Muziek / Muziekgames / Classic Albums (1997-2000)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2013, 18:09 uur
Misplaced Childhood staat al in de startlijst, dus die hoeft niet meer genoemd te worden. 

0
geplaatst: 21 september 2013, 18:10 uur
Mooie nominatielijstjes tot nu toe.
En ook overzichtelijk, dit valt nog wel te beluisteren allemaal.
Ik denk nog even na over mijn nominaties, gelukkig zijn er al een paar mogelijke genoemd.
En ook overzichtelijk, dit valt nog wel te beluisteren allemaal.Ik denk nog even na over mijn nominaties, gelukkig zijn er al een paar mogelijke genoemd.
0
geplaatst: 21 september 2013, 18:25 uur
Heel wat Oceanië tot nu toe trouwens.
Dit gezegd zijnde leg ik Kick van INXS nog eens op

0
geplaatst: 21 september 2013, 18:31 uur
ArthurDZ schreef:
Kwam vanmiddag in de platenkast ook nog Crowded House tegen
, die is voor morgen........Voor de geinterresserden dit was mijn playlist van vandaag
De Site >> Gebruikers >> Wat draai je nu #5
Maandagavond volgt mijn nominatielijst.
0
geplaatst: 21 september 2013, 18:56 uur
Mijn nominaties zijn:
Chris Rea - Shamrock Diaries (1985)

Zijn meest succesvolle en dit vind ik ook zijn beste album. Sfeervol en relaxt, smaakvol met de kenmerkende slidegitaar en hese en doorleefde zang. Dit album heeft vanwege de sobere productie ook erg goed de tand des tijds weten te doorstaan.
Eurythmics - Be Yourself Tonight (1985)

Ook van Eurythmics vind ik dat hun beste album, de meest soulvolle ook met enkel prima songs en dito bijdragen van Stevie Wonder, Aretha Franklin en Elvis Costello.
R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)

Eén van mijn favoriete R.E.M.-albums met enkel ijzersterke en pakkende songs, hemelse vocalen, heldere productie zoals het moet zijn.
Van Morrison - No Guru, No Method, No Teacher (1986)

Een minder bekend album van Van Morrison maar vind ik één van zijn beste. Emotioneel, sfeervol en tijdloos.
David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)

Erg sfeervol, melancholiek dat mij doet denken aan een grauwe herfstdag. De arrangementen zijn sober maar avontuurlijk, gevarieerd en smaakvol.
John Hiatt - Bring the Family (1987)

Onderschatte singer-songwriter maar hij heet heel wat prachtalbums uitgebracht waarvan dit zijn hoogtepunt is. Ingetogen, stijl- en soulvol en even sobere als functionele productie.

Zijn meest succesvolle en dit vind ik ook zijn beste album. Sfeervol en relaxt, smaakvol met de kenmerkende slidegitaar en hese en doorleefde zang. Dit album heeft vanwege de sobere productie ook erg goed de tand des tijds weten te doorstaan.

Ook van Eurythmics vind ik dat hun beste album, de meest soulvolle ook met enkel prima songs en dito bijdragen van Stevie Wonder, Aretha Franklin en Elvis Costello.

Eén van mijn favoriete R.E.M.-albums met enkel ijzersterke en pakkende songs, hemelse vocalen, heldere productie zoals het moet zijn.

Een minder bekend album van Van Morrison maar vind ik één van zijn beste. Emotioneel, sfeervol en tijdloos.

Erg sfeervol, melancholiek dat mij doet denken aan een grauwe herfstdag. De arrangementen zijn sober maar avontuurlijk, gevarieerd en smaakvol.
John Hiatt - Bring the Family (1987)

Onderschatte singer-songwriter maar hij heet heel wat prachtalbums uitgebracht waarvan dit zijn hoogtepunt is. Ingetogen, stijl- en soulvol en even sobere als functionele productie.
0
geplaatst: 21 september 2013, 19:26 uur
dazzler schreef:
Let op: we nomineren dit keer NIET uit de startlijst, die albums komen pas in het spel
tijdens de tweede ronde. Wordt een "nieuw" album door meerdere spelers genomineerd
dan kan het alvast bonuspunten (2 punten per extra vermelding) verdienen.
Let op: we nomineren dit keer NIET uit de startlijst, die albums komen pas in het spel
tijdens de tweede ronde. Wordt een "nieuw" album door meerdere spelers genomineerd
dan kan het alvast bonuspunten (2 punten per extra vermelding) verdienen.
Even ter herinnering aan LucM en Papartis.
Die laatste plant de grote stoel van TFF als nominatie neer. Nog een voor op mijn longlist.
In Lucs lijst vind ik verrassend genoeg weinig albums terug die bij mij in aanmerking komen.
Misschien dat zijn commentaren me toch nog aan het denken zetten.
0
geplaatst: 21 september 2013, 19:31 uur
Nou, met Lifes Rich Pageant heeft hij alvast een album genoemd die bij mij zeer zeker in aanmerking komt. Fall On Me alleen al 
Uit het lijstje van Papartis ken ik niet zoveel, behalve het nog te vervangen Misplaced Childhood

Uit het lijstje van Papartis ken ik niet zoveel, behalve het nog te vervangen Misplaced Childhood

0
geplaatst: 21 september 2013, 19:52 uur
Ik had Document eigenlijk al verwacht. Al zal het bij mij Green zijn dat de eindlijst gaat halen.
En komt er nog iemand met Strangeways Here We Come van The Smiths op de proppen?
Ik zat te denken met zoveel sterke platen.
4 x 6 albums in de startlijst, 6 nominaties in de eerste ronde en 6 suggesties in de tweede ronde ...
Iets zegt mij dat we in plaats van een top 10 een 2 x 6 = top 12 moeten spelen in de finale.
En komt er nog iemand met Strangeways Here We Come van The Smiths op de proppen?
Ik zat te denken met zoveel sterke platen.
4 x 6 albums in de startlijst, 6 nominaties in de eerste ronde en 6 suggesties in de tweede ronde ...
Iets zegt mij dat we in plaats van een top 10 een 2 x 6 = top 12 moeten spelen in de finale.
0
geplaatst: 21 september 2013, 20:42 uur
Ik zat te twijfelen tussen Fables of the Reconstruction en Lifes Rich Pageant. 

0
geplaatst: 22 september 2013, 00:01 uur
Kijk da's mooi, Chris Rea (met het fenomenale Steel River, vooral die laatste 3 minuten), Tears For Fears en Propaganda kunnen al mooi van m'n longlist af. Die zijn nu al genomineerd.
Eerlijk gezegd had ik Simple Minds met Once Upon A Time ook nog wel ergens verwacht. Maar gezien de deelnemerslijst...
Eerlijk gezegd had ik Simple Minds met Once Upon A Time ook nog wel ergens verwacht. Maar gezien de deelnemerslijst...

0
geplaatst: 22 september 2013, 00:21 uur
ArthurDZ schreef:
Misplaced Childhood staat al in de startlijst, dus die hoeft niet meer genoemd te worden.
Ik heb die inmiddels vervangen door Clutching at Straws (1987)
0
geplaatst: 22 september 2013, 00:35 uur
En dan ben ik ook nog vergeten om Queensryche met Operation: Mindcrime (1988) en Deacon Blue met Raintown (1987) te nomineren!
0
geplaatst: 22 september 2013, 09:55 uur
Ik vervang John Hiatt door:
The Costello Show - King of America (1986)

Elvis Costello is nog niet genomineerd en deze man heeft ook een aantal prima albums uitgebracht in de jaren '80 zoals deze, waarin hij zijn veelzijdigheid wederom etaleert met een mix van rock'n roll, country, folk en blues, uitmondend in zowel melodisch als tekstueel een aantal juweeltjes. Ik heb er 2 van hem uit 1986 op 4,5* staan maar deze heeft het hoogste stemgemiddelde.
The Costello Show - King of America (1986)

Elvis Costello is nog niet genomineerd en deze man heeft ook een aantal prima albums uitgebracht in de jaren '80 zoals deze, waarin hij zijn veelzijdigheid wederom etaleert met een mix van rock'n roll, country, folk en blues, uitmondend in zowel melodisch als tekstueel een aantal juweeltjes. Ik heb er 2 van hem uit 1986 op 4,5* staan maar deze heeft het hoogste stemgemiddelde.
0
geplaatst: 23 september 2013, 10:22 uur
ArthurDZ schreef:
Diesel And Dust van Midnight Oil heb ik zopas beluisterd, en inderdaad, het album is enorm in de smaak gevallen (4.5*). Die maakt grote kans bij mij in de volgende ronde!
Idem hier, perfecte productie met die heerlijke diepe bas. Ieder nummer is een verlengde van Beds Are Burning.Diesel And Dust van Midnight Oil heb ik zopas beluisterd, en inderdaad, het album is enorm in de smaak gevallen (4.5*). Die maakt grote kans bij mij in de volgende ronde!
0
geplaatst: 23 september 2013, 14:49 uur
CHECKLIST
- ArthurDZ *
- chevy93 *
- dazzler *
- herman
- LucM *
- Papartis *
- Poeha *
- thelion *
- vigil
- Zephyr *
Deadline 1ste ronde is donderdagavond 24 september om 20.00u.
Zijn we met z'n tienen sneller klaar, dan zijn we sneller klaar en doen we meteen door.
- ArthurDZ *
- chevy93 *
- dazzler *
- herman
- LucM *
- Papartis *
- Poeha *
- thelion *
- vigil
- Zephyr *
Deadline 1ste ronde is donderdagavond 24 september om 20.00u.
Zijn we met z'n tienen sneller klaar, dan zijn we sneller klaar en doen we meteen door.
0
geplaatst: 23 september 2013, 19:37 uur
Ik moest nog twee nominaties aanleveren. Wat mij betreft hebben we al voldoende te kiezen, dus dan nog maar twee favorietjes die normaal gezien niet direct zullen worden uitverkoren voor een volgende ronde, maar die ik wel benoemd wil hebben.
5. Toto - Fahrenheit (1986)

Mijn eerste kennismaking met Toto. En ik was meteen verkocht.
Later bleek dat nog een favoriete zanger van me op dit nummer meedeed, Michael McDonald.
I'll Be Over You
Fahrenheit...ook een erg lekker luchtje trouwens, zeer aan te raden.
http://www.drogisterijhelfrich.nl/webshop/public/assets/product_images/2333.jpg
Without Your Love
Leadzanger hier is Joseph Williams die op dit album en The Seventh One zou schitteren.
Daarna werd er weer afscheid van hem genomen, maar vanaf 2010 doet hij gelukkig weer gewoon mee.
Waarbij hij het stokje heeft overgenomen van Bobby Kimball die ook voor een tweede keer
terugkwam (t/m 1984 en van 1998 t/m 2008). Paula Abdul verschijnt ook in de clip als danseres.
Till the End
Niet direct het bekendste album van de band, maar wel één van de fijnste door de vele puike albumtracks.
Persoonlijk vind ik Isolation (1984) hun beste. Deze komt er ook aardig in de buurt.
Could This Be Love
Toto is voor mij nog altijd favoriet en dat komt voornamelijk door de albumtracks (non singles). Het niveau daarvan ligt voor mijn gehoor vrij hoog, al is dat bij hun meest recente albums wat aan het vervallen.
De band straalt AOR ten top uit en daar doe je mij nog steeds een groot plezier mee. Kan het ook niet helpen
Ik ben absoluut een liefhebber, maar maak het niet zo bont als bepaalde users het doen, door de meeste albums met 5* te belonen, want dat is ook bezijden de waarheid. Geen enkele artiest maakt alleen maar 5* albums.
Can't Stand it Any Longer
6. Aretha Franklin - Who's Zoomin' Who? (1985)

Er mag ook wel een beetje (disco)soul meedoen, me dunkt. Voor mij het mooiste album (een overduidelijk jaren 80 album) van La Franklin, met de bekende hits:
Freeway of Love
(met Clarence "The Big Man" Clemons op sax)
Sisters Are Doin' It For Themselves
Dit was het laatste album waar ze nog goed mee scoorde. Met persoonlijke favoriet:
Another Night
Hier maakte ze een duidelijke knieval naar de commercie toe, evenals opvolger Aretha (1986). Die laatste was van een minder niveau.
Who's Zoomin' Who?
5. Toto - Fahrenheit (1986)

Mijn eerste kennismaking met Toto. En ik was meteen verkocht.
Later bleek dat nog een favoriete zanger van me op dit nummer meedeed, Michael McDonald.
I'll Be Over You
Fahrenheit...ook een erg lekker luchtje trouwens, zeer aan te raden.
http://www.drogisterijhelfrich.nl/webshop/public/assets/product_images/2333.jpg
Without Your Love
Leadzanger hier is Joseph Williams die op dit album en The Seventh One zou schitteren.
Daarna werd er weer afscheid van hem genomen, maar vanaf 2010 doet hij gelukkig weer gewoon mee.
Waarbij hij het stokje heeft overgenomen van Bobby Kimball die ook voor een tweede keer
terugkwam (t/m 1984 en van 1998 t/m 2008). Paula Abdul verschijnt ook in de clip als danseres.
Till the End
Niet direct het bekendste album van de band, maar wel één van de fijnste door de vele puike albumtracks.
Persoonlijk vind ik Isolation (1984) hun beste. Deze komt er ook aardig in de buurt.
Could This Be Love
Toto is voor mij nog altijd favoriet en dat komt voornamelijk door de albumtracks (non singles). Het niveau daarvan ligt voor mijn gehoor vrij hoog, al is dat bij hun meest recente albums wat aan het vervallen.
De band straalt AOR ten top uit en daar doe je mij nog steeds een groot plezier mee. Kan het ook niet helpen

Ik ben absoluut een liefhebber, maar maak het niet zo bont als bepaalde users het doen, door de meeste albums met 5* te belonen, want dat is ook bezijden de waarheid. Geen enkele artiest maakt alleen maar 5* albums.
Can't Stand it Any Longer
6. Aretha Franklin - Who's Zoomin' Who? (1985)

Er mag ook wel een beetje (disco)soul meedoen, me dunkt. Voor mij het mooiste album (een overduidelijk jaren 80 album) van La Franklin, met de bekende hits:
Freeway of Love
(met Clarence "The Big Man" Clemons op sax)
Sisters Are Doin' It For Themselves
Dit was het laatste album waar ze nog goed mee scoorde. Met persoonlijke favoriet:
Another Night
Hier maakte ze een duidelijke knieval naar de commercie toe, evenals opvolger Aretha (1986). Die laatste was van een minder niveau.
Who's Zoomin' Who?
0
geplaatst: 23 september 2013, 20:57 uur
Na mij de afgelopen 3 dagen ondergedompelt te hebben in de 2e helft van de jaren 80 dmv 50 albums (die voor mij althans een kans hadden om genomineerd te worden) te hebben herbeluisterd tot de volgende 6 gekomen in willekeurige volgorde.
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to Terence Trent D'Arby (1987)

Vanaf de 2e helft van de 1e helft van de jaren 80 was het zeer matig gesteld met de Soul muziek, de grote roemruchte labels uit de 60ties & 70ties waren zo goed als allemaal ofwel failliet ofwel over genomen door een major en de majors durfden zich niet meer zo aan soul te wagen. Motown was als één van de laatste overgebleven, maar daar kwam ook niets anders dan mier zoette pop/soul vandaan. En toen was daar in 1987 ineens Terence Trent D'Arby. Oke het is in princiepe een pop album, maar de Soul invloeden zijn nooit ver weg.
Zeer vernuftig album dat met ijzersterke nummers als Whissing Well, Dance Little Sister, If You All Get To Heaven, Sign Your Name en Seven More Days nog steeds staat als een huis.
Terence had een zeer goede stem dat hij onder meer laat horen in het acapella nummer As Yet Untitled.
Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)

Het was 11 juni 1988 rond half 7 's avonds en daar zat ze ineens helemaal alleen op een houten barkruk op het imense podium in het Wembley Stadion tijdens Nelson Mandela 70th BirthdayTribute concert zo fragiel en breekbaar en oooooh zoooo mooi.
Gelijk deze cd gekocht en is altijd een van mijn favorieten gebleven.
Vooral de nummers Talking About A Revolution, Behind the Wall en Baby Can I Hold You zijn prachtig, en natuurlijk de hit Fast Car.
Het is een All-time favoriet voor mij haar latere werk kan ik ook zeer waarderen maar deze is toch wel haar beste.
Los Lobos - By the Light of the Moon (1987)

Het Tex-Mex collectief uit L.A. dat in 1987 wereldwijd doorbrak met de Richie Valens cover Labamba uit de film Labamba over het leven van Valens, maar dat nummer staat dus niet op dit album en dat is maar goed ook want Labamba is alles behalve representatief voor het werk van Los Lobos.
Dit album is een zeer uitgeballanceerde mix van Tex-Mex, Rock, Country en Latin. Altijd als ik dit album opzet waan ik mij bij de eerste klanken van One Time One Night ergens in Mexico. Dit album treft de sfeer van het Latijns Amerikaanse leven zeer treffend. Uitbundig maar zo af en toe ook zeer ingetogen.
De meeste Los Lobos fans lopen warmer voor hun latere werk, ik vind juist hun eerste 10 jaar hun beste met deze als soort van opus magnum.
Miles Davis - Tutu (1986)

Jazz Icoon die niet vies is van een beetje experimenteel gedoe. Miles was al jaren bezig met het toelaten van electronische instrumenten tot zijn muziek en op Tutu valt alles perfect samen.
Mede omdat dit album zijn laatste echt goede album is verdiend dit album om zijn minst te worden genomineerd voor deze periode (al verwacht ik niet dat het meer gat worden dan mijn nominatie)
Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987)

2e comeback album van Fleetwood Mac na Rumours in 1977 komen ze 10 jaar later weer met een geweldig album. Tango in the Night is een getuigenis van een band die het nog steeds kan.
Big Love, Seven Wonders, Family Man, Everywhere allemaal zeer sterke nummers die ook nog eens redelijke hits werden, maar voor mij is het beste nummer van het album Isn't It Midnight.
Tsja en dan nummer 6 dat de heren Tennant en Lowe door mij genomineerd zouden gaan worden was van meet af aan al duidelijk, maar met welk album dan keuze uit 3.
Het is geworden
Pet Shop Boys - Actually (1987)

Actually en dat is ook waar het album over gaat de actualiteit van 1986/1987 en dan wel de kommer en kwel in GB in die periode
Het jaar dat de Harrold of Free Enterprice zonk in de haven van Zeebrugge, de groeiende angst voor aids, de voortduurende strijd van de IRA en dus de steeds groter worden van de kloof tussen Katholiek en Protestant en als klap op de vuurpijl de herverkiezing van The Iron Lady (Margret Tatcher) als premier van Engeland.
Als je het album zo op het eerste gehoor beluisterd klinkt het gewoon als een goed en degelijk pop-album, maar als je de nummers beter beluisterd hoor je heel goed terug dat het album een reflectie is op de donkere jaren 80 in Engeland.
Een nummer als Rent handelt over beregende straten, benauwende angst en prostitutie. It's a Sin over Katholieke schuldgevoelens. I Want to Wake Up over het achterlaten van alle elende en opnieuw beginnen.
En op muziekaal gebied mag dit album er ook zeker zijn.
De heren zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan voor hun 2e studio album. Ze hebben arrangeur Angelo Badalmenti en componist Ennio Morricone er bij gehaald. Om zo als Neil Tennant heeft gezegd "het album muziekaal ambitieuzer en grootser te laten klinken" en die inbreng van Dusty Springfield is ook zeker geen verkeerde keus geweest.
De sound van dit album is groots, helder en vol en met 10 goede pop songs met een dubelle bodem is dit album ook zeer subtiel en maatschappij kritisch.
Al met al een zeer goede plaat van de heren Tennant en Low met kwalitatief hoogstande nummers die ook nog eens hit potentie bleken te hebben.
En om Niel Tennant nog maals aan te halen, in een interview uit 2001 over dit album zij hij "Ik vond toen dat we het geheim van moderne popmuziek hadden ontraadseld" en daar heeft hij volgens mij geen ongelijk in.
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to Terence Trent D'Arby (1987)

Vanaf de 2e helft van de 1e helft van de jaren 80 was het zeer matig gesteld met de Soul muziek, de grote roemruchte labels uit de 60ties & 70ties waren zo goed als allemaal ofwel failliet ofwel over genomen door een major en de majors durfden zich niet meer zo aan soul te wagen. Motown was als één van de laatste overgebleven, maar daar kwam ook niets anders dan mier zoette pop/soul vandaan. En toen was daar in 1987 ineens Terence Trent D'Arby. Oke het is in princiepe een pop album, maar de Soul invloeden zijn nooit ver weg.
Zeer vernuftig album dat met ijzersterke nummers als Whissing Well, Dance Little Sister, If You All Get To Heaven, Sign Your Name en Seven More Days nog steeds staat als een huis.
Terence had een zeer goede stem dat hij onder meer laat horen in het acapella nummer As Yet Untitled.

Het was 11 juni 1988 rond half 7 's avonds en daar zat ze ineens helemaal alleen op een houten barkruk op het imense podium in het Wembley Stadion tijdens Nelson Mandela 70th BirthdayTribute concert zo fragiel en breekbaar en oooooh zoooo mooi.
Gelijk deze cd gekocht en is altijd een van mijn favorieten gebleven.
Vooral de nummers Talking About A Revolution, Behind the Wall en Baby Can I Hold You zijn prachtig, en natuurlijk de hit Fast Car.
Het is een All-time favoriet voor mij haar latere werk kan ik ook zeer waarderen maar deze is toch wel haar beste.

Het Tex-Mex collectief uit L.A. dat in 1987 wereldwijd doorbrak met de Richie Valens cover Labamba uit de film Labamba over het leven van Valens, maar dat nummer staat dus niet op dit album en dat is maar goed ook want Labamba is alles behalve representatief voor het werk van Los Lobos.
Dit album is een zeer uitgeballanceerde mix van Tex-Mex, Rock, Country en Latin. Altijd als ik dit album opzet waan ik mij bij de eerste klanken van One Time One Night ergens in Mexico. Dit album treft de sfeer van het Latijns Amerikaanse leven zeer treffend. Uitbundig maar zo af en toe ook zeer ingetogen.
De meeste Los Lobos fans lopen warmer voor hun latere werk, ik vind juist hun eerste 10 jaar hun beste met deze als soort van opus magnum.

Jazz Icoon die niet vies is van een beetje experimenteel gedoe. Miles was al jaren bezig met het toelaten van electronische instrumenten tot zijn muziek en op Tutu valt alles perfect samen.
Mede omdat dit album zijn laatste echt goede album is verdiend dit album om zijn minst te worden genomineerd voor deze periode (al verwacht ik niet dat het meer gat worden dan mijn nominatie)
Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987)

2e comeback album van Fleetwood Mac na Rumours in 1977 komen ze 10 jaar later weer met een geweldig album. Tango in the Night is een getuigenis van een band die het nog steeds kan.
Big Love, Seven Wonders, Family Man, Everywhere allemaal zeer sterke nummers die ook nog eens redelijke hits werden, maar voor mij is het beste nummer van het album Isn't It Midnight.
Tsja en dan nummer 6 dat de heren Tennant en Lowe door mij genomineerd zouden gaan worden was van meet af aan al duidelijk, maar met welk album dan keuze uit 3.
Het is geworden

Actually en dat is ook waar het album over gaat de actualiteit van 1986/1987 en dan wel de kommer en kwel in GB in die periode
Het jaar dat de Harrold of Free Enterprice zonk in de haven van Zeebrugge, de groeiende angst voor aids, de voortduurende strijd van de IRA en dus de steeds groter worden van de kloof tussen Katholiek en Protestant en als klap op de vuurpijl de herverkiezing van The Iron Lady (Margret Tatcher) als premier van Engeland.
Als je het album zo op het eerste gehoor beluisterd klinkt het gewoon als een goed en degelijk pop-album, maar als je de nummers beter beluisterd hoor je heel goed terug dat het album een reflectie is op de donkere jaren 80 in Engeland.
Een nummer als Rent handelt over beregende straten, benauwende angst en prostitutie. It's a Sin over Katholieke schuldgevoelens. I Want to Wake Up over het achterlaten van alle elende en opnieuw beginnen.
En op muziekaal gebied mag dit album er ook zeker zijn.
De heren zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan voor hun 2e studio album. Ze hebben arrangeur Angelo Badalmenti en componist Ennio Morricone er bij gehaald. Om zo als Neil Tennant heeft gezegd "het album muziekaal ambitieuzer en grootser te laten klinken" en die inbreng van Dusty Springfield is ook zeker geen verkeerde keus geweest.
De sound van dit album is groots, helder en vol en met 10 goede pop songs met een dubelle bodem is dit album ook zeer subtiel en maatschappij kritisch.
Al met al een zeer goede plaat van de heren Tennant en Low met kwalitatief hoogstande nummers die ook nog eens hit potentie bleken te hebben.
En om Niel Tennant nog maals aan te halen, in een interview uit 2001 over dit album zij hij "Ik vond toen dat we het geheim van moderne popmuziek hadden ontraadseld" en daar heeft hij volgens mij geen ongelijk in.
0
geplaatst: 23 september 2013, 21:04 uur
Poeha schreef:
Er mag ook wel een beetje (disco)soul meedoen, me dunkt. Voor mij het mooiste album van La Franklin, met de bekende hits:
Er mag ook wel een beetje (disco)soul meedoen, me dunkt. Voor mij het mooiste album van La Franklin, met de bekende hits:
Alleraardigst album van Franklin, maar kan natuurlijk niet tippen aan haar jaren 60 en 70 werk......
0
geplaatst: 23 september 2013, 23:59 uur
Bij deze mijn zestal:
De eerste twee albums waren een makkelijke keuze, want het zijn de enige twee albums die bij mij 5* scoren in deze periode en ze zijn beide nog niet genoemd.
1. Sonic Youth - Sister (1987)

Sonic Youth is één van mijn grootste favorieten wanneer het op muziek aankomt en dat komt vooral door hun jaren '80 periode. Na The Smiths waarschijnlijk mijn favoriete band uit dit decennium. Met name het rijtje Bad Moon Rising - Evol - Sister - Daydream Nation is geniaal. De favorieten binnen dat rijtje hebben nooit heel erg vastgestaan, maar de laatste tijd lijkt Sister me het beste te bevallen. De combinatie tussen experiment en songs valt hier het beste op zijn plaats, denk ik. Luistertips:
- het openingsnummer Schizophrenia (het hoogtepunt: de dwarse gitaarlijn die binnenzeilt op 3:13)
- het manische Stereo Sanctity (hoogtepunt: van 2:20-3:20 als beetje bij beetje het gas erop gaat)
- het industriële Pacific Coast Highway (hoogtepunt: zodra Kim Gordon haar mond opentrekt op 0:17. come on get in the car)
2. Galaxie 500 - Today (1988)

Een album dat ik al een aantal jaren kende, maar pas echt op zijn plaats viel toen ik de band een aantal jaren terug live zag spelen op Primavera Sound. Geweldige setting aan de Middellandse Zee, waar de romantische vibe goed gedijde. Het is een vrij rustige plaat waarin het gitaarspel en de mooie teksten centraal staan. Voer voor liefhebbers van de late Velvet Underground, Low, Yo La Tengo, etc. Inmiddels ligt de plaat me erg na aan het hart, hij heeft ook al eens in mijn top 10 gebivakkeerd.
Luistertips:
- het openingsnummer Flowers(hoogtepunt: de gitaarsolo vanaf 3:20)
- Don't Let Our Youth Go To W..., een cover van de Modern Lovers (hoogtepunt: de tekst en titel (een motto op zich))
In deze periode heb ik verder 11 keer 4,5* gestemd. Een aantal albums daarvan zijn al genoemd of staan in de startlijst. Ik houd er na schifting 3 over (dan heb ik wel SY's Bad Moon Rising geschrapt, want 2 keer SY is ook weer wat overdreven). Uit mijn 4*-lijst pluk ik nog The Jesus & Mary Chain.
3. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)

Within The Realm of a Dying Sun was lange tijd het album waar het bij DCD voor mij om draaide, maar uiteindelijk is het oudere, wat gruizigere werk, er ook bij gekomen. Ik vind het bewonderenswaardig hoe een aantal toen-nog-twintiger zulke unieke, fascinerende en emotioneel rijke muziek wist te maken. Geweldige stem, fenomenale melodieën. Schitterende muziek gewoon!
Luistertip:
- lastig om hier iets uit te pikken, maar als het één nummer is, laat het dan Avatar zijn
4. Felt - Poem of the River (1987)

Een album dat ik ooit beluisterde omdat Belle and Sebastian Felt zijn favoriete band allertijden noemde. En er móest ook nog wat jangle pop bij, want er is wel meer dan The Smiths wat dat betreft. Ik verbaas me nu wel over het lage aantal stemmen van dit album. Ik heb als luistertip gekozen voor een langer nummer dat lekker lang doorloopt. Eigenlijk heeft het wel wat van Galaxie 500, maar in de verte hoor ik ook Nick Drake en de stem is breekbaar als die van Murdoch. In eerste instantie vond ik het niet zulke bijzondere muziek, maar na een paar jaar draaien heb ik eigenlijk wel een zwak voor deze band gekregen.
- Riding on the Equator (hoogtepunt: het 5 minuten durende outro, heerlijk dat orgeltje en de gitaar!)
5. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)

Over dit album schreef ik al eens een lange recensie. Samenvattend:
R.E.M. toog voor het opnemen van dit album naar het winterse en vooral natte Londen, alwaar zij onder de vleugels van folk-producer Joe Boyd (o.a. producer van Nick Drake, Fairport Convention en de Incredible String Band) de sound van hun eerste twee albums probeerden te verfijnen en vernieuwen. Wat mij betreft is dat wel gelukt: ten opzichte van de vorige albums klinkt de muziek rijker en gelaagder en is bovendien het songmateriaal van een hoger niveau. Het levert wat mij betreft het eerste top-album uit de R.E.M.-catalogus op. Het lijkt erop dat er een goede match was tussen de thematiek van het album (het mythische zuiden van de Verenigde Staten) en de klimatologische en daardoor heimwee ontlokkende omstandigheden in Londen. Het is alsof er onbedoeld een soort weeloed in de liedjes is gesproken die me erg aanspreekt en de nummers met elkaar verbindt.
Mijn favorieten:
- de opener Feeling Gravitys Pull
- de 'hit' Driver 8
6. The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)

Het album dat ik het kortste ken van dit zestal en het minste in mijn systeem heb. Maar afgelopen zomer heb ik het vaak beluisterd, voor- en nadat ik de band live heb gezien en een aantal nummers is toen wel in mijn hoofd gesleten. De sound is enorm 'cool', ik luister er graag naar. En de volgende twee nummers zijn sowieso niet uit mijn hoofd te branden:
- April Skies
- Happy When It Rains
De eerste twee albums waren een makkelijke keuze, want het zijn de enige twee albums die bij mij 5* scoren in deze periode en ze zijn beide nog niet genoemd.
1. Sonic Youth - Sister (1987)

Sonic Youth is één van mijn grootste favorieten wanneer het op muziek aankomt en dat komt vooral door hun jaren '80 periode. Na The Smiths waarschijnlijk mijn favoriete band uit dit decennium. Met name het rijtje Bad Moon Rising - Evol - Sister - Daydream Nation is geniaal. De favorieten binnen dat rijtje hebben nooit heel erg vastgestaan, maar de laatste tijd lijkt Sister me het beste te bevallen. De combinatie tussen experiment en songs valt hier het beste op zijn plaats, denk ik. Luistertips:
- het openingsnummer Schizophrenia (het hoogtepunt: de dwarse gitaarlijn die binnenzeilt op 3:13)
- het manische Stereo Sanctity (hoogtepunt: van 2:20-3:20 als beetje bij beetje het gas erop gaat)
- het industriële Pacific Coast Highway (hoogtepunt: zodra Kim Gordon haar mond opentrekt op 0:17. come on get in the car)
2. Galaxie 500 - Today (1988)

Een album dat ik al een aantal jaren kende, maar pas echt op zijn plaats viel toen ik de band een aantal jaren terug live zag spelen op Primavera Sound. Geweldige setting aan de Middellandse Zee, waar de romantische vibe goed gedijde. Het is een vrij rustige plaat waarin het gitaarspel en de mooie teksten centraal staan. Voer voor liefhebbers van de late Velvet Underground, Low, Yo La Tengo, etc. Inmiddels ligt de plaat me erg na aan het hart, hij heeft ook al eens in mijn top 10 gebivakkeerd.
Luistertips:
- het openingsnummer Flowers(hoogtepunt: de gitaarsolo vanaf 3:20)
- Don't Let Our Youth Go To W..., een cover van de Modern Lovers (hoogtepunt: de tekst en titel (een motto op zich))
In deze periode heb ik verder 11 keer 4,5* gestemd. Een aantal albums daarvan zijn al genoemd of staan in de startlijst. Ik houd er na schifting 3 over (dan heb ik wel SY's Bad Moon Rising geschrapt, want 2 keer SY is ook weer wat overdreven). Uit mijn 4*-lijst pluk ik nog The Jesus & Mary Chain.

Within The Realm of a Dying Sun was lange tijd het album waar het bij DCD voor mij om draaide, maar uiteindelijk is het oudere, wat gruizigere werk, er ook bij gekomen. Ik vind het bewonderenswaardig hoe een aantal toen-nog-twintiger zulke unieke, fascinerende en emotioneel rijke muziek wist te maken. Geweldige stem, fenomenale melodieën. Schitterende muziek gewoon!
Luistertip:
- lastig om hier iets uit te pikken, maar als het één nummer is, laat het dan Avatar zijn
4. Felt - Poem of the River (1987)

Een album dat ik ooit beluisterde omdat Belle and Sebastian Felt zijn favoriete band allertijden noemde. En er móest ook nog wat jangle pop bij, want er is wel meer dan The Smiths wat dat betreft. Ik verbaas me nu wel over het lage aantal stemmen van dit album. Ik heb als luistertip gekozen voor een langer nummer dat lekker lang doorloopt. Eigenlijk heeft het wel wat van Galaxie 500, maar in de verte hoor ik ook Nick Drake en de stem is breekbaar als die van Murdoch. In eerste instantie vond ik het niet zulke bijzondere muziek, maar na een paar jaar draaien heb ik eigenlijk wel een zwak voor deze band gekregen.
- Riding on the Equator (hoogtepunt: het 5 minuten durende outro, heerlijk dat orgeltje en de gitaar!)

Over dit album schreef ik al eens een lange recensie. Samenvattend:
R.E.M. toog voor het opnemen van dit album naar het winterse en vooral natte Londen, alwaar zij onder de vleugels van folk-producer Joe Boyd (o.a. producer van Nick Drake, Fairport Convention en de Incredible String Band) de sound van hun eerste twee albums probeerden te verfijnen en vernieuwen. Wat mij betreft is dat wel gelukt: ten opzichte van de vorige albums klinkt de muziek rijker en gelaagder en is bovendien het songmateriaal van een hoger niveau. Het levert wat mij betreft het eerste top-album uit de R.E.M.-catalogus op. Het lijkt erop dat er een goede match was tussen de thematiek van het album (het mythische zuiden van de Verenigde Staten) en de klimatologische en daardoor heimwee ontlokkende omstandigheden in Londen. Het is alsof er onbedoeld een soort weeloed in de liedjes is gesproken die me erg aanspreekt en de nummers met elkaar verbindt.
Mijn favorieten:
- de opener Feeling Gravitys Pull
- de 'hit' Driver 8

Het album dat ik het kortste ken van dit zestal en het minste in mijn systeem heb. Maar afgelopen zomer heb ik het vaak beluisterd, voor- en nadat ik de band live heb gezien en een aantal nummers is toen wel in mijn hoofd gesleten. De sound is enorm 'cool', ik luister er graag naar. En de volgende twee nummers zijn sowieso niet uit mijn hoofd te branden:
- April Skies
- Happy When It Rains
0
Zephyr
geplaatst: 25 september 2013, 08:44 uur
herman schreef:
MORGEN MEER
MORGEN MEER
MORGEN MEER
MORGEN MEER
MORGEN MEER
MORGEN MEER
Keuze 3 =
en 6 =
, maarrrrrrr ..... MORGEN is ondertussen verlopen, of bedoelde je woensdagMORGEN 
0
geplaatst: 25 september 2013, 09:09 uur
Woensdag zou ik mijn nominatie aanleveren dus dat ga ik doen ook.
In willekeurige volgorde presenteer ik u:
Pet Shop Boys - Introspective (1988)
Zoals wellicht bekend brachten de Pet Shop Boys naast hun reguliere werk ook met grote regelmaat remix albums uit. Dit album is daar weer een tussenvariant van. Nieuw werk maar dan in 12 inch versies. vier van de 6 nummers kwamen op single uit dus wilde je de korte 7 inch versie dan moest je toch echt naar de winkel. Commercieel gezien dus handig van de mannen maar ook artistiek verantwoord! Want het is een fantastische plaat waar op gedanst moet worden.
Luister naar: I Want a Dog en Always on my mind / in my h...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a-ha - Scoundrel Days (1986)
Volgens mij nog niet genoemd en dat is vreemd te noemen, dit is toch de beste plaat welke de Noorse band heeft uitgebracht. Het wat meer lichtgewicht synthpop was wat meer veranderd in een serieuze variant. Donkerder maar nog steeds zo lekker in het gehoor.
Luister naar: Scoundrel Days en I've been Losing You
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paul Young - The Secret of Association (1985)
Net zoals bij a-ha was het tweede album van Paul Young serieuzer dan de eerste, noem het volwassener. De nummers zaten nog steeds retegoed in elkaar. Daardoor wist het nog steeds door te dringen tot de hoogste regionen van de hitlijsten maar ook de zogenaamde muziekkenner te plezieren. Let vooral op het fantastische baswerk van Pino Palladino
Luister naar: I'm Gonna Tear your Playhou... en Everytime You Go Away
Bryan Adams - Into the Fire (1987)
Het lijkt een trend te worden maar weer een serieuzer album, dit keer van Bryan Adams, in vergelijk met de vorige albums. Anton Corbijn zorgde voor de fraaie foto's en Bryan voor de fraaie liedjes. Zo goed als op dit klonk hij nooit en zou hij ook nooit meer klinken.
Luister naar: Remembrance Day en Heat of the Night
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Crush (1985)
Een album wat hinkt op twee gedachten. Aan de ene kant de popkant en de andere de wat meer alternatieve kant van de band. Zo uit mijn hoofd hun meest succesvolle album in Amerika
Luister naar: Native Daughters of the Golden West en 88 Seconds in Greensboro
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Call - Reconciled (1986)
Wat nou U2, wat nou Simple Minds... The Call zal je bedoelen! Vreemd genoeg nooit echt doorgebroken bij het grote publiek. Nou ja hier in een wat kleinere vorm op MuMe een herkansing!
Luister naar: I Still Believe en Everywhere i Go
In willekeurige volgorde presenteer ik u:
Zoals wellicht bekend brachten de Pet Shop Boys naast hun reguliere werk ook met grote regelmaat remix albums uit. Dit album is daar weer een tussenvariant van. Nieuw werk maar dan in 12 inch versies. vier van de 6 nummers kwamen op single uit dus wilde je de korte 7 inch versie dan moest je toch echt naar de winkel. Commercieel gezien dus handig van de mannen maar ook artistiek verantwoord! Want het is een fantastische plaat waar op gedanst moet worden.
Luister naar: I Want a Dog en Always on my mind / in my h...
Volgens mij nog niet genoemd en dat is vreemd te noemen, dit is toch de beste plaat welke de Noorse band heeft uitgebracht. Het wat meer lichtgewicht synthpop was wat meer veranderd in een serieuze variant. Donkerder maar nog steeds zo lekker in het gehoor.
Luister naar: Scoundrel Days en I've been Losing You
Net zoals bij a-ha was het tweede album van Paul Young serieuzer dan de eerste, noem het volwassener. De nummers zaten nog steeds retegoed in elkaar. Daardoor wist het nog steeds door te dringen tot de hoogste regionen van de hitlijsten maar ook de zogenaamde muziekkenner te plezieren. Let vooral op het fantastische baswerk van Pino Palladino
Luister naar: I'm Gonna Tear your Playhou... en Everytime You Go Away
Het lijkt een trend te worden maar weer een serieuzer album, dit keer van Bryan Adams, in vergelijk met de vorige albums. Anton Corbijn zorgde voor de fraaie foto's en Bryan voor de fraaie liedjes. Zo goed als op dit klonk hij nooit en zou hij ook nooit meer klinken.
Luister naar: Remembrance Day en Heat of the Night
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Crush (1985)
Een album wat hinkt op twee gedachten. Aan de ene kant de popkant en de andere de wat meer alternatieve kant van de band. Zo uit mijn hoofd hun meest succesvolle album in Amerika
Luister naar: Native Daughters of the Golden West en 88 Seconds in Greensboro
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat nou U2, wat nou Simple Minds... The Call zal je bedoelen! Vreemd genoeg nooit echt doorgebroken bij het grote publiek. Nou ja hier in een wat kleinere vorm op MuMe een herkansing!
Luister naar: I Still Believe en Everywhere i Go
0
geplaatst: 25 september 2013, 09:37 uur
thelion schreef:
It Couldn't Happen Here gaat over Aids, toen nog een onderwerp waar niet veel over gezongen werd.
0
geplaatst: 25 september 2013, 13:07 uur
Lekker lijssie, vigil 
Vooral die van de PSB (evenals die van thelion, scoort hier goed.

Vooral die van de PSB (evenals die van thelion, scoort hier goed.
0
geplaatst: 25 september 2013, 18:42 uur
Zephyr schreef:
Keuze 3 =
en 6 =
, maarrrrrrr ..... MORGEN is ondertussen verlopen, of bedoelde je woensdagMORGEN
(quote)
Keuze 3 =
en 6 =
Ik was gisterenavond uiteindelijk te druk met pm's wegwerken, ben er niet meer aan toegekomen... Vandaag ben ik ook maar 50 minuten thuis en in die tijd moet ook gekookt en gegeten worden, dus het wordt donderdagavond pas ben ik bang.

0
geplaatst: 25 september 2013, 20:41 uur
CHECKLIST
- ArthurDZ *
- chevy93 *
- dazzler *
- herman *
- LucM *
- Papartis *
- Poeha *
- thelion *
- vigil *
- Zephyr *
Iedereen is aan zet geweest.
Herman fikst morgen nog een reclamecampagne bij drie van zijn zes nominaties.
Ik ben met Luc overeen gekomen dat ik de plaat van John Hiatt uit de startlijst haal
en vervang door Faith van George Michael (door niemand genomineerd, maar toch echt een klassieker).
Aangezien Luc aanvankelijk Hiatt nomineerde, telt deze nominatie ipv die van The Costello Show.
Bring the Family krijgt in ruil 2 bonuspunten zodat Hiatt nu al zeker is van een finaleplaats.
- ArthurDZ *
- chevy93 *
- dazzler *
- herman *
- LucM *
- Papartis *
- Poeha *
- thelion *
- vigil *
- Zephyr *
Iedereen is aan zet geweest.
Ik ben met Luc overeen gekomen dat ik de plaat van John Hiatt uit de startlijst haal
en vervang door Faith van George Michael (door niemand genomineerd, maar toch echt een klassieker).
Aangezien Luc aanvankelijk Hiatt nomineerde, telt deze nominatie ipv die van The Costello Show.
Bring the Family krijgt in ruil 2 bonuspunten zodat Hiatt nu al zeker is van een finaleplaats.
0
geplaatst: 25 september 2013, 21:20 uur
CLASSIC ALBUMS 1985-1988
2de RONDE suggestie
Iedereen mag 6 albums belonen met een suggestie.
We beperken ons tot de albums die onze medespelers nomineerden.
Dus geen platen uit de startlijst, die zitten omwille van hun status meteen in de finale.
En we willen graag weten of de commentaren van je medespelers een rol speelden in je keuzes.
Enkel albums die in deze suggestieronde beloond worden,
gaan mee naar de laatste ronde. De andere verdwijnen uit het spel.
Per suggestie kan een album 2 bonuspunten verdienen.
Sommige albums hebben al bonuspunten omdat ze meermaals genomineerd werden.
In principe zijn deze platen al zeker van de finale, maar ze kunnen nog bonuspunten bijverdienen.
NOMINATIELIJST
Aretha Franklin' - Who's Zoomin' Who? (1985)
Bruce Springsteen - Tunnel of Love (1987)
Crowded House - Crowded House (1986)
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
Felt - Poem of the River (1987)
Fine Young Cannibals - The Raw and the Cooked (1988)
Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987) 2
Galaxie 500 - Today (1988)
Icehouse - Man of Colours (1987)
INXS - Kick (1987)
Johan Verminnen - Traag Is Mooi (1986)
John Cougar Mellencamp - Scarecrow (1985)
John Hiatt - Bring the Family (1987) 2
Leonard Cohen - I'm Your Man (1988)
Marillion - Clutching at Straws (1987)
Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
Michael Jackson - Bad (1987)
Midnight Oil - Beds Are Burning (1987) 2
New Model Army - The Ghost of Cain (1986)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Cruch (1985)
Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
Propaganda - A Secret Wish (1985)
R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
Robbie Robertson - Robbie Robertson (1987)
Sonic Youth - EVOL (1986)
Sonic Youth - Sister (1987)
Suzanne Vega - Solitude Standing (1987)
Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
The Chameleons - What Does Anything Mean? Basicaly (1985)
The Chills - Brave Words (1987)
The Church - Starfish (1988)
The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)
The Nits - In the Dutch Mountains (1987)
The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
The Smiths - Louder Than Bombs (1987)
The Smiths - Meat Is Murder (1985)
The Triffids - Calenture (1987)
The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
Toto - Fahrenheit (1986)
Toto - The Seventh One (1988)
Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988) 2
Yello - Stella (1985)
DEELNEMERSLIJST
- ArthurDZ
- chevy93
- dazzler
- herman
- LucM
- Papartis
- Poeha
- thelion
- vigil
- Zephyr
STARTLIJST (even opfrissen en nu dus met George Michael)
Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
Kate Bush - Hounds of Love (1985)
Marillion - Misplaced Childhood (1985)
Sting - The Dream of the Blue Turtles (1985)
The Waterboys - This Is the Sea (1985)
Tom Waits - Rain Dogs (1985)
Metallica - Master of Puppets (1986)
Paul Simon - Graceland (1986)
Peter Gabriel - So (1986)
Slayer - Reign in Blood (1986)
Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
Dead Can Dance - Within the Realm of a Daying Sun (1987)
Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
George Michael - Faith (1987
Guns 'N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
Prince - Sign (O' the Times (1987)
U2 - The Joshua Tree (1987)
Pixies - Surfer Rosa (1988)
Public Enemy - It Takes a Million of Nations to Hold Us Back (1988)
R.E.M. - Green (1988)
Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
Deadline 2de ronde is donderdagavond 3 oktober om 20.00u.
2de RONDE suggestie
Iedereen mag 6 albums belonen met een suggestie.
We beperken ons tot de albums die onze medespelers nomineerden.
Dus geen platen uit de startlijst, die zitten omwille van hun status meteen in de finale.
En we willen graag weten of de commentaren van je medespelers een rol speelden in je keuzes.
Enkel albums die in deze suggestieronde beloond worden,
gaan mee naar de laatste ronde. De andere verdwijnen uit het spel.
Per suggestie kan een album 2 bonuspunten verdienen.
Sommige albums hebben al bonuspunten omdat ze meermaals genomineerd werden.
In principe zijn deze platen al zeker van de finale, maar ze kunnen nog bonuspunten bijverdienen.
NOMINATIELIJST
Aretha Franklin' - Who's Zoomin' Who? (1985)
Bruce Springsteen - Tunnel of Love (1987)
Crowded House - Crowded House (1986)
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
Felt - Poem of the River (1987)
Fine Young Cannibals - The Raw and the Cooked (1988)
Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987) 2
Galaxie 500 - Today (1988)
Icehouse - Man of Colours (1987)
INXS - Kick (1987)
John Cougar Mellencamp - Scarecrow (1985)
John Hiatt - Bring the Family (1987) 2
Leonard Cohen - I'm Your Man (1988)
Marillion - Clutching at Straws (1987)
Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
Michael Jackson - Bad (1987)
Midnight Oil - Beds Are Burning (1987) 2
New Model Army - The Ghost of Cain (1986)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Cruch (1985)
Propaganda - A Secret Wish (1985)
R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
Robbie Robertson - Robbie Robertson (1987)
Sonic Youth - EVOL (1986)
Sonic Youth - Sister (1987)
Suzanne Vega - Solitude Standing (1987)
Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
The Chameleons - What Does Anything Mean? Basicaly (1985)
The Chills - Brave Words (1987)
The Church - Starfish (1988)
The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)
The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
The Smiths - Louder Than Bombs (1987)
The Smiths - Meat Is Murder (1985)
The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)
Toto - Fahrenheit (1986)
Toto - The Seventh One (1988)
Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988) 2
Yello - Stella (1985)
DEELNEMERSLIJST
- ArthurDZ
- chevy93
- dazzler
- herman
- LucM
- Papartis
- Poeha
- thelion
- vigil
- Zephyr
STARTLIJST (even opfrissen en nu dus met George Michael)
Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
Kate Bush - Hounds of Love (1985)
Marillion - Misplaced Childhood (1985)
Sting - The Dream of the Blue Turtles (1985)
The Waterboys - This Is the Sea (1985)
Tom Waits - Rain Dogs (1985)
Metallica - Master of Puppets (1986)
Paul Simon - Graceland (1986)
Peter Gabriel - So (1986)
Slayer - Reign in Blood (1986)
Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
Dead Can Dance - Within the Realm of a Daying Sun (1987)
Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
George Michael - Faith (1987
Guns 'N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
Prince - Sign (O' the Times (1987)
U2 - The Joshua Tree (1987)
Pixies - Surfer Rosa (1988)
Public Enemy - It Takes a Million of Nations to Hold Us Back (1988)
R.E.M. - Green (1988)
Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
Deadline 2de ronde is donderdagavond 3 oktober om 20.00u.
0
geplaatst: 26 september 2013, 21:27 uur
dazzler schreef:
Bij deze

Goeie keuze trouwens van Faith, stond naast Bad op mijn eerste bandje destijds!
0
geplaatst: 27 september 2013, 10:01 uur
Een eerste schifting: mijn eigen nominaties moet ik natuurlijk eerst wegstrepen.
Midnight Oil - Diesel and Dust (1987)
Een tweede schifting: albums die ik niet meer hoef te beluisteren
Crowded House - Crowded House (1986) goed album, maar niet sterk genoeg in deze editie
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985) sterk album, maar Within the Realm blijft mijn favoriet
Depeche Mode - Music for the Masses (1987) sterk album dat in aanmerking komt
INXS - Kick (1987) goed album, maar niet sterk genoeg
John Hiatt - Bring the Family (1987) prachtplaat, maar nu al zeker van de finale
Leonard Cohen - I'm Your Man (1988) goed album, maar wellicht niet sterk genoeg
Michael Jackson - Bad (1987) goed album, maar minder mijn ding
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Crush (1985) goed album, maar niet sterk genoeg in deze editie
Paul Young - The Secret of Association (1985) zijn beste en dus het overwegen waard
Suzanne Vega - Solitude Standing (1987) parel die grote kans maakt
Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985) sterk album, maar misschien niet sterk genoeg
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to (1987) kanshebber
The Smiths - Louder Than Bombs (1987) uitstekende verzamelaar, maar een verzamelaar
The Smiths - Meat Is Murder (1985) nooit mijn pakkie-an geweest
Yello - Stella (1985) prima popplaat, maar misschien net iets te exentriek
Derde schifting: luister-link controle
Eerste balans: de longlist
Vierde schifting: de ver-van-mijn-bed-show
Eindconclusie: de suggestielijst met motivering
Midnight Oil - Diesel and Dust (1987)
Een tweede schifting: albums die ik niet meer hoef te beluisteren
Crowded House - Crowded House (1986) goed album, maar niet sterk genoeg in deze editie
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985) sterk album, maar Within the Realm blijft mijn favoriet
Depeche Mode - Music for the Masses (1987) sterk album dat in aanmerking komt
INXS - Kick (1987) goed album, maar niet sterk genoeg
John Hiatt - Bring the Family (1987) prachtplaat, maar nu al zeker van de finale
Leonard Cohen - I'm Your Man (1988) goed album, maar wellicht niet sterk genoeg
Michael Jackson - Bad (1987) goed album, maar minder mijn ding
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Crush (1985) goed album, maar niet sterk genoeg in deze editie
Paul Young - The Secret of Association (1985) zijn beste en dus het overwegen waard
Suzanne Vega - Solitude Standing (1987) parel die grote kans maakt
Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985) sterk album, maar misschien niet sterk genoeg
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to (1987) kanshebber
The Smiths - Louder Than Bombs (1987) uitstekende verzamelaar, maar een verzamelaar
The Smiths - Meat Is Murder (1985) nooit mijn pakkie-an geweest
Yello - Stella (1985) prima popplaat, maar misschien net iets te exentriek
Derde schifting: luister-link controle
Eerste balans: de longlist
Vierde schifting: de ver-van-mijn-bed-show
Eindconclusie: de suggestielijst met motivering
0
geplaatst: 28 september 2013, 01:06 uur
Ik heb nog 25 mogelijke suggesties over, na de eerste schifting (eigen nominaties en artiesten waar ik niet veel mee heb, ook na beluistering van de eventuele links).
Nu volgt het intensere werk van overige links beluisteren en albums online opduiken/beluisteren waar mogelijk.
Nu volgt het intensere werk van overige links beluisteren en albums online opduiken/beluisteren waar mogelijk.
* denotes required fields.