Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 februari 2015, 15:25 uur
Rudi S schreef:
Als Teun Zappa heeft vind ik dat hij nog mee mag doen.
Als Teun Zappa heeft vind ik dat hij nog mee mag doen.
Dat je het überhaupt in twijfel trekt

0
Cured
geplaatst: 6 februari 2015, 16:39 uur
'We' eten McChicken Hawaii voor mijzelf en (aan)gebakken
aardappeltjes voor de rest....
aardappeltjes voor de rest....
0
geplaatst: 6 februari 2015, 16:54 uur
Als ik Roxy & Elsewhere niet meetel (heb ik wel gedaan, maar is dubieus, want een livealbum met nieuw materiaal) kom ik maar tot 11 nummers die mijn top-10 waard zijn. Voorgaande jaren waren dat er telkens minstens 20. Inclusief Roxy & Elsewhere zijn het er 15 (waarvan 7 keer Zappa).
0
Cured
geplaatst: 6 februari 2015, 18:16 uur
Straks rond 19.00 uur : .............Start Top 10 van...... !!
[img][/img]
[img][/img]
0
Cured
geplaatst: 6 februari 2015, 18:42 uur
10. Time Waits For No One - The Rolling Stones
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5d/IORNRCover.jpg
Punten : 17
Nom. : 3x
Nr. 1 van : -
Tsja, met 17 punten kom je dit jaar de Top 10 binnen, dat was wel eens anders.....Hoe dan ook, een prachtig rustig nummer van The Stones die daarmee voor de 3e keer achter elkaar een Top 10 notering scoren. Omdat het zo weinig punten betreft kon je zo met een hoge score en wat extra's vanuit nowhere qua stand de Top 10 bereiken en dat deed Time Waits For No One.
Het was het eerste opgenomen nummer van het album It's Only Rock'n Roll. De song zijn meest opvallende elementen zijn Jaggers' tekst en Mick Taylor's uitgebreide gitaarsolo. De titel zegt al waar de song inhoudelijk om draait en het was één van de laatste gebundelde krachten van de originele Stones en gitarist Mick Taylor wiens laatste album dit met de Stones was na 5 jaar dienst....
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5d/IORNRCover.jpg
Tsja, met 17 punten kom je dit jaar de Top 10 binnen, dat was wel eens anders.....Hoe dan ook, een prachtig rustig nummer van The Stones die daarmee voor de 3e keer achter elkaar een Top 10 notering scoren. Omdat het zo weinig punten betreft kon je zo met een hoge score en wat extra's vanuit nowhere qua stand de Top 10 bereiken en dat deed Time Waits For No One.
Het was het eerste opgenomen nummer van het album It's Only Rock'n Roll. De song zijn meest opvallende elementen zijn Jaggers' tekst en Mick Taylor's uitgebreide gitaarsolo. De titel zegt al waar de song inhoudelijk om draait en het was één van de laatste gebundelde krachten van de originele Stones en gitarist Mick Taylor wiens laatste album dit met de Stones was na 5 jaar dienst....
0
Cured
geplaatst: 6 februari 2015, 19:00 uur
9. Chelsea Hotel No. 2 - Leonard Cohen
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1a/New_Skin_for_the_Old_Ceremony.jpg
Gelijke stand met het voorgaande nummer, maar Chelsea Hotel was een tik eerder op die plek en vandaar de nummer 9. Hetzelfde verhaal qua punten toekenning als bij The Stones, maar de schade bleef vanuit het achterveld beperkt en zo kon Leonard Cohen zijn Top 10 positie handhaven gedurende de laatste 2 dagen.
Een prachtig ingetogen, getokkeld gitaarliedje van deze geweldige singer/songwriter over zijn herinneringen over de ontmoeting met een dame in een hotel in New York ,die wel met meer mannen wat deelde
.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1a/New_Skin_for_the_Old_Ceremony.jpg
Gelijke stand met het voorgaande nummer, maar Chelsea Hotel was een tik eerder op die plek en vandaar de nummer 9. Hetzelfde verhaal qua punten toekenning als bij The Stones, maar de schade bleef vanuit het achterveld beperkt en zo kon Leonard Cohen zijn Top 10 positie handhaven gedurende de laatste 2 dagen.
Een prachtig ingetogen, getokkeld gitaarliedje van deze geweldige singer/songwriter over zijn herinneringen over de ontmoeting met een dame in een hotel in New York ,die wel met meer mannen wat deelde
.
0
zaaf
geplaatst: 6 februari 2015, 19:58 uur
leonard haddik. van it's only r&r nomineerde ik fingerprint file...
0
Cured
geplaatst: 6 februari 2015, 20:49 uur
8. Killer Queen
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/Killer3cdfront.JPG
Punten : 18
Nom. : 3
Met slechts één puntje meer Killer Queen van het album Sheert Heart Attack van Queen. Het is vooral erg veel geluk deze editie in de onderste helft van de Top 10, maar toch. Het nummer was Queen's doorbraak hit en werd No.2 in Engeland en 12 in de VS. de song is geschreven door Freddie Mercury
Het nummer was anders dan het hardere materiaal van de eerste 2 albums en het was het begin van een meer stilistisch, diversere benadering in het schrijven van songs. Tegelijkertijd bevatte Killer Queen de essentie van Queen' s nieuwe sound en gebruik van meerdere vocale harmonieën.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/Killer3cdfront.JPG
Punten : 18
Nom. : 3
Met slechts één puntje meer Killer Queen van het album Sheert Heart Attack van Queen. Het is vooral erg veel geluk deze editie in de onderste helft van de Top 10, maar toch. Het nummer was Queen's doorbraak hit en werd No.2 in Engeland en 12 in de VS. de song is geschreven door Freddie Mercury
Het nummer was anders dan het hardere materiaal van de eerste 2 albums en het was het begin van een meer stilistisch, diversere benadering in het schrijven van songs. Tegelijkertijd bevatte Killer Queen de essentie van Queen' s nieuwe sound en gebruik van meerdere vocale harmonieën.
0
geplaatst: 6 februari 2015, 21:25 uur
Cured schreef:
8. Killer Queen
8. Killer Queen
Nu al? Ik had deze fraaie gigant hoger verwacht. Het is jullie schuld!

Dat nummer van the Stones is inderdaad mooi zeg. Ik heb het album al een hele tijd niet gedraaid.
En ik ben inmiddels begonnen aan 1975: wow!

0
zaaf
geplaatst: 6 februari 2015, 23:33 uur
naast west nog 2 met killer queen? telde teunnis zijn lijstje toch nog mee? 

0
geplaatst: 7 februari 2015, 00:54 uur
0
geplaatst: 7 februari 2015, 03:55 uur
Tuurlijk heb ik Killer Queen genoemd. Op 8 had ik 'm. Bazenplaat. Jullie weten zelluuuf.
0
Cured
geplaatst: 7 februari 2015, 07:26 uur
7. Ambulance Blues - Neil Young
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/14/On_the_Beach_-_Neil_Young.jpg
Punten : 20
Nom. : 4x
Nr. 1 van : HugovdBos
Net in de 20 punten en dat reeds op plek 7 : Ambulance Blues van Neil Young's album On The Beach.
Afgezien van de Nr. 1 notering verder nog gemiddeld 3 punten per user, dus dat zegt weer wat over de scores in dit jaar ; toch stond het nummer, hoe fragiel ook, wel steeds in de Top 10 maar zekerheden waren er niet niet in deze regionen van de Top 10.
Ambulance Blues is de afsluiter van On The Beach. De 9 minuten durende song kenmerkt zich weer prominent met Young's typerende zang, gitaar getokkel, mondharmonica en wordt ook voorzien van viool: een werkelijk prachtige song.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/14/On_the_Beach_-_Neil_Young.jpg
Punten : 20
Nom. : 4x
Nr. 1 van : HugovdBos
Net in de 20 punten en dat reeds op plek 7 : Ambulance Blues van Neil Young's album On The Beach.
Afgezien van de Nr. 1 notering verder nog gemiddeld 3 punten per user, dus dat zegt weer wat over de scores in dit jaar ; toch stond het nummer, hoe fragiel ook, wel steeds in de Top 10 maar zekerheden waren er niet niet in deze regionen van de Top 10.
Ambulance Blues is de afsluiter van On The Beach. De 9 minuten durende song kenmerkt zich weer prominent met Young's typerende zang, gitaar getokkel, mondharmonica en wordt ook voorzien van viool: een werkelijk prachtige song.
0
zaaf
geplaatst: 7 februari 2015, 08:37 uur
fijn. neil young hoort erbij en deze is van hem de mooiste van '74. ook op zaterdagochtend is het genieten!
0
geplaatst: 7 februari 2015, 08:47 uur
On the beach vind ik toch wel het mooiste album van ´74, ik hoop eigenlijk op nog een lied van dit album misschien mijn nummer 1 
Maar ik "vrees" dat dit de laatste is van Neil.
Er zijn niet zoveel punten meer nodig om in de top 10 te geraken.
0
Cured
geplaatst: 7 februari 2015, 09:46 uur
6. The Bottle - Gil Scott - Heron / Brian Jackson

Punten : 21
Weer een schamel puntje hoger : The Bottle van de Amerikaanse soul artiest Gil Scott- Heron in samenwerking met Brian Jackson. Toch in ieder geval één soul artiest in de Top 10 en dat alweer voor het zoveelste jaar : het waren dan ook gouden tijden voor hen in de '70's, met name in de erste helft van het decennium.
De song handelt over alcohol misbruik en muzikaal heeft het een Carribean beat, een 'flute' solo van Jackson en Scott Heron op keyboards. Net als dit nummer zijn veel songs van Scott-heron gesampled door diverse Hip-Hop acts. The Bottle werd eén van zijn meest bekende songs.

Punten : 21
Weer een schamel puntje hoger : The Bottle van de Amerikaanse soul artiest Gil Scott- Heron in samenwerking met Brian Jackson. Toch in ieder geval één soul artiest in de Top 10 en dat alweer voor het zoveelste jaar : het waren dan ook gouden tijden voor hen in de '70's, met name in de erste helft van het decennium.
De song handelt over alcohol misbruik en muzikaal heeft het een Carribean beat, een 'flute' solo van Jackson en Scott Heron op keyboards. Net als dit nummer zijn veel songs van Scott-heron gesampled door diverse Hip-Hop acts. The Bottle werd eén van zijn meest bekende songs.
0
geplaatst: 7 februari 2015, 09:58 uur
Rudi S schreef:
On the beach vind ik toch wel het mooiste album van ´74, ik hoop eigenlijk op nog een lied van dit album misschien mijn nummer 1 
Ik ben na lang twijfelen voor het titelnummer gegaan, maar voor mij springt er op dat album niet echt een enkel nummer uit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.