MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Ik vind dat ook één van de mindere nummers van Rumours, nogal tam en muurbloemerig. Goed gezongen wel, maar de melodie en zang van Stevie komen veel beter uit de verf bij Deep Dish.

6,0

Kende het niet, standaard dancenummer.

6,5

5,5

Nog nooit van gehoord.

Kende het ook niet. Behoorlijk inwisselbaar voor elk ander dancenummer.

6,5

Deep Dish scoort met 16 stemmers en een gemiddelde van 5,690 uiteraard niet voldoende om in de top 20 te komen.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
09. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
10. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)

11. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
12. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
13. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
14. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
15. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
16. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
17. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
18. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
19. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
20. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

Nog een dansbaar nummer: Josh Wink - Higher State of Consciousnes

Mjuman schreef:
Verder zou ik waarachtig eens wensen dat iemand eens gek doet en een dans classic durft neer te plempen zoals The Bomb, Insomnia, Salva Mea of Higher State of Consciousness. Gitaren zijn zo 20e eeuw

6,75

In ieder geval beter, maar wederom geen "klassieker".

6,7

Dit vind ik dan weer wel erg lekker

(ook goede uitgaansherinneringen aan)

9

5.4 Niet mijn ding, ook nog nooit van gehoord trouwens

Uiteraard wel een klassieker en en fijne ook.

8,5

Jammer trouwens dat Deep Dish zo laag scoort, maar goed er zijn gemiddeld meer rock liefhebbers hier denk ik.

5

Helaas, deze hogere staat van bewustzijn is voor mij niet weggelegd.

6,5

Ik hou van dance, maar op een of andere manier klikt het met deze klassieker nooit zo. Toch wel aardig.

Gelukkig bestaan er geen beelden van maar op deze heb ik met mijn lief staan dansen op een praalwagen tijdens de Love Parade in Berlijn. Later nog eens dunnetjes overgedaan tijdens Queens Night alhier in de Breedstraat .

8,75

(en iedereen die dit geen klassieker noemt, mag zich na de vakantie melden bij Master Eric - voor bijles; en die lessen zijn niet makkelijk).

herman schreef:
Ik vind dat ook één van de mindere nummers van Rumours, nogal tam en muurbloemerig. Goed gezongen wel, maar de melodie en zang van Stevie komen veel beter uit de verf bij Deep Dish.

Echt waar? Vind het net een hoogtepunt op een verder vrij middelmatig album.

6

hoor dan liever Meet Her at The Love Parade van Da Hool.

Poeha schreef:
In ieder geval beter, maar wederom geen "klassieker".

Higher State of Consciousness geen klassieker noemen

Heerlijke mindwarp is dit nummer. Rest van zijn werk ben ik niet kapot van, maar dit is dance zoals dance gemaakt hoort te worden: om je te vervoeren en bewegen.

9,3

Geen klassieker inderdaad, in ieder geval niet voor mij. Die 6,7 van mij is dan ook eigenlijk nog te hoog, nu ik er over nadenk. De echte danceklassiekers moeten hier nog voorbij komen, neem ik maar zo aan.

Mensen die niet van dance houden, houden er dan ook weinig danceklassiekers op na.

8

Dance Lover schreef:
Mensen die niet van dance houden, houden er dan ook weinig danceklassiekers op na.

8

Buitengewoon kromme redenering! Ik hou apsoluut niet van mainstream rock en rafelshirtsrock (crunch), maar erken wel de classiciteit van Smells Like Teen Spirit, More Than a Feeling en I Love R&R.

Rockisti hebben veelal een beperkt denkraam en branden graag non-rock af - een zekere gebande user was daar een sprekend voorbeeld van.

Check de toptiens van iedereen die hier < 6 voor geeft en je wordt verlicht

trebremmit schreef:
Jammer trouwens dat Deep Dish zo laag scoort, maar goed er zijn gemiddeld meer rock liefhebbers hier denk ik.
Ik vind dance leuk maar dat nummer ontstijgt niet het niveau van een gemiddeld top 40-nummer.

Dit nummer moet ik eerder gehoord hebben maar herken ik niet. Wel fijner dan DD.

7,2

Daar ben ik het totaal niet mee eens.

Maar goed als een gemiddeld top veertig nummer zo klinkt dan is de top veertig dus helemaal niet zo slecht.

Arty beelden van party-crashers en het tussen "de lijntjes" refereren naar de drugcultuur.

Higher State of Consciousness

Het zijn voor mij twee goede redenen om dergelijke dance classics te mijden.

Het nummer trekt een onderhoudend melodieus spoor tussen beats en roffels.
Maar na een tijdje wordt zo'n (instrumentaal) nummer me altijd een beetje te saai.

6

trebremmit schreef:
Dansklassiekers bereiken vooral hun status door populariteit in de breedte, rock (en aanverwanten) is meer het genre voor liefhebbers. Ik kijk hier dan ook niet zo van op.

Ik ben een grote metalliefhebber, maar bepaalde dance - vooral trance - kan ik heel goed hebben. Dit vind ik jammer genoeg zeer matig in zijn soort, net als de vorige.

3,5

Nou volgens mij is het eerder andersom hier en in algemene zin vaak ook.

Dance lijkt me meer voor de liefhebber en rock voor de breedte.
Valt me vaak op dat heel veel mensen vaak geen danceklassiekers kennen, andersom met de rockklassiekers is het veel minder het geval.

jasper1991 schreef:
(quote)
Dansklassiekers bereiken vooral hun status door populariteit in de breedte, rock (en aanverwanten) is meer het genre voor liefhebbers.

Dance is net zo goed een genre voor liefhebbers als rock. Ik snap niet helemaal wat je nou probeert te zeggen eigenlijk.

Ben het verder ook met Bert eens.

Rockism is een geaccepteerde term mét inhoud. Dancism ben ik daarentegen nimmer tegengekomen.

Dat ik het verder met Bert eens ben lijkt me evident.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.