Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2014, 21:13 uur
1. Welcome Home (Sanitarium)
2. Fade To Black
3. For Whom The Bell Tolls
4. Orion
5. The Call of Ktulu
6. One
7. Blackened
8. Sad But True
9. ...And Justice For All
10. Ride The Lightning
\m/ \m/
Wat een band, wat een band...ik heb hun instrumentale nummers altijd zeer bijzonder gevonden. Ook op hun laatste album is er weer zo'n instrumentale kraker te vinden: "Suicide & Redemption".
2. Fade To Black
3. For Whom The Bell Tolls
4. Orion
5. The Call of Ktulu
6. One
7. Blackened
8. Sad But True
9. ...And Justice For All
10. Ride The Lightning
\m/ \m/
Wat een band, wat een band...ik heb hun instrumentale nummers altijd zeer bijzonder gevonden. Ook op hun laatste album is er weer zo'n instrumentale kraker te vinden: "Suicide & Redemption".
0
geplaatst: 24 januari 2014, 11:02 uur
1. Master of Puppets
2. Fade to Black
3. One
4. Welcome Home (Sanitarium)
5. … And Justice for All
6. Blackened
7. Sad but True *
8. The Call of Ktulu *
9. Creeping Death
10. The Unforgiven
2. Fade to Black
3. One
4. Welcome Home (Sanitarium)
5. … And Justice for All
6. Blackened
7. Sad but True *
8. The Call of Ktulu *
9. Creeping Death
10. The Unforgiven
0
geplaatst: 24 januari 2014, 11:36 uur
1. Master of Puppets
2. One
3. The Call of Ktulu
4. Orion
5. Sad But True
6. Fade to Black
7. For Whom the Bell Tolls
8. Seek & Destroy
9. The Unforgiven
10 Battery
In Master of Puppets hoor ik alles van Metallica terug: rauwe snelheid, fraaie rust en een geweldige gitaarsolo. One is een waanzinnig mooi nummer met alweer een fantastische gitaarsolo en The Call of Ktulu en Orion (in willekeurige volgorde) staan voor die echt fantastisch intense instrumentale nummers van de band. Sad But True is niet het beste nummer van mijn favoriete album, Metallica: o.a. My Friend of Mysery, Of Wolf and Man & Wherever I May Roam waren helaas niet genomineerd.
2. One
3. The Call of Ktulu
4. Orion
5. Sad But True
6. Fade to Black
7. For Whom the Bell Tolls
8. Seek & Destroy
9. The Unforgiven
10 Battery
In Master of Puppets hoor ik alles van Metallica terug: rauwe snelheid, fraaie rust en een geweldige gitaarsolo. One is een waanzinnig mooi nummer met alweer een fantastische gitaarsolo en The Call of Ktulu en Orion (in willekeurige volgorde) staan voor die echt fantastisch intense instrumentale nummers van de band. Sad But True is niet het beste nummer van mijn favoriete album, Metallica: o.a. My Friend of Mysery, Of Wolf and Man & Wherever I May Roam waren helaas niet genomineerd.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 13:57 uur
1. Welcome Home (Sanitarium)
2. Fade to Black
3. Orion
4. Master of Puppets
5. Battery
6. To Live Is To Die
7. Disposable heroes
8. Blackened
9. Creeping Death
10. The Call of Ktulu
2. Fade to Black
3. Orion
4. Master of Puppets
5. Battery
6. To Live Is To Die
7. Disposable heroes
8. Blackened
9. Creeping Death
10. The Call of Ktulu
0
geplaatst: 24 januari 2014, 14:46 uur
1. Fade to Black
2. One
3. The Call of Ktulu *
4. The Four Horsemen
5. Master of Puppets
6. Creeping Death
7. The Unforgiven
8. Welcome Home (Sanitarium)
9. Seek and Destroy
10. Fight Fire with Fire *
2. One
3. The Call of Ktulu *
4. The Four Horsemen
5. Master of Puppets
6. Creeping Death
7. The Unforgiven
8. Welcome Home (Sanitarium)
9. Seek and Destroy
10. Fight Fire with Fire *
0
geplaatst: 24 januari 2014, 17:29 uur
1. Master of Puppets
2. Enter Sandman
3. One
4. The Unforgiven
5. Sad but True *
6. For Whom the Bell Tolls
7. Disposable Heroes *
8. Fade to Black
9. The Call of Ktulu *
10. Battery
2. Enter Sandman
3. One
4. The Unforgiven
5. Sad but True *
6. For Whom the Bell Tolls
7. Disposable Heroes *
8. Fade to Black
9. The Call of Ktulu *
10. Battery
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:43 uur
1. Sad But True
2. One
3. Fade To Black
4. The Unforgiven
5. The Call Of Ktulu
6. Creeping Death
7. Enter Sandman
8. Orion
9. Master of Puppets
10. Ride The Lightning
2. One
3. Fade To Black
4. The Unforgiven
5. The Call Of Ktulu
6. Creeping Death
7. Enter Sandman
8. Orion
9. Master of Puppets
10. Ride The Lightning
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:48 uur
Het valt mij op dat zich bij deze band mensen verzamelen met behoorlijk uiteenlopende smaken terwijl het geen echte metalheads zijn.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 22:50 uur
Het debuutalbum Kill 'em All doet het allerminst goed in de finale. Allebei de nummers daarvan eindigen onderaan (jammer genoeg voor mij).
11. Enter Sandman - 53 punten - 9 stemmers - op 1 bij dynamo d
12. Blackened - 49 punten - 11 stemmers - op 1 bij Arno
13. … And Justice for All - 47 punten - 10 stemmers
14. Ride the Lightning * - 44 punten - 12 stemmers
15. Fight Fire with Fire * - 44 punten - 7 stemmers - op 1 bij yeahyeahyeah
16. To Live Is To Die * - 40 punten - 7 stemmers - op 1 bij aERodynamIC
17. Battery - 39 punten - 10 stemmers - op 1 bij Von Helsing
18. Disposable Heroes * - 38 punten - 8 stemmers
19. The Four Horsemen - 38 punten - 7 stemmers
20. Seek and Destroy - 24 punten - 9 stemmers
11. Enter Sandman - 53 punten - 9 stemmers - op 1 bij dynamo d
12. Blackened - 49 punten - 11 stemmers - op 1 bij Arno
13. … And Justice for All - 47 punten - 10 stemmers
14. Ride the Lightning * - 44 punten - 12 stemmers
15. Fight Fire with Fire * - 44 punten - 7 stemmers - op 1 bij yeahyeahyeah
16. To Live Is To Die * - 40 punten - 7 stemmers - op 1 bij aERodynamIC
17. Battery - 39 punten - 10 stemmers - op 1 bij Von Helsing
18. Disposable Heroes * - 38 punten - 8 stemmers
19. The Four Horsemen - 38 punten - 7 stemmers
20. Seek and Destroy - 24 punten - 9 stemmers
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:07 uur
10. Sad But True - 64 punten - 12 stemmers - op 1 bij nelis
Niet het hoogstgenoteerde nummer van de toegift naar het mainstreampubliek, The Black Album. Wel nog mooi in de top 10 en dat kan niet gezegd worden van dé overall klassieker Nothing Else Matters.
Niet het hoogstgenoteerde nummer van de toegift naar het mainstreampubliek, The Black Album. Wel nog mooi in de top 10 en dat kan niet gezegd worden van dé overall klassieker Nothing Else Matters.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:13 uur
9. The Unforgiven - 66 punten - 15 stemmers
Het laatste nummer van The Black Album staat reeds op 9 dus. Hoewel misschien wel wat verrassend dat het dit nummer is. Bij niemand op 1 gezet, maar wel een aantal tweede plaatsen voor het eerste deel van het drieluik. Deel 2 van Reload en deel 3 van Death Magnetic eindigden beiden in de nominatieronde.
Het laatste nummer van The Black Album staat reeds op 9 dus. Hoewel misschien wel wat verrassend dat het dit nummer is. Bij niemand op 1 gezet, maar wel een aantal tweede plaatsen voor het eerste deel van het drieluik. Deel 2 van Reload en deel 3 van Death Magnetic eindigden beiden in de nominatieronde.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:18 uur
8. Orion - 71 punten - 12 stemmers
Misschien wel één van de beste instrumentals ooit (na die andere van het vorige album). Gespeeld op de begrafenis van bassist Cliff Burton die stierf na een busongeluk in Zweden op de tour van het album waar dit vandaan komt, Master of Puppets. Na zijn dood zijn is Metallica nooit meer hetzelfde geweest.
Misschien wel één van de beste instrumentals ooit (na die andere van het vorige album). Gespeeld op de begrafenis van bassist Cliff Burton die stierf na een busongeluk in Zweden op de tour van het album waar dit vandaan komt, Master of Puppets. Na zijn dood zijn is Metallica nooit meer hetzelfde geweest.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:23 uur
7. Creeping Death - 82 punten - 14 stemmers - nummer 1 van Cured
Tijd voor het eerste van de 4 nummers van Ride the Lightning in de top 7. Ik denk dat hiermee wel duidelijk is wat het best gewaardeerde album is van Metallica.
Tijd voor het eerste van de 4 nummers van Ride the Lightning in de top 7. Ik denk dat hiermee wel duidelijk is wat het best gewaardeerde album is van Metallica.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:29 uur
6. For Whom the Bell Tolls - 88 punten - 16 stemmers
Het laatste nummer dat door niemand op 1 is gezet, strandt op plaats 6. Een nummer gebaseerd op een boek van Ernest Hemingway, waarin de unieke manier van leadbas spelen door Burton door velen verkeerdelijk aanzien wordt als een gitaarsolo.
Het laatste nummer dat door niemand op 1 is gezet, strandt op plaats 6. Een nummer gebaseerd op een boek van Ernest Hemingway, waarin de unieke manier van leadbas spelen door Burton door velen verkeerdelijk aanzien wordt als een gitaarsolo.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:37 uur
5. Welcome Home (Sanitarium) - 105 punten - 19 stemmers - op 1 bij Johnny Marr en odi
We duiken de top 5 in met het voorlaatste nummer van Master of Puppets (het laatste kan je wel raden zeker
) Een nummer dat ietwat geïnspireerd is op 'One Flew Over The Cuckoo's Nest'. Ook het eerste nummer van Metallica dat ooit in een serie of film gebruikt is.
We duiken de top 5 in met het voorlaatste nummer van Master of Puppets (het laatste kan je wel raden zeker
) Een nummer dat ietwat geïnspireerd is op 'One Flew Over The Cuckoo's Nest'. Ook het eerste nummer van Metallica dat ooit in een serie of film gebruikt is.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:44 uur
4. The Call of Ktulu - 107 punten - 18 stemmers - op 1 bij oceanvolta, Casartelli en Tribal Gathering
De hoogstgenoteerde instrumental en ook een nummer dat ze wat mij betreft wat meer mogen spelen live. Gebaseerd op het gelijknamige boek, waarbij Ktulu blijkbaar één of ander afschrikwekkend beest is.
De hoogstgenoteerde instrumental en ook een nummer dat ze wat mij betreft wat meer mogen spelen live. Gebaseerd op het gelijknamige boek, waarbij Ktulu blijkbaar één of ander afschrikwekkend beest is.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:51 uur
3. One - 120 punten - 18 stemmers - op 1 bij arcade monkeys
De eerste videoclip voor Metallica als ik me niet vergis. Verder zit er ook achter dit nummer een mooi verhaal:
De eerste videoclip voor Metallica als ik me niet vergis. Verder zit er ook achter dit nummer een mooi verhaal:
This song is about a soldier fighting in a war and a mortar blows off in his face. He can't hear, see, smell, taste and he doesn't have arms or legs. He comes out of a coma in a hospital. During the time he is in the hospital he reflects on his life and things his father told him. Eventually the doctors get worried because he's having spasms all the time, but he doesn't seem to be dying. They call in the general and he can't figure it out either but the soldier with the general recognizes it. "Its Morse code," he says. The general asks what he is saying and the soldier looks for a minute and then says, "He is saying K-I-L-L- M-E over and over again.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 00:01 uur
2. Master of Puppets - 154 punten - 24 stemmers - op 1 bij Kronos, Dieter, vielip, Simon77, laxus11, west en LucM.
Stond erg lang bovenaan totdat mijn lijstje kwam, dan wisselde het nog één keer, maar het vrij late lijstje van Nelis deed 'm uiteindelijk de das om. Een nummer over wat drugs blijkbaar en ook een nummer dat in erg veel Metallica-toplijstjes bovenaan zou staan maar niet in het onze.
Stond erg lang bovenaan totdat mijn lijstje kwam, dan wisselde het nog één keer, maar het vrij late lijstje van Nelis deed 'm uiteindelijk de das om. Een nummer over wat drugs blijkbaar en ook een nummer dat in erg veel Metallica-toplijstjes bovenaan zou staan maar niet in het onze.
Kronos schreef:
Wegens de onuitwisbare impact die het nummer Master of Puppets al bij de eerste beluistering had en de prachtige gitaarsolo waarvan ik nog altijd kippenvel krijg, komt dit op het hoogste schavot.
Wegens de onuitwisbare impact die het nummer Master of Puppets al bij de eerste beluistering had en de prachtige gitaarsolo waarvan ik nog altijd kippenvel krijg, komt dit op het hoogste schavot.
west schreef:
In Master of Puppets hoor ik alles van Metallica terug: rauwe snelheid, fraaie rust en een geweldige gitaarsolo.
In Master of Puppets hoor ik alles van Metallica terug: rauwe snelheid, fraaie rust en een geweldige gitaarsolo.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 00:08 uur
1. Fade to Black - 157 punten - 22 stemmers - op 1 bij Sir Spamalot, DjFrankie, Brunniepoo, vigil, johannesA en ikzelf
Dit is 'm dan: het beste Metallica-nummer volgens de Metallica-adepten hier op dit forum. En hiervoor ga ik mijn zeggetje dat ik erover gedaan heb in de MuMeladder eens quoten:
Dit is 'm dan: het beste Metallica-nummer volgens de Metallica-adepten hier op dit forum. En hiervoor ga ik mijn zeggetje dat ik erover gedaan heb in de MuMeladder eens quoten:
Fade to Black komt uit het uit 1984 stammende meesterwerk van Metallica, Ride the Lightning. Dit is één van Metallica's eerste ballads en naar mijn mening ook de mooiste en zit ook in mijn ultimate Metallica top-3. Hoewel iedereen denkt dat het nummer gaat over zelfmoordgedachten - er zijn zelfs klachten gekomen op Metallica omdat er inderdaad fans zelfmoord gepleegd hebben op/door dit nummer - gaat het eigenlijk over het verlies van een voor de band erg waardevolle versterker met een unieke sound en hoe er met dit verlies toch doorgezet werd. Er is over 2 continenten tot in de uithoeken gezocht voor een vervanger tot er één gevonden werd. Naast de prachtige, voor mij dan, multi-interpreteerbare tekst is de instrumentatie van weergaloos niveau! Na een erg rustig en triest begin, komt na een tijdje die steeds maar meer aanzwengelende gitaarsolo die uitmunt in een zo goed als perfecte climax. Een klein minpuntje mijns inziens is die fade out op het einde, dit had ik liever geëindigd gezien met een ultieme drumslag.
Nog een fijne noot bij dit nummer is dat er toen dit gespeeld werd op een show in Montréal de pyro-installatie wat verkeerd afgesteld stond en James Hetfield in een stukje barbecuevlees veranderde.
Nog een fijne noot bij dit nummer is dat er toen dit gespeeld werd op een show in Montréal de pyro-installatie wat verkeerd afgesteld stond en James Hetfield in een stukje barbecuevlees veranderde.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 00:11 uur
Iedereen erg bedankt om mee te spelen. Met 26 ingezonden lijstjes kunnen we toch zeker van een succes spreken. Altijd aangenaam om eens een weekje mezelf volledig in Metallica onder te dompelen. Aan alle mooie liedjes komt echter een eind, want ik geef nu het stokje door aan herman die er ook wat moois van zal maken met de Greatest Hits van Chemical Brothers!
0
geplaatst: 25 januari 2014, 02:38 uur
The Greatest Hits of Chemical Brothers!
1ste RONDE nominatie
De startlijst zie je hieronder. Het zijn volgens mij allemaal singles geweest. Maar er blijft nog genoeg moois over dat niet in de startlijst staat.
De opdracht is dan ook simpel: nomineer nog 10 nummers die niet in deze startlijst staan. De 10 nummers die het meest genomineerd zijn gaan door.
Believe
Block Rockin' Beats
Do It Again
Elektrobank
Escape Velocity
Galvanize
Hey Boy Hey Girl
It Began in Afrika
Leave Home
Let Forever Be
Life Is Sweet
Midnight Madness
Out of Control
Saturate
Setting Sun
Song to the Siren
Star Guitar
The Private Psychedelic Reel
The Salmon Dance
Under the Influence
Deadline: maandagavond 20.00 uur.
1ste RONDE nominatie
De startlijst zie je hieronder. Het zijn volgens mij allemaal singles geweest. Maar er blijft nog genoeg moois over dat niet in de startlijst staat.
De opdracht is dan ook simpel: nomineer nog 10 nummers die niet in deze startlijst staan. De 10 nummers die het meest genomineerd zijn gaan door.
Believe
Block Rockin' Beats
Do It Again
Elektrobank
Escape Velocity
Galvanize
Hey Boy Hey Girl
It Began in Afrika
Leave Home
Let Forever Be
Life Is Sweet
Midnight Madness
Out of Control
Saturate
Setting Sun
Song to the Siren
Star Guitar
The Private Psychedelic Reel
The Salmon Dance
Under the Influence
Deadline: maandagavond 20.00 uur.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 10:40 uur
GREATEST HITS intekenlijst
Wie wil er een editie van Greatest Hits leiden?
Je mag je naam en de artiest die je wil spelen toevoegen aan de lijst.
- herman (Chemical Brothers)
- arcade monkeys (Rolling Stones)
- kemm (Beyoncé / DC incl.)
- El Ninjo (Sufjan Stevens)
- herman (Can)
- Scientist (PJ Harvey)
- dynamo d (Porcupine Tree/Steven Wilson)
- Dance Lover ( Orbital )
- Zephyr (Wipers/Greg Sage)
- Dance Lover ( Röyksopp )
- arcade monkeys (Modest Mouse)
- Dance Lover ( Dandy Warhols )
- Zephyr (Cabaret Voltaire)
- Laxus11 ( The Beatles)
- ArthurDZ (Wu-Tang Clan + soloprojecten geproducet door RZA)
- The Eraser (Animal Collective)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- DjFrankie (The Jesus and Mary Chain)
- Scientist (Songs Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
- west (Pearl Jam)
- Casartelli (The Gathering)
- kobe bryant fan (Autechre)
- yeahyeahyeah (Wire)
- dumb_helicopter (Radiohead)
- herman (Can)
- Scientist (PJ Harvey)
- Laxus11 ( The Beatles)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- west (Pearl Jam)
- yeahyeahyeah (Wire)
0
geplaatst: 25 januari 2014, 13:38 uur
Metallica heb ik toch wel een haat-liefderelatie mee. De ene keer vind ik het geweldig en de andere keer druk ik het gauw weg. Te veel Metallica achter elkaar trek ik ook niet, dus vandaar dat ik ook niet meegedaan heb.
Ondertussen kan ik wel zeggen dat ik One, Fade to Black, ...and Justice for All, Master of Puppets en The Unforgiven wel geweldige nummers vindt. Toch vooral de 'rustige' nummers dus. Zodra het echt.. ja, noem je dit ook grunten?... wordt, haak ik meestal af.
Ik zal dan ook maar gelijk het balletje opwerpen: hoe zou Nothing Else Matters het gedaan hebben? Toch beter dan een aantal die nu onderin stonden, lijkt me zo.
P.S. Misschien handig om met Radiohead te wachten tot het nieuwe album er is dumb_helicopter? Hoewel die er misschien tzt al wel is.
In ieder geval grappig dat mijn Radiohead top 10 flink gewijzigd is. Toen nummers weggestemd die nu dik top 10 zouden scoren, zelfs top 3.
Ondertussen kan ik wel zeggen dat ik One, Fade to Black, ...and Justice for All, Master of Puppets en The Unforgiven wel geweldige nummers vindt. Toch vooral de 'rustige' nummers dus. Zodra het echt.. ja, noem je dit ook grunten?... wordt, haak ik meestal af.
Ik zal dan ook maar gelijk het balletje opwerpen: hoe zou Nothing Else Matters het gedaan hebben? Toch beter dan een aantal die nu onderin stonden, lijkt me zo.
P.S. Misschien handig om met Radiohead te wachten tot het nieuwe album er is dumb_helicopter? Hoewel die er misschien tzt al wel is.
In ieder geval grappig dat mijn Radiohead top 10 flink gewijzigd is. Toen nummers weggestemd die nu dik top 10 zouden scoren, zelfs top 3.

0
geplaatst: 25 januari 2014, 17:03 uur
All Rights Reversed
Burst Generator
Come with Us
Horse Power
In Dust We Trust
It Doesn't Matter
Marvo Ging
One Too Many Mornings
Three Little Birdies Down Beats
We Are the Night
Burst Generator
Come with Us
Horse Power
In Dust We Trust
It Doesn't Matter
Marvo Ging
One Too Many Mornings
We Are the Night
0
geplaatst: 25 januari 2014, 17:20 uur
GREATEST HITS intekenlijst
- herman (Can)
- Scientist (PJ Harvey)
- Laxus11 ( The Beatles)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- west (Pearl Jam)
- yeahyeahyeah (Wire)
- 7744leon (Tool)
- herman (Can)
- Scientist (PJ Harvey)
- Laxus11 ( The Beatles)
- dynamo d (Anouk)
- Teunnis (Frank Zappa)
- west (Pearl Jam)
- yeahyeahyeah (Wire)
- 7744leon (Tool)
0
geplaatst: 25 januari 2014, 23:32 uur
One Too Many Mornings
Swoon
Don `t Think
Denmark
Don `t Stop The Rock
The Boxer
Horse Power
We Are The Night
All Rights Reversed
Come with Us
Swoon
Don `t Think
Denmark
Don `t Stop The Rock
The Boxer
Horse Power
We Are The Night
All Rights Reversed
Come with Us
0
geplaatst: 28 januari 2014, 00:26 uur
Achteraf had ik misschien beter niet van week kunnen ruilen vanwege Metallica, weinig tijd deze week met 3 dagen Rotterdams filmfestival, een popquiz en een concert en een avond overwerken.
Moet nog maar zien of het lukt de finale vrijdagavond te doen, zou ook kunnen dat ik de deadline vervroeg of dat ik het zaterdagochtend moet doen.
Eerst nog even mijn 10 nominaties:
It Doesn't Matter
Don't stop The Rock
Swoon
Hold Tight London
Music: Response
The Boxer
One Too Many Mornings
Horse Power
Loops of Fury
Moet nog maar zien of het lukt de finale vrijdagavond te doen, zou ook kunnen dat ik de deadline vervroeg of dat ik het zaterdagochtend moet doen.Eerst nog even mijn 10 nominaties:
It Doesn't Matter

Don't stop The Rock
Swoon
Hold Tight London

Music: Response
The Boxer
One Too Many Mornings
Horse Power
Loops of Fury
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.