Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:30 uur
3. Radiohead - Exit Music (For a film)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e7/Exit_Music_Songs_with_Radio_Heads.png
Punten : 58
Nom : GrafGantz west Simon77 Lukas Film Pegasus Teunnis Edgar18
Nummer 1 van: GrafGantz Simon77 west
En nog een Radiohead, tja het is nu eenmaal 1997 en niemand zal een Ok Computerloze top 10 hebben verwacht.
Donderdag vroeg leek dit lied nog kansloos voor de top 10 maar toen stroomde de “Radioheadlijstjes” binnen.
West en Simon stuurde bv nog even een 10punter op.
Exit music is geschreven voor de aftiteling van de Romeo and Juliet film met di Caprio, exit music dus.
Wij krijgen hier een “klassieke” Radiohead ballad met een droefheid die natuurlijk wel bij het einde van een Romeo en Julia film past.
Yorke sleept je echt mee in de muziek en de band speelt zoals wel vaker mooi met de dynamiek.
Enkel de film is uit 1996
met ook van Radiohead -Talk Show Host.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e7/Exit_Music_Songs_with_Radio_Heads.png
Punten : 58
Nom : GrafGantz west Simon77 Lukas Film Pegasus Teunnis Edgar18
Nummer 1 van: GrafGantz Simon77 west
En nog een Radiohead, tja het is nu eenmaal 1997 en niemand zal een Ok Computerloze top 10 hebben verwacht.
Donderdag vroeg leek dit lied nog kansloos voor de top 10 maar toen stroomde de “Radioheadlijstjes” binnen.
West en Simon stuurde bv nog even een 10punter op.
Exit music is geschreven voor de aftiteling van de Romeo and Juliet film met di Caprio, exit music dus.
Wij krijgen hier een “klassieke” Radiohead ballad met een droefheid die natuurlijk wel bij het einde van een Romeo en Julia film past.
Yorke sleept je echt mee in de muziek en de band speelt zoals wel vaker mooi met de dynamiek.
Enkel de film is uit 1996
met ook van Radiohead -Talk Show Host.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:34 uur
Ah, een van de nummers die op m'n begrafenis gespeeld gaat worden. Zo mooi...
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:35 uur
Nou, ik voel me niet al te jofel momenteel, dus wie weet heb je mazzel.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:39 uur
ja, je kunt me zeggen dat ik de volgende keer niet zoveel moet drinken 

0
geplaatst: 5 september 2015, 12:41 uur
Had hem niet in mijn top 10, maar wat een prachtig nummer is het desondanks. Heerlijk passief-agressief. We hope...that you choke...that you choke
0
geplaatst: 5 september 2015, 13:29 uur
Kijk daar word ik nou blij van of nee juist niet: wat is Exit Music toch een waanzinnig mooi triest nummer.
0
geplaatst: 5 september 2015, 13:48 uur
Geen tag gehad dus slecht nieuws…
Ik was bij de volgende gebleven:
Blur – Beetlebum: Wel in mijn top 30 om precies te zijn op 24
The Verve – Bittersweet: 2 keer The Verve in mijn Top 30 maar deze doogedraaide hit niet. Zouden de meeste toch weer voor gewoon de bekendste liedjes zijn gegaan om zo meer kans te maken op een Top 10 notering? Vrijwel elk liedje op het album is beter.
White town – Your Woman: Wow, blij verrast dat die er in staat. Bij mij op de 15de plek
Radiohead – Exit Music: net niet in de Top 30, wel een erg goed nummer
Ik was bij de volgende gebleven:
Blur – Beetlebum: Wel in mijn top 30 om precies te zijn op 24
The Verve – Bittersweet: 2 keer The Verve in mijn Top 30 maar deze doogedraaide hit niet. Zouden de meeste toch weer voor gewoon de bekendste liedjes zijn gegaan om zo meer kans te maken op een Top 10 notering? Vrijwel elk liedje op het album is beter.
White town – Your Woman: Wow, blij verrast dat die er in staat. Bij mij op de 15de plek
Radiohead – Exit Music: net niet in de Top 30, wel een erg goed nummer
0
geplaatst: 5 september 2015, 13:52 uur
Radiohead schreef dat nummer voor Romeo + Juliet met Di Caprio. De beelden in de videocip hier zijn wel die van Romeo and Juliet uit 1968. Maar gezien het tragische verhaal even toepasselijk natuurlijk.
0
geplaatst: 5 september 2015, 13:59 uur
vigil schreef:
Zover zou ik niet willen gaan, maar voor mij toch de minste van de singles. Sonnet, The Drugs Don't Work en Lucky Man zijn stuk voor stuk veel mooier.
Kende het Stones-verhaal wel, maar had eigenlijk nooit die orkestversie van The Last Time gehoord.
Ik hoop dat we ook nog iets anders krijgen dan Radiohead in de top 10, maar vrees er voor...
0
geplaatst: 5 september 2015, 14:36 uur
herman schreef:
Of Lucky? Al is die ook al van voor 1997 geloof ik.
Of Lucky? Al is die ook al van voor 1997 geloof ik.
Oh ja, shit, deze verzamelaar inderdaad: Help (1995)

Jammer van Bitter Sweet Symphony trouwens; vervelend nummer.
White Town is dan weer een mooie verrassing, want ik had hem zelf helemaal over het hoofd gezien. Al had ie de top-10 niet gehaald bij mij.
0
geplaatst: 5 september 2015, 14:39 uur
Gave lijst hoor. Niet veel van meegekregen gisteren -
Boys Night Out.
Ben benieuwd naar de ontknoping. Mijn favo van Radiohead ( the tourist) zal niet meer komen vrees ik.
Lucky Man nog ?
Boys Night Out.

Ben benieuwd naar de ontknoping. Mijn favo van Radiohead ( the tourist) zal niet meer komen vrees ik.
Lucky Man nog ?
0
geplaatst: 5 september 2015, 15:12 uur
De nummer 1 en 2 hebben een flinke voorsprong op de rest van het veld en de nummer 2 heeft de gehele week fier aan kop gestaan tot donderdagmiddag.
0
geplaatst: 5 september 2015, 17:10 uur
Ah, om eerlijk te zijn: ik ook.... Ouwe mannen! Vanavond een feestje met al mijn ouwe vrienden! 

0
geplaatst: 5 september 2015, 17:52 uur
Zoiets had ik ook. Zware kost, maar wel weer heel gezellig.
Veel plezier straks.
Veel plezier straks.
0
geplaatst: 5 september 2015, 18:17 uur
Renoir schreef:
Net naar geluisterd en het verbaast mij echt dat hierop gestemd is. Had van mij in de Flop 10 gemogen.
Ik kende het nummer wel al maar ben het met je uitspraak eens. De flop 10 gaat wat ver maar ik vind er echt geen klap aan.Net naar geluisterd en het verbaast mij echt dat hierop gestemd is. Had van mij in de Flop 10 gemogen.
0
geplaatst: 5 september 2015, 21:35 uur
vigil schreef:
Paranoid en No Surprises?
Paranoid en No Surprises?
Die tweede is niet zo populair toch? Zou wel een behoorlijke teleurstelling zijn als mijn nummer 1 onder PA en nog een ander RH-nummer eindigt.
0
zaaf
geplaatst: 5 september 2015, 22:04 uur
wat duurt de ontknoping lang trouwens. gaat t goed Rudi S?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.