MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Hallo, heb ik nog iets gemist hier?

Nauwelijks wij hebben gewoon op jou zitten wachten.
Goede vakantie gehad en nog een beetje geklommen?

Rudi S schreef:
(quote)

Nauwelijks wij hebben gewoon op jou zitten wachten.
Goede vakantie gehad en nog een beetje geklommen?

Beetje te veel haast, ben er nog kreupel van. Maar goed, ik moest dan ook zo nodig met de zwaarste trektocht uit het boekje van de bergsportvereniging mee. Gelukkig viel er ook een hoop te lachen

http://i58.tinypic.com/209pp2t.jpg

(en ja, die baard is er ondertussen alweer af)

zaaf
ziet er gaaf uit! (minus die baard dan)

zaaf
een enorme update geweest (Edgar18 heeft zijn schatkamer op een kier gezet)

variabel luistervoer voor 1960 - 1964 alhier

Vergeet u ondanks al het moois in de playlist ook het vroege werk van de heren kevers niet!

Wat te denken van die debuutrocker van de gebroeders Davies

Maar die staat als het goed is wel in de afspeellijst.

Telamon
Jaja, ik weet we zitten in de jaren 60, maar hoorde gisteren een onbekend 'jaren '90 liedje. Via Shazam kwam ik erachter dat het dit liedje is:

Lekker toch?

Edgar18 schreef:
Maar die staat als het goed is wel in de afspeellijst.

Extra reclame kan nooit kwaad

GrafGantz schreef:
(quote)

Beetje te veel haast, ben er nog kreupel van. Maar goed, ik moest dan ook zo nodig met de zwaarste trektocht uit het boekje van de bergsportvereniging mee. Gelukkig viel er ook een hoop te lachen
(en ja, die baard is er ondertussen alweer af)

Hé dat heb ik vroeger ook gedaan. Via de KNAV. Ik was touwleider. Ik zie nu geen touw: nog gebruikt? En stijgijzers? Maar gaaf hoor, ik kom nu geen hele berg meer op...
Met zo'n baard hebben een maat en ik na zo'n tocht nog een lift gehad van 2 leuke Oostenrijkse meisjes (ja, ze bestaan!).

Edgar18 schreef:
Vergeet u ondanks al het moois in de playlist ook het vroege werk van de heren kevers niet!

Die gaan het bij mij zeker niet halen... pas in 1965 brachten ze hun eerste topsingle uit.

vigil schreef:
Wat te denken van die debuutrocker van de gebroeders Davies

Die gaat het bij mij ook niet halen. Maar You Really Got Me maakt wel een kans.

west schreef:
(quote)

Hé dat heb ik vroeger ook gedaan. Via de KNAV. Ik was touwleider. Ik zie nu geen touw: nog gebruikt? En stijgijzers? Maar gaaf hoor, ik kom nu geen hele berg meer op...
Met zo'n baard hebben een maat en ik na zo'n tocht nog een lift gehad van 2 leuke Oostenrijkse meisjes (ja, ze bestaan!).

Was een tocht in de Karwendel, niets anders dan droge kalkrotsen (tot max. 2750m). Geen sneeuw en ijs dus, maar desondanks (of wellicht juist daarom) veel zwaarder dan eerdere gletsjertochten die ik gemaakt heb. Was overigens een "gewone" huttentocht dus van echt klimmen was geen sprake, als zaten er zat tweedegraads stukjes tussen. En heel veel puin en gruis, vaak extreem steil en los. Uit de categorie 2 stappen naar boven en weer eentje naar benee. Om gek van te worden...

herman schreef:

Die gaat het bij mij ook niet halen. Maar You Really Got Me maakt wel een kans.

Net of iemand hier weet wat de debuutsingle was

Maar goed die bij jou een kans maakt doet dat bij mij ook, sterker nog hij staat er zelfs in

Ik moet nog maar even kijken. Voor mij zijn dit jaren waar ik toch wel erg veel van ken. Denk zelfs dat ik van deze periode meer ken dan van de hele jaren '70. Ik zie op RYM dat ik alleen van 1964 al 750 singles en albums heb bestemd.

zaaf
Wat maakt dat dit tijdvak je zo na staat Herman, of duid ik nu verkeerd?

Nee hoor, dat duid je goed. Ik weet niet waar het door komt. Ooit ben ik eens naar The Beatles gaan luisteren, daarna naar de Stones, de Kinks, Bob Dylan, af en toe een oud soulplaatje... en toen kwam ik zo'n twee jaar geleden dit topic tegen:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Wekelijks: de single top 10 van 50 jaar terug

Sindsdien luister ik met terugwerkende kracht wekelijks de 'nieuwe' releases van precies 50 jaar geleden. Ik vind het erg leuk zo de muziek van toen te ontdekken en vind het ook een hele leuke tijd qua muziek. Oude soul, girl groups, prille garage rock, de opkomst van de Beatles en de Stones. Zit soms best wat oubollige muziek tussen, maar ik kan er erg van genieten.

Het is trouwens maar een kleine stap van dit topic naar Greatest Hits of Belle and Sebastian:

Petula Clark - Ya Ya Twist, 1962 - YouTube
Belle and Sebastian - Me and the Major - YouTube

zaaf
Ik ben een stukkie ouder, maar had die affiniteit gek genoeg nooit zo. Oubollig, braaf, kinderschoenen, het zijn zo van die vastgeroeste oordelen. En ik ben altijd een album-man geweest en dat komt toch pas later goed uit de verf.
O.a. door dit topic merk ik dat ik die oordelen wel wat bij mag stellen en dat er destijds veel meer toffe muziek is gemaakt dan ik vermoedde.

herman schreef:
Het is trouwens maar een kleine stap van dit topic naar Greatest Hits of Belle and Sebastian:

Ja die Schotten kunnen ook twisten

zaaf
nog ontwikkelingen rudi?

Een groep staat duidelijk bovenaan en het is (nog) een hele blanke lijst.

zaaf: bedankt voor de mooie playlist!

Ik mis alleen nog een 'klassieker' uit 1961: Elvis Presley met Can't Help Falling In Love With You.
Deze is ook nog de moeite waard: Aretha Franklin met You Made Me Love You.

zaaf
west schreef:
zaaf: bedankt voor de mooie playlist!

Ik mis alleen nog een 'klassieker' uit 1961: Elvis Presley met Can't Help Falling In Love With You.
Deze is ook nog de moeite waard: Aretha Franklin met You Made Me Love You.
graag gedaan en dank voor je post. ik zal die twee tracks terstond toevoegen

zaaf Nice Play-list

Ik mis Irma Thomas - Time Is On My Side en The Valentino's - It's All Over Now.....

Rudi S schreef:
Een groep staat duidelijk bovenaan en het is (nog) een hele blanke lijst.

Ik moet nog insturen Wel geteld 1 blanke in mijn Top 20, momenteel op nr. 10

zaaf
is ie echt blank thelion? of doet ie alsof?
ik zal je suggesties in de lijst zetten, thanks!

zaaf schreef:
is ie echt blank thelion? of doet ie alsof?

Ja hij is echt blank ain't no doubt about.

In mijn top vijf (tot nu toe) staan vier donkere acts dus wie weet wordt de lijst nog iets 'zwarter'.

zaaf
ik heb de mijne al ingestuurd. 6 zwarte artiesten in de top 20, 2 in top 5. maardat zette blijkbaar tot nu geen zoden aan de dijk...

Hm, er is al een act met 13 verschillende nominaties

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.