MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
thelion schreef:
(quote)

Mag ik jullie er even op wijzen dat het origineel van Irma Thomas was die ik op 9 had staan

Irma en Stones zijn dus covers uit 1964.
De Irma versie heeft de uitgebreide tekst (Jimmy Norman) wel als eerste.
Dit moet de eerste zijn en wel uit 1963 en ook erg mooi.

The Zombies, sowieso een prima band met Colin Blunstone natuurlijk ook.

Nou moe: ik even weg en dat is weer 3 uit 3!
Daarvoor al Dick Dale, dus 4 achter elkaar.

The Zombies met She's Not There is mijn nummer 2. En geweldig dat Amsterdam van Brel erbij staat!
Ik heb Time Is On My Side op 3 staan, ook omdat ik Jagger echt geweldig (zeikerig) vind zingen hier. Ik hoorde 'm ooit eerst als live versie, die is geweldig. Komt van dit concert:
The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live 1981) (2012)

thelion schreef:
(quote)

Mag ik jullie er even op wijzen dat het origineel van Irma Thomas was die ik op 9 had staan

Waarvoor dank!

Erg mooi! Ik moet sowieso nog wat meer werk maken van de vele zangeressen die de eerste helft van de jaren '60 naam maakte. Daar zit toch wel veel mooi spul tussen.

Time Is On My Side is voor mij toch wel de eerste Stones klassieker. Wonderschoon nummer dat net (plek 20) mijn lijst haalde. The Zombies vinden we terug op 39. Brel heb ik één plekje daarboven staan maar dan wel met het nummer Marieke.

Met je eens Edgar. The Stones zetten hier al een eigen indentiteit neer. Duidelijk nog groeiende, maar wat een potentie al.
Nog net niet het langharige tuig waar de gevestigde orde schande van sprak.

bikkel2 schreef:
Nog net niet het langharige tuig waar de gevestigde orde schande van sprak.

Je moet wel de tekstjes van Rudi S bij de nummers lezen bikkel.

herman schreef:
(quote)

Ben wel benieuwd welke jij dan nog meer hebt. Ik had er naast deze nog twee.

IK heb er nog een van The Beach Boys

west schreef:
(quote)

Je moet wel de tekstjes van Rudi S bij de nummers lezen bikkel.

Het kon nog veel erger natuurlijk. Die Sullivan was toen al bejaard !

Ik vond Ad Visser in de jaren '70 ook al bejaard.
En die wordt er alleen maar jonger op.

west schreef:
Ik vond Ad Visser in de jaren '70 ook al bejaard.
En die wordt er alleen maar jonger op.

Ad komt van een andere planeet west

14. The Beach Boys - I Get Around

http://hitriders.be/wp-content/uploads/2012/02/Foto-Beach-1.jpg

Punten : 62
Nom : HugovdBos dynamo d nelis Simon77 vigil zaaf
Nummer 1 van: niemand

Beach Boys fantastische vocalen, misschien was Brian op zijn hoogtepunt rond 1966/67 maar daarvoor waren er toch ook nog genoeg juweeltjes te bewonderen en daar hoort dit hoogstandje uit 1964 zeker bij.
Mooie vocalen van Love , maar he die Beach Boys falsetstem van Brian Wilson doet het ‘m hier toch voor mij.

Ah, mijn nummer 15

Toch net niet de top 20 voor mij, al hoor je de vernuftheid.
Zangtechnisch is het idd perfect. Ik kan weinig andere bands noemen die het in dat opzicht zo goed voor elkaar hadden als The Beach Boys.
In latere jaren doen zij mij echter meer. Maar mooie notering.

Mijn nummer 2 , laat nu al mijn nummers maar komen.

13. Dusty Springfield - I Just Don't Know What To Do With Myself (1964)

http://eil.com/images/main/Dusty-Springfield-I-Just-Dont-Know-402231.jpg

Punten : 63
Nom : zaaf johan de witt Edgar18 herman Teunnis Simon77

1 puntje meer dan The Beach Boys en een mooie klassering voor Dusty.
Ik ben een echte bewonderaar van de componist Burt Bacharach die man kon echt zo’n fraaie melodieën tevoorschijn toveren.

Vele (met name vrouwelijke) vocalisten hebben zijn liedjes opgenomen en Dusty behoort zeker tot de beste.
Dusty’s versie komt uit 1964 en is prachtig, timing, klankkleur en nogmaals wat een heerlijk lied.

DjFrankie (moderator)
Al 8 nummers. En nog niks uit mijn lijst ?

DjFrankie schreef:
Al 8 nummers. En nog niks uit mijn lijst ��

Ja klopt , jouw liedjes haalde vaak veel punten en staan dus nog te hoog

DjFrankie (moderator)
O

Dusty Ik ben ook wel een Burt Bacharach/Hal David fan. Sommige dingen zijn me echt te zoet, maar er zitten ook veel pareltjes tussen.

Van de Beach Boys vind ik dit wel hun beste uit deze periode, maar vanaf Help Me Rhonda vind ik ze wel een stuk beter worden.

12. The Shangri-Las - Leader of the Pack

http://collectorsfrenzy.com/gallery/290863501973.jpg

Punten : 74
Nom : herman nelis Renoir Edgar18 Teunnis bikkel2 Rudi S

Nu maken wij opeens een sprong van 11 punten en komen wij bij The Shangri -Las terecht.
The Shangri –las, liedjes over tienerleed maar dan net een beetje stoerder.

Lijkt het er nu op of was de zang (ook de andere liedjes uit de top) in de jaren ’60 gewoon beter dan heden ten dage.
Want ook dit is weer een heerlijk on overtroffen stukje zangkunst.
Het lied is geschreven door een al even fameus trio , George Morton, Jeff Barry en Ellie Greenwich en die hadden eerst een andere groep in gedachten.
Gelukkig is alles toch goed gekomen en hebben wij deze prachtige muziek (ook weer uit 1964).
Hoewel “alles goed gekomen” het liedje eindigt natuurlijk tragisch en dat leverde een radioban op ( zo’n 10 jaar later zou Normaal probleemloos met zo’n einde de radio / Tv halen).

Goedemorgen Rudi S: nelis staat er 2x bij, ook 2x geteld?

Tellen doet excel en nelis heeft maar 1 kolom.

11. Otis Redding - These Arms of Mine

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/87/These_Arms_of_Mine.jpg/220px-These_Arms_of_Mine.jpg

Punten : 78
Nom : zaaf thelionEdgar18 west Rudi S
Nummer 1 van: zaaf

Otis had maar 5 nominaties maar scoorde meestal wel heel hoog in die lijstjes.
Ook al weer een helaas te vroeg overleden soulreus.

These arms of mine uit 1962 is echt een onvervalste tranentrekker, zo als gewoonlijk gaat Otis steeds dieper.
In 1962 zat Otis nog in de band Teacake en de gitarist (Johnny Jenkins) van die band moest een auditie doen bij Stax, Otis zong een stukje mee en kreeg gelijk een contract en debuteerde met deze zelf geschreven single.
Otis zat hier eigenlijk al op een piek die hij tot zijn tragische dood wist vast te houden.

10. Johnny Cash – Ring of Fire

http://assets.rootsvinylguide.com/pictures/45-rpm-johnny-cash-ring-of-fire--46_5223706

Punten : 81
Nom : laxus11 west Simon77 vigil luigifort nelis

Daar gaan wij de top 10 in en wel met Johnny Cash Ring of Fire.
Ook de nummer 9 heeft 81 punten , maar 1 nominatie meer.

Up tempo lied uit 1963 geschreven door June Carter Cash en Merle Kilgore.
Voor het eerst opgenomen door June’s zuster Anita en Johhnny had een mooie droom over dit leid waar van die mariachi blazers meespeelde , dit werd de versie en samen met diep prachtige diepe stem van Cash werd dit weer een meesterwerk.
De clip is iets korter en slechter van geluid, maar erg mooi.
Ik plaats onder ook nog het hele lied.

Hele en shiny versie.

zaaf
5 nominaties voor Otis....
maar voor degene die wel...

zaaf aan jou heeft het niet gelegen, jij hebt hem ook nog behoorlijk prominent in beeld gebracht

zaaf

9. The Beatles - A Hard Day's Night

http://rockyourlyrics.com/wp-content/uploads/2012/10/beatles_a_hard_days_night_i_should_have_known_better_a.jpg

Punten : 81
Nom : Edgar18 laxus11 johan de witt vigil dynamo d HugovdBos luigifort

Van The Beatles zijn maar liefst 14 verschillende liedjes genomineerd, dat moet een song top van het jaar wereldrecord zijn.

Het album A hard day's night was het eerste album met alleen maar eigen liedjes.
De heerlijke titeltrack uit 1964 krijgt ook een verdient plekje in onze top 10.
Na de eerste gitaartonen (12 snarige opening van George) komt de kenmerken de stem van Lennon heerlijk binnen.
Het fraai bruggetje van Paul (When I'm home everything seems to be right,when I'm home feeling you holding me tight, tight, yeah) is hemels en de keyboard solo op het einde is van George Martin, hier zit alles al in wat de latere liedjes van The Beatles zo bijzonder maakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.