MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Pulp kan wel last krijgen van spreiding..kun je beter n rukalbum maken met 1 monsterhit

Alweer MJ vergeten zelfde gebeurde in 1982, 91 en nu in 95

laxus11 schreef:

Is niet erg hoor

chevy93 schreef:
Sowieso 2 keer Radiohead nog, Pulp, Oasis (Champagne Supernova!).

Verder nog wellicht: geweldige pompoenen, PJ Harvey en als Underworld mag, mag Faithless vast ook wel.

Faithless eindigt never nooit boven Underworld.

Ik denk Radiohead (2x), Pulp, Mobb Deep, Pumpkins, PJ en Blur. Ik hoop zelfs nog op Slowdive of Sparklehors. Björk mag ook wel.

Teunnis schreef:
(quote)

Faithless eindigt never nooit boven Underworld.

Ik denk Radiohead (2x), Pulp, Mobb Deep, Pumpkins, PJ en Blur. Ik hoop zelfs nog op Slowdive of Sparklehors. Björk mag ook wel.

Faithless lijkt me ook totaal geen kanshebber. Al is deze Underworld ook niet zo sterk. Had hem niet in mijn top 40.

Faithless is maar n saaie band..Underworld is dan n stuk beter...

laxus11 schreef:
Ik heb nog getwijfeld of ik je zou taggen maar ging er vanuit dat je niet weer zo stom zou zijn . Door Michael kan een kruis vrees ik maar wie weet dat een aantal hoge noteringen (thelion, west, ik) D'Angelo wel de lijst in kunnen helpen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb nog getwijfeld of ik je zou taggen maar ging er vanuit dat je niet weer zo stom zou zijn . Door Michael kan een kruis vrees ik maar wie weet dat een aantal hoge noteringen (thelion, west, ik) D'Angelo wel de lijst in kunnen helpen.

Ja had me maar getagd

7. Mobb Deep – Shook Ones, Pt. II

http://www.redbullmusicacademy.com/worldtour/images/campaign/newyork/tracks/ny-track-01-mobbdeep.jpg

Punten : 40
Nom : 6
Nr. 1 van : west Teunnis

Shook Ones, Pt. II deed gelijk om de eerste posities mee, gedurende de week werd het langzaam maar zeker iets minder, maar de eindlijst liep nooit gevaar voor dit duo.

Dedicated to "all the killers . . . for-real niggas who ain't got no feelings,"
Dit moet de ultieme Mob Deep gansterrap zijn, het gevaar hangt hier niet in de lucht het is er al.
De raps, de beats en de geloofwaardige teksten maken dit een van de jaren 90 toppers in het genre.
Fraaie samples van o.a. Quincy jones en Herby Hancock maken deze klassieker af.
En die piano is gewoon prachtig.

Ken ik niet...

luigifort schreef:
Ken ik niet...

Zit toch echt in jouw hoekje

Meer dan terechte notering voor dit prachtwerkje!

Rudi S schreef:
(quote)

Zit toch echt in jouw hoekje

..net geluisterd..geen bal aan..gewoon 5 min t zelfde..

Top! En ook mijn nummer zes mag meespelen .

zaaf
uitstekend heren, verdiende plek voor deze classic.

Dat is leuk thuis komen. Mijn nummer 1 en een ultieme hip-hop klassieker op 7. Overigens één van de beste hip-hop albums ooit. Goeie keus Teunnis!

Was dus opvallend genoeg ook de nummer 1 voor 1995 bij RYM.

6. Blur - The Universal

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/Blur_-_The_Universal_front_single_cover.jpg

Punten : 51
Nom : 7
Nr. 1 van : zaaf GrafGantz

Nu gaan wij stappen maken, 11 punten meer dan de nummer 7 , Blur heeft nog 3 andere liedjes in de strijd.

Prachtig ballad van Blur, dit is Albarn op zijn best.
Als de violen inzetten heeft dit lied al gewonnen, een gloedvol refrein en dat muziekje daarna.
Blur is een winner , zeker als zij met zo’n mooi lied komen.
Tussen Oasis en Blur was er ook een soort competitie gaande (working class tegen middle class) hier is Blur door ons op voorsprong gezet.

Fraai is de Stanley Kubrick video hommage .

Mijn nummer 4!!

Prachtig, schitterend en ook erg mooi!

Mijn nummer 2

Weergaloos nummer!

Een tijdje geleden was er een soort 'kettingbrief' op Facebook waar je de 10 nummers moest noemen die een belangrijke rol in je leven hebben gespeeld. Deze had ik toen ook (net als mijn nummer 1 van 1994 en 1995 trouwens), schreef er toen dit over:

- Nog meer 1995. Het jaar waarin ik grotendeels 16 was, blijkbaar het jaar waarin je muzikaal gevormd wordt. Blur vond ik altijd al leuk en Damon Albarn vind ik een geweldige zanger, maar The Universal is toch wel het ultieme muzikale hart-onder-de-riem. "If the days they seem to fall through you, well just let them go".

Mooi nummer, maar niet in mijn top 10, vraag me nu wel af waarom niet

De nummer 6 nu, heeft al meer punten dan de winnaar van vorig jaar.

Uitstekende lijst dusver.

Rudi S schreef:
De nummer 6 nu, heeft al meer punten dan de winnaar van vorig jaar.

En wat wil dat zeggen?

Pulp komt ook nog wel.
Pulp is trouwens ook de hoofdfactor voor een flop lijst.

luigifort schreef:
(quote)

En wat wil dat zeggen?

Dat de nummer 5 er nog veel meer heeft

Geen klachten hier. Hoewel niet in mijn lijst ook blij met Shook Ones, van een van mijn favoriete hiphop albums.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat de nummer 5 er nog veel meer heeft

Ws ook dat dit jaar meer uitschieters heeft en vorig jaar in de breedte meer goede muziek...

5. Pulp - Disco 2000

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/ea/Disco_2000_Single_CD2.jpg/220px-Disco_2000_Single_CD2.jpg

Punten : 61
Nom : 9
Nr. 1 van : Gretz

Weer 10 punten meer dan de nummer 6, wij maken reuze stappen.
Kijk daar hebben wij dan Pulp weer en dit lied staat een keer niet op 1, toch maar enkele mijlpalen:
Nog nooit haalde een Pulplied zoveel punten en nog nooit stond Pulp in onze top 10 door een 10punter (deze kwam wel op de slotdag binnen).

Het verhaal in het liedje zou op echte ervaringen van Cocker gebaseerd zijn.
Well we were born within one hour of each other.
Our mothers said we could be sister and brother.
Your name is Deborah, Deborah.

Disco 2000 is vanaf het (Does Your Mother Know achtige) gitaarintro een prachtig Britpop liedje,
Cocker kan je echt meenemen in een liedje en dat lukt hier ook weer prima.
De disco is hier verstop in jaren 90 rockgitaren en een verslavend refrein, wat weken in je hoofd kan blijven zitten.

Wat vond de echte Deborah er van: "Born in Sheffield, my claim to fame is growing up and sleeping with Jarvis Cocker, well someone had to do it, and it was all perfectly innocent!

Het is overigens triest met haar afgelopen, in 2013 is een kanker bij haar ontdekt waaraan ze eind 2014 is overleden.
Deborah Bone - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Daar zijn ze dan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:27 uur

geplaatst: vandaag om 18:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.