MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
Tjeetje, is dat een voorwaarde? Maar 't is waar, Sam's verhaal topt zelfs dat van Otis..

zaaf schreef:
Tjeetje, is dat een voorwaarde? Maar 't is waar, Sam's verhaal topt zelfs dat van Otis..

Nee, maar in eerste instantie refereerde ik in mijn post van 10.38 uur op deze post;

Rudi S schreef:
Weer een spannende periode 1960-1964, aan het einde van die periode werd zeker een van de grootste zangers dood geschoten (zal wel mijn nummer 1 worden).

zaaf
beste Edgar18, ik stap niet graag op iemands tenen, maar ga jij nog iets aanvangen met een playlist voor deze periode? anders wil ik dat wel initieren.

Ik heb toevallig vandaag een shortlist van zo'n zeventig nummers opgesteld, deze zou ik in een playlist kunnen gieten maar ik heb hier pas morgenavond gelegenheid voor.

Mocht jij het deze keer willen opzetten, ga je gang . Ik kan dan natuurlijk altijd mijn lijstje naar je sturen voor eventuele toevoegingen.

zaaf
ik kan idd zo wel starten. ik zal zo de link neerzetten.

als de lezers dezes hun aanvullingen willen PMmen, graag. hoeft niet perse in de vorm van een top 20

zaaf

zaaf schreef:

als de lezers dezes hun aanvullingen willen PMmen, graag. hoeft niet perse in de vorm van een top 20

thelion schreef:
(quote)

Maak daar van maar De Grootse Zanger en onbetwist op 1 bij mij.

Jij bent echt DE fan hier. Helaas (voor mij?) ben ik altijd wat minder gecharmeerd geweest van Cooke. Soms iets te zoet vind ik.

Misschien is een andere nummer 1 toch nog mogelijk. Die andere soulzanger die neerstortte met pijn in zijn hart en met zijn eigen armen.

Dat is inderdaad de beste zanger/artiest van de twee maar dat ene nummer van kapitein Koek is wel echt heel erg goed!

Overigens heeft de winnaar tot 1960 ook nog een paar hele mooie nummers, zoals Le Moribond et Les Paumés du Petit Matin.

zaaf
ah een tip van west. die komt in de lijst.

Rudi S: het lied Amsterdam van Brel is uit 1964, maar op 2 dagen opgenomen in l'Olympia Parijs. Mag die meedoen? Het nummer is ook in 1964 geschreven door Brel en alleen in die versie beschikbaar.

Amsterdam (chanson) ? Wikipédia - fr.wikipedia.org

west na overleg in de kleine commissie (zaaf, rudi) is besloten dat Amsterdam mee mag doen.
Reden: Amsterdam is uit 1964, echter is enkel te vinden op een live album (geen studioversie beschikbaar) het is dus niet een gerecycled lied en eerste release.
Dit is onze uitspraak en daar moet U het mee doen

zaaf

Rudi S schreef:
Dit is onze uitspraak en daar moet U het mee doen

Kan ik niet eens in beroep?!

Staat 'ie al op de playlist?

west schreef:
(quote)

Kan ik niet eens in beroep?!

Tja beroepsprocedure duurt 2 weken

zaaf
west schreef:
(quote)

Staat 'ie al op de playlist?
tssss.... wat een vraag....

Rudi S schreef:
2.Johnny Cash – I Walk the Line
4.Elvis Presley - Heartbreak Hotel

[...]

17.Miles Davis - So What
27.Billie Holiday – Strange Fruit
35.Art Blakey and the Jazz Messengers - Moanin'

Omgekeerde wereld En waar is Mingus??? En Cannonball Adderley? En Everyday van Buddy Holly? Het moge duidelijk zijn dat ik baal dat ik geen lijstje heb opgestuurd. Wilde het nog doen vlak voor ik weg ging, maar niet gelukt dus.

zaaf schreef:
(embed)
Volgens mij heb je het meeste uit mijn 'shortlist' wel te pakken. Ik kijk binnenkort nog even secuur of ik nog toevoegingen heb. In de lijst zag ik overigens ook Try a Little Tenderness staan. Hoe graag ik het ook zou willen, die is niet uit de periode '60-'64.

zaaf schreef:
9. Blind Willie Johnson - Dark Was The Night (Cold Was The Ground) (1928)

Wow, vet! Ik kende alleen de versie van The Kronos Quartet (van het gelijknamige verzamelalbum). Dat is een spannend nummer, maar eigenlijk net niks. Dat geneurie van Blind Willie Johnson doet het hem. Topnummer!

zaaf
Leuk dat je mn lijstje check Teun. Ja ik was (ben) ook erg onder de indruk van dat nummer. Was een toffe ontdekking in het voortraject

zaaf
Edgar18 schreef:
(quote)
Volgens mij heb je het meeste uit mijn 'shortlist' wel te pakken. Ik kijk binnenkort nog even secuur of ik nog toevoegingen heb. In de lijst zag ik overigens ook Try a Little Tenderness staan. Hoe graag ik het ook zou willen, die is niet uit de periode '60-'64.
De wens was weer eens.... Je hebt gelijk. Ik haal m eruit

Ik hoopte nog een beetje dat je nu met een toffe link op de proppen ging komen zodat ik mijn nummer één nog eens kritisch moest heroverwegen maar helaas .

zaaf
Wat lekker om Blue Velvet toe te voegen... ik zit meteen weer in de film...

Hallo, heb ik nog iets gemist hier?

GrafGantz schreef:
Hallo, heb ik nog iets gemist hier?

Teveel om op te noemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.