MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Erg fraai nummer met aparte gitaarsound en dat Schots tintje maakt het nog mooier.
Cijfer: 9

Zephyr
Net niet een top-20 notering voor Big Country - Chance; 17 stemmers zorgen voor een gemiddelde van 7,941.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
09. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
10. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)

11. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
12. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
13. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
14. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
15. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
16. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
17. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
18. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
19. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
20. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

De volgende is echt wel een héél bekend nummer : Eagles - Hotel California.

odi
8,5

7,5

Casartelli (moderator)
Ik probeer bij elke plaat nog een geïnspireerd verhaaltje of een kwinkslag te noteren, maar over sommige nummers ben ik toch wel uitgepraat.

7,0

9

Edit: Cijfer was eerst een 10 inderdaad

Die 10 staat er puur omdat Dance Lover een 1 geeft. Normaal zou ik een 9 gegeven hebben. Dat je een nummer niks aan vindt...prima, maar dit nummer een 1?
Dan moet het muzikaal, tekstueel dus het ergste van het ergste zijn, zelfs iets van Pink Floyd, Radiohead kan ik geen 1 geven

Casartelli (moderator)
Poeha schreef:
Die 10 staat er puur omdat Dance Lover een 1 geeft. Normaal zou ik een 9 gegeven hebben. Dat je een nummer niks aan vindt...prima, maar dit nummer een 1?

Voor zo'n extreme beoordeling had ik iets van een motivatie ook wel leuk gevonden, maar om nou in reactie daarop zelf je cijfers te gaan aanpassen... dan kunnen we op den duur alles tussen de 1 en de 10 wel afschaffen.

Ik heb hem op jouw verzoek al aangepast, Casper, omdat mijn reactie wat al te overdreven was misschien, alhoewel het maar 1 punt scheelt

Ik vind het simpelweg een van de meest vervelende platen in de muziekbusiness, de gitaarsolo op het einde vind ik nog wel mooi maar kan het falen van de rest van het nummer niet verbloemen. Bijna het hele nummer staat voor mij symbool voor duf - oubolligheid en bovenal een hoop onvrijwillige airplay op de radio waar ik vroeger aan bloot ben gesteld. De mixversie in The Big Lebowski kan ik trouwens veel beter hebben!

Nee, lang leve de 21ste eeuw!

Ik geef gewoon een 10. Niet omdat iemand anders een 1 geeft, maar omdat ik dit één van de weinige platen vindt welke ik oprecht een 10 waard vind.

Een nummer dat ik op zeker meer dan duizend keer gehoord heb en die nooit gaat vervelen. Ik ga niet zeggen dat ik steeds nieuwe dingen hoor, maar alles aan dit nummer klopt. Buiten de weergaloze gitaarsolo kan ik ook zeker genieten van het drumwerk van Henley. Of probeer eens te focussen op de baslijn van Meisner.

Als het alternatief voor "in dienst van het nummer spelende gitaristen" een solo als in Hotel California is, doe mij te allen tijde dat laatste maar.

10 dus.

P.S. Helaas vergeten te stemmen op Big Country. In mijn geval gelukkig net niet gehaald. Ik hoor het niet in die band. Laatst was er een spel met Big Country en Lloyd & the Commotions en dan doet laatstgenoemde band mij toch veel meer.

1,5

Weerzinwekkend nummer. Heb mijn best gedaan er wat aan te vinden, maar helaas.

Het halve puntje is voor "some dance to remember, some dance to forget" wat ik een mooie regel vind.

Afschuwelijk.

3

Dance Lover schreef:

Nee, lang leve de 21ste eeuw!

Nou, dan mis je toch wel erg veel. Beetje rare opmerking eigenlijk.

Voor mij was dit trouwens ook een 1, een paar jaar geleden. Ondertussen kan ik het wel weer hebben, en het nog wel enigszins waarderen. Doe maar een 6.

Natuurlijk heel bekend (voor sommigen een minpunt) maar ook heel erg goed en tijdloos: het ritme dat naar reggae neigt, de tekst, de vocalen en vooral de dubbele gitaarsolo op het einde.
Cijfer: 9,5

Een 1 geef ik enkel aan wat muzikaal totaal waardeloos is.

LucM schreef:
Natuurlijk heel bekend (voor sommigen een minpunt)

Volgens mij is dat voor niemand een minpunt.

Ik heb dit vroeger wel mooi gevonden maar nu vind ik het een gezapig, te vaak gehoord nummer.

Ik ga voor een veilige 6.

Dit is een van de weinige nummers die me door het vele luisteren langzaam gaat tegenstaan. Dat heb ik niet zo snel. Zonde, want het is een erg goed nummer. 'Gezapig', zoals Sunderland het verwoord wil ik het niet noemen, maar ik begrijp zijn punt wel.

7,5

Arrie schreef:
Nou, dan mis je toch wel erg veel. Beetje rare opmerking eigenlijk.

Als je in mijn Top 10 zou kijken, weet je dat ik ook zeker hou van ( veel ) muziek uit de 20ste eeuw. Wat niet wegneemt dat de 21ste eeuw zwaar favoriet is hier.

6.5

Niet slecht, maar ik kan het ook niet te vaak horen.

Dance Lover schreef:
(quote)

Als je in mijn Top 10 zou kijken, weet je dat ik ook zeker hou van ( veel ) muziek uit de 20ste eeuw. Wat niet wegneemt dat de 21ste eeuw zwaar favoriet is hier.

Nouja, verder terug dan de jaren '90 gaat het niet. En gezien de context, je maakt de opmerking bij een jaren '70 nummer, is het alsof je stelt dat dergelijke oude muziek totaal niet interessant is. Terwijl het natuurlijk niet met de leeftijd te maken heeft, want er zijn ook prachtige dingen in de jaren '70 gemaakt en saaie dingen in de jaren '00/10.

Eens!

En ik kan ook zeker genieten van Fela Kuti, The Beatles, New Order, David Bowie, The Cure, The Stone Roses, Kate Bush, Serge Gainsbourgh & Nina Simone om maar eens wat te noemen.

Gelukkig maar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.