MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Aquila
Mijn nummer 1 laatste, dat is ook weer een (ongewenst) unicum. Maar de vorige keer haalde Knives Out geloof ik de laatste 20 niet, dus...

9. (100) Lucky * (19)

De nummer 1 van Sandokan-veld en 50tracks

We overschrijden de kaap van 100 punten met Lucky. Afkomstig van OK Computer samen met nog 3 anderen in deze finale. OKC scoort daarmee toch vrij bescheiden als je ziet naar de populariteit op dit forum. Desalniettemin geraken de 4 nummers die de finale bereikten van OK Computer alle 4 de top-9, hetgeen toch ook bewonderenswaardig is.

Sandokan-veld schreef:
Tot mijn verbazing niet helemaal onomstreden, maar wat een mooi liedje eigenlijk. Met terugwerkende kracht mijn favoriete liedje van OK Computer, met die zinderende spanning die net niet helemaal tot uitbarsting komt. We're still standing on the edge.

8. (103) Jigsaw Falling into Place (18)

Nummer 1 van Johnny Marr en mezelf.

Mijn favoriet nummer van Radiohead en de hoogst scorende van In Rainbows. Ik moet zeggen dat ik toch wat meer van dit album had verwacht dan een 8ste plek, gezien het gemiddelde en de score in de top-250 op MuMe. Misschien is het album wel goed, maar komen de nummers individueel te weinig uit de verf. Van enkele nummers kan je dit misschien zeggen, maar van Jigsaw Falling into Place niet, dit nummer staat als een huis en is het meest catchy nummer van de plaat. Weird Fishes / Arpeggi, Nude en Videotape vielen al buiten de top-10.

The Scientist schreef:
En dan ook maar een van de stevigere nummers, eigenlijk een beetje de Paranoid Android van In Rainbows, qua gevoel dan, en het is veel meer 1 nummer, geweldige combinatie van bas en stem, de puzzelstukjes vallen in dit nummer allemaal op hun plaats.

7. (110) Karma Police (18)

Nummer 1 van west, Scorpion_21 en arcade monkeys

Een tegenvaller qua positie wat mij betreft, dit nummer had ik toch hoger zien komen. Het kreeg gewoonweg te weinig noteringen in de top-10.

west schreef:
Eén van de allermooiste nummers ooit verschenen op deze planeet is Karma Police. 1000 % kippenvel, mijn nummer 1.

6. (116) The National Anthem * (19)

De nummer 1 van The Scientist en itchy

Het hoogst scorende nummer dat niet in de startlijst stond, maar daar dus wel in gemoeten volgens deze veelzeggende 6de plaats.

Titmeister schreef:
Een nummer dat volgens de licht-experimentele-britpop-a-la-The-Bends-liefhebbers volgens mij behoorlijk tegen de borst stuit. Dit is gewoon free jazz. Heerlijk, de rammende bas en schurende trompetten.

5. (144) Idioteque (23)

De nummer 1 van Teunnis, Titmeister, dix, hoi123 en sheep67

We nemen een ferme sprong in de puntentelling met Idioteque. Het hoogste nummer van Kid A strandt op een eervolle 5de plaats. Het geraakt daar door 5 eerste plaatsen en een handvol podiumplaatsen.

Titmeister schreef:
Idioteque is het beste nummer aller tijden. Punt. Dat ik vind ik al jaren en ik zou hele epistels kunnen schrijven waarom ik dat vind, maar ik beperk me tot een anekdote.

Ik heb regelmatig (lees vrijwel altijd) muziek in mijn hoofd. Meestal bestaande muziek, soms ontspruit er iets in mijn brein, waarvan ik denk dat ik het zelf bedacht heb. Aangezien legendarisch matig in staat ben om deze muziek in mijn hoofd daadwerkelijk om te zetten in bestaande noten, wilde ik vroeger nog wel eens sparren met vrienden die daar beter in zijn. Jaren geleden was het eens zo'n avond; ik vertelde een vriend van mij dat ik al een tijdje een nummer in mijn hoofd had, dat als dat precies zo uitgevoerd kon worden als ik het in mijn hoofd had, het wel eens het beste nummer ooit zou kunnen worden. Ik legde hem goedschiks en kwaadschiks uit wat ik bedoelde en we begonnen wat te klooien met Ableton. Natuurlijk kwamen we niet eens in de buurt.

Een paar weken later zag ik toevallig een optreden van Radiohead op tv en toen begon het me te dagen: het nummer dat ik in mijn hoofd had, bestond al en heette Idioteque. Dat ik het in mijn hoofd had, was niet vreemd: ik had Kid A thuis liggen, gekopieerd op cd gekregen van een andere vriend. Echter, het album raakte me niet meteen, in tegenstelling tot OK Computer, en na 2x draaien heb ik toen weggelegd. Idioteque was echter wel blijven hangen en na tijden naamloos rond te hebben gezongen in mijn hoofd, was ik er al vrij snel achter: dit is inderdaad het beste nummer aller tijden. Ik heb overigens daarna nooit meer poging gedaan om muziek te maken...

4. (160) Fake Plastic Trees (26)

Nummer 1 van Marty McFly, vigil, ArthurDZ, herman en laxus11

Nog 4 plaatsen te gaan en we hebben nog 3 nummers van The Bends en eentje van OK Computer. Kan The Bends voor één keer OKC kloppen? Met dit nummer alvast niet, hoewel het als een bezetene van start ging wist het dit niet vol te houden en zakte het weg naar de 4de plaats.

stoepkrijt schreef:
Grotendeels met veel gevoel en subtiliteit gebracht, maar toch is er in dit nummer ook ruimte voor die typische Radiohead-rock die de twee eerste albums zo kenmerkt.

Vijf eerste plaatsen voor Fake Plastic Trees? Dat is veel. Het zal mij benieuwen of Street Spirit en Paranoid Android dat ook gaan halen.

3. (169) Street Spirit (Fade Out) (26)

Nummer 1 van aERodynamIC, Casartelli, stoepkrijt en JoaMuse

De oud-winnaar van de MuMeladder eindigt op het podium. Eigenlijk niet al te best gestart kwam het nummer op het einde toch nog opzetten. Ook dit nummer van The Bends wordt het dus niet, dat in totaal met 5 nummers afgevaardigd werd in de finale.

Buiten OKC, The Bends, Kid A en In Rainbows had de top-10 geen plaats voor meer Radioheadalbums. Pablo Honey (Creep), Amnesiac (Pyramid Song en Knives Out) en Hail To The Thief (There There) haalden echter wel nog de finale. Daarin was dan zelfs geen plaats meer voor The King of Limbs

stoepkrijt schreef:
Radiohead vangt al het onheil van de hele wereld in één liedje. Beangstigend, zo klinkt het. Als ik dit luister voel ik me ineens heel kwetsbaar en ongelukkig.

2. (174) Exit Music (For a Film) (26)

Nummer 1 van GrafGantz, Simon77 en nelis

Zowat de hele rit op kop staan en dan alsnog door het laatste lijstje de koppositie verliezen, dat moet zuur zijn. Ik had het persoonlijk ook wel eens verfrissend gevonden als Exit Music eens bovenaan stond bij deze Greatest Hits. Niet dus, want er sprokkelde nog 1 nummer meer punten...

misterfool schreef:
De ballad van OK computer. Het kippenvel komt met name van het stukje vlak voor de climax(zo rond de 2 minuten). Vervreemdend effect met die stemmen op de achtergrond. Het moment dat de drums hun intrede doen, gaat het kippenvel omhoog.

1. (179) Paranoid Android (27)

Nummer 1 van mol, dynamo d, Renoir en Misterfool

Renoir schreef:
Mijn onverbiddelijke nummer 1. Paranoid Android bevat alles wat Radiohead interessant maakt. En de intro is ook nog een hele fijne ringtone!

En de nummer 1 van deze Greatest Hits-editie is (rarara) Paranoid Android geworden. Ondanks dat deze mastodont ook vlot punten sprokkelde doorheen het spel, stond het slechts sporadisch op de eerste plaats. Tot het lijstje van Teunnis kwam 1 minuut voor de deadline en het lot bezegelde. Zeker een verdiende winnaar lijkt me, verrassend natuurlijk niet nadat het in 2011 en 2012 ook als beste nummer van MuMe werd verkozen over alle nummers heen. En hiermee heeft OKC nog maar eens The Bends verslagen en is deze Greatest Hits dan ook ten einde. Ik bedank de 36 (!) deelnemers die dit spel tot leven brachten en geef het stokje door aan zaaf en zijn Greatest Hits van The Sound

Was een mooie editie. De top 3 hoeft voor mij niet meer zo (had ze geen van allen in mijn top 10 geloof ik) wegens stukgedraaid, maar heb toch wel weer genoten weer wat albums van ze te draaien. En net, na 14 jaar, dan eindelijk Kid A maar eens verhoogd naar de maximale score.

Thanks dumb_helicopter

Bedankt dumb_helicopter voor weer een mooie editie.

dix
De Paranoïde Androïde is duidelijk op z'n retour. In 2016 hebben we heus een andere nummer 1.

dumb_helicopter schreef:
Tot het lijstje van Teunnis kwam 1 minuut voor de deadline en het lot bezegelde.

Als ik goed tel stonden ze voor mijn lijstje op gelijke puntenaantal en geldt dan niet het aantal #1-noteringen?
Zo niet, voel ik me alsnog niet schuldig; in een andere bui had ik Exit Music nog heel wat plekjes hoger kunnen zetten, maar echt niet boven Paranoid Android (en Idioteque).

zaaf
Greatest hits van The Sound

1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.

De startlijst:

All Fall Down
Counting the Days
Golden Soldiers
Hand of Love
Heyday
Hot House
I Can't Escape Myself
Iron Years
Kinetic
Missiles
Monument
One Thousand Reasons
Sense of Purpose
Skeletons
Temperature Drop
Total Recall
Under You
Where the Love Is
Winning
Winter

Misschien wil freddze, of Lukas, of panjoe de topictitel aanpassen?

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 22.00u.

zaaf
Er zal ws een lagere opkomst zijn dan bij de Radiohoofden, misschien willen de volgende users ook aan deze editie meedoen:
Arnobone machineChameleon DaydivartErwin.cjohan de wittMjumannelisnightfriendorbitSTaRSstephan73Telamonthe vikingWesleyX16

Telamon
Ah leuk, mn favoband! Nog 10 toppers erbij:

Acceleration Group
Burning Part of Me
Cost of Living
Deep Breath
Music Business
Party of the Mind
Possession
Silent Air
Statik
We Could Go Far

dix
From the Lions Mouth komt vast helemaal voorbij, dus vooral even aandacht voor Shock Of Daylight:

Longest Days
Dreams Than Plans

En dan de rest:

Unwritten Law
Desire
Fatal Flaw
Silent Air
Party Of The Mind (hoe kon je die vergeten Zaaf? toch wel een eighties hitje)
Glass and Smoke
We Could Go Far
Whirlpool

panjoe (moderator)
zaaf: kan je in het vervolg alleen moderators taggen in je verzoeken? freddze is een crewlid, die kan geen topictitels voor je aanpassen.

zaaf
panjoe schreef:
zaaf: kan je in het vervolg alleen moderators taggen in je verzoeken? freddze is een crewlid, die kan geen topictitels voor je aanpassen.

ah oke. excuus.
dan had ik hem als liefhebber moeten taggen.

maar dank voor je aanpassing.

zaaf Ik ben komende week in Ebgeland en doe daar niet aan internet, dus ik skip deze.
Wel een mooie, ik hoopte 'm nog mee te kunnen pikken, toch veel plezier.
Misschien nog eens een berichtje hier plaatsen : The Sound
Anders ook de recente box kopers taggen.

Cured
Ik stap de 2e ronde wel in.

Mij hoef je niet te taggen hoor!

Burning Part of Me
Fatal Flaw
Glass and Smoke
Heartland
Hour of Need
Judgement
New Dark Age
Possession
Silent Air
Unwritten Law

zaaf
Rudi S schreef:
zaaf Ik ben komende week in Ebgeland en doe daar niet aan internet, dus ik skip deze.
Wel een mooie, ik hoopte 'm nog mee te kunnen pikken, toch veel plezier.
Misschien nog eens een berichtje hier plaatsen : The Sound
Anders ook de recente box kopers taggen.

thanks for the tips have fun in england! (wel jammer dat je niet meedoet...)

The Sound, daar heb ik zin in!

Helemaal niets van Propaganda in startlijst? Foei!
New Dark Age staat er ook niet tussen, maar dat komt met de nominaties wel goed denk ik. Dat nummer is populair genoeg.

In de finale haak ik aan

zaaf
en dan niet klagen dat je favorieten er niet bij staan he?

Ik beloof het

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.