MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Oké, dan gaan we maar eens beginnen. Ik zoek nu een album uit, maar eerst de regels.

- Iedere maand komt 1 user aan bod die zijn review-album van de maand voorsteld. Dit doet hij met een kleine introductie (wat het voor muziek is etc.)
- Dit gekozen album mag maximaal 50 (we houden het even hoog, zeg het maar als het lager mag) stemmen bevatten.
- Nadat dit album is voorgesteld mogen de discussies starten hier, en de reviews geschreven worden bij het album. (in diezelfde maand nog A.U.B.) De reviews worden hier besproken en de meningsverschillen zullen hopelijk tot leuke discussies leiden
- Als de nieuwe maand begint, schuiven we door en is de volgende op de lijst aan de beurt.
- Nieuwkomers mogen zich blijven aansluiten op de lijst, maximaal 12 deelnemers.

Ik kom zo weer terug met mijn keuze.

Is het niet leuker om specifieke albumdiscussie bij het album zelf te doen?

En het eerste ''Review-Album van de Maand'' wordt.......

Von Lmo - Cosmic Interception (1994)

(afbeelding)

Zelden zo geïmponeerd bij een eerste luisterbeurt van een album. Een plaat afkomstig uit de cyberpunk tijd en dat is ook goed te horen. De muziek is snel, mechanisch en vol met energie en passie. Een mix van no-wave, punk, mechanische gitaarrock en space-rock. Dit komt voor op het hele album, maar ook op 1 nummer: Het meesterlijke experiment Shake, Rattle & Roll waar de jazz van Sun Ra, The MC5, 50's rock 'n' roll en cyberpunk bij elkaar komen....Lees hier verder

Dit album heb ik gekozen omdat het één van mijn favoriete album ooit is, en nog maar 6 stemmen heeft. Als ik zo de smaken bekijk van de users hier, moet dit wel een goede tip zijn
Zoveel moois om een keuze uit te maken (Lightwave, Dogbowl, Roy Montgomery, Vampire Rodents), maar dit is ook een wonderalbum uit de 90's. (Het decennium waaruit ik vaak tip)

korenbloem schreef:
Is het niet leuker om specifieke albumdiscussie bij het album zelf te doen?

Mag uiteraard ook, maar soms loop je nog weleens het risico om iets te ver van het album te dwalen, daarom is het soms handiger om hier te discussiëren. Het kan allebei in ieder geval

Radio World klinkt in ieder geval al heerlijk, ik ben zeer benieuwd naar het complete album.

Kon niet uitblijven eigenlijk, dat het deze zou worden

Heb ik meteen de gelegenheid hem te beluisteren, Dave Ben erg benieuwd.

Don Cappuccino schreef:
Radio World klinkt in ieder geval al heerlijk, ik ben zeer benieuwd naar het complete album.

Niets aan toe te voegen.

Is het trouwens ook geen goed idee om de titel van het topic te wijzigen?

niels94 schreef:
Kon niet uitblijven eigenlijk, dat het deze zou worden

Heb ik meteen de gelegenheid hem te beluisteren, Dave Ben erg benieuwd.

Ja, ik kan wel weer een enorm verrassend plaatje tippen, maar deze moet toch wel wat bekender worden. Hoe erg ik 'm ook al op SLSK heb opgehemeld

@AOVV
Ik zal het eventjes aan Arnout vragen

Hoe ver zijn we allemaal met Von Lmo?

Oproep:

Je kunt nog altijd mee doen, er is plek voor 12 users dus sluit aan bij de lijst als je dit leukt lijkt om te doen. Een leuke plek voor discussies over (obscure) albums, meerdere meningen en een leuke manier om je manier van recensies schrijven te verbeteren en te verbreden. (er komen immers meerdere reviews en men neemt hopelijk deze mogelijkheid om eens een nieuwe vorm aan te nemen, als deze nog niet gebruikt is uiteraard) Probeer het eens

Ataloona schreef:
Hoe ver zijn we allemaal met Von Lmo?

Ik heb alleen Radio World beluisterd maar hij gaat deze vakantie zeker nog een keer helemaal langs komen. Ik ben helemaal verslaafd aan de nieuwe Woods Of Ypres.

Ik heb ook 'Radio World' al enkele keren beluisterd, het album krijgt volgende week een kans. Ik heb tijd genoeg, dus je moet niet wanhopen, Ataloona.

O nee hoor, ik ben niet wanhopig. Ik wou eventjes kijken of mensen zich nog willen aansluiten

Heb je al geprobeerd per PM?

Nee, ook niet van plan. Beter om een select groepje te houden eigenlijk, zo komt iedereen wat vaker aan de beurt en kan je elkaar wat beter inschatten.

Nog even een vraag: Mag het ook een album uit 2011/2012 zijn?

Waarom niet? Als het nog niet massaal opgepakt is en nog geen 50 stemmen heeft is het nog obscuur

Misterfool
Ik doe ook graag mee, zal het album vanavond eens beluisteren en als het nog kan, zal ik ook eens beraadslagen op albums die ik eventueel in dit topic wil voordragen.

- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
- Don Cappuccino
- Misterfool

Ik stel voor dat iedereen voor het eind van de maand Von Lmo geluisterd heeft en voorzien van een review heeft 1 februari kan dan AOVV zijn album voordragen zodat we elke 1e van de maand een nieuw album hebben.

MDV
Ik doe mee!

- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
- Don Cappuccino
- Misterfool
- MDV

Verder wil ik nog even dit citaatje afstoffen:
Het lijkt mij juist wel handig om iedere week met in ieder geval meer dan één album aan te komen. Een plaat of drie, om uit te kiezen. Als iemand in dit topic met een soulalbum aan komt zetten en een van de deelnemers niet van soul houdt, lijkt het me beter dan zo iemand dan een ander album gaat beoordelen. Door keuze uit drie albums te geven, geef je deelnemers deze mogelijkheid. Op recensies als 'ik vind dit een strontplaat omdat ik een hekel aan soul heb' zit volgens mij niemand te wachten. Dan heb ik veel liever dat diezelfde reviewer een album gaat beoordelen dat meer in zijn straatje ligt en waar hij dus een eerlijker oordeel over kan vellen.

Eén lijkt mij leuker en overzichtelijker. Dan krijg je ook wat meer 'discussie' of valt er in elk geval meer te bespreken. Daarnaast is het leuk om meningen te vergelijken. Wat mij betreft mogen users als ze denken dat het niets voor hen is gewoon een maand overslaan. Ik zou overigens gewoon alles proberen, maar goed.

MDV
Je hebt op zich wel een punt. Ik zie dat alleen al snel uitlopen op scheldkannonades en acties waarin gebruikers elkaar 'terug gaan pakken' voor deze scheldkannonades. Aan de andere kant, zoiets heb ik hier maar een keer meegemaakt en zo kinderachtig zijn jullie vast niet. Dus waarschijnlijk moet het gewoon goed gaan met 1 album .

Nee, de users die hieraan meedoen ken ik goed genoeg om vast te stellen dat zij geen schelddiscussies gaan houden. Tuurlijk, pittige discussies zullen er vast zijn, maar dat is ook leuk. Iedereen hier is wel in staat om een pittige, maar beschaafde discussie te voeren. Ik blijf bij de keuze voor één album, ook gewoon omdat het de vorige keer ook misliep, puur omdat er geen discussies waren. Iedereen koos toch voor een ander album

MDV
Zo, ik heb mijn eerste luisterbeurt erop zitten. Ik zal vast verklappen dat ik in ieder geval een deel van jouw review goed kan begrijpen.

Ataloona schreef:
1 februari kan dan AOVV zijn album voordragen zodat we elke 1e van de maand een nieuw album hebben.

Mag dat eventueel ook een paar dagen later? Ik zit dan net met m'n examens opgescheept..

Als iedereen het album beluisterd heeft (Von Lmo) mag het ook een paar dagen eerder, en anders later, geen probleem

MDV
Mijn recensie is klaar. Ik ben helaas niet bijzonder enthousiast . Ik hoop dat ik het niet al de Brits verwoord heb. Lager dan een 2,5 kan ik niet geven, omdat ik ondanks alles te veel kwaliteit hoor om een ontzettend lage waardering te geven. Hoger kan ik ook niet geven omdat Cosmic Interception mij totaal niet weet te vermaken.

Ik ben 'm nu ook aan het beluisteren, en ik ga het toch nog wat tijd en luisterbeurten gunnen. het weet me niet helemaal te overtuigen, maar bevat toch enkele elementen die me aantrekken, en 'Radio World' vind ik dan weer een geniaal nummer. Beetje wisselvallig, op het eerste gehoor, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik mettertijd van mening verander..

Hier kan ik bij de eerste luisterbeurt niet veel mee. Een gedachte die vaak door mijn hoofd spookt is: Als dit album instrumentaal was geweest had ik misschien een voldoende kunnen geven.

Radio World is het beste nummer, vooral die saxofoon erin is geweldig! Maar de zang slaat gewoon helemaal nergens op en voegt 0,0 toe aan de muziek, het irriteert alleen maar. Vooral bij Inside Shadowland, dat nummer lijkt wel eeuwig te duren.

Soms heeft het album lekkere momenten maar dan wordt het weer de nek omgedraaid door een onzinnige freak out-sessie. Een voorbeeld is Shake, Rattle & Roll. Nee, niet echt een succes dit.

Ik verbaas me dat zang nogal de stoorzender lijkt te zijn (bij MDV) ook al. Uiteraard, de zang is niet een stem à la ''Voice of'', maar voegt juist veel toe aan de muziek. Diep, agressief, welgemeend en freaky.

Toch vind ik mijn keuze een succes, vooral vanwege de afwijkende meningen

Gast
geplaatst: vandaag om 00:18 uur

geplaatst: vandaag om 00:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.