Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:17 uur
Dan heb je die van mij nog niet gezien ! 
Prachtig gewoon !!!
Geen onverdienstelijke start. De britten gaan weer goed scoren dit jaar.

Prachtig gewoon !!!

Geen onverdienstelijke start. De britten gaan weer goed scoren dit jaar.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:20 uur
GrafGantz schreef:
Ik vind mijn top 3 nog beter.
Ik vind mijn top 3 nog beter.
Jij zou nog weleens kunnen opkijken

Overigens dit jaar geen
top 3 en zeker geen
top 3 ook geen
top 3 eigenlijk wel een normale top 3 , maar dan anders.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:25 uur
Arno schreef:
Zo, zijn we gelijk verlost van die Oasis.
Zo, zijn we gelijk verlost van die Oasis.
Ik mag hopen dat mijn nummer 1 nog voorbij komt

0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:33 uur
Ik heb dat wel n beetje met prog..was nooit n echt grote liefhebber maar dat is toch wel wat minder..vind zelf ook dat een aantal bands...natuurlijk niet alle..een beetje oubollig klinken..vooral die uit de jaren 70..bedoel dan niet Marillion
maar daar heb ik ook niet veel mee..
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:50 uur
Thanx
.. als ik straks over Gangsta Rap moet schrijven niet meer 
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:56 uur
8. Underworld – Born Slippy (NUXX)
http://st.jetsetrecords.net/product/thumbnail/d/b/b/dbbe46deb69d190218c9f49a6e196d81/raw.jpg
Punten : 38
Nom : 8
Nr. 1 van : niemand
Maar liefst 8 nominaties en ja Underworld is hot in dit topic, met MMM Skyscraper I Love You ging het nog mis maar daarna kwamen de voltreffers.
Natuurlijk was er nog wat gedoe met versies maar ook dat is goed gekomen.
Born Slippy was de gehele week behoorlijk soeverein top 10.
Drive boy dog boy
Dirty numb angel boy
In the doorway boy
She was a lipstick boy
She was a beautiful boy
And tears boy
And all in your innerspace boy
Underworld is eigenlijk ontstaan uit de New wave scene combineert hier electronic / dance met vocalen die aan de punkrock herinneren.
Het pulserende ritme met de fel gebrachte tekstregels heeft een hypnotiserend effect, die tekst was eigenlijk bedoeld als grap maar bleek goed te werken.
De tekst zou dronkenmanstaal moeten voorstellen en Karl Hyde was destijds de uitgelezen persoon om dat uit te beelden.
Hoewel ik de originele mix al prima vind, geeft die populaire Nuxx mix het net nog iets extra en het nummer blijft toch geniaal in die slotscène van Trainspotting.
http://st.jetsetrecords.net/product/thumbnail/d/b/b/dbbe46deb69d190218c9f49a6e196d81/raw.jpg
Punten : 38
Nom : 8
Nr. 1 van : niemand
Maar liefst 8 nominaties en ja Underworld is hot in dit topic, met MMM Skyscraper I Love You ging het nog mis maar daarna kwamen de voltreffers.
Natuurlijk was er nog wat gedoe met versies maar ook dat is goed gekomen.
Born Slippy was de gehele week behoorlijk soeverein top 10.
Drive boy dog boy
Dirty numb angel boy
In the doorway boy
She was a lipstick boy
She was a beautiful boy
And tears boy
And all in your innerspace boy
Underworld is eigenlijk ontstaan uit de New wave scene combineert hier electronic / dance met vocalen die aan de punkrock herinneren.
Het pulserende ritme met de fel gebrachte tekstregels heeft een hypnotiserend effect, die tekst was eigenlijk bedoeld als grap maar bleek goed te werken.
De tekst zou dronkenmanstaal moeten voorstellen en Karl Hyde was destijds de uitgelezen persoon om dat uit te beelden.
Hoewel ik de originele mix al prima vind, geeft die populaire Nuxx mix het net nog iets extra en het nummer blijft toch geniaal in die slotscène van Trainspotting.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:56 uur
Dan ligt t dus aan jou
Ben dan wel heel benieuwd naar jouw top 3...
0
geplaatst: 24 juli 2015, 11:13 uur
Ben geen fan van Underworld..maar deze kon ik altijd wel hebben..Trainspotting soundtrack..maar eentje is id wel genoeg 

0
geplaatst: 24 juli 2015, 11:16 uur
Ben niet vertrouwd met de rest van Underworld's materiaal, maar hou wel van Born Slippy. Uit de tijd dat dance omarmd werd door het alternatieve publiek.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 11:37 uur
Mijn nummer 7, had hem eerst nog over het hoofd gezien omdat ik dacht dat alleen de "gewone" versie mee mocht spelen en niet NUXX.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 11:40 uur
Ms kunnen we n apart topic openen voor dance hiphop en gitaren..kijken wat dat oplevert 

0
geplaatst: 24 juli 2015, 11:41 uur
Rudi S schreef:
Muzikaal zijn er genoeg verwijzingen naar jaren70 pop en natuurlijk The Beatles, ook tekstueel zijn The Beatles (Lennon)prominent aanwezig zoals o.a. in “I'm gonna start a revolution from my bed”.
En wat te denken van de bril in de thumbnail van de clip? Muzikaal zijn er genoeg verwijzingen naar jaren70 pop en natuurlijk The Beatles, ook tekstueel zijn The Beatles (Lennon)prominent aanwezig zoals o.a. in “I'm gonna start a revolution from my bed”.

0
geplaatst: 24 juli 2015, 13:02 uur
Mijn nummer vier (Oasis) en zeven (Underworld), voorwaar geen slecht begin! Had ze beide overigens wel hoger verwacht.
Wat kunnen we nog verwachten? Ik ben vooral benieuwd of ik mijn nummer drie en vijf terug ga zien.
Wat kunnen we nog verwachten? Ik ben vooral benieuwd of ik mijn nummer drie en vijf terug ga zien.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 14:35 uur
Edgar18 schreef:
Mijn nummer vier (Oasis) en zes (Underworld), voorwaar geen slecht begin! Had ze beide overigens wel hoger verwacht.
Wat kunnen we nog verwachten?
Mijn nummer vier (Oasis) en zes (Underworld), voorwaar geen slecht begin! Had ze beide overigens wel hoger verwacht.
Wat kunnen we nog verwachten?
R.E.M. en Radiohead lijken me zekerheidjes. Aangevuld met (wellicht) Bjork, Blur, Pulp, Pumpkins en hopenlijk ook PJ.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 14:42 uur
R.E.M. hebben toch geen plaat uitgebracht in 1995 of ligt dat nou aan mij 

0
geplaatst: 24 juli 2015, 15:04 uur
Lekker dansen!
Ook in mijn top-10. Hopelijk hebben de Pumpkins niet te veel last van teveel goede nummers. Maar ik neem aan dat iedereen wel voor de vlinder is gegaan. Ruby of Porcelina mag ook wel, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ook in mijn top-10. Hopelijk hebben de Pumpkins niet te veel last van teveel goede nummers. Maar ik neem aan dat iedereen wel voor de vlinder is gegaan. Ruby of Porcelina mag ook wel, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 15:16 uur
Scherp Lex, foutje van mij. Heb onlangs m'n 1996-lijstje ook al opgesteld en haalde in m'n hoofd even wat door elkaar.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 15:19 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
R.E.M. en Radiohead lijken me zekerheidjes. Aangevuld met (wellicht) Bjork, Blur, Pulp, Pumpkins en hopenlijk ook PJ. Gezien de winsten van de 2 voorgaande jaren en dat 1995 hun bekendste plaat uitkwam lijkt Pulp me geen wellichtje maar een echte zekerheid. Ik verwacht zelf ook Cave/Kylie nog en hopelijk Bowie.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 15:27 uur
Radiohead en Pulp verwacht ik dan ook beiden nog 2 keer, verder Blur en Pumpkins.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 16:12 uur
En zouden Brown Sugar en Shook Ones een kans maken?
Nog mensen met Michael in hun lijst?
2x Radiohead, Pulp, Pumpkins, Blur..
2x Radiohead, Pulp, Pumpkins, Blur..
0
geplaatst: 24 juli 2015, 16:31 uur
Sowieso 2 keer Radiohead nog, Pulp, Oasis (Champagne Supernova!).
Verder nog wellicht: geweldige pompoenen, PJ Harvey en als Underworld mag, mag Faithless vast ook wel.
2 keer zelfs.
Ik heb er overigens een hard hoofd in.
Verder nog wellicht: geweldige pompoenen, PJ Harvey en als Underworld mag, mag Faithless vast ook wel.
Edgar18 schreef:
http://www.sherv.net/cm/emoticons/hello/little-cutie-says-hello-smiley-emoticon.gifNog mensen met Michael in hun lijst?
2 keer zelfs.

Ik heb er overigens een hard hoofd in.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 17:14 uur
Ik ook, maar ik heb mijn best gedaan met een top vijf notering.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.