MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Dan heb je die van mij nog niet gezien !
Prachtig gewoon !!!

Geen onverdienstelijke start. De britten gaan weer goed scoren dit jaar.

GrafGantz schreef:
Ik vind mijn top 3 nog beter.

Jij zou nog weleens kunnen opkijken

Overigens dit jaar geen top 3 en zeker geen top 3 ook geen top 3 eigenlijk wel een normale top 3 , maar dan anders.

Zo, zijn we gelijk verlost van die Oasis.

Arno schreef:
Zo, zijn we gelijk verlost van die Oasis.

Ik mag hopen dat mijn nummer 1 nog voorbij komt

vigil schreef:
(quote)
Vanwaar deze conclussie?

Ik heb dat wel n beetje met prog..was nooit n echt grote liefhebber maar dat is toch wel wat minder..vind zelf ook dat een aantal bands...natuurlijk niet alle..een beetje oubollig klinken..vooral die uit de jaren 70..bedoel dan niet Marillion maar daar heb ik ook niet veel mee..

Rudi S schreef:
(quote)

Mooi dat jij kan inspringen Luigifort, ach ja jij bent toch ook een bikkel

Thanx .. als ik straks over Gangsta Rap moet schrijven niet meer

8. Underworld – Born Slippy (NUXX)

http://st.jetsetrecords.net/product/thumbnail/d/b/b/dbbe46deb69d190218c9f49a6e196d81/raw.jpg

Punten : 38
Nom : 8
Nr. 1 van : niemand

Maar liefst 8 nominaties en ja Underworld is hot in dit topic, met MMM Skyscraper I Love You ging het nog mis maar daarna kwamen de voltreffers.
Natuurlijk was er nog wat gedoe met versies maar ook dat is goed gekomen.
Born Slippy was de gehele week behoorlijk soeverein top 10.

Drive boy dog boy
Dirty numb angel boy
In the doorway boy
She was a lipstick boy
She was a beautiful boy
And tears boy
And all in your innerspace boy

Underworld is eigenlijk ontstaan uit de New wave scene combineert hier electronic / dance met vocalen die aan de punkrock herinneren.
Het pulserende ritme met de fel gebrachte tekstregels heeft een hypnotiserend effect, die tekst was eigenlijk bedoeld als grap maar bleek goed te werken.
De tekst zou dronkenmanstaal moeten voorstellen en Karl Hyde was destijds de uitgelezen persoon om dat uit te beelden.

Hoewel ik de originele mix al prima vind, geeft die populaire Nuxx mix het net nog iets extra en het nummer blijft toch geniaal in die slotscène van Trainspotting.

Rudi S schreef:
(quote)

Ikke, vorig jaar had ik 'm op 1 staan.

Dan ligt t dus aan jou Ben dan wel heel benieuwd naar jouw top 3...

Had deze wel wat hoger verwacht al heb ik hem niet.

Tja Born Slippy (NUXX) scoorde maar 2 keer meer dan 5 punten.

Hoop niet dat die andere er dan ook nog in staat.

Ben geen fan van Underworld..maar deze kon ik altijd wel hebben..Trainspotting soundtrack..maar eentje is id wel genoeg

Ben niet vertrouwd met de rest van Underworld's materiaal, maar hou wel van Born Slippy. Uit de tijd dat dance omarmd werd door het alternatieve publiek.

Mijn nummer 7, had hem eerst nog over het hoofd gezien omdat ik dacht dat alleen de "gewone" versie mee mocht spelen en niet NUXX.

Ms kunnen we n apart topic openen voor dance hiphop en gitaren..kijken wat dat oplevert

Rudi S schreef:
Muzikaal zijn er genoeg verwijzingen naar jaren70 pop en natuurlijk The Beatles, ook tekstueel zijn The Beatles (Lennon)prominent aanwezig zoals o.a. in “I'm gonna start a revolution from my bed”.
En wat te denken van de bril in de thumbnail van de clip?

Mijn nummer vier (Oasis) en zeven (Underworld), voorwaar geen slecht begin! Had ze beide overigens wel hoger verwacht.

Wat kunnen we nog verwachten? Ik ben vooral benieuwd of ik mijn nummer drie en vijf terug ga zien.

Edgar18 schreef:
Mijn nummer vier (Oasis) en zes (Underworld), voorwaar geen slecht begin! Had ze beide overigens wel hoger verwacht.

Wat kunnen we nog verwachten?

R.E.M. en Radiohead lijken me zekerheidjes. Aangevuld met (wellicht) Bjork, Blur, Pulp, Pumpkins en hopenlijk ook PJ.

R.E.M. hebben toch geen plaat uitgebracht in 1995 of ligt dat nou aan mij

Die is wel weer ruim in mijn top 3 komen dansen

Lekker dansen!

Ook in mijn top-10. Hopelijk hebben de Pumpkins niet te veel last van teveel goede nummers. Maar ik neem aan dat iedereen wel voor de vlinder is gegaan. Ruby of Porcelina mag ook wel, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

laxus11 schreef:
R.E.M. hebben toch geen plaat uitgebracht in 1995 of ligt dat nou aan mij

Scherp Lex, foutje van mij. Heb onlangs m'n 1996-lijstje ook al opgesteld en haalde in m'n hoofd even wat door elkaar.

Ja ik dacht al zoiets

GrafGantz schreef:
(quote)
R.E.M. en Radiohead lijken me zekerheidjes. Aangevuld met (wellicht) Bjork, Blur, Pulp, Pumpkins en hopenlijk ook PJ.

Gezien de winsten van de 2 voorgaande jaren en dat 1995 hun bekendste plaat uitkwam lijkt Pulp me geen wellichtje maar een echte zekerheid. Ik verwacht zelf ook Cave/Kylie nog en hopelijk Bowie.

Radiohead en Pulp verwacht ik dan ook beiden nog 2 keer, verder Blur en Pumpkins.

twee keer Radiohead ja, beide top 3 misschien wel

En zouden Brown Sugar en Shook Ones een kans maken?

Nog mensen met Michael in hun lijst?

2x Radiohead, Pulp, Pumpkins, Blur..

zaaf
die eerste twee wel, MJ niet.

Sowieso 2 keer Radiohead nog, Pulp, Oasis (Champagne Supernova!).

Verder nog wellicht: geweldige pompoenen, PJ Harvey en als Underworld mag, mag Faithless vast ook wel.

Edgar18 schreef:
Nog mensen met Michael in hun lijst?
http://www.sherv.net/cm/emoticons/hello/little-cutie-says-hello-smiley-emoticon.gif
2 keer zelfs.

Ik heb er overigens een hard hoofd in.

Ik ook, maar ik heb mijn best gedaan met een top vijf notering.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.