Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:18 uur
Bereid je dan maar voor op hoge stemmetjes, pakkende gitaarloopjes en hier en daar een paar totaal overbodige woordjes slecht uitgesproken Engels die ergens ook wel hun charme hebben.
En op ruzie met mij als je van je review een scheldkannonade maakt
.
En op ruzie met mij als je van je review een scheldkannonade maakt
.
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:21 uur
Dus ik mag het wel genadeloos met de grond gelijk maken, zolang ik maar niet ga schelden?
Dat doe ik nooit, dus dat komt goed

Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ik het goed ga vinden.
Dat doe ik nooit, dus dat komt goed

Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ik het goed ga vinden.
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:26 uur
Laten we daar maar vanuit gaan ja. We hebben in ieder geval één album gemeen in de onze top 10, dus onze smaken liggen eigenlijk niet eens zo ver uit elkaar
. Bovendien kan je Best Scandal eigenlijk alleen heel slecht vinden als je het met de verkeerde standaard beordeelt.
. Bovendien kan je Best Scandal eigenlijk alleen heel slecht vinden als je het met de verkeerde standaard beordeelt.
0
geplaatst: 3 april 2011, 15:36 uur
Ik doe ze alle 3 wel, al is het om het topic weer tot leven te roepen, al zie ik dat er weer wat users zich gemeld hebben 

0
geplaatst: 5 april 2011, 09:01 uur
Dat had ik dus gedaan, maar wat ik er mee aanmoest wist ik niet echt. Weet ik eigenlijk nog steeds niet echt.
Het is een aardig album, met wat leuke stukken muziek. Ik heb het ervaren als een soort lichte en meer toegankelijke VU(&Nico). Dat is niet mijn favoriete plaat, dus dat zegt eigenlijk al genoeg. Echter zal ik deze plaat wel een voldoende geven, want zo goed is het dan weer wel. Er zitten, jammer genoeg, geen nummers tussen die mij versteld hebben doen staan, maar daar tegenover staat dan weer dat er geen slecht nummer op staat en dat het (redelijke) niveau constant is.
Een echte review zit er dus niet in (dat doe ik alleen bij de platen die me echt kunnen bekoren), maar ik neem aan dat je hier tevreden mee bent.
Het is een aardig album, met wat leuke stukken muziek. Ik heb het ervaren als een soort lichte en meer toegankelijke VU(&Nico). Dat is niet mijn favoriete plaat, dus dat zegt eigenlijk al genoeg. Echter zal ik deze plaat wel een voldoende geven, want zo goed is het dan weer wel. Er zitten, jammer genoeg, geen nummers tussen die mij versteld hebben doen staan, maar daar tegenover staat dan weer dat er geen slecht nummer op staat en dat het (redelijke) niveau constant is.
Een echte review zit er dus niet in (dat doe ik alleen bij de platen die me echt kunnen bekoren), maar ik neem aan dat je hier tevreden mee bent.

0
geplaatst: 5 april 2011, 21:01 uur
chevy93 schreef:
Ja hoor, je hebt het tenminste geprobeerd

0
geplaatst: 7 april 2011, 21:59 uur
Jazeker. 
Ik heb twee weken Paasvakantie, en al heb ik reeds een goedgevulde agenda, ik zou nu toch wat meer tijd moeten hebben om weer wat actiever te zijn hier..

Ik heb twee weken Paasvakantie, en al heb ik reeds een goedgevulde agenda, ik zou nu toch wat meer tijd moeten hebben om weer wat actiever te zijn hier..
0
geplaatst: 10 april 2011, 10:04 uur
Het is zeer moeilijk om 3 albums te kiezen en ik moest streng zijn voor mezelf, maar hier komen ze. Ze zijn alleszins nog recensie-arm.
Allereerst Godley & Creme met Freeze F...... Met het alom gekende, vreemde nummer "Englishman in New York", de rest van het album is mij ook nog onbekend.
Dan een van mijn all-time favourite bands: Jethro Tull en Minstrel in the Gallery. Geen onaardig album. Hun pure folkrockperiode zou daarna aanbreken. Hier krijgen we nog een mix van folk en gitaarrock.
Ten slotte iets dat ik nog maar net zelf heb ontdekt en ik wilde het even wereldkundig maken. Deutsch Amerikanische Freundschaft en Alles ist Gut. Ik vind Duitse muziek van zeer goede kwaliteit, in zowat alle genres. Dit leerde ik kennen door het jachtige "Der Mussolini". Eens benieuwd wat jullie ervan vinden.
Have fun, zou ik zeggen.
(Die laatste is zeker te vinden op filestube.com of piratebay, maar ik denk dat jullie bedreven genoeg zijn in het downloaden...)
Allereerst Godley & Creme met Freeze F...... Met het alom gekende, vreemde nummer "Englishman in New York", de rest van het album is mij ook nog onbekend.
Dan een van mijn all-time favourite bands: Jethro Tull en Minstrel in the Gallery. Geen onaardig album. Hun pure folkrockperiode zou daarna aanbreken. Hier krijgen we nog een mix van folk en gitaarrock.
Ten slotte iets dat ik nog maar net zelf heb ontdekt en ik wilde het even wereldkundig maken. Deutsch Amerikanische Freundschaft en Alles ist Gut. Ik vind Duitse muziek van zeer goede kwaliteit, in zowat alle genres. Dit leerde ik kennen door het jachtige "Der Mussolini". Eens benieuwd wat jullie ervan vinden.
Have fun, zou ik zeggen.
(Die laatste is zeker te vinden op filestube.com of piratebay, maar ik denk dat jullie bedreven genoeg zijn in het downloaden...)
0
geplaatst: 10 april 2011, 14:07 uur
Ik ga voor Jethro Tull, denk ik. Ik ken 'Thick As A Brick' en 'Aqualung', en vind dat eigenlijk best leuke muziek. 

0
geplaatst: 10 april 2011, 15:08 uur
Ik ga ook voor Jethro Tull omdat ik Thick As A Brick, Aqualung en Heavy Horses erg goed vind. Ik ben vooral benieuwd naar dat lange nummer. 

0
geplaatst: 12 april 2011, 21:40 uur
0-1-0. Stukje geschreven bij 'Minstrel In The Gallery', van Jethro Tull.
0
geplaatst: 24 december 2011, 14:11 uur
Een review-album per week doen lijkt mij ook wat te veel van het goede. Misschien dit in de vakantie maar weer eens proberen, dan per maand ofzo.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:22 uur
Prima plan. Elke week een album luisteren ga ik helemaal niet voor elkaar krijgen gezien het feit dat ik ook nog mijn eigen tip topic heb. Elke maand er ééntje bij moet kunnen. Was toch wel een mooi topic. Ik stel voor om gewoon helemaal opnieuw te beginnen, dus nieuwe ronde.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:25 uur
Ja, we waren al op het eind aanbeland van de vorige ronde, dus een nieuwe ronde vind ik goed.
Ik wacht nog wel even af of er wat belangstelling voor is.
Ik wacht nog wel even af of er wat belangstelling voor is.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:27 uur
Toch het topic geweest die me Tangerine Dream heeft laten ontdekken dit 

0
geplaatst: 24 december 2011, 18:47 uur
Ik doe ook mee. 1 x per maand een nieuw album? De gene die zijn beurt heeft, stuurt een herinnering naar de gene die na hem is?
- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
Dus Dave, wanneer kunnen we een nieuw album verwachten?
- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
Dus Dave, wanneer kunnen we een nieuw album verwachten?
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:50 uur
Vanavond selecteer ik er eentje, ik wil wel even aan jullie de vraag stellen: Één album selecteren, of 3 albums selecteer zodat er een keuze gemaakt kan worden?
Je kunt je blijven aansluiten aan de lijst als je mee wilt doen, maximaal 12 deelnemers.
Je kunt je blijven aansluiten aan de lijst als je mee wilt doen, maximaal 12 deelnemers.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:51 uur
- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
- Don Cappuccino
Ik doe ook mee.
Ik denk dat 3 albums selecteren het beste is.
- AOVV
- niels94
- korenbloem
- Don Cappuccino
Ik doe ook mee.

Ik denk dat 3 albums selecteren het beste is.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:55 uur
Mij lijkt een album leuker, juist omdat je daardoor meer discussies bij het album krijgt.
Als iemand het album niet mooi vind, dan zal die gene het album lager waarderen, maar dat is niet erg. Het is juist leuk om diversiteit te zien bij de discussiepagina's.
Het probleem alleen is dat sommige users zich dan gekwetst kunnen voelen, omdat hij favorieten plaatje negatief beoordeeld wordt. Maar dat kun je dan mooi onderbouwen in een review.
PS als er maar 4 of 5 users mee doen, is 3 albums beetje veel
Als iemand het album niet mooi vind, dan zal die gene het album lager waarderen, maar dat is niet erg. Het is juist leuk om diversiteit te zien bij de discussiepagina's.
Het probleem alleen is dat sommige users zich dan gekwetst kunnen voelen, omdat hij favorieten plaatje negatief beoordeeld wordt. Maar dat kun je dan mooi onderbouwen in een review.
PS als er maar 4 of 5 users mee doen, is 3 albums beetje veel
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:56 uur
korenbloem schreef:
Mij lijkt een album leuker, juist omdat je daardoor meer discussies bij het album krijgt.
Mijn eerste keus zou een metalalbum zijn en dan blijft er maar een kleine groep over die dat echt goed vindt. Daarom kies ik dan ook liever nog 2 albums uit in andere genres.
0
geplaatst: 24 december 2011, 18:57 uur
In principe lijkt het mij ook leuker om slechts een album te doen, zodat er ook wat olie op het vuur wordt gegooid met discussies. Met 3 albums moet er toch wel wat tussen zitten wat je bevalt (of iemand moet 3 zeer ontoegankelijke dingen posten
) Te veel eensgezindheid 
) Te veel eensgezindheid 
0
geplaatst: 24 december 2011, 19:02 uur
De starter van dit topic was Ataloona dus wat mij betreft kan hij gewoon 1 album voorstellen.
* denotes required fields.