MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf schreef:
(quote)
hahaha, daar ga je al!

zaaf

toch verrassend want 60-64 was toch bij uitstek de tijd van de blanke rock

Ach vanaf plek 18 kunnen we nog altijd alleen maar blanke rock krijgen

Ach zo veel rock was er toen nog helemaal niet. The Who, Hendrix, Stones (debuut uit 64 maar ik verwacht daar niets van) om maar eens wat te noemen waren helemaal nog niet in zicht. The Kinks verwacht ik nog wel maar verder... Of Cash, Beatles e.d. moet ook onder de zogenaamde blanke rock vallen.

Beatles toch wel vooral in hun begintijd.

18. Dick Dale & His Deltones - Miserlou

http://echogauge.com/dick-dale-misirlou.jpg

Punten : 53
Nom : zaaf Teunnis herman laxus11 west
Nummer 1 van: niemand

Met maar 1 puntje meer dan Sam is er een mooie plek voor Dick Dale in onze lijst.
Heerlijke “surf” instrumental, populair in films (o.a. intro Pulp Fiction).
Het nummer is een bewerking van een oud (Grieks?) volkslied uit het begin van de vorige eeuw.
Vele hebben dit daarna gecoverd (o.a. The Beach Boys).
Prachtige clip ook weer.

1 van de 2 surfrock platen in mijn top 20

Heerlijk plaatje.

In ieder geval heb ik van de eerste drie geplaatste er nog niet eentje, zelfs ook niet overwogen dus in dat opzicht een matig begin.

vigil schreef:
toch verrassend want 60-64 was toch bij uitstek de tijd van de blanke rock

Ik doel op Everly Brothers, Shadows, The Big O, Presley, Shannon, Dick Dale, Dion, The Four Seasons, The Beatles, Kinks, Zombie's, Them............

Welvarende start. Dick Dale geweldig ! Niet opgenomen in mijn lijst. Gevoelsmatig dacht ik dat het later dan "64" was. Jammer.

Grappig om te zien trouwens dat mensen waarbij mijn smaak niet erg overkomt dit nummer wel in hun top 20 hebben gezet

zaaf
hahahaha, je bent enorm in mn achting gestegen

laxus11 schreef:
Grappig om te zien trouwens dat mensen waarbij mijn smaak niet erg overkomt dit nummer wel in hun top 20 hebben gezet

Eindelijk heb jij eens een goed nummer!

Rudi S schreef:
westDe spreadsheets met data staan op MS onedrive (cloud) omdat ik op verschillende locatie's en dus PC werk is er ergens iet mis gegaan en ben alles opnieuw aan het invoeren.

Balen zeg! Bedankt weer voor al het werk!

west schreef:
(quote)

Eindelijk heb jij eens een goed nummer!

Ik heb alleen maar goede nummers in mijn top 20

laxus11 schreef:
Net niet in mijn top 20 geëindigd maar een prima song blijft het wel
+1, eindigde bij mij uiteindelijk op plek 26. Chain Gang is mijn nummer 5 en Dick Dale, hoewel het echt wel oké is, eindigde op plek 68. Vooraf had ik hem hoger ingeschat maar vergeleken met al het andere moois is het me toch iets te simpel om echt te boeien.

Martha & The Reeves met Dancing In The Streets had ik op 46, wat op zich niet verkeerd is, want er was toch genoeg fraaie muziek in deze 5 jaar. Overigens wil de klasseringen wel relativeren, vandaag zou ik het weer net anders doen als toen ik mijn lijst inleverde.

17. Jacques Brel - Amsterdam

http://www.note4piano.com/zoomimage.php?zoomimage=FEUILLET51

Punten : 56
Nom : Bikkel dynamo d laxus11 west
Nummer 1 van: bikkel2

Evenveel punten als de nummer 16 echter met 1 nominatie minder.

Kijk en daar hebben wij de winnaar van de vorige editie.
Het al oude Greensleeves zou de bron zijn van dit liedje.
Het gaat in dit liedje om een bezoek dat matrozen op verlof brengen aan de rosse buurt in Amsterdam.
Van het lied bestaat geen studio versie door Brel gezongen, echter is het wel voor het eerst op plaat gezet op het Olympia album uit 1964.
Prachtig gebracht met passionele crescendo’s zoals alleen Brel dat kon.

zaaf
meer nominaties = hogere positie, Rudi....
ik gun t Jacques zeker, maar Dickie nog meer....

zaaf schreef:
meer nominaties = hogere positie, Rudi....
ik gun t Jacques zeker, maar Dickie nog meer....

Sorry moet de nummer 16 zijn.

zaaf
hahahaha, ik zie het. ik zal niet meer zo emotioneel reageren

16. The Rolling Stones - Time Is on My Side

http://eil.com/Gallery/171092b.jpg

Punten : 56
Nom : west Simon77 bikkel2luigifort Edgar18

Fraai liedje van Norman Meade (Jerry Ragovoy) en door de Stones in 1964 op plaat vastgelegd.

Natuurlijk heeft dit nummer al die heerlijke Jagger vocalen en hij was toch in 1964 al heel goed , nat als zijn bandje.
Overigens brachten The Rolling Stones dit nummer voor het eerst op TV in de destijds befaamde Ed Sullivan show, Sullivan was behoorlijk ontzet door het uiterlijk (met name dat lange haar bij mannen) en beloofde deze groep nooit meer uit te nodigen (daar is hij later uiteraard op teruggekomen).

Er zijn 2 versies van dit nummer, uit 1964 met orgel(intro) en 1965 met gitaarintro.

Oei deze ben ik vergeten anders had ik wel een plekje in mijn top 20 willen geven

Tegenvallertje betreft Brel.......zeker top 10 verwacht.....sterker nog......top 5
Maar ach, zal zeker nog veel fraais de revue passeren.
The Stones.

Rudi S schreef:
16. The Rolling Stones - Time Is on My Side

Mag ik jullie er even op wijzen dat het origineel van Irma Thomas was die ik op 9 had staan

Die van Irma is wel mooier inderdaad.
Al had ik ze allebei niet in mijn lijst. Sowieso geen Stones, al viel Not Fade Away (ook al een cover) er net buiten. Vanaf '65 komen ze met hun echte toppers, wat mij betreft.

Verder mooie updates tot nu toe. Geweldig nummer dat Dancing In The Street, sowieso ook een prachtige EP met ook die andere 3 tracks. Zelf had ik Heat Wave nog wel net iets hoger, maar denk dat ie te onbekend is om hier nog langs te kunnen komen.

Brel viel bij mij ook net buiten de top 50, Sam Cooke staat daar nog net wel in, maar met een ander nummer (en niet de ene die wellicht nog gaat komen).

15. The Zombies - She’s Not There

http://7inchrecords.com/Discography/Zombies/SshesnottherePHIL.jpg

Punten : 59
Nom : west dynamo d luigifort Dwejkk_ Renoir Rudi S

Oh ja, vele (de oudjes?) zullen dit lied kennen van de hit die Santana had in de 2e helft van de jaren ’70.
De orginele versie van The Zombies is wat zoeter maar wel een hele mooie pop song.
Dit nummer (opname) werd gewonnen bij een talentenjacht de keyboardsolo is van componist Rod Argent die later nog een redelijke carrière als bandleider (Argent) zou hebben.

En die clip weer , prachtig die brillen en dat buigen op het einde.

Prachtig nummer

laxus11 schreef:
1 van de 2 surfrock platen in mijn top 20

Heerlijk plaatje.

Ben wel benieuwd welke jij dan nog meer hebt. Ik had er naast deze nog twee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.