MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Van Samson & Gert via Poco Loco naar The Smiths. Ik zie het probleem niet.

Tarzan & Jane mijn eerste single. M'n zus koos voor Liquido - Narcotiq en ik voor deze. Als je over het cd'je wreef rook je de jungle [parfum], heel indrukwekkend.

Go cheetah get banana hey monkey get funky

zaaf
tjonge, dat het nog goed gekomen is met jullie....

Rudi S schreef:
Moeilijk jaar 1999
Slechts 14 deelnemers tot nu toe, met 18 punten sta je in de top 10 en met 40 punten ben je koploper.
Deze helden hebben een lijstje gemaakt:
dynamo d HugovdBos Lukas DjFrankie Arno Johnny Marr GrafGantz deric raven bikkel2 zaaf laxus11 Renoir thelion Rudi S

Ben ik geen held?

Eiffel 65, Scatman John, Cartoons & Toy-Box. Ik heb alleen Captain Jack wel gemist de afgelopen jaren. (oh ja en nog Real McCoy, Whigfield, Culture Beat & Livin' Joy). Ik verwacht dit jaar nog Gigi d'Agostino.

luigifort schreef:
(quote)

Ben ik geen held?

Jij zit in de volgende groep helden

zaaf
captain Rudi, zijn er nog verstekelingen bijgekomen?

Ja een stuk of 4 maar ik ben nog mobiel en over een paar uur komt gretz nog.

Rudi S schreef:
over een paar uur komt gretz nog.

Dat blijft ook een dingetje geloof ik heh

zaaf
wel het beste tijdstip om de boel nog overhoop te gooien

Ik heb mijn lijstje ook ingediend. Ben benieuwd of er iets tussen zit dat in de buurt komt van de top 10...

Telamon
Mijn lijstje is af. Dat de slaapwandelaars maar mogen overwinnen!

Fout in 1999: 2. Lou Bega met Mambo no 5

A little bit of Monica, Erica en alle andere girls. Denemarken heeft dan wel Aqua en Toy Box, Duitsland heeft een echte traditie van foute muziek. David Lubega werd geboren in Duitsland, met een Oegandese vader en Italiaanse moeder. Na enkele jaren in Miami keerde hij terug naar Duitsland en bracht er een hit uit: Mambo no 5. Origineel een hit uit 1949 van de Cubaan Pérez Prado. Meteen werd iedereen er wild van, alsof Bega de mambo zelf had uitgevonden.

Qua hitlijsten begin ik eerst buiten de Lage Landen. Het nummer stond maar liefst 20 weken op nr 1 in Frankrijk, een record. Het stond wereldwijd op zowat alle nr 1 posities. In 2007 zette Rolling Stone het op nr 6 in de top 20 van 'most annoying songs'. Langs de andere kant was hij ook genomineerd voor een Grammy Award voor beste mannelijke pop zang.

Zowel in Nederland als Vlaanderen een grote nr 1 hit. In Nederland 7 weken nr 1. In Vlaanderen 6 weken bovenaan de lijst. Perez Prado heeft het zelf niet meer moeten maken. Die stierf al in 1989.

Op een bepaalde manier toch ook wel weer een aanstekelijk liedje. Ik heb ergere voorbij zien komen Film.
Benieuwd naar de nr. 1.

Ook benieuwd naar de top 10. Minder voor de hand liggend denk ik zo maar.

Fout in 1999: 1. De Boswachters met Het Bananenlied

De typische après-ski met een zatte meezinger. Ik kende het zelf niet, en misschien gelukkig ook maar. Het origineel ken ik wel als kampvuurhit. Het wordt wel genant als je het nummer omtovert tot een pophit en het dan nog eens scoort in de hitlijsten. Origineel is dit Yes! We have no bananes uit 1922.

Het Bananenlied werd gezongen door De Boswachters, een Nederlandse groep uit Kampen. Ze begonnen in 1997 en stopten er mee in 2005 waarop enkele leden verder gingen als Scrum. In Vlaanderen waren ze niet te zien in de hitlijsten. In Nederland werd het een top 10 hit en werd het goud. Toch blij dat sommige nummers de grens niet overstaken.

Ik was bijna vergeten om een lijstje in te sturen, voor het eerst.
Gelukkig bleek ik niet zoveel goed te vinden van 1999.

Staat je netjes west. Maar ik geef toe......het was wat lastiger dan voorgaande jaren.

De boswachters......alleen de naam al.....
Ik denk dan gelijk aan carnaval.
Vreselijk..... maar dat is dan ook de bedoeling

Leuke bijdrage weer Film.

En nu afwachten hoeveel van deze foute hits de eindlijst zullen halen.

Film Pegasus schreef:

Het Bananenlied werd gezongen door De Boswachters, een Nederlandse groep uit Kampen. Ze begonnen in 1997 en stopten er mee in 2005 waarop enkele leden verder gingen als Scrum.

Ik heb Scrum nog 2 keer live gezien flink wat jaren geleden. Die konden een knap feestje bouwen!

Film Pegasus schreef:
Fout in 1999: 2. Lou Bega met Mambo no 5

(embed)

Deze week nog een fijne parodie op het nummer zien passeren op tv: "Ik vergis me elke dag een beetje meer" | VIER (vanaf 1:29).

Film Pegasus schreef:
Het Bananenlied werd gezongen door De Boswachters, een Nederlandse groep uit Kampen. Ze begonnen in 1997 en stopten er mee in 2005

Dat moet dan wel het langste lied ooit zijn.

Nog even geduld mannen, er is gisteren(avond) nog een vrachtje binnengekomen.
Het 23.00 lijstje van west is vermist (PM) en er is nu een zoektocht bezig.
24 lijstjes toch nog.

zaaf
hahahaha, leuk zo op t laatste moment. t zou verboden moeten worden

Ik ben te laat, neem ik aan.

dazzler schreef:
Ik ben te laat, neem ik aan.

Doe maar, ik wacht nog even op west

zaaf
wij ook

Was het gisterenavond totaal vergeten. Nu wel sneller dan ooit mijn top 10 op een rijtje gezet en opgestuurd. Zodoende een geluk bij een ongeluk dat het lijstje van west nog niet terecht is.

Goedemorgen, later dan normaal op een vrijdag. Een geluk bij een ongeluk voor dazzler en Gretz lees ik. Zo maak ik me nog eens tegelijk populair en impopulair (bij zaaf).

Je hebt the Roots toch wel hoog staan zaaf? Dan was het het wachten waard.
Ik zie net: 6 nummers van 'zwarte' artiesten in mijn top 10.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.