MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Het is inmiddels al week 31.

Klopt, dit is dus even de laatste jaren '90 week.

Goed stuk luigifort! Een waardig vervanger van bikkel .

De Spice Girls op twee in de flop lijst is natuurlijk gek, die horen op twee in de toplijst !

Gokje voor plek één: The Kelly Family

luigifort schreef:
1996 was ook het jaar waarin ons aller Jarvis Cocker het podium op stormde midden in een optreden van Michael Jackson tijdens de BRIT Awards. Tijdens een lange uitvoering van Earth Song sprong Jarvis het podium op, deed zijn shirt omhoog en richtte zijn achterwerk in de richting van Michael, alvorens Mr. Cocker werd afgevoerd . Later naar eigen zeggen deed Jarvis dit als een soort protest tegen de manier waarop Michael zichzelf ziet als een soort Christusfiguur met de gave van genezing.

Naar eigen zeggen deed hij alsof hij last had van winderigheid, omdat hij Michael zo'n windbuil vond op dat moment.

Dit vind ik nog altijd een van de allergrappigste anekdotes uit de muziekgeschiedenis. Jarvis werd van het podium gehaald en de hele nacht op een politiebureau ondervraagt, omdat hij volgens de geruchten enkele leden van het kinderkoor omver zou hebben geduwd. Ondertussen was er buiten een 'free Jarvis'-rally aan de gang

Hier een filmpje over het incident (helaas niet al te best qua geluid):

Ik ben vanaf a.s. zaterdag op vakantie voor 2,5 week, als ik weer terug ben zie ik wel weer waar we op dat moment mee bezig zijn.

zaaf
om kwaliteitsverlies van onze top 20 te voorkomen, stuur je wel jouw favorieten in?

prettige vakantie! geen wifi dus....?

Nou weer een prachtlijst op dit moment tot stand gekomen door:
bikkel2 GrafGantz Arno zaaf Film Pegasus ArthurDZ DjFrankie Lukas vigil herman Johnny Marr west yeahyeahyeah Rudi S

zaaf
14 lijstjes?? op donderdag??

zaaf schreef:
14 lijstjes?? op donderdag??

Vakantieblues, vorige week donderdag heb ik nog 9 lijstjes in de middag/avond ontvangen.
voor Juli waren er 28-32 lijstjes.

Weinig aan te doen, maar iig nog wel genoeg mensen om enkele mooie nummers te eindtroduceren.

Fout in 1996: 01. Los del Rio - Macarena

Voor jullie advocaten op mijn dak sturen, ik weet dat Macarena uit 1993 komt. In tegenstelling tot de echte top 10, mag deze keer de remix wel toegelaten worden. Het is immers die remix die bekend is tot op vandaag en vanaf de zomer van 1996 ons blijft achtervolgen. Terwijl het nog ietwat zwoel dansen was op de Lambada, is de Macarena vooral een zomerse vorm van linedance met de nodige armbewegingen.

Los Del Rio maakte het nummer al in 1993, maar dankzij de remix enkele jaren later veroverde het gewoon de hele wereld. U bent dus niet alleen met deze zomerse hit. Omdat het niet enkel in de zomer werd gespeeld, is ook hier een kerstversie van gemaakt. Los del Rio is nog altijd actief trouwens en dat al sinds 1962.

In Nederland en België stond het telkens maar liefst een half jaar in de hitlijsten. Te bedenken dat de zomer maar 2 maanden duurt. 4 weken nr 1 in Nederland, 6 weken in Vlaanderen. In beide landen er af gezwierd door Fugees met de duidelijke boodschap 'Killing me softly'.

Misschien niet origineel uit 1996, maar wel overduidelijk aanwezig en sindsdien op elke zatte fuif, trouwfeest en kinderdisco in de standaard foute playlist terug te vinden.

Rudi S schreef:

- In de weken 32/33 de jaren 1900-1959 (top 20 eindstand die meedoet in de eeuwlijst)
- In de weken 34/35 1960-1964 (top 20 eindstand die meedoet in de eeuwlijst ) .
Dus stuur in week 32/33 je top 20! In voor het tijdvak 1900-1959 en in de weken 34/35 voor tijdvak 1960-1964.

Ik gebruik geen weeknummers, is het volgende week al week 32? En welke datum is dan de exacte deadline?

yeahyeahyeah schreef:
mooie nummers te eindtroduceren.

Film Pegasus schreef:
(quote)

Ik gebruik geen weeknummers, is het volgende week al week 32? En welke datum is dan de exacte deadline?

Kalender augustus 2015 - kalender-365.nl

Deadline is altijd donderdagavond 23.00 bij deze tweewekelijkse ronde dus steeds de 2e donderdagavond 23.00

Donderdag 13 en 27 augustus 23.00 uur zijn dus de inleverdeadline.

zaaf
13 en 27 augustus Film Pegasus

Geweldig, beiden bedankt!

Dan is dit het schema wat ons de komende tijd van de straat houdt:

Week 32 t/m 33: 1900-1959 (tijdvak)
Week 34 t/m 35: 1960-1964 (tijdvak)
Week 36 t/m 38: 1997 t/m 1999
Week 39: decenniumlijst jaren 90
Week 40: eeuwlijst
Week 41 t/m 50: 2000 t/m 2009
Week 51: decenniumlijst jaren 00
Week 52 t/m 5: 2010 t/m 2015
Week 6: decenniumlijst jaren 10? Of een voorlopige eeuwlijst van de 21e eeuw?

Halverwege februari 2016 is het dan gedaan. Tegen die tijd zouden we ook weer een K.O. kunnen spelen met alle top 10-lijstjes.

Gretz prima overzicht, aan het einde (omstreeks week 5 - 2016) moeten wij even kijken wat wij gaan doen.
Wij zouden ook van voor af aan kunnen beginnen met albumlijsten ipv songs of livenummers (nu buitengesloten).

Album top 10 per jaar lijkt me ook wel leuk!

zaaf
krijgen we zelden meerdere titels per artiest!
bikkel rules!

ArthurDZ schreef:
Album top 10 per jaar lijkt me ook wel leuk!

Ja, dat zou mijn voorkeur hebben, zie boven.

zaaf schreef:
om kwaliteitsverlies van onze top 20 te voorkomen, stuur je wel jouw favorieten in?

prettige vakantie! geen wifi dus....?

Zit alleen de eerste paar dagen in een hotel waar er misschien wifi is, maar ik hoop me te kunnen beheersen . Daarna gaat het omhoog de bergen in en ben ik heerlijk onbereikbaar. Nou ja, wat internet betreft dan.

Verder echt geen tijd voor lijstjes de komende weken, vooral niet uit een tijdvak waar ik niet zo heel veel van ken.

GrafGantz schreef:

Verder echt geen tijd voor lijstjes de komende weken, vooral niet uit een tijdvak waar ik niet zo heel veel van ken.

Tja de vakantieplanning in dit topic is natuurlijk ook helemaal op jou afgestemd.

Ik had niet anders verwacht.

Rudi S schreef:
bikkel2 GrafGantz Arno zaaf Film Pegasus ArthurDZ DjFrankie Lukas vigil herman Johnny Marr west yeahyeahyeah Rudi S

Die van mij heb je toch ook sinds gisteravond, Rudi?

Dank jullie wel! En bikkel2..graag gedaan..it was my pleasure

Lijstje ingeleverd. Met op #1 misschien wel mijn beste ontdekking ooit uit de MuMeLadder.

Rudi S schreef:

niet 14 maar 16 lijstjes waren hierin verwerkt ook Dwejkk_ en Renoir waren er in verwerkt.
Intussen is johan de witt ook verwerkt en gretz ontvangen.

Laten we wel wezen: de harde kern blijft over. Dit wordt vast een hele mooie top 10.

zaaf schreef:
krijgen we zelden meerdere titels per artiest!
bikkel rules!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:26 uur

geplaatst: vandaag om 18:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.