MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:

west schreef:
Ik zie net: 6 nummers van 'zwarte' artiesten in mijn top 10.

Ik kom niet verder dan een enkele excuusnegert, en nog een verdwaalde latino. Wel 5 verschillende landen in m'n top 10.

zaaf
west schreef:
Je hebt the Roots toch wel hoog staan zaaf? Dan was het het wachten waard.
Ik zie net: 6 nummers van 'zwarte' artiesten in mijn top 10.
ik kom wel aan de zes artiesten bij dat nummer van The Roots. Zes nummers, die staan denk ik niet eens in mn longlist.

10. Madrugada - Vocal

http://www.lyrics007.com/images/covers/3/25/26

Punten : 23
Nom : Telamon deric raven HugovdBos
Nummer 1 van: niemand

Wie, juist de band van Sivert Høyem (die later ook nog een solo carrière is begonnen)
Madrugada komt uit Noorwegen en dat is mooi want hier in het topic is Europees meestal Brits.

Vocal is de fijne opener van Industrial Silence en ook wel het paradepaardje van dat album.
Mooie vocalen en erg sfeervolle en ook dynamische muziek, prachtig begin.

Mooi deze..haalde mijn top 10 net niet..

Prima opener van de top 10, toch een band die ik zonder Musicmeter niet snel had ontdekt.

Mooi ja, vond het lastig kiezen maar heb tenslotte een van de andere klappers van dit album in m'n top 10 gezet. Vocal eindigde op plek 18 en er staat er nog eentje op nummer 22.

Had ik nog nooit van gehoord, maar wel een leuke tip.

zaaf
GrafGantz schreef:
Mooi ja, vond het lastig kiezen maar heb tenslotte een van de andere klappers van dit album in m'n top 10 gezet. Vocal eindigde op plek 18 en er staat er nog eentje op nummer 22.
dacht al, dat zal je excuusnegert toch niet zijn?

zaaf schreef:
(quote)
dacht al, dat zal je excuusnegert toch niet zijn?

Ja, ik heb voor Strange Colour Blue gekozen omdat dat over smurfen gaat, en dat zijn ook kleurlingen.

GrafGantz schreef:
omdat dat over smurfen gaat, en dat zijn ook kleurlingen.

Ik vrees ook dat het Smurfenlied binnenkort onder de sinterklaasliedjes gaat vallen

9. The Flaming Lips - Race for the Prize

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c0/Race_for_the_Prize.jpg/220px-Race_for_the_Prize.jpg

Punten : 24
Nom : johan de witt Johnny Marr Renoir Lukas Telamon
Nummer 1 van:niemand

1 puntje hoger dan de nummer 10, Race for the price was de eerste single van het destijds bejubelde The Soft Bulletin album.

The Flaming Lips komen hier met een gouden melodie om de hoek kijken, de instrumenten blijken soms helemaal op hol te zijn, maar bij herhaald luisteren werkt dit wonderwel.
Met al die instrumenten en melodie lijkt het wel een afstammeling van Pet Sounds.
Zanger Wayne Coyne bespeelt hier o.a. een theremin wat een instrument is wat contactloos wordt bespeeld.

Cured
Kwam er niet meer aan toe om dit jaar mee te doen, maar 2000 stap ik weer in. Ik had overigens Vocal zeker in mijn top 5 staan.

Cured schreef:
maar 2000 stap ik weer in..

Wij doen nog wel even wat andere dingen, song vh decennium (1990-1999) en song vd Eeuw.

Grappig, vandaag op weg naar werk The Soft Bulletin nog in de auto gedraaid. Typisch zo'n album dat ik meer als geheel zie en heb er dan ook geen los nummer van in m'n lijst gezet.

8. Bonnie “Prince” Billy – I See A Darkness

http://ecx.images-amazon.com/images/I/519mfrKsrhL._SL500_AA280_.jpg

Punten : 25
Nom : Johnny Marr Renoir Rudi S
Nummer 1 van:niemand

En weer een puntje meer, het gaat met kleine stapjes.
En nog steeds geen 10punter (dit was wel mijn nummer 2).

Prachtig liedje van “brombeer/somberman” Will Oldham die onder diverse namen muziek uitbrengt.
Hier is het onder de naam Bonnie Prince Billy.
I see a darkness is een donker en emotioneel lied en de sombere muziek van Oldham en minimale begeleiding slepen je mee de donkerte in.

Well I hope that someday, buddy
We have peace in our lives
Together or apart
Alone or with our wives

Johnny Cash heeft deze ook voor zijn American Recordings opgenomen en ja, ook prachtig.

Rudi S schreef:
Johnny Cash heeft deze ook voor zijn American Recordings opgenomen en ja, ook prachtig.

Met Oldham zelf als achtergrondzanger trouwens.

De versie van Johnny vind ik vele malen beter, Oldham kan me niet bekoren.

Zoals ik al dacht ben ik te laat.
Deze voormiddag lukte niet meer, omwille van werk.

Eens benieuwd of er wat van mijn top 10 gaat in zitten. Ik vrees van niet.

Ja, ik vond het origineel bij herbeluistering ook wat tegenvallen, heeft mijn lijst dan ook niet gehaald.

GrafGantz schreef:
(quote)

Met Oldham zelf als achtergrondzanger trouwens.

Ah, die nemen wij dan mee naar 2000.

Cured
Rudi S schreef:
(quote)

Wij doen nog wel even wat andere dingen, song vh decennium (1990-1999) en song vd Eeuw.
Allright, bedankt.

Daar mag jij overigens ook aan meedoen hoor.

I See A Darkness, mijn nummer 3.
Met alle respect voor de prachtige cover van Johnny, maar hij kan absoluut niet tippen aan het origineel.

Mijn inziens wel

Dat had je al gezegd inderdaad.

Mooiste tot nu vind ik die van de Flaming Lips, al stond ie niet in mijn top 10. Geweldig optreden ook destijds in Paradiso.

Wat vinden jullie (GrafGantz, herman of andere liefhebbers van The Soft Bulletin) eigenlijk de beste versie van dat album? Ik heb meerdere versies op m'n computer staan en ook op Spotify staat een andere volgorde. Als het een album is dat in zijn geheel het best tot zijn recht komt ben ik wel benieuwd wat de meest geliefde versie is.

Ik heb geen idee dat er meerdere versies zijn als ik eerlijk ben, zo'n grote fanboi ben ik niet. Zo te zien wijkt mijn versie wel af van de versie hier op MuMe ja, ik heb 14 nummers en 2 versies van Race for the Prize.

/edit: afgaande op wikipedia heb ik de UK/Australia release.

The Soft Bulletin - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Johnny Marr schreef:
I See A Darkness, mijn nummer 3.
Met alle respect voor de prachtige cover van Johnny, maar hij kan absoluut niet tippen aan het origineel.

+1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.