Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 14:49 uur
Edgar18 schreef:
In mijn top vijf (tot nu toe) staan vier donkere acts dus wie weet wordt de lijst nog iets 'zwarter'.
In mijn top vijf (tot nu toe) staan vier donkere acts dus wie weet wordt de lijst nog iets 'zwarter'.
Zeven in de top 20 en vier in de top 10.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 18:42 uur
Zo, de lijst is gereduceerd tot veertig nummers. Elke artiest komt maximaal twee keer voor in deze top veertig (dat was in het geval van The Beatles en Sam Cooke wel even slikken). Nu alles nog één keer luisteren en dan moet het lijstje wel klaar zijn
.
.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 19:49 uur
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 20:57 uur
Overal(l) en nergens:
http://www.hethobbyschuurtje.nl/uploads/small1403552577_DSC_0090.jpg
Oeps: dit is country....
http://www.hethobbyschuurtje.nl/uploads/small1403552577_DSC_0090.jpg
Oeps: dit is country....
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 10:35 uur
Ondertussen een koploper die over de 100 punten zit en nu al een voorsprong van > 40 punten heeft op de nummer 2.
De rest van het veld zit dicht op elkaar.
0
zaaf
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:07 uur
Rudi S schreef:
Ondertussen een koploper die over de 100 punten zit en nu al een voorsprong van > 40 punten heeft op de nummer 2.
Hoeveel lijstjes heb je al Rudi?Ondertussen een koploper die over de 100 punten zit en nu al een voorsprong van > 40 punten heeft op de nummer 2.
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:11 uur
Ik heb nog altijd niks teruggelezen hier sinds m'n vakantie, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee waar we nu mee bezig zijn hier. Maar goed, ik wacht geduldig af...
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:14 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb nog altijd niks teruggelezen hier sinds m'n vakantie, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee waar we nu mee bezig zijn hier. Maar goed, ik wacht geduldig af...
Met de jaren 1960-1964, daarna gewoon verder met 1997

0
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:16 uur
GrafGantz schreef:
Er komt trouwens zondag een bericht met een tag naar de vaste deelnemers, wij gaan dan verder met het OK Computer jaar.
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:20 uur
10 en dat is normaal voor een dinsdagochtend een zeer goed resultaat (maar wij zijn nu wel 2-wekelijks).
Bij 1900-1959 kwamen de meeste lijstjes vanaf woensdagmiddag binnen.
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 11:43 uur
Ik wacht rustig af tot de nieuwe week en laat deze nog even aan me voorbij gaan. Hoop niet dat je erg teleurgesteld bent, Rudi S.
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 12:05 uur
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 13:43 uur
Ik heb geen idee, sorry. Deze Troost is een kwakstraler dus als ik het goed begrijp?
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 14:01 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb geen idee, sorry. Deze Troost is een kwakstraler dus als ik het goed begrijp?
Heel erg kwakzalver , maar ik moest lachen en dat helpt bij mij.
0
geplaatst: 25 augustus 2015, 17:30 uur
Nog vijf en dan is het rond. Net ff te laat gestart, maar gaat wel goed komen. Rommelige weken op het werk.......nou ja, heel aardige lijst.
zaaf en Edgar bedankt voor de link. Voor het geheugen prima !
zaaf en Edgar bedankt voor de link. Voor het geheugen prima !
0
geplaatst: 26 augustus 2015, 13:06 uur
Dit keer wel mijn lijstje opgestuurd. De titel van mijn nummer 2 telt 43 woorden (als ik goed heb geteld), al zal de schrijfwijze nogal verschillen per persoon. Mijn nummer 1 is van hetzelfde album (en stond ook in mijn persoonlijke Top 100). Op 3 nog meer jazz, maar ook de girl groups zijn goed vertegenwoordigd. Op 9 het eerste nummer dat geen jazz of girl group is, maar een van de mooiste soulnummers. Ik denk ook wel de grote favoriet voor deze periode. Op 10 nog zo'n overbekend nummer, dit keer een surfklassieker.
Mingus vs. Coltrane is 6-5 geworden (gekeken naar mijn gehele top-50). Bob doet het kwantitatief ook goed met vier noteringen, maar geen één keer top-20.
Naast de twee jazzgiganten zijn The Shangri-Las de enige met twee noteringen in de top-20.
De VS domineert. Op 15 de eerste Britse en op 20 wordt het voor het eerst exotisch met Brazilië (maar opnieuw doet er ook een Amerikaan mee).
Mingus vs. Coltrane is 6-5 geworden (gekeken naar mijn gehele top-50). Bob doet het kwantitatief ook goed met vier noteringen, maar geen één keer top-20.
Naast de twee jazzgiganten zijn The Shangri-Las de enige met twee noteringen in de top-20.
De VS domineert. Op 15 de eerste Britse en op 20 wordt het voor het eerst exotisch met Brazilië (maar opnieuw doet er ook een Amerikaan mee).
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 00:52 uur
In een half uur mijn lijstje in elkaar gezet. Bij 50 ben ik maar gestopt...
Toch de periode van de zangeressen voor mij. Op 2 een duet van man/vrouw, maar verder alleen maar vrouwelijke vocalisten en instrumentaal (geen jazz) in de top 10.
Voor mezelf ben ik sinds een jaar wel uit wie de beste zangeres uit deze periode voor mij is. Haar initialen zijn MW en ze voert mijn lijst aan met haar groep.
Toch de periode van de zangeressen voor mij. Op 2 een duet van man/vrouw, maar verder alleen maar vrouwelijke vocalisten en instrumentaal (geen jazz) in de top 10.
Voor mezelf ben ik sinds een jaar wel uit wie de beste zangeres uit deze periode voor mij is. Haar initialen zijn MW en ze voert mijn lijst aan met haar groep.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:18 uur
herman schreef:
Ja, de leider van het spul op één
? Heb hem nu toevallig (weer) aan staan. Bij mij staat ie ook in de top tien.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:23 uur
vigil schreef:
DS!
Op één! En nu maar hopen dat SC niet door heeft dat ie het met plek twee moet doen.DS!
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:23 uur
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:29 uur
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:32 uur
Mijn lijst is ook wel klaar. Het is weer een top 100 + geworden
.
Opvallend:
- Uit de t/m '59 periode hebben maar twee artiesten het tot deze lijst geschopt.
- Maar één artiest staat twee keer in mijn top twintig maar wel direct op plek twee en vijf.
- Opvallende noteringen op plek zes, tien en dertien. Zo hoog had ik deze nummers twee weken terug nog niet ingeschat.
- Mijn opvallendste verliezer is toch wel Ray Charles. Hoe tof ik hem ook vind, hij kwam er uiteindelijk niet aan te pas.
- De jazz had het ook lastig maar is toch nog met drie noteringen terug te vinden in mijn lijst.
Al met al was de reis weer prachtig. Benieuwd of de eindbestemming iets meer voldoening geeft dan tijdens de vorige periode.
. Opvallend:
- Uit de t/m '59 periode hebben maar twee artiesten het tot deze lijst geschopt.
- Maar één artiest staat twee keer in mijn top twintig maar wel direct op plek twee en vijf.
- Opvallende noteringen op plek zes, tien en dertien. Zo hoog had ik deze nummers twee weken terug nog niet ingeschat.
- Mijn opvallendste verliezer is toch wel Ray Charles. Hoe tof ik hem ook vind, hij kwam er uiteindelijk niet aan te pas.
- De jazz had het ook lastig maar is toch nog met drie noteringen terug te vinden in mijn lijst.
Al met al was de reis weer prachtig. Benieuwd of de eindbestemming iets meer voldoening geeft dan tijdens de vorige periode.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 09:47 uur
Edgar18 schreef:
? Heb hem nu toevallig (weer) aan staan. Bij mij staat ie ook in de top tien.
(quote)
? Heb hem nu toevallig (weer) aan staan. Bij mij staat ie ook in de top tien. Ik heb die wel hoog, maar een andere nog hoger.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.