder geval muziek die mij op kan vrolijken. Als je van mainstream rock houdt, of gewoon een keer een J-popalbum wil proberen, moet je zeker voor deze gaan.
Nummertje proberen?
3. Mississippi John Hurt - Last Sessions

Voor wie niet tegen moderne muziek kan, of gewoon een zwak heeft voor de echte blues, is er Last Sessions van Mississippi John Hurt. Een oude man met een gitaar, die zijn hart lucht, dat kan je van dit album verwachten. Pijnlijk en rustgevend tegelijk. Deze man heeft model gestaan voor Yoda als star wars. En zo goed als Yoda om kan gaan met een lichtzwaard, kan John Hurt omgaan met een gitaar. Het is jammer dat er op Musicmeter zo weinig aandacht is voor de blues, want artiesten als deze verdienen veel waardering.
Nummertje proberen?
1. Heidevolk - Uit Oude Grond

De herinnering aan onze Germaanse oorsprong is in Nederland uit aan het sterven. Wie weet er nog dat de namen van vier van de zeven dagen van de week afgeleid zijn van heidense Goden? Wie weet er nog wat de oorsprong van onze omkeringsfeesten is? Wie heeft er hier überhaupt nog enige interesse in wie onze voorvaders waren. Wie eert hen nog?
Heidevolk in ieder geval wel. Op dit album vertellen zij over het leven van de Germanen voor de kerstening, en ze leggen daarbij vooral de nadruk op de Saksische stammen. Er is een uitzondering: Karel van Egmond, hertog van Gelre. In dat nummer wordt juist een Christelijk edelman bezongen, maar dat maakt het nummer zeker niet slechter. Uit Oude Grond is een metalplaat, maar wel een vrij melodische, ik denk dat hij niet zo moeilijk te beluisteren is.
Nummerte proberen?
2. Scandal - Best Scandal

MDV zou MDV niet zijn als hij in een topic als dit niet met Japanse muziek aan zou komen zetten, gelukkig ben ik mezelf wel, en is hier dus een lading J-pop om dit topic een beetje op te leuken
. Scandal is een poprockband met drie zangeressen die ook allemaal een instrument bespelen. Hun muziek is niet diepzinnig of ingewikkeld, maar wel hartstikke leuk, het is in ieder geval muziek die mij op kan vrolijken. Als je van mainstream rock houdt, of gewoon een keer een J-popalbum wil proberen, moet je zeker voor deze gaan.Nummertje proberen?
3. Mississippi John Hurt - Last Sessions

Voor wie niet tegen moderne muziek kan, of gewoon een zwak heeft voor de echte blues, is er Last Sessions van Mississippi John Hurt. Een oude man met een gitaar, die zijn hart lucht, dat kan je van dit album verwachten. Pijnlijk en rustgevend tegelijk. Deze man heeft model gestaan voor Yoda als star wars. En zo goed als Yoda om kan gaan met een lichtzwaard, kan John Hurt omgaan met een gitaar. Het is jammer dat er op Musicmeter zo weinig aandacht is voor de blues, want artiesten als deze verdienen veel waardering.
Nummertje proberen?
0
geplaatst: 3 april 2011, 10:31 uur
Ik hoop dat je 'm goed zal vinden
. Al vermoed ik dat Scandal te middle of the road voor jou is.
. Al vermoed ik dat Scandal te middle of the road voor jou is.
0
geplaatst: 3 april 2011, 11:03 uur
De eerste en de derde lijken me wel erg gaaf. Van Heidevolk heb ik weleens wat gehoord, het klinkt wel gaaf in het Nederlands.
0
geplaatst: 3 april 2011, 11:18 uur

hoezo fake background
>mfw:

Eigenlijk een echt raadsel waarom dit verschijnsel nog niet is doorgebroken in onze cultuur. Alle all-girl-bands zijn van die voze electropop, laat er eens eentje wat fijne poprock spelen, zou wel wat succes kennen zou je zo denken.
0
geplaatst: 3 april 2011, 11:51 uur
Succes zonder stoere rappers, digitale bonkdeuntjes of vleesjurken? Ik ban bang dat het er niet in zit, Gajarigon
.
.
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:05 uur
Ik ga de 2e proberen, puur omdat ik gewoon eens een J-pop album wil beluisteren. En dat ga ik ook echt doen want ik ben er gewoon benieuwd naar 

* denotes required fields.