Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2015, 08:44 uur
Voila..netjes..als deze er al in staat dan komt er nog wel eentje 

0
geplaatst: 25 juli 2015, 09:40 uur
4. Radiohead - Fake Plastic Trees
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/Fakeplastictrees1.jpg
Punten : 63
Nom : 11
Nr. 1 van : niemand
11 nominaties zonder een nummer 1 en dus deed dit lied goed mee, maar had nooit uitzicht op de hoogste positie.
Fake plasic trees komt van (wat toch algemeen gezien wordt ) het eerste van vele Radiohead topalbums.
De band was aan het worstelen met dit lied, maar nadat ze even “tussendoor”een Jeff Buckley concert bezocht hadden, zong Thom Yorke het liedje perfect in.
Zoals het een goede “gitaarband” betaamt opent Thom met alleen een akoestische gitaar , echter met dit lied was Radiohead al op weg naar OK Computer en horen wij ook al een Hammond en horen wij halverwege die overgang naar meer bombast (stevige gitaren, synths , het is zelfs best symfonisch).
Radiohead speelt hier al flink met dynamiek en Yorke doet dat zeker met zijn vocalen.
Fake plastic trees is een prachtig mooi liedje en een van mijn persoonlijke favoriete Radiohead liedjes.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/Fakeplastictrees1.jpg
Punten : 63
Nom : 11
Nr. 1 van : niemand
11 nominaties zonder een nummer 1 en dus deed dit lied goed mee, maar had nooit uitzicht op de hoogste positie.
Fake plasic trees komt van (wat toch algemeen gezien wordt ) het eerste van vele Radiohead topalbums.
De band was aan het worstelen met dit lied, maar nadat ze even “tussendoor”een Jeff Buckley concert bezocht hadden, zong Thom Yorke het liedje perfect in.
Zoals het een goede “gitaarband” betaamt opent Thom met alleen een akoestische gitaar , echter met dit lied was Radiohead al op weg naar OK Computer en horen wij ook al een Hammond en horen wij halverwege die overgang naar meer bombast (stevige gitaren, synths , het is zelfs best symfonisch).
Radiohead speelt hier al flink met dynamiek en Yorke doet dat zeker met zijn vocalen.
Fake plastic trees is een prachtig mooi liedje en een van mijn persoonlijke favoriete Radiohead liedjes.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 09:57 uur
Een van de betere RH liedjes zodoende ook in mijn top 10 beland 

0
geplaatst: 25 juli 2015, 10:00 uur
Wow, dit is echt 1 van mijn beste jaren ooit.
Ik kan het maar beter zo gaan bij houden
01.
02.
03. Morrissey – Southpaw
04. Blur - The Universal
05.
06. Pulp – Disco 2000
07.
08. Radiohead - Fake Plastic Trees
09.
10.
Ik kan het maar beter zo gaan bij houden

01.
02.
03. Morrissey – Southpaw
04. Blur - The Universal
05.
06. Pulp – Disco 2000
07.
08. Radiohead - Fake Plastic Trees
09.
10.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 juli 2015, 10:27 uur
Nee Champagne Supernova, Street Spirit En Common People, in die volgorde
0
geplaatst: 25 juli 2015, 10:39 uur
Ik denk ook dezelfde liedjes als Frank maar dan 3 Oasis, 2 Pulp en 1 Radiohead
0
geplaatst: 25 juli 2015, 11:14 uur
ik eentje van de drie in de Top 10, een andere in de Top 30 en eentje niet
0
geplaatst: 25 juli 2015, 11:19 uur
3. Oasis - Champagne Supernova
http://cdn.discogs.com/MQoaltvIK8bkM1Y9Ln2HNwLnMnM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-2691687-1299074312.jpeg.jpg
Punten : 65
Nom : 8
Nr. 1 van : Simon77 laxus11 DjFrankie
Dit nummer heeft vanaf het begin van de week top 3 gestaan en kwam uiteindelijk maar 2 punten te kort om over de nummer 2 heen te gaan.
Prachtig nummer van (What’s the Story) Morning Glory? En ook ik kon het niet weerstaan om deze in mijn top 10 op te nemen.
Liam begint nog enigszins ingetogen, mooi en houdt het klein, maar dat is slechts schijn, dit is ruim 7 minuten in de Britpop hemel.
Veel beter heeft Liam daarna niet meer gezongen en wat een lekkere gitaarsolo’s.
Met “super-sub” Paul Weller op gitaar en achtergrondzang werd het een opgepompte explosie en oh wat is ie mooi.
De naam van het nummer zou komen van het bekijken van een Pixies docu en het niet goed verstaan van de album titel van het meest recente Pixies album (Bossanova), maar goed wie gelooft Noel nu eigenlijk.
In de strijd Blur vs Oasis , zijn hier deze working class heroes weer op voorsprong gezet.
http://cdn.discogs.com/MQoaltvIK8bkM1Y9Ln2HNwLnMnM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-2691687-1299074312.jpeg.jpg
Punten : 65
Nom : 8
Nr. 1 van : Simon77 laxus11 DjFrankie
Dit nummer heeft vanaf het begin van de week top 3 gestaan en kwam uiteindelijk maar 2 punten te kort om over de nummer 2 heen te gaan.
Prachtig nummer van (What’s the Story) Morning Glory? En ook ik kon het niet weerstaan om deze in mijn top 10 op te nemen.
Liam begint nog enigszins ingetogen, mooi en houdt het klein, maar dat is slechts schijn, dit is ruim 7 minuten in de Britpop hemel.
Veel beter heeft Liam daarna niet meer gezongen en wat een lekkere gitaarsolo’s.
Met “super-sub” Paul Weller op gitaar en achtergrondzang werd het een opgepompte explosie en oh wat is ie mooi.
De naam van het nummer zou komen van het bekijken van een Pixies docu en het niet goed verstaan van de album titel van het meest recente Pixies album (Bossanova), maar goed wie gelooft Noel nu eigenlijk.
In de strijd Blur vs Oasis , zijn hier deze working class heroes weer op voorsprong gezet.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 11:29 uur
Mooi nummer, al had ik een ander.
Wat wordt het: Pulp voor de triple, of toch dat flauwe Radiohead-liedje?
Wat wordt het: Pulp voor de triple, of toch dat flauwe Radiohead-liedje?
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:15 uur
FF koekeloeren hier. Radiohead top ! ( ik heb wel een andere.)
Champagne Supernova mmmm....beetje overschat. Don't Look Back In Anger is bepaald beter m.i.
Ik had nog gehoopt op Bowie.
Britpop top 3 waarschijnlijk. Blur nog wellicht ?
Waarschijnlijk nog Radiohead ?
Niemand Farmer In The City ??
Champagne Supernova mmmm....beetje overschat. Don't Look Back In Anger is bepaald beter m.i.
Ik had nog gehoopt op Bowie.
Britpop top 3 waarschijnlijk. Blur nog wellicht ?
Waarschijnlijk nog Radiohead ?
Niemand Farmer In The City ??

0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:19 uur
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. Pulp - Disco 2000
3.
4. Oasis - Don't Look Back in Anger
5.
6. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
7. Underworld - Born Slippy .NUXX
8. Pulp - Common People
9. Radiohead - Fake Plastic Trees
10.
12. Oasis - Champagne Supernova
24. Blur - The Universal
Zelden zo gescoord. Met de twee nummers die er nog aankomen erbij zeven uit tien
!
2. Pulp - Disco 2000
3.
4. Oasis - Don't Look Back in Anger
5.
6. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
7. Underworld - Born Slippy .NUXX
8. Pulp - Common People
9. Radiohead - Fake Plastic Trees
10.
12. Oasis - Champagne Supernova
24. Blur - The Universal
Zelden zo gescoord. Met de twee nummers die er nog aankomen erbij zeven uit tien
!
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:25 uur
Zo Mr. Mainstream 
Ik was al blij met 2 tot nu toe: The Universal en Fake Plastic Trees. Disco 2000 en Common People heb ik niet in mijn top 10, eerder ergens tussen de 30 en de 40 geloof ik. Hoewel het fantastische nummers zijn komen ze voor mij toch niet in de buurt van de beste albumtracks van Different Class.

Ik was al blij met 2 tot nu toe: The Universal en Fake Plastic Trees. Disco 2000 en Common People heb ik niet in mijn top 10, eerder ergens tussen de 30 en de 40 geloof ik. Hoewel het fantastische nummers zijn komen ze voor mij toch niet in de buurt van de beste albumtracks van Different Class.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:27 uur
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:36 uur
Ook die van mij! Ook in mijn top 10 natuurlijk.
Radiohead had ik natuurlijk ook, alleen dan Just. Nu nog the Smashing Pumpkins.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:39 uur
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:41 uur
T verkeerde Radiohead liedje..en saai Oasis..
Is t trouwens n ander spelletje geworden: raden wat er in de top 10 komt..ik heb toch liever persoonlijke keuzes..of n boel stemmers zijn id mainstream..
Is t trouwens n ander spelletje geworden: raden wat er in de top 10 komt..ik heb toch liever persoonlijke keuzes..of n boel stemmers zijn id mainstream..
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:46 uur
Als je een hoop verschillende stemmers hebt met allerlei smaken komt daar uiteindelijk natuurlijk gewoon een mainstream lijstje uit. Zo gaat dat hier al jaren. Koester de hoogtepuntjes zoals Southpaw.
Blijkbaar heeft Street Spirit het ineens gedaan... Die staat ook in de Top 10 van de MuMe Ladder 2000 dus als dat een verrassing is... Sterker nog in 2014 hebben ze zelfs gewonnen.
Blijkbaar heeft Street Spirit het ineens gedaan... Die staat ook in de Top 10 van de MuMe Ladder 2000 dus als dat een verrassing is... Sterker nog in 2014 hebben ze zelfs gewonnen.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:48 uur
Ja is ook weer zo..alleen jammer dan van de plastic bomen..hopelijk ook niet de straatgeest..
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:56 uur
vigil schreef:
Als je een hoop verschillende stemmers hebt met allerlei smaken komt daar uiteindelijk natuurlijk gewoon een mainstream lijstje uit. Zo gaat dat hier al jaren. Koester de hoogtepuntjes zoals Southpaw.
Mja, voor mij niet ineens, heb het altijd al erg overgewaardeerd gevonden. Het is wel een goed nummer, maar in 1995 vond ik het ook al een van de mindere van The Bends en dat is nooit veranderd. Geef mij maar de 4 nummers ervoor.

Fake Plastic Trees vind ik dan weer schitterend. Ook een waanzinnige uitvoering in de regen op Pinkpop destijds, met Thom Yorke in een gele regenjas. Heb de video daarvan nog vaak teruggekeken. Tekstueel spreekt dat nummer me ook veel meer aan.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 12:57 uur
luigifort schreef:
Ja is ook weer zo..alleen jammer dan van de plastic bomen..hopelijk ook niet de straatgeest..
Niet zo piepen en gewoon blij zijn met wat je wel mooi vind. In de tweede helft van de jaren '70 kwam ik ook zelden tot geen eigen keuzes tegen in de eindlijst, so be it. Zoals vigil al aangeeft, hoe meer stemmers hoe groter de kans op een doorsnee top 10 Ja is ook weer zo..alleen jammer dan van de plastic bomen..hopelijk ook niet de straatgeest..
.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 13:02 uur
Dat laatste weet ik niet..ik denk dat de smaak van velen gewoon heel erg mainstream is en vaak singles gericht..maar goed dat mag...
0
geplaatst: 25 juli 2015, 13:08 uur
Want mainstream bands Radiohead en Pulp horen wij dagelijks op de radio en staan met meerdere nummers in de Radio 2 lijst genoteerd
.
Edit: Radiohead sinds dit jaar wel zie ik
.
.Edit: Radiohead sinds dit jaar wel zie ik
.
0
geplaatst: 25 juli 2015, 13:11 uur
Je kan ook de albums luisteren..kom je parels tegen als Planet Telex en Sulk of I Spy en F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. om maar wat te noemen dan alleen de hits van de radio...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.