Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2015, 21:38 uur
Pixies zeker? Ja die hebben ook een heleboel toppers in die bewuste categorie.
0
geplaatst: 4 september 2015, 21:38 uur
zaaf schreef:
hahaha, daar kunnen we wel eens een spel aan wijden. kort en krachtig. zo vind ik Allison de perfecte popsong binnen anderhalve minuut.
hahaha, daar kunnen we wel eens een spel aan wijden. kort en krachtig. zo vind ik Allison de perfecte popsong binnen anderhalve minuut.
Je moet toch maar weer lenzen nemen zaaf: die bril staat je om eerlijk te zijn niet echt geweldig.

0
zaaf
geplaatst: 4 september 2015, 21:41 uur
idd Arthur, en west, ik zet mn bril wel weer af, neem een zonnebankje, maar hou de baret op hoor!
0
geplaatst: 4 september 2015, 21:44 uur
Veel beter! 
Gaat wel snel bij jou zeg! En we weten waar die baret voor nodig is. We kennen het.....

Gaat wel snel bij jou zeg! En we weten waar die baret voor nodig is. We kennen het.....

0
geplaatst: 5 september 2015, 09:19 uur
5. The Verve – Bitter Sweet Symphony
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/The_Verve_-_Bitter_Sweet_Symphony_CD1.jpg
Punten : 45
Nom : dazzzler Simon77 deric raven DjFrankie ArthurDZ Johnny Marr west Telamon johan de witt nelis
Nummer 1 van: dazzler
Nog een puntje meer en weer the Verve en maar liefst 10 nominaties.
Dit zal (hoewel hun grootste hit ) toch wel hun meest teleurstellend succes zijn geweest .
Ashcroft haalde natuurlijk zijn inspiratie bij het nummer The last time (1965 The Rolling Stones) in de versie van het Andrew Oldham Orchestra (ook uit 1965) en gebruikte ook prominent een sample.
Er was eerst een 50/50 deal afgesproken maar later werd er een 100 % claim gelegd omdat er meer sample in zat dan eerst verwacht werd en tja wie naar die orkest versie luistert zal daar nu ook weer niet zo verbaasd over zijn.
Gelukkig hebben wij die versie nog met prachtige zang van Richard Ashcroft en die iconische wandelclip.
Hoe dan ook prachtig nummer en een terecht plekje in onze top over 1997.
Wat vond Ashcroft er zelf van: "This is the best song Jagger and Richards have written in 20 years"
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/The_Verve_-_Bitter_Sweet_Symphony_CD1.jpg
Punten : 45
Nom : dazzzler Simon77 deric raven DjFrankie ArthurDZ Johnny Marr west Telamon johan de witt nelis
Nummer 1 van: dazzler
Nog een puntje meer en weer the Verve en maar liefst 10 nominaties.
Dit zal (hoewel hun grootste hit ) toch wel hun meest teleurstellend succes zijn geweest .
Ashcroft haalde natuurlijk zijn inspiratie bij het nummer The last time (1965 The Rolling Stones) in de versie van het Andrew Oldham Orchestra (ook uit 1965) en gebruikte ook prominent een sample.
Er was eerst een 50/50 deal afgesproken maar later werd er een 100 % claim gelegd omdat er meer sample in zat dan eerst verwacht werd en tja wie naar die orkest versie luistert zal daar nu ook weer niet zo verbaasd over zijn.
Gelukkig hebben wij die versie nog met prachtige zang van Richard Ashcroft en die iconische wandelclip.
Hoe dan ook prachtig nummer en een terecht plekje in onze top over 1997.
Wat vond Ashcroft er zelf van: "This is the best song Jagger and Richards have written in 20 years"
0
geplaatst: 5 september 2015, 09:21 uur
Hier nog even die orkestversie uit 1965 waarmee het allemaal begon.
0
geplaatst: 5 september 2015, 10:43 uur
Tja, die had van mij dan weer niet zo nodig in de lijst gehoeven. Al blijft het wel een lekker nummer.
Dan is het nog wachten op twee of drie maal Radiohead en ?? (Belle and Sebastian, Elliot Smith)
Dan is het nog wachten op twee of drie maal Radiohead en ?? (Belle and Sebastian, Elliot Smith)
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:00 uur
4. White Town – Your Woman
http://eil.com/images/main/White-Town-Your-Woman-288949.jpg
Punten : 50
Nom : GrafGantz ArthurDZ thelion Dwejkk_ dynamo d herman dazzler Gretz
Nummer 1 van: niemand
Echt, helemaal nog nooit van gehoord, dit lied niet en ook die ” band” niet.
Compleet verrast was ik toen de nominaties met een behoorlijke regelmaat binnenkwamen
White Town is Jyoti (Prakash) Mishra en hij heeft deze hit ook zelf geschreven.
Ook hier komt de inspiratie weer van een veel ouder liedje vandaan, namelijk een Bing Crosby liedje (My woman)uit de jaren 30 van vorige eeuw en Jyoti Mishra haalde dan weer zijn inspiratie (en sample) uit de versie van Al Bowlly (bekende danssalon artiest uit de jaren 30 van de vorige eeuw).
Mishra componeerde dit liedjes rondom zijn synthesizers en samples met een fraai resultaat, de zang doet erg denken aan de manier van zingen in de jaren 30 maar past in combinatie met de onderliggende muziek ook perfect in de jaren 90, wat mij betreft een verrassing maar ook een heerlijk liedje.
Hierna leek het wel een beetje op voor Mishra.
http://eil.com/images/main/White-Town-Your-Woman-288949.jpg
Punten : 50
Nom : GrafGantz ArthurDZ thelion Dwejkk_ dynamo d herman dazzler Gretz
Nummer 1 van: niemand
Echt, helemaal nog nooit van gehoord, dit lied niet en ook die ” band” niet.
Compleet verrast was ik toen de nominaties met een behoorlijke regelmaat binnenkwamen
White Town is Jyoti (Prakash) Mishra en hij heeft deze hit ook zelf geschreven.
Ook hier komt de inspiratie weer van een veel ouder liedje vandaan, namelijk een Bing Crosby liedje (My woman)uit de jaren 30 van vorige eeuw en Jyoti Mishra haalde dan weer zijn inspiratie (en sample) uit de versie van Al Bowlly (bekende danssalon artiest uit de jaren 30 van de vorige eeuw).
Mishra componeerde dit liedjes rondom zijn synthesizers en samples met een fraai resultaat, de zang doet erg denken aan de manier van zingen in de jaren 30 maar past in combinatie met de onderliggende muziek ook perfect in de jaren 90, wat mij betreft een verrassing maar ook een heerlijk liedje.
Hierna leek het wel een beetje op voor Mishra.
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:31 uur
White Town was een mooi voorbeeld van de low fi hobbykamer muzikant.
De technische middelen waren eind jaren 90 toereikend genoeg om zelf op je kamer
een complete hit in elkaar te draaien. En Your Woman werd zelfs een kortstondige UK 1 hit.
Van zodra het liedje op de radio te horen was, kreeg ik het niet meer uit mijn hoofd.
Echt zo'n nummer dat voor mij altijd verbonden zal blijven met het jaar 1997.
En daarom verdiende het terecht een plaats in mijn top 10.
Britpop uit de keuken van een Indisch restaurant.
Brimful of Asha van Cornershop lag ook klaar,
maar die Norman Cook remix maakt er een hit van in 1998.
Misschien dat ik hem dan nog zet (hoewel het origineel uit 1997 stamt).
De technische middelen waren eind jaren 90 toereikend genoeg om zelf op je kamer
een complete hit in elkaar te draaien. En Your Woman werd zelfs een kortstondige UK 1 hit.
Van zodra het liedje op de radio te horen was, kreeg ik het niet meer uit mijn hoofd.
Echt zo'n nummer dat voor mij altijd verbonden zal blijven met het jaar 1997.
En daarom verdiende het terecht een plaats in mijn top 10.
Britpop uit de keuken van een Indisch restaurant.
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:40 uur
Wow, dit is een fijne verrassing. Had hem zelf op #2 en hoopte dat meer mensen hem niet vergeten zouden zijn 

0
geplaatst: 5 september 2015, 11:42 uur
dazzler schreef:
Sorry dazzler, maar volgens de (soms complexe) regels van dit spel had ook de remix mee moeten spelen in 1997.
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:44 uur
Nog geen nummer uit mijn top, maar wel al mooie nummers die kans maakten. The Verve had ik hier niet meer verwacht. White Town is een mooie keuze.
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:45 uur
Ook nog never nooit van gehoord. Dus deze telt niet mee!

Edit: hier op MuMe staan ook nauwlijks posts bij deze artiest en hele lage scores. Dus stemmers hier: verklaar u nader!
0
geplaatst: 5 september 2015, 11:58 uur
Renoir schreef:
Edit: hier op MuMe staan ook nauwlijks posts bij deze artiest en hele lage scores. Dus stemmers hier: verklaar u nader!
One-hit wonder.
De perceptie op deze site is soms te zeer album-gericht.
Sommige artiesten hebben niet meer te vertellen dan een leuke single.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:01 uur
Dat is een plausibele uitleg, dazzler. Nu hoef ik me niet in een hoekje te gaan zitten schamen. Dat de focus op de MuMe vooral albumgericht is, is voor mij juist de reden om hier vaak te bivakkeren.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:02 uur
dazzler schreef:
One-hit wonder.
(quote)
One-hit wonder.
Staat gewoon al 8 jaar op rij in de MuMeLadder (en steeds hoger). Daar ken ik het nummer ook van. Dat er meerdere users hier nog nooit van gehoord hebben verbaast me wel. (Zullen vast geen reguliere stemmers in de ladder zijn dan.).
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:02 uur
Wat mij betreft de beste one-hit-wonder uit de popgeschiedenis. Neemt me meteen weer mee naar mijn Moskou-reis in dat jaar, kan me herinneren dat ik het toen op een markt hoorde en dat was fijn, zo'n herkenningspunt van thuis.
Verbaast mij ook wel heel erg dat er mensen zijn die dit niet kennen. In 1997 kon je hier toch niet omheen.
Verbaast mij ook wel heel erg dat er mensen zijn die dit niet kennen. In 1997 kon je hier toch niet omheen.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:13 uur
Net naar geluisterd en het verbaast mij echt dat hierop gestemd is. Had van mij in de Flop 10 gemogen. 

0
geplaatst: 5 september 2015, 12:13 uur
zaaf schreef:
Nick komt sws nog, en een verrassing (Ween, Bran?)
Nick komt sws nog, en een verrassing (Ween, Bran?)
Ween zou leuk zijn, maar zo'n onverwacht succes in de Top 3 lijkt me onwaarschijnlijk.
Kan niet anders dat het een 1, 2, 3-tje wordt voor dezelfde band. Hopelijk wel in deze verrassende volgorde: 3. Track #2, 2. Track #4, 1. Track #5
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:18 uur
Gretz schreef:
Ween zou leuk zijn, maar zo'n onverwacht succes in de Top 3 lijkt me onwaarschijnlijk.
Kan niet anders dat het een 1, 2, 3-tje wordt voor dezelfde band. Hopelijk wel in deze verrassende volgorde: 3. Track #2, 2. Track #4, 1. Track #5
#2 hoeft er voor mij helemaal niet in, doe dan maar 3. Track #4, 2. Track #10, 1. Track #5
Maar toch wel ernstig dat B&S het in hun beste jaar niet zouden halen

0
geplaatst: 5 september 2015, 12:19 uur
Zou nog kunnen, maar ben er ook bang voor. B&S heeft geen songs die er bovenuit steken qua populariteit, dat gaat ze vast nekken.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:20 uur
Dat B&S het niet haalt vind ik ook jammer. Ik heb zo'n vermoeden dat er teveel verdeeldheid is en dat LPJ en LPdlB allebei heel redelijk hebben gescoord, maar net niet genoeg.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:20 uur
Wellicht kan Portishead nog voor een verrassing zorgen? B&S zit ik persoonlijk niet echt op te wachten overigens 
En wie weet scoort Song 2 toch beter dan Beetlebum, al zou ik het daar zelf niet mee eens zijn...
Of nog een keertje Bjoerk?

En wie weet scoort Song 2 toch beter dan Beetlebum, al zou ik het daar zelf niet mee eens zijn...
Of nog een keertje Bjoerk?
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:21 uur
Mijn favoriete Belle & Sebastian is uit dit jaar. Maar zoals ook al bleek bij de recentste GH-editie van de band, ben ik een van de weinigen met die mening dus ik verwacht 'm zeker niet.
Brimful Of Asha, helemaal niet aan gedacht trouwens. Heerlijk nummer en had zeker ook een top 10-plekje verdiend. Maar ja, die remix-regel hé...
Brimful Of Asha, helemaal niet aan gedacht trouwens. Heerlijk nummer en had zeker ook een top 10-plekje verdiend. Maar ja, die remix-regel hé...
0
zaaf
geplaatst: 5 september 2015, 12:26 uur
Nick komt echt nog mannen, of Rudi heeft dit zo gecodeerd in mijn hackpoging.
0
geplaatst: 5 september 2015, 12:30 uur
Zo te lezen zijn er maar een handvol artiesten top 10 waardig.
Des te knapper is de aanwezigheid van White Town in deze lijst.
Des te knapper is de aanwezigheid van White Town in deze lijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.