MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured schreef:
Echte rock werd in deze tijden al lang niet meer gemaakt.

Over prikkelende stellingen gesproken... Wat versta je dan onder echte rock?

We mopperen wat af

Cured
Geintje naar aanleiding over de muziek van Sigur Ros van West... . Laten we gewoon de nummer 5 maar afwachten.

Dat nummer van Bonnie moet ik trouwens nog even herbeluisteren......lang geleden.

Nummer 5 staat er al.

Cured
Haha....4 dan natuurlijk.

Lastig te zeggen wat nou er nog sowieso langs gaat komen. dEUS en dan.... Blur (Coffee and TV)?, Aphex Twin (Windowlicker)?, Moby (Why Does My Heart Feels So Bad?)?.

dEUS en Moby verwacht ik sowieso...

Moby heb ik zelf niet....

zaaf
Dwejkk_ schreef:
Lastig te zeggen wat nou er nog sowieso langs gaat komen. dEUS en dan.... Blur (Coffee and TV)?, Aphex Twin (Windowlicker)?, Moby (Why Does My Heart Feels So Bad?)?.
of Chemical Bros, The Roots..... (ja ik blijf optimistisch)

Hopelijk nog een tweede of derde van SR.

zaaf
Primal Scream zou ook leuk zijn.

zaaf schreef:
(quote)
of ..... The Roots..... (ja ik blijf optimistisch)

De buren kwamen net mijn aankoop op blauw-groen vinyl van The Infamous van Mobb Deep brengen, staat nu lekker aan. Wat een plaat ook!

Ja dat zou nog best goed kunnen inderdaad, populair nummer (You Got Me) op dit forum.

Eigenlijk zie ik liever niet nog meer van nummers van een artiest in de top 10, maar Agaetis Byrjun is wel qua populariteit de Mezzanine of OK Computer van dit jaar, dus zou me eigenlijk ook niks verbazen.

Dwejkk_ schreef:
Ja dat zou nog best goed kunnen inderdaad, populair nummer (You Got Me) op dit topic.

You Got It Dwejkk_!

Is mijn numero uno.

Een rock nummer wat nog zou kunnen: Muscle Museum van Muse?

4: Red Hot Chili Peppers – Californication

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/Californicationsingle.jpg/220px-Californicationsingle.jpg

Punten : 31
Nom : filmpegasus laxus Simon77 Johnny Marr
Nummer 1 van: Film Pegasus laxus11

Weer een puntje meer voor deze van de Peppers.

Misschien wel het bekendste nummer van Red Hot Chili Peppers, na het mooie bas en gitaarintro krijgen wij een mooi gezongen popliedje.
Zanger Kiedis heeft voor de teksten gezorgd waar hij nu nog trots op is.
Die teksten springen van pophelden ( Bowie, Cobain, Beach Boys) naar landen en science fiction,
Zowel de single als het album werden een hit, dus ook in dit theater.

Nou top 3, wie durft

Geen idee, maar de eerste plek voor dEUS lijkt me een zekerheidje. En Dr. Dre in de top 3 zou ook fijn zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

/edit: Coffee & TV komt ook nog wel denk ik, al heb ik die zelf niet.

zaaf
ik durf niet

Misschien jouw ghostwriter inschakelen.

zaaf
oja.

ik denk zeker dEUS. mss Coffee and TV. The Roots in de top 3 zou leuk zijn.

zaaf
neuh... ghostwriter is wel afdoende.

RHCP nogmaals is ook een optie, Scar Tissue lijkt me wel een allemansvriend.

zaaf schreef:
neuh... ghostwriter is wel afdoende.

Ik vond Californication vroeger een echt goede plaat, tegenwoordig gewoon goed. Net geen top 10 bij mij, maar wel een mooi nummer, de titelsong.

zaaf
jaaaa ik ook wel.... maar niet in de buurt van mn top 10 (zoals bijna alles tot nu toe in deze top)

peppers, in de 80s was ik daar zeer van, in de 90s had ik t er een beetje lastig mee, en daarna liet ik ze los.
ze kunnen het ook wel op eigen benen.

Ander nummer gekozen van de Peppers. Nog steeds wel een goed album Californication trouwens. Daarna ook niet echt meer gevolgd.
Deus zal nog wel komen.....moet haast wel.
Gouwe trouwe als XTC en Waits had ik gehoopt, maar geen top 10 materiaal vrees ik.

zaaf
nee, als ik zelfs geen XTC heb, dan houdt t wel op.

RUDI ARE YOU STILL AWAKE?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.