MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Classic Albums (1997-2000)

zoeken in:
Ik ben er ondertussen toch wel zo’n beetje uitgeraakt. Hopen maar dat er nog wat van mijn nominatielijstje voorbijkomt, want tot nu toe is dat nog niet echt gebeurd (al moeten er natuurlijk ook nog een stuk of zeven mensen komen, natuurlijk )

Bruce Springsteen - Nebraska (1982)

(afbeelding)

Als eerste Bruce’s Suicide-plaat Het duurt een tijdje voor je dit album gewend raakt, maar eenmaal dat gebeurt is, kan je dit album eigenlijk altijd opleggen. Al is deze toch het meest geschikt als herfstplaat. Met het tekstboekje in de hand, want alles draait hier rond de filmische sfeer van de teksten.

China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)

(afbeelding)

Het album van het bloedmooie Wishful Thinking. Een heerlijk dromerig, nostalgisch nummer waar ik volgens mij moeiteloos een hele dag naar zou kunnen luisteren. Wishful Thinking was echter geen toevalstreffer, zoals ik een tijdje heb gedacht. Dit album staat vol leuke, vaak melancholische popnummers.

Cocteau Twins - Treasure (1984)

(afbeelding)

Of je hem nu goed vindt of niet, dit unieke album laat een indruk achter, het is niet zo’n plaat waarvan je vergeet dat je ‘m ooit geluisterd hebt. Sfeervol, mysterieus, meeslepend album met een fijn middeleeuws sfeertje.

Elvis Costello & The Attractions - Imperial Bedroom (1982)

(afbeelding)

Niet zijn beste vind ik, maar desondanks wel een ongelooflijk fijne plaat. Gevarieerd en toch met de nodige samenhang. En Costello blijft gewoon leuk om naar te luisteren, wat een charisma heeft de stem van die man!

Michael Jackson - Thriller (1982)

(afbeelding)

Deze moet natuurlijk ook in het spel blijven! Recent eigenlijk helemaal herontdekt. Want je kan van Michael Jackson zeggen wat je wil, Thriller blijft ook kwalitatief een hoogtepunt in de popmuziek. Het betoverende Human Nature alleen al… voor mij zijn beste song, en Thriller zijn beste album.

Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981) 2

(afbeelding)

Samen met het debuut van A Flock Of Seagulls (die deze ronde hopelijk ook overleefd) de hartverwarmendste synthpopplaat die ik ken. De synths klinken hier absoluut niet kil en machinaal, wat trouwens ook zijn charme heeft, maar juist heel teder en warm. Dit moet zo’n beetje het eerste synthpopalbum geweest zijn die dat voor elkaar kreeg.

R.E.M. - Murmur (1983)

(afbeelding)

Wordt vaak gezien als de eerste moderne alternative rockplaat. Of dat nu zo is of niet laat ik in het midden, maar feit is dat het debuterende R.E.M. hier al hun traditie inzet van vrolijke rocksongs, gevoelige folky ballads, heerlijke refreintjes en lekker vage teksten. Erg knap voor gastjes van begin de twintig.

Scars - Author! Author! (1981)

(afbeelding)

Dan is het tijd voor de twee mooiste ontdekkingen van deze editie. Author! Author! Is de eerste. Nu al duidelijk uitleggen waarom ik dit zo’n fijn album vind lukt nog niet, maar feit is dat gedurende de paar luisterbeurten die ik deze al gegeven heb, ik telkens heel enthousiast en blij werd. Een kanjer van een goed voorteken!

T.C. Matic - L'Apache (1982)

(afbeelding)

Deze van TC Matic is de tweede mooie ontdekking. Daar waar ik aanvankelijk een beetje teleurgesteld was dat het debuut niet werd genomineerd, moet ik nu toegeven dat ik de opvolger een stuk beter vind. Ze klinken gefocuster, vind ik. Een kraker als Oh La La La staat er niet op, maar duidelijk mindere nummers zijn hier ook niet te vinden.

The Smiths - The Smiths (1984)

(afbeelding)

Dat ik deze ging noemen kon iedereen die mijn stemmenlijst al eens bekeken heeft wel vermoeden, denk ik. The Smiths is waarschijnlijk mijn favoriete band, en dit album is niet minder dan indrukwekkend. Luister maar eens goed naar de tekst van The Hand That Rocks The Cradle, of natuurlijk de gitaarriff in This Charming Man. Beter dan dat wordt het maar zelden.

Mooi zo, weeral twee albums die ik kan schrappen van mijn suggestielijst.

Nog een reden waarom de lijstjes traag binnen lopen: het kat-uit-de-boom-kijk-principe.

Goed: 10 albums die echt het verschil maken in mijn collectie.
Ook hier verwijs ik graag door naar mijn recensie bij de albums.
Ik voeg er nog een extra favoriete luisterlink aan toe.

Depeche Mode - Some Great Reward (1984)

(afbeelding)

Lie to Me

Hoe volwassen Violator en Music for the Masses ook mogen klinken,
ik hou toch nog altijd net iets meer van mijn allereerste DM vinyl elpee.
Als je de single Shake the Disease erbij denkt hun meersterwerk.

Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)

(afbeelding)

My Kingdom

Een late roeping, dit bandje uit Liverpool.
MusicMeter trok me helemaal over de streep en sindsdien
behoren de vier eerste albums tot mijn lievelingen.

Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)

(afbeelding)

Are You Ready to Be Heartbroken

Dit moet dan weer één van de oudste platen zijn uit mijn eigen collectie.
Ik kocht hem samen met de opvolger, maar vind Rattlesnakes een klasse sterker.
Misschien wat braver, maar daarom niet minder sprankelend als de gitaarpop van The Smiths.

Roxy Music - Avalon (1982)

(afbeelding)

Take a Chance with Me

Te vaak verguisd door de fans van het eerste uur.
Een heerlijk Indian summer gevoel met een goud randje.
Met een volstrekt eigen signatuur van gitaar, sax en keyboards.

Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)

(afbeelding)

New Gold Dream (81/82/83/84)

Ik heb de devotie voor Simple Minds nooit gedeeld.
En ook dit album kwam bij mij muzikaal nooit tot aan de 5 sterren.
Tot als ik me dan toch blind liet leiden door die onvervalste 80s atmosfeer.

Talking Heads - Stop Making Sense (1984)

(afbeelding)

Burning Down the House

Mocht Speaking in Tongues integraal live zijn opgenomen,
dan had Remain in Light er volgens mij een stevige concurrent bij.
Maar ook Psycho Killer vond zijn definitieve versie op deze live sensatie.

The Human League - Dare! (1981)

(afbeelding)

Darkness

Een Greatest Hits album was het met 8 singlekandidaten.
Het werden er uiteindelijk maar 4, al kan ik in heel hun verdere oeuvre
geen 6 songs spotten die beter zijn dan de 6 overblijvende albumtracks op Dare!

The Nits - Omsk (1983)

(afbeelding)

Jardin d'Hiver
met Tombe la Neige van Adamo tussen de regels

Tussen Margritte en Hergé musiceerden deze Nederlanders
en de Belg in dazzler voelde zich meteen gefascineerd en aangesproken.
Work werd bepalender voor mijn muzikale reis, maar ook Omsk en Kilo zijn toppers.

The Sound - From the Lions Mouth (1981)

(afbeelding)

Sense of Purpose

Een album dat ik pas leerde kennen toen ik op deze site terechtkwam.
Dat van The Chameleons liet me koud, dat van The Sound trof me recht in het hart.
Joy Division met hoop, Echo & The Bunnymen met een doel, The Cure zonder make-up.

U2 - The Unforgettable Fire (1984)

(afbeelding)

Promenade

Ik vrees dat ik in mijn top 20 plaats zal moeten maken voor twee U2 albums.
Want hoe langer ik erover nadenk, hoe moeilijkere het onderscheid wordt tussen de sturm und drang
van War en de zelfreflectie van Fire. En dan doet Under a Blood Red Sky gelukkig nog niet mee.

Mijn 10 albums voor de 2e ronde (veel moois moeten schrappen):

Billy Joel - The Nylon Curtain (1982)
Zijn grimmigste en minst toegankelijke album dat toch goed verkocht door de hitsingle Goodnight Saigon maar de overige 8 songs zijn vrijwel even sterk.

Bruce Springsteen - Born in the USA (1984)
Het album waarmee ik Bruce Springsteen definitief in de armen sloot (al waardeer ik zijn voorgaande albums nu meer), maatschappijkritisch maar meezingbare rock waarbij de synths er goed bij passen.

David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
De Japan-albums waardeer ik ook maar solo vind ik hem nog beter, dit is sober gearrangeerd maar erg sfeervol.

Kraftwerk - Computer World (1981)
Kraftwerk moet erin komen (wat herman zegt) en hun elektro verveelt nooit omdat de song zo ingenieus in elkaar steken. Zeer geslaagd conceptalbum met humor.

Prince & The Revolution - Purple Rain (1984)
Het album waarmee de purperen hoogheid een megaster werd (en het was het eerste Prince-album dat ik kocht). Na al die jaren nog steeds onverwoestbaar.

Roxy Music - Avalon (1982)
Deze band bracht voor het splitten nog een tijdloos meesterwerk uit met sfeervolle klanktapijten, pure klasse.

Hun songs vind ik live nog beter uit de verf komen de gedrevenheid spat ervan af, dit swingt lekker.

The Smiths - The Smiths (1984)
Wellicht het belangrijkste debuut van 1984, The Smiths heb ik altijd de voorlopers van de Britpop genoemd. Tijdloos album dat je blijft draaien.

U2 - War (1983)
Hun definitieve doorbraak en vind ik ook één van hun beste albums: passioneel, krachtig en gloedvol.

XTC - English Settlement (1982)
Toch één van de meest onderschatte bands in de 80's maar knappe en inventieve songs die het midden houden tussen new wave en Britpop.

Er loopt het een en ander uit op mijn werk.

Kan de deadline naar 22:00 verschoven worden?

Mijn rijtje:

Cocteau Twins - Treasure (1984)
- mijn eerste Cocteau Twins-plaat. Vroeger vond ik enkel de eerste nummers leuk, nu kan ik hem wel over de hele lengte waarderen. Haalt het weliswaar niet bij de voorganger, maar die doet hier niet mee.

Michael Jackson - Thriller (1982)
- een van mijn eerste albums platen ooit, zij het pas een jaar of 7 na 1982. Pas gaan herbeluisteren na zijn overlijden. P.Y.T. is mijn favoriet, leuke discoplaat.

New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
- er waren twee platen waarvan ik hoopte dat iemand anders ze zou nomineren. Deze en de plaat hieronder. Op dit album komt alles samen: Kraftwerk, Donna Summer, Moroder, hun eigen post-punk-erfenis. Ultraviolence is de laatste tijd mijn favoriet.

Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981) 2
- mooie synthpop met het wereldberoemde Joan of Arc, waarvan de melodie me terugbrengt naar mijn prille jeugd (ik was 2). Seeland is ook een favoriet, bij dat nummer is net alsof je zelf ergens in de zee dobbert.

R.E.M. - Murmur (1983)
- van de twee R.E.M.-platen vind ik dit de beste, die andere is toch wat wisselvalliger. Al liggen hun beste jaren in het midden van de jaren '80, dit was toch meteen al een sterk debuut. Pilgrimage is het nummer dat me nu te binnenschiet als favoriet.

The Replacements - Let It Be (1984)
- op de valreep beluisterd. De laatste jaren heb ik steeds meer affiniteit met korte liedjes die zeggen waar het op staat (zie ook mijn aangewakkerde liefde voor Modern Lovers en de vroege Wire) en dit is toch wel een album vol met dat soort liedjes. Hoogtepuntje is het hartverscheurende Answering Machine.

Sonic Youth - Confusion Is Sex (1983)
- ontsproten uit de New Yorse no wave scene ontstond één van de beste bands aller tijden. Dit is hun eerste langspeler en nog behoorlijk experimenteel, maar daar houd ik wel van op zijn tijd.

- leuk om op zijn tijd te draaien. Het knappe van dit album is dat weinig opzienbare albumtracks live wel erg goed uit de verf komen. Making Flippy Floppy en Slippery People klinken een stuk beter hier. Toch geef ik de voorkeur aan hun oudere livewerk, aangezien het daar allemaal nog veel opzwepender klinkt.

The Cure - Faith (1981)
- een paar dagen terug weer eens de voorgang gedraaid en die zit stevig in de lift wat waardering betreft. Maar toch wint Faith het voorlopig nog wel. Knap hoe je met trage en uptempo-tracks toch zo'n samenhangende sfeer weet te brengen.

The Sound - From the Lions Mouth (1981)
- hier heb ik eigenlijk al in geen jaren meer naar geluisterd, maar één keer Sense of Purpose horen en ik weet weer wat er zo bijzonder is aan deze band. Niet te vaak draaien, want heel vrolijk word je er niet van.

Jammer dat niemand Kraftwerk, Maximum Joy en Rational Youth genoemd heeft
Hopelijk heeft iemand de nummers nog beluisterd en leuk bevonden. Wel tof dat Arthur Scars oppikt!

herman schreef:
Hopelijk heeft iemand de nummers nog beluisterd en leuk bevonden. Wel tof dat Arthur Scars oppikt!

Ik was behoorlijk benieuwd naar zowel Maximum Joy als Rational Youth, maar ik heb hun albums nergens kunnen vinden helaas. Ze dan toch nog opnemen in mijn lijstje vond ik een beetje te ver gaan

Scars was inderdaad een leuke ontdekking, bedankt daarvoor! Ik had alleen gehoopt om Let It Be van The Replacements aan te treffen in jouw lijstje, maar daar heb je me toch wel teleurgesteld! Zeker aangezien je New Gold Dream wel noemt, die je nog middelmatig vind ook. Maar vooruit, je noemt Confusion Is Sex dan weer wel, dat maakt het weer goed

Zelf vind ik het overigens jammer dat nog niemand Tom Waits genoemd heeft.

Misschien heb ik verkeerde keuzes gemaakt, want ik heb deze editie nog geen nieuwe albums mogen beluisteren die echt top 10-waardig zijn.
Maar ik heb nu ook wat albums gekozen die ik wel een grote kans toedicht dat ik ze goed ga vinden, maar helaas nog geen tijd voor vrij gemaakt heb.

Met het beluisteren van Iron Maiden (overigens was dat niet zozeer voor dit topic) heb ik wel een leuke ontdekking gedaan uit deze periode. Tegelijkertijd valt het ontbreken van Metallica op. Ride the Lightning van de week voor het eerst gehoord en die viel me best mee.

Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
Kraftwerk - Computer World (1981)
Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
Rush - Moving Pictures (1981)
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
Talk Talk - It's My Life (1984)
The Nits - Omsk (1983)
XTC - English Settlement (1982)

ArthurDZ schreef:
Ik had alleen gehoopt om Let It Be van The Replacements aan te treffen in jouw lijstje, maar daar heb je me toch wel teleurgesteld! Zeker aangezien je New Gold Dream wel noemt, die je nog middelmatig vind ook.

Ik vond Let it Be jaren geleden niet zo'n geweldig album, maar toen ik er laatst wat van terughoorde beviel dat me stukken beter. Ik had het album deze week willen herdraaien, maar daar ben ik niet meer aan toegekomen... In potentie is het wel een plaat voor mijn top 10, denk ik.

Hopen maar dat iemand anders hem nog noemt dan, want het is voor mij ook een top 10-kandidaat

Ik heb Let It Be een jaar geleden gekocht als "must have",
maar werd er helaas niet onmiddellijk door gegrepen.

(afbeelding)

1. Dire Straits - Love over Gold (1982)

Dit album is verbonden aan de reis die we met de middelbare school naar Engeland maken. Dit album was net uit, en was het helemaal! Telegraph Road is natuurlijk een klassieker in het oeuvre van Dire Straits.

(afbeelding)

2. Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the Pleasuredome (1984)

Toch een album met gemengde gevoelens. Er staan prachtige nummers op, maar ook best veel overbodig materiaal. Maar de opening van het album is dermate goed dat het toch in deze lijst hoort.

(afbeelding)

3. Rush - Signals (1982)

Power van onze Canadese vrienden, met 2 abslute toppers: Subdivisions en Losing It.

(afbeelding)

4. Vangelis - Antarctica (1983)

Destijds erg lastig te krijgen, alleen voor veel te veel geld als Japanse import. Ik heb hem uiteindelijk wel gekocht. Betoverend mooi.

(afbeelding)

5. Chris de Burgh - The Getaway (1983)

Ik heb Chris leren kennen via zijn live album uit de jaren '90. Een mooie collectie popliedjes met een boodschap.

(afbeelding)

6. U2 - The Unforgettable Fire (1984)

Voor mij het beste album van U2, met als hoogtepunt het titelnummer.

(afbeelding)

7. Tears for Fears - The Hurting (1983)

Erg mooie verzameling popliedjes, eigenlijk zonder zwak nummer, viel me onlangs op bij The Greatest Hits game van deze band.

(afbeelding)

8. Joe Jackson - Night and Day(1982)

Naast de bekende nummers staat hier één van de mooiste ballads aller tijden op: A Slow Song.

(afbeelding)

9. Fischer-Z - Red Skies over Paradise (1981)

Typisch jaren '80 album, zowel qua muziek als thematiek. Beetje sombere, maatschappij kritische New Wave met nummers als Cruise Missiles, Berlin en Red Skies over Paradise.

(afbeelding)

10. Phil Collins - Face Value (1981)

Ach, wat moet ik hier nog aan toevoegen. Gevoelige nummers, goede covers, heftige nummers. Phil kan het allemaal. Jammer dat hij dit niveau niet meer haalde.

ArthurDZ schreef:
Hopen maar dat iemand anders hem nog noemt dan, want het is voor mij ook een top 10-kandidaat

Ik ga hem toch nog noemen. Ik dacht dat de deadline vroeg in de avond zou zijn, maar ik neem aan dat het toch wat later is geworden. Heb het album nu aanstaan en dat bevalt prima.

Ik vervang in mijn post dus Simple Minds voor The Replacements. De Simple Minds werden ook door dazzler genoemd, dus blijven sowieso in het spel.

herman schreef:
(quote)

Ik ga hem toch nog noemen. Ik dacht dat de deadline vroeg in de avond zou zijn, maar ik neem aan dat het toch wat later is geworden. Heb het album nu aanstaan en dat bevalt prima.

Ik vervang in mijn post dus Simple Minds voor The Replacements. De Simple Minds werden ook door dazzler genoemd, dus blijven sowieso in het spel.

herman schreef:
Hopelijk heeft iemand de nummers nog beluisterd en leuk bevonden.

Ik doe weliswaar niet mee met het spel zelf maar meelezen doe ik wel altijd. Maximum Joy en Rational Youth een paar dagen terug binnengehaald (tip voor Arthur: gaat simpel met de blauwe vogel) n.a.v. je enthousiaste stukjes, al moet ik er nog naar luisteren

O ja, tien uur.

Antena - Camino del Sol (1982)
Japan - Tin Drum (1981)
Jean Michel Jarre - Les Chants Magnétiques (1981)
Joe Jackson - Body and Soul (1984)
New Order - Movement (1981)
Nits - Work (1981)
Pseudo Echo - Autumnal Park (1984)
Split Enz - Time and Tide (1982)
The The - Soul Mining (1983)
Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik er niet aan toegekomen ben om alles uitgebreid te luisteren. Daarom beperk ik mij ertoe een paar albums te steunen die nog niet genoemd waren en die ik in het kader van dit spel nog wat uitgebreider wil horen. Plus een paar die er sowieso nog niet uit mogen, omdat ze kans maken op een plaatsje in mijn eindlijst.

Antena door En Graf

Ik heb eerst mijn suggestielijst nog met wat commentaartjes bedacht.

2de RONDE suggestie

CHECKLIST

- ArthurDZ *
- chevy93 *
- dazzler *
- herman *
- Jester *
- LucM *
- musician
- Papartis *
- remcodulac *
- vigil *

Zou musician nog weten dat hij eigenlijk meespeelt? Nog even wachten tot morgen dan.

Ik heb de indruk dat we wel lief geweest zijn voor elkaar deze editie.

Volgens mij heb ik er 7 door, wellicht dat Musician die andere drie even meepakken

Ik heb hem een pm gestuurd en tijd gegeven tot vanavond.

Ik heb er 9 door.

Ik maar vier, dus musician weet nu waar zijn prioriteiten liggen

Musician reageert voorlopig niet op mijn pm,
al zie ik dat hij online verder discussieert bij Greatest Hits of Genesis.

Ik heb ondertussen alles uitgeteld, dus van zodra hij klaar is, kunnen we door.

Dat is nu al de tweede keer dat die dekselse musician het in het midden van het spel laat afweten. We hadden beter moeten weten! Maar wellicht heeft hij nog niet gezien dat hij een PM heeft, het valt nu een stuk minder op dan vroeger

Huh, het valt nu juist meer op toch? Ik zag hiervoor geregeld pm's over het hoofd als ik er een aantal tegelijk kreeg.

Ik heb er 8 door geloof, alleen Maximum Joy en Rational Youth zijn gesneuveld zo te zien.

Ik vond die dikke zwarte (1) meer in het midden van je scherm toch een stuk duidelijker dan die (1) in dat hoekje. Kwestie van gewendwording wellicht...

Van mij zijn zeven nominaties door. The Birthday Party, A Flock Of Seagulls en The The hebben het niet gehaald. Ik had van The The eigenlijk meer verwacht...

Eén van de albums die ik herbeluisterd heb en die me behoorlijk tegen viel. Heeft buiten Uncertain Smile en This Is The Day toch weinig te bieden, vind ik.

Goed, ik krijg geen reactie meer van musician en hij is ook niet online.
En inderdaad, ook tijdens de eerste editie van dit spel, haakte hij plots af.

Ik vraag me af of hij het spel wel begrepen heeft?

Ziehier de lijst met albums waarvan we afscheid moeten nemen.

0 A Flock Of Seagulls – A Flock Of Seagulls (1982)
0 ABC - The Lexicon of Love (1982)
0 Benny Andersson / Tim Rice / Björn Ulvaeus – Chess (1984)
0 Black Sabbath - Mob Rules (1981)
0 De Kreuners - Er Sterft een Beer in de Taïga (1982)
0 Dire Straits - Alchemy (1984)
0 Doe Maar - 4US (1983)
0 Everything But the Girl – Eden (1984)
0 Heaven 17 – The Luxury Gap (1983)
0 Jean Michel Jarre - Les Concerts en Chine (1982)
0 Joe Cocker - Sheffield Steel (1982)
0 Klein Orkest – Het Leed Versierd (1982)
0 Marillion - Fugazi (1984)
0 Maximum Joy - Station M.X.J.Y. (1982)
0 R.E.M. – Reckoning (1984)
0 Rational Youth - Cold War Night Life (1982)
0 Robert Palmer - Pride (1983)
0 Sade - Diamond Life (1984)
0 Simple Minds - Sons and Fascination (1981)
0 Snowy White - White Flames (1983)
0 Steve Miller Band - Abracadabra (1982)
0 Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood (1983)
0 The Birthday Party – Prayers On Fire (1981)
0 The Rolling Stones - Tattoo You (1981)
0 The Stranglers - The Meninblack (1981)
0 Thomas Dolby – The Golden Age of Wireless (1982)
0 Toto - Isolation (1984)
0 Yazoo - Upstairs at Eric's (1982)

En ja, die plaat van The Stranglers was een top 3 plaat voor mij.

Zo te zien ben ik er drie kwijt, Alchemy, Isolation en Texas Flood.

Waarbij met name die laatste wmb onvoorstelbaar is. Verkeerd publiek zeker.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.