Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2012, 21:13 uur
Don Cappuccino schreef:
Als dit album instrumentaal was geweest had ik misschien een voldoende kunnen geven.
Als dit album instrumentaal was geweest had ik misschien een voldoende kunnen geven.
Hier kan ik me in vinden. Ik denk dat ik misschien wel een hele punt hoger had gegeven.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 22:33 uur
Goede recensie
Heb de plaat alleen nog een keer half beluisterd, nu ga ik hem voor het eerst in zijn geheel luisteren, dus ik ga eens zien of ik het ermee eens ben of niet.
Door wat ik er tot nu toe van heb gehoord kan ik zeggen dat ik begrijp wat je bedoelt, maar dat ik me er persoonlijk niet zo aan stoor (al kan ik ook niet zeggen dat de zanger me erg 'raakt' o.i.d. - tot nu toe). Hij doet me een beetje denken aan een kruising tussen Lou Reed en punkrocker Sonny Vincent van the Testors.
Heb de plaat alleen nog een keer half beluisterd, nu ga ik hem voor het eerst in zijn geheel luisteren, dus ik ga eens zien of ik het ermee eens ben of niet.Door wat ik er tot nu toe van heb gehoord kan ik zeggen dat ik begrijp wat je bedoelt, maar dat ik me er persoonlijk niet zo aan stoor (al kan ik ook niet zeggen dat de zanger me erg 'raakt' o.i.d. - tot nu toe). Hij doet me een beetje denken aan een kruising tussen Lou Reed en punkrocker Sonny Vincent van the Testors.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 19:58 uur
Nog niet aan de recensie zelf, maar die zal binnenkort wel verschijnen. Ofterwijl: er komt van mij nog een recensie aan, ja 

0
Misterfool
geplaatst: 6 januari 2012, 19:59 uur
@ MDV
: moet de woorden nog voor dit album vinden, maar ik zit qua beoordeling wat tussen jou en Atalonaa in.
: moet de woorden nog voor dit album vinden, maar ik zit qua beoordeling wat tussen jou en Atalonaa in.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 20:04 uur
Ik had er ooit al eentje geschreven
Stefan was er ook al mee bezig, dacht ik.
Stefan was er ook al mee bezig, dacht ik.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 20:08 uur
Ik verwacht dan ook al snel bericht te krijgen van Frankie Cavallo (AKA Von Lmo) dat we moeten stoppen met het schrijven van recensies bij zijn album, alleen mensen van zijn eigen planeet mogen dat 

0
geplaatst: 6 januari 2012, 20:58 uur
Ik ben bijna klaar met mijn review, ik denk dat ik hem er nog wel vandaag opzet.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:23 uur
En zo blijkt maar weer dat een topic als dit de ideale manier is om het gemiddelde van een album dichterbij het vriespunt te jagen
. Ik kan me aardig vinden in je review Don, al denk ik dat ik me minder heb zitten ergeren dan jij.
. Ik kan me aardig vinden in je review Don, al denk ik dat ik me minder heb zitten ergeren dan jij.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:25 uur
Ja, zeker met een plaat als dit maak je daar dikke kans op. Maar het is natuurlijk meer waard dat een enkeling die het zo ontdekt het wel waardeert en het album wat meer aandacht krijgt.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:27 uur
Ik heb echt het gevoel dat het een love it or hate it plaat is. Dat kan zorgen voor interessante discussies die ik al bij het album heb gezien.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:29 uur
Da's precies de reden waarom ik dit album gekozen heb. Het is duidelijk love or hate en zo ook nog eens een goede doorstart van het topic 

0
geplaatst: 7 januari 2012, 13:07 uur
Mij beviel hij uitstekend, hoe vaker ik hem beluisterde hoe beter hij werd (en wordt). Zie hier mijn review.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 14:23 uur
Ik zat net nog even na te denken over Von Lmo, en bedacht me dat mijn mening over dat album een beetje mijn gevoelens over muziek in het algemeen van 't moment kenmerkt. Ik vind bijna niets leuker dan 'wel aardig' en de muziek die ik wel meer dan dat vind, heb ik eigenlijk al grijsgedraaid. 't is al een paar maanden aan de gang.
Heeft iemand van jullie ooit last gehad van zo'n muzikale depressie? Kennen jullie er een goed medicijn tegen?
Sorry dat ik een beetje off-topic ga.
Heeft iemand van jullie ooit last gehad van zo'n muzikale depressie? Kennen jullie er een goed medicijn tegen?
Sorry dat ik een beetje off-topic ga.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 14:28 uur
Ja, films kijken en series kijken. Muziek gewoon een tijd laten liggen, of het kan betekenen dat je iets wat volledig buiten je smaak ligt moeten gaan proberen. Klassieke muziek, jazz, electronic of hiphop of iets dergelijks 

0
geplaatst: 7 januari 2012, 14:35 uur
Ataloona schreef:
Ja, films kijken en series kijken. Muziek gewoon een tijd laten liggen, of het kan betekenen dat je iets wat volledig buiten je smaak ligt moeten gaan proberen. Klassieke muziek, jazz, electronic of hiphop of iets dergelijks
Dat laatste is misschien wel een idee, dat eerste minder aangezien dit alles juist begon toen ik de muziek een tijd heb laten liggen omdat ik last kreeg van een oorkwaal (die achteraf niets met het volume van muziek te maken bleek te hebben).
0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:11 uur
Meninkje achtergelaten bij het album dat Ataloona ons voorstelde. 

0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:31 uur
Toffe reviews allemaal en ook al ben ik de enige op deze site die hier echt een onmiskenbaar meesterwerk in zie, kan ik nog steeds alle reviews goed begrijpen. Het is duidelijk een tip van mij: vreemd, onbekend en je moet er maar van houden
Een goed begin van dit topic en als dit tempo zo doorgaat (we hebben bijna alle reviews gehad immers) mag AOVV - als hij wil - ook al zijn tip geven wanneer iedereen Von Lmo heeft besproken. Naar mijn schatting is dit album dan ook al wel een maand lang aan de beurt geweest 
2011
December/januari 2012: Von Lmo - Cosmic Interception (Ataloona)
2012
Februari:
Maart:
April:
Mei:
Juni:
(Verder ga ik nog niet, even het verdere succes afwachten
)
Een goed begin van dit topic en als dit tempo zo doorgaat (we hebben bijna alle reviews gehad immers) mag AOVV - als hij wil - ook al zijn tip geven wanneer iedereen Von Lmo heeft besproken. Naar mijn schatting is dit album dan ook al wel een maand lang aan de beurt geweest 
2011
December/januari 2012: Von Lmo - Cosmic Interception (Ataloona)
2012
Februari:
Maart:
April:
Mei:
Juni:
(Verder ga ik nog niet, even het verdere succes afwachten
)
0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:59 uur
Je hebt het originele stemmenaantal al bijna verdubbeld, Dave
Het is alleen niet echt ten goede van het gemiddelde gekomen. Wel een plaat die inderdaad meer aandacht verdient. Ook behoorlijk uniek, ik ken tenminste nog geen albums die zo klinken als Cosmic Interception.
Het is alleen niet echt ten goede van het gemiddelde gekomen. Wel een plaat die inderdaad meer aandacht verdient. Ook behoorlijk uniek, ik ken tenminste nog geen albums die zo klinken als Cosmic Interception.
0
geplaatst: 12 januari 2012, 14:30 uur
Het lijkt een beetje stil gevallen. Is twee weken misschien een beter idee dan een maand?
0
geplaatst: 12 januari 2012, 14:33 uur
Ik heb al een tip klaarstaan voor jullie. Ik begin maandag met mijn examens, en dat duurt 3 weken. Ik kan ofwel nu mijn tip al doorgeven, ofwel op vrijdag 3 februari. Aan jullie de keuze. 

0
geplaatst: 12 januari 2012, 14:39 uur
Mij goed. Als het voor organisator Ataloona in orde is, dan zal ik 'm misschien zelfs nog vanavond plaatsen. 

0
Misterfool
geplaatst: 12 januari 2012, 14:53 uur
Ataloona's album wil ik ook nog wel recenseren, maar ik zit nu in een tentamenperiode, dus ik ben wat druk. Die review hou je nog te goed!
0
geplaatst: 12 januari 2012, 20:06 uur
Goed, hier komt ie dan!
Aangezien het vorige album, ons voorgesteld door Ataloona, het mij wel erg moeilijk maakt om nog origineel uit de hoek te komen (bedankt, Ataloona), heb ik gekozen voor een andere strategie. Waarom eens geen doodnormaal popalbum? Ik ben geen grote fan van popmuziek in het algemeen, maar sommige van die plaatjes weet me wel eens te raken.
Ik heb het dan in het bijzonder over het Franse chanson. Jacques Brel, Serge Gainsbourg, het zijn helden. Sinds kort (bedankt, MuMeLadder) is daar een heldin bij gekomen. Ik leerde namelijk het nummer 'Tous les Garçons et les Filles' kennen, van Françoise Hardy. Een vrolijk, onbezorgd klinkend liedje, dat warm klinkt en me wist te raken; ik was meteen betoverd door de mooie stem van Hardy. Ik heb meteen het album opgezocht, en wist vrijwel meteen dat dit mijn tip zou worden. Het steekt qua originaliteit heel bleek af ten opzichte van Von Lmo, dat zal ik niet ontkennen, maar daar gaat het me ook niet om. De hoes wist me ook vrijwel direct voor zich te winnen. Kijk zelf maar, is het niet knap?

Prachtig toch! Het is geen lang album (klein halfuurtje), en al helemaal geen moeilijke plaat, dus ik verwacht niet dat het hier erg lang gaat duren. Veel plezier ermee!
Aangezien het vorige album, ons voorgesteld door Ataloona, het mij wel erg moeilijk maakt om nog origineel uit de hoek te komen (bedankt, Ataloona), heb ik gekozen voor een andere strategie. Waarom eens geen doodnormaal popalbum? Ik ben geen grote fan van popmuziek in het algemeen, maar sommige van die plaatjes weet me wel eens te raken.
Ik heb het dan in het bijzonder over het Franse chanson. Jacques Brel, Serge Gainsbourg, het zijn helden. Sinds kort (bedankt, MuMeLadder) is daar een heldin bij gekomen. Ik leerde namelijk het nummer 'Tous les Garçons et les Filles' kennen, van Françoise Hardy. Een vrolijk, onbezorgd klinkend liedje, dat warm klinkt en me wist te raken; ik was meteen betoverd door de mooie stem van Hardy. Ik heb meteen het album opgezocht, en wist vrijwel meteen dat dit mijn tip zou worden. Het steekt qua originaliteit heel bleek af ten opzichte van Von Lmo, dat zal ik niet ontkennen, maar daar gaat het me ook niet om. De hoes wist me ook vrijwel direct voor zich te winnen. Kijk zelf maar, is het niet knap?

Prachtig toch! Het is geen lang album (klein halfuurtje), en al helemaal geen moeilijke plaat, dus ik verwacht niet dat het hier erg lang gaat duren. Veel plezier ermee!
* denotes required fields.