MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
kom maar op met je hints!

Die grote verrassing moet Ricky Martin zijn

Nou er staat op dit moment een nummer in de top 10 (4 nominaties) wat ik tot nu toe niet kende.

Kende je die vreemde motor nog niet?

vigil schreef:
Kende je die vreemde motor nog niet?

Ik blijf zoveel mogelijk weg van dingen die vreemd zijn.

Verder het 2de liedje of toch de derde Richard? Vergeten we de groep uit Oss niet met die nachtelijke vogels, niet na tien voor half zes overigens. Het huis met die andere zanger van DM achter de mic. In mijn armen zegt de man met de donkere stem of toch liever een vis die zingt over goudvissen. Volg anders de engel met de loopeboutjes.

Of te wel, lastig lastig lastig

Het is gewoon een enorm sterk jaar! Ik kan gewoon niet kiezen for heaven's sake, maar goed dat maakt Alma allemaal niet uit die zit in Monaco in een wijde open ruimte zich af te vragen of de drug's nog wel werkt

zaaf
hahaha, right! die derde Rich is tof, maar ik prefereer toch de zonzijde

Die is ook wel beter ja , dat liedje over geld van dezelfde band als Richard is eigenlijk ook wel beter. Verder zou ik graag ook nog een hint willen geven wat betreft Mogwai maar ik zou niet weten hoe ik dat moet vertalen

Ik ben bang dat Satan je komt straffen nu je expliciet een bandnaam hebt genoemd.

zaaf
ja, hoe je dat nou aan moet pakken zonder gewoon Mogwai te noemen.... ik geef t op.
Vraag t maar aan Tracy

Jemig hé, ik kwam vandaag een beest tegen. Ik denk dat zelfs de duivel hier bang voor is:

http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/$(KGrHqZHJFUFDyn+ojm5BQ9LK2RNyg~~60_35.JPG

EDIT: Ik lees nu nu dat deze beesten alleen bang zijn voor de duivel.

zaaf

Geef mij maar een speelgoedhondje, joga of een tranquillizer
Drugs werken toch niet en niks duurt eeuwig.

zaaf schreef:
ja, hoe je dat nou aan moet pakken zonder gewoon Mogwai te noemen.... ik geef t op.
Vraag t maar aan Tracy

wellicht niet het eerste album maar nieuwe wegen (part 1) ?

johan de witt schreef:
Drugs werken toch niet en niks duurt eeuwig.

We zien wel wat de butler morgen doet al is die butler ook gek op dat meisje wat een ster is

vigil schreef:
dat maakt Alma allemaal niet uit die zit in Monaco in een wijde open ruimte

Ze is dan ook een ster

vigil schreef:
Verder het 2de liedje of toch de derde Richard? Vergeten we de groep uit Oss niet met die nachtelijke vogels, niet na tien voor half zes overigens. Het huis met die andere zanger van DM achter de mic. In mijn armen zegt de man met de donkere stem of toch liever een vis die zingt over goudvissen. Volg anders de engel met de loopeboutjes.

Of te wel, lastig lastig lastig

Het is gewoon een enorm sterk jaar! Ik kan gewoon niet kiezen for heaven's sake, maar goed dat maakt Alma allemaal niet uit die zit in Monaco in een wijde open ruimte zich af te vragen of de drug's nog wel werkt

Die ruimte is al uit 1996... toen had ik hem in mijn lijstje.

Fuck, november 1996 zie ik... Ik heb gelukkig 5 minuten geleden mijn lijstje verzonden... Nou ja ik pas hem wel aan, bedankt voor de oplettendheid

vigil schreef:
Fuck, november 1996 zie ik... Ik heb gelukkig 35 minuten geleden mijn lijstje verzonden... Nou ja ik pas hem wel aan, bedankt voor de oplettendheid

vigil schreef:
Volg anders de engel.
Robbie Williams had ik nou nooit achter jou gezocht.

Fout in 1997: 5. Jantje Smit met Ik zing dit lied voor jou alleen

Hij zingt het jou alleen, maar iedereen moest blijkbaar meeluisteren... Jantje (de tje was wel toepasselijk) was nog maar 11 jaar toen hij het nummer zong. Ter vergelijking: Heintje was 13 jaar met Mama en Danny De Munk was 14 toen Ciske de Rat uitkwam. Hij coverde het nummer van de Duitse zangeres Adrea Jürgens die ongeveer even oud was als ze in 1978 het origineel zong als 'Ich zeige dir mein Paradies'.

Schrijver van het nummer is naast Jantje Smit zelf ook Simon Keizer, bekend van het Nederlandse duo Nick & Simon. Jantje Smit werd zelf eerder ontdekt toen hij met BZN het nummer Mama (niet dat van Heintje) opnam. Het werd een succes en hij mocht een solo single uitbrengen, met 'Ik zing dit lied voor jou alleen' als resultaat. Simon Keizer is een achterneef van BZN-zanger Jan Keizer moest u een link zoeken. Jan Keizer is ook een achterneef van de moeder van Jan Smit. Met familiebanden geraak je ver blijkbaar.

In de loop van de jaren '90 had Jantje Smit succes als kindster al was het wel opletten met de kinderarbeidswetgeving. Vanaf 2005 begon de carrière pas goed voor de volwassen Jan Smit. In Vlaanderen heeft hij nooit het succes van Ik zing dit lied voor jou alleen kunnen evenaren. Enkel 'Laura' in 2005 werd nog top 10. In Nederland had hij wel meer succes en is hij niet meer dat kindsterretje van weleer.

EN DAN NU HET MUZIKALE JAAROVERZICHT VAN

1997

* Een muzikaal uitstekend jaar met weer veel diversiteit en de geboorte van natuurlijk Radiohead's Ok. Computer.
Een hoog gewaardeerd werkstuk van de britten, die met The Bends al een fikse artistieke sprong maakten.
Ok. Computer is een verre van opgewekte plaat.
De leegheid in de westerse maatschappij wordt fiks aan de tand gevoeld. De zang van Thom Yorke is natuurlijk al zwaarmoedig en muzikaal is het vaak sferisch, loom, maar wel vol prachtige vondsten.
Paranoid Anroid wordt beschouwd als de klassieker van de plaat door het kien in sfeer wisselende gebeuren.
Alternatieve rock is ineens groot evenals Radiohead's niet geringe invloed op latere bands.

* Lady Di en haar vriend Dod Al - Fayed overlijden door een tragisch en bizar auto ongeluk. Engeland is in diepe rouw.
Diana was mateloos populair bij het volk.
Elton John ( een goede vriend van Diana) speelt en zingt Candle In The Wind op de indrukwekkende uitvaart. De tekst is aangepast ( gaat in het origineel over Marilyn Monroe.) en het wordt ook nog eens op single uitgebracht.
Elton, die weinig grote hits scoort in de 90's, staat in veel landen weer boven aan in de charts.
Tja.....wat moet je er van denken ?
Maar snel verder.

* The Verve dan maar. Lekkere britpop band die dit jaar ook eindelijk de weg naar groter succes weet te vinden. Urban Hymnes is een prima album en verkoopt ook nog eens goed.
So Far So Good......maar het gaat toch niet helemaal zoals het zou moeten zijn.
De 1e single Bitter Sweet Symphony bevat een sampler van de orkest versie van The Last Time van natuurlijk The Stones.
Aanvankelijk geven ome Mick en de rest hun goedkeuring, maar uit het niets begint Allan Klein zich met de zaak te bemoeien.
Klein was de inhalige manager van The Stones - en trouwens ook nog even van The Beatles- in de eind jaren 60, begin 70.
Een over lijken gaande keiharde, niet echt betrouwbare zakenman die vooral zichzelf graag bedruipt
Kennelijk had Klein nog wat rechten op nummers en begon een rechtzaak op eigen houtje tegen The Verve.
De hufter won het uiteindelijk ook nog.
In 2009 overleed hij.

* ik werk nu toe naar de overledenen in 1997.
Al was ik daar eigenlijk al bij Lady Di aan begonnen, maar dat was natuurlijk geen musicus.
Een aparte vermelding krijgt Jeff Buckley die op 29 Mei dit jaar verdrinkt tijdens een zwempartij.
30 jaar oud en hij stond op het punt aan de slag te gaan om te werken aan een nieuw album.
Een mysterieuze verdrinking. Zomaar ineens weg. Een week later wordt Jeff gevonden op zee door een toerist.
Een dag voor zijn dood schijnt hij nog bekend te hebben dat hij aan een manische depressie leed.
Erg triest, groot talent en net als zijn unieke vader veel te snel uit dit leven weggetrokken.

* Hier nog meer artiesten die het voor gezien hielden:

* Townes van Zand ( 52) Amerikaanse singer/ songwriter die de verdiende erkenning pas na zijn dood kreeg. Na jaren vol drugs is het op zijn 52e over en uit.

* Tony Williams ( 51) Terecht geprezen jazzdrummer die ook op rock/ pop albums te horen is ( oa. P.I.L) Tony bezwijkt veel's te jong aan een hartinfarct.

* The Notoriius B.I.G ( 24) Gangsta rapper die er ineens was en opviel door zijn enorme gestalte en samen met T.Pac en Snoop Dog het gezicht van de betere hip- hop bepaalde.
Maar fijn gaat het er niet aan toe in het schimmige wereldje waar men zich begeeft.
Biggie wordt doodgeschoten op 24 jarige leeftijd.

* Ronnie Lane (50) Lane was bassist van The Small Faces en The Faces. Een slopende langdurige ziekte maakt op zijn 50e een eind aan zijn leven.

* John Denver ( 53) Countryzanger die vooral populair is in de 70's met evergreens als Thank God I'm A Country Boy en Annie's Song.
De aan lager wal geraakte Denver stort neer met zijn private Jet en overleefd de crash niet.

* Micheal Hutchence ( 37) Natuurlijk bekend als de frontman van Inxs.
Het gaat in deze periode niet zo denderend met Micheal. Drugsperikelen en een naar het schijnt uit de hand gelopen sex spelletje loopt fataal af.
Zelfmoord wordt overigens ook niet uitgesloten.

* Jack de Nijs (55) Beter bekend als Jack Jersey die in de mid 70's als een soort Elvis de hitlijsten bestormt met oa. Papa Was A Poor Man.

* Een persoonlijke held van mij , Dolf Brouwers overlijdt dit jaar.
Natuurlijk bekend als de hilarische Sjef van Oekel. Enigzins baanbrekend in de 70's met chaotische taferelen in de Discohoek en Het Is Weer Zo Laat ( Waldolala.)
Brouwers werd 85 jaar.

Zo, dat was 'm weer. Film Pegasus is weer lekker bezig met zijn foute lijst en Vrijdag begint het spektakel weer.
Rudi succes, en stuur je lijstje op tijd in mensen !

Groet van bikkel de 2e.

zaaf

Bikkel heeft er zin in

zaaf
t was ook maar een klein stukkie, er moet toch kopij zijn!

Is nu goed. 2x gedrukt zeker.
Is qua lengte prima m.i . Te lang is nooit goed.

bikkel2 schreef:
muzikaal is het vaak sferisch

Inderdaad, ook mijn cd is rond.

Pas op als Teunnis dit ziet
sfeervolle bollen.

Film Pegasus schreef:
Simon Keizer is een achterneef van BZN-zanger Jan Keizer moest u een link zoeken. Jan Keizer is ook een achterneef van de moeder van Jan Smit. Met familiebanden geraak je ver blijkbaar.

De scheidslijn tussen familiebanden en inteelt is in Volendam een heel dunne.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.